iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2
WALA 08.12.2025 17:26

LVRTC Eiropas projektu ietvaros ir savilcis optiku uz visiem administratīvo centru svaŗīgajiem punktiem - BET tā optika ir tik dārga ka nevienam īsti no LVRTC to nafig nevajag. LVRTC ir pēdējā lieta/vieta kurai būtu jāpārņem kaut kas no TET. 

Tā ka nezinu par to vai TET ir īsti mirstošs monstrs, taču pakalpojumi no šamiem tirgū joprojām ir vieni no labākajiem, un ja kāds man saka ka bezvadu teholoģijas ir labākas - nē paldies, esmu pats sipies lai atrisinātu bezvadu sakaru problēmas ( neteikšu ka bija sevšķi aizraujoši iedziļināties kas un kādās frekvencēs ir signālu vājinoši apstākļi/vides) … ja ir pieejami fiksētie sakari - atskaitot mobilo balss pakalpojumu, man no “bezvadniekiem” nahren neko nevajag.

WALA 08.12.2025 15:01

Neprecīza sapratane par to kas un kā notika, kā arī kāpēc ;)

Pie tam sākotnēji tajā piedalījās Telecom Finland  un Cable and Wireless.

 

Ja somiem tas izsktījās pēc zināmā mērā naudas pumpīša  ( iekārtas un savienojumi kas nāca no Telecom Finland reizēm bija ar 3 kāršu uzcenojumu, tad Cable and Wireless bija kapitāla zināšanu ieguves bāze daudziem cilvēkiem kas Lattelekom tika nodarbināti tajā laikā. Un nebija sajūtas ka briti baigi sūktu naudu nāsīs …

WALA 08.12.2025 11:22

Formāli no biznesa viedokļa tas ir loģisks solis, problēma ir dažādu sistēmu nesavietojamībā un pēc būtības vairāku departamentu funkciju pārklāšanās, kas rada zināmu  “politisku saspīlējumu”. + Kādreiz ja abi būtu viens uzņēmums tā būtu konkureneces kropļošana, tagad abiem diviem un arī pakalpojumu grozam ir vairāk konkurences nekā vajag, tāpēc apvienot ir loģiski, bet problēmu tāpat būs vairāk kā vajag. 

Un jā sakari, enerģētika un transports ( tas pats AirBaltic vai RailBaltic) ir ļoti pat stratēģiski svarīgi, tik homo vulgaris tiek barota daudz un dažāda puspatiesība, sākot jau ar šī jautājuma “dārdzību”. Problēma pavisam noteikti nav dārdzībā, problēma ja tāda ir/būs - pārvaldība, jo politiskos ielikteņus šiem uzņēmumiem nevar pat tuvumā laist …

WALA 08.12.2025 10:35

Pilnīgi noteikti - šitas kadrs visādas muļķības izmēģina, tāpat kā viens džeks ar mūzikas instrumentiem ( piem. klavieres ar reāliem dzelzs āmuriņiem, vai klavieres ar stīgām pie strāvas - spēlē ka sprakšķ vien) , bet tas nenozīmē ka kādreiz kāda muļķība neaizķer kādu interesentu kurs uztaisa kaut ko jēdzīgu no tