iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
WALA 29.09.2011 10:53

BTW ja man nāktu prātā kasīties ar taxistiem es iepirktu UAZ markas dampi un liktu kur un kā ienāk prātā, un "notikuma vietas" pēc sadauzītiem takšiem brauktu prom tikai tā.

P.S. saprotams to kasti uz sava vārda nekad mūžā nenāktu prātā reģistrēt.

WALA 29.09.2011 10:50

Gauss rakstīja: Pastāstiet labāk kā privāto auto pārreģistrēt kā taksi. Protams, konkurence "īstajiem" takšiem netiks sastādīta, bizness būs pa nullēm.

Šķiet licence pasažieru pārvadājumiem jāpaņem, un tad arī savu auto jāpārreģistrē/ jādabū TX dzeltenie numuri.

WALA 22.09.2011 10:32

Gauss rakstīja: Vai uz VEF tilta gājēju ietves velosipēdistiem ir kautkādas priekšrocības attiecībā pret gājējiem?

Nekādas, tam kuram bailīgāka dvēsele tas nolien malā.

WALA 20.09.2011 22:13

Seene rakstīja:

Gribētu redzēt to cilvēku, kas ar saviem līdzekļiem un spēkiem uzturēs darba kārtībā tramvaja vagonu. Painteresējies kādreiz, cik izmaksā retro auto. Un tad apmēram saliec šīs izmaksas proporcionāli jauna auto un jauna tramvaja cenai.

Par praktiskajām zināšanām vēstures uzturēšanā... Diez ko daudz nenoderēs pie tempiem, kādos pašlaik attīstās tehnoloģijas. Es savu profesionālo zināšanu pamatus apguvu, iepazīstoties ar БК-0010. Un nav ne mazāko ilūziju, ka tas jebkādā veidā varētu ieinteresēt mūsdienu jaunatni. Pat kā muzeja eksponāts ne...

Ir atšķirība vai tas tramvajs vai retro auto ir plezīra braucieniem vai satiksmes pārvadājumiem - tur arī lielākās uzturēšanas izmaksu starpības.

Ir zināmi neretro un retro auto kas pa gadu savāc labi ja 1000 km, un vienīgais ieguldījums ir jaunu riepu iegāde, eļļas maiņa utml. lietas. Jautājums ir par uzglabāšanas un lietošanas apstākļiem.

WALA 20.09.2011 17:45

Seene rakstīja:

Bams rakstīja:

Mežciemā ir retro auto muzejs. Vai tad tas kādam maisa?

Muzejs ir lieliska lieta. Bet tas ĻOTI atšķiras no pilnībā restaurētas un satiksmē piedalīties gatavas tehnikas kolekcijas.

Pasaule ir pilna ar "trakiem" cilvēkiem kas idejas vārdā daudzas labas lietas izdara, Motormuzejā arī atrodas auto no cilvēku privātkolekcijām un tie prasti ir labā darba kārtībā !!!

Paskatoties no citas puses, ja vien inženierzinātnes pie mums būtu populāras, tad jaunie cilvēki kuru nākotnes profesijas būtu saistītas ar konkrēto nozari ļoti daudz varētu iegūt praktisku zināšanu līdzdarbojoties šīs vēstures uzturēšanā.

WALA 20.09.2011 14:52

Seene rakstīja:

Hmm... Kāpēc dzīvi? Neadekvāts salīdzinājums. Restaurēts vagons būtu salīdzināms ar mūmiju. Pēdējā man zināmā saucās Ļeņins. Rindu bija slinkums izstāvēt.

Šajā konkrētajā gadījumā domāju, ka izmaksas, kas būtu neieciešamas šada vēstures atgādinājuma uztruēšanai, noteikti nebūtu adekvātas mūsu labklājībai un vēstures faktu svarīgumam. Varu tev nosaukt virkni lietu, ko vajadzētu atcerēties daudz vairāk un kuru uzturēšanai pietiktu ar entuziasmu, nevis nodokļu maksātāju naudu.

NU es vilku uz to ka ir lietas kuras nav sabirušas t.i. pārvērtušās par putekļiem, un kamēr tas tā ir šādas lietas vienkārši vajag nolikt droša vietā, un ar laiku atradīsies gan kādam laiks, gan interese, gan nauda.

Par vecīšiem salīdzinājums bija arī tādēļ, ka mēs tā vai citādi tos uzturam, vai nu ar nodokļu palīdzību, vai arī pa tiešo dodot naudu rūpējoties utml. Respektīvi pr dažām lietām nauda ir jāizdod vienkārši tādēļ ka tā vajag, pat ja tas šķiet nepraktiski.

WALA 20.09.2011 13:38

Seene rakstīja:

Nu... Skaisti jau izklausās. Bet tad jau mums ir daudz ko atcerēties, ne tikai tramavaji. Turpinot domu - būtu jau jauki vasarsvētkos izbraukt ar zirgu tramvaju. Ziemassvētkos Doma laukumā nokaut kādu cūciņu un uzcept turpat ugunskurā svaigas aknas. Un lieldienās pie Brīvības pieminekļa publiski nopērt kādu zaglēnu.

Ir neskaitāmas lietas, ko jaunajai paaudzei vajadzētu atcerēties... Tikai neaizmirsti, ka pats esi "jaunā paaudze" salīdzinājumā ar vēl vecāku un esi aizmirsis

daudz! Kur tieši piedāvā novilkt robežu, aiz kuras "vecās" lietas ir nepieļaujamas vai neadekvāti dārgas?

Vēsture vispār ir "luksus", taču arī savus vecvecākus utml. ja tie ir dzīvi mēs taču neskrienam rakt zemē, vai arī ar ragaviņām uz mežu ...

WALA 16.09.2011 22:25

HIPPY rakstīja: Līdz cik grādiem vasaras veloriepas tur saķeri ar ceļu? Līdz +5, +7 vai +10?

riepas saķeri nezaudē, tas ir "žoperīša nopelns" !!!

Ir savulaik ar satandarta riepām uz padomju "Tūrista" braukts (izklaidējos - slidinājos) pa ledu kur autosiem bija problēmas uzrāpties nelielā uzkalniņā pie -15 vai vairāk.

Tā kā tas ir tiešām dziļi filozofisks jautājums

Bet nu eksistē ziemas braucējiem speciāli arī dzelkšņu riepas.

WALA 16.09.2011 13:42

HIPPY rakstīja: Nebūtu tur maisījušies tramvaji – nebūtu sastrēgumu

Būtu tantei riteņi ....

nav ko ņaudēt, tie pie mums nav sastrēgumi, te pat uzpīpēt nevar izkāpt ( net to chtob es pīpēt, bet metaforiski), dažā labā megapolē (Maskavā) var mierīgi aiziet mājās paēst vakariņas un tad paspēt atgriezties pirms stūķis ir izkustējies.

WALA 16.09.2011 11:17

Ja vēl par Lembergu un Ušakovu es vēl varētu saprast kāpēc tauta atbalsta, tad par Šlesi un vēl jo vairāk Šķēli, man nav skaidrs kādēļ viņus ... nav iestūmuši vēstures mēslainē...

WALA 12.09.2011 17:03

IkdienasViesis rakstīja: Tiešām, tur skaisti dabas skati. Bet, viņiem arī tā kā vajadzētu iepirkt kādu glaunāku vagonu.

Kam viņiem glaunāku vagonu ?!?!? Tas taču ir sviests - momentā trases izmaksas saskrien kosmosā, un maz ticams ka viens vagons kas apkalpo visu līniju pietiekami ātri spētu sevi atpelnīt.

WALA 12.09.2011 12:43

Palaidniex rakstīja:

...

Informatīvs zvaniņš un nokāpt no pašsvarīguma augstumiem derētu visiem - Gan velopisēdistiem, gan autovadītājiem, gan pašiem gājējiem...

Šīm es pilnībā piekrist !!!

Par pārējo tas ir diskutējami, jo tik cik gājējam nav jāstreipuļo pa visu ietves platumu tikpat arī velosipēdistam ir pienākums nebraukt pa ietvi ar 20km/h un tad vēl uzskatīt ka var visus "apzvanīt".

WALA 12.09.2011 11:27

Palaidniex rakstīja:

Ļoti bieži gājēji pat skaidrā slāj pa trotuāru neprognozējami. Tāpēc zvaniņš mobilizē kātotāju un ABI var izvairīties no bezjēdzīgas un nevajadzīgas sadursmes.

Šī statistika laikam ir no zila gaisa, vai ne? la.lv/... :velosipdisti-visbiek-gst-traumas-sadursm-ar-gjjiem&Itemid=123

Vai arī Pēc sadursmes ar auto velopisēdists ātri mūk, kad tiek piedāvāts pagaidī miličus...

Zini kapēc ir tāda statistika, ne jau gājējs kādam "uzjājās" bet gan velosipēdists !!! Nav kaut kā dzirdēts ka divi gājēji būtu smagi saskrējušies un traumējuši viens otru. Tā kā tiem kas ir ātrāki ir stipri jādomā ko un kā dara !!!

Arī autovadītājiem taču skaidro par to ka vecāka gadagājuma ļaudis ir neprognozējami uz cēļa un neisaka lietot skaņas signālu, bet uzreiz piebremzēt !!!

Moš bez visiem tiem "man pienākas" var padomāt pāris soļus uz priekšu - vai ja uztesīsi kādam virsū, tu tiksi ātrāk uz priekšu ?!?!?

P.S. arī auto tauri lietoju ļoti reti !!!

WALA 12.09.2011 11:20

Yetti rakstīja:

Var jau būt... tik "nekulturāli" man ir zvanījuši gan pašu mājās, gan DE, gan Skandināvijā, kaut kā nesanāca nobīties... un zvanīja visai laicīgi, nevis "pie dibena"...

Pats taču kaut kur par Persiju vandījies, kādā valodā viņiem bļāvi?

Un kā tūrists uztvers kaut kāda vietējā bļaustīšanos sev aiz muguras?

Zināma taisnība tev varbūt arī ir, taču tajā pašā Dānijā es netiku redzējis ka uz ietvēm zvanītu, taču uz velo ceļiem zvana gan kā traki, ja tu vazājies. Principā lielākā pieredze man pašam ir ar USA. Un tur pat uz velo ceļiem, lai arī nav pārāk apmierināti velobraucēji (tipa ar diezgan lielu karošanu savulaik izkarojuši bija veloceļus bijušo dzelzceļa atzarojumu vietā) tomēr mēģina sadzīvot.

P.S. un tomēr uzskatu ka pa ietvi ja nevari apbraukt gājēju - nefig zvanīties.

WALA 11.09.2011 20:30

Yetti rakstīja:

Pats Tu gaudies par braukšanas/iešanas kultūru un te "degunā iedot"... ja lisapēdists "uzdzindzina" informējot, ka viņš ir aiz muguras, kāda problēma būtu pavākties malā un palaist?

A to tas teksts, it kā par kaut ko abstraktu - savstarpējo sapratni, kultūru, audzināšanu - tajā pašā laikā MANI NETRAUCĒT, ES I GĀJĒJS!

Zvanīt no aizmugures - uz ietves kā ir reizi ir absolūts kultūras un takts trūkums (!!!)- normālās valstīs cilvēki pabļauj ka apbrauks pa vienu vai pa citu pusi (zvans cilvēkus nobiedē jo īpaši ja piebrauc "pie dibena" un zvana) !!!

Tu taču ar auto pirms apdzīšanas rādi pagriezienu nevis notaurē to kuru apdzen !!!

WALA 10.09.2011 13:43

Seene rakstīja:

Būtība jau skaisti aprakstīji tipiskā latvieša uzvedības modeli... Diemžēl visā, ne tikai uz ietves

Man jau nekas nepienākas... Labāk pāriešu uz otru ielas pusi... Un vēl ar savu kautrīgumu lepojamies! Esot tajā pa...ā, kādā esam tieši dēļ tā, ka ne par ko nevēlamies cīnīties.

Tātad tavuprāt labāk ir būt "otrā pusē", un tad teiksim ziemā kāda netīrītā Rīgas ieliņā braukt taisni purnā vēl vienam tādam pašam, kuram šķiet ka viss uz pasaules pienākas, vai tā ja ??? Un tad kā aunam pus stundu bolīt acis vicināt rokas un bļaut - pļe es te kavēju, da ko tu uzdrošinies, tas nekas ka kāds cits tajā pašā laikā pa blakus ielu vabūt minūti patēºja lai padotu atpakaļ un apbrauktu "āžus".

Bet nu domā principā ko gribi ... ne tu mani pazīsti nekā.

P.S. Adrenalīnu ķeru sportojot, tādēļ man nav jāmēģina tas ķert uz ielām par katru cenu.

WALA 09.09.2011 23:36

anonimikis rakstīja:

man reizēm sanāk ar plecu paņemt tādus gājējus pašam kā gājējam. jo slāj varza visā platumā un nesaprot, ka ietve nav vienvirziena kustībai un pretimnācējiem ar vieta pienākas. tad baisi apvainojas.

Khm to man ir grūti saprast, jo nu vai nu apeju pa ielu, vai arī pāreju uz otru ielas pusi, ja tas tāpat ir pa ceļam. Kaut kā neesmu sevišķi piegriezis vērību šādiem kadriem. Bet protams par to velo zvanīšanu es pārspīleju - runa parasti ir par "nespējnieku" velobraucēju kas nespēj apbraukt pa ietvi ejošu vienu/augstākais divus cilvēkus bez "ausu piezvanšanas".

WALA 09.09.2011 16:00

Gauss rakstīja: Kuram tad ir taisnība?

Nevienam - tādēļ ka daudzi brauc pilnīgā pofigā, un tas ir īsākais ceļš uz kapsētu vieniem un "rūtotu sauli" citiem !!!

WALA 09.09.2011 15:56

P.S. es lielus gabalus pārvietojos gan kājām, gan velo, gan auto.(Ar velo retāk, bet pārējos ikdienā)

WALA 09.09.2011 15:55

uupis rakstīja: Vispār jau apvienot veloceliņus ar gājējiem nav īsti pareizi – n reizes palielinās sadursmes un traumu iespēja.

Dīvains teikums !!! Normāli cilvēki šāda gadījumā ar velo nenesas ar 30+km/h, taču tajā pat laikā ja reiz ir atsevišķs velo ceļš tad sagaida ka visādi "pensionāri" kājāmgājēji ies pa gājēju ceļu, nevis velo-ceļu.

Pie mums vispār ir sviests - jo ar galvu domāt jau laikam nav populāri. Bieži redzu ka pa ietvi braucošs lisapēdists zvana gājējiem kas "noseguši" visu ietvi - zin nereti gribas noķert un degunā iedot - nu kas tajos CSN nav saprotams NETRAUCĒJOT GĀJĒJIEM ir atļauts pārvietoties pa ietvi !!!

WALA 08.09.2011 11:33

Tad nu sanāca pabraukt ar velo pa Brīvībenes velo ceļu pilnā garumā. īsumā ir forši kamēr neatduries pret luksaforiem un gājejiem kas slāj pofigā pa velo ceļu, pie pieturām jo īpaši , tas nekas ka ceļš ir ar sarkanu iezīmēts.

Rezumējums ir tāds ka mums vēl jāaug visos virzienos, gan ar velo ceļu veidošanu ( tās pašas Unijas ielas sķērsojums un strīdus objekts "izbrauktuve no pagalma") gan ar pašu velo brauceju kultūras un sapratnes līmeni, gan āri gājēji ir stipri jāaudzina. Teiksim tā velo "pastaigu režīmam" velo ceļs ir OK, bet normāla līmeņa braukšanai - galīgi garām - ir jābrauc pa ielu kopā ar auto - citāk ar drošību ir sūdīgāk kā uz ielas.

WALA 08.09.2011 0:05

Te ir šis tas iekš starptautiskajiem arhīviem:

www.juwra.com/...

tik baigi jārok. Bet kas ar Vello īsti notika - HZ, domāju \"mašīna samala\" !!!

WALA 01.09.2011 15:41

anonimikis rakstīja: kāpēc tīša bojāšana? kabatā bija nagla un šis nobrauca pārāk tuvu. kabatā tak naglu nēsāt drīkst?

tas no sērijas a tas m..aks ar auto noskrāpēja manu naglu

WALA 31.08.2011 9:58

Pirmais rakstīja: es gan reāli dzīvē neesmu redzējis nevienu dīzeļmotoru, kuram zobenes plīšanas gadījumā virzulis netrāpītu pa vārstu

ņemot vērā to ka dīzeļmotoriem nereti visas lietas ir mazliet izturīgākas uzķīlētas - pat pie satikšanās skāde var nemaz nebūt tik liela. Bez jaukšanas neuzzinās, un tā kā viss ir slikti tāpat - tad tik jaucam vaļā un lūram WTF.

WALA 31.08.2011 9:53

Ozz rakstīja: Esmu šokā!!! Nekavējoties gribu šamu devaisu uz motobloka MB1 uzstādīt!!!

Jā bet nedod dievs uzliksi nepareizi, sagrupēs molekulas nepareizā secībā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti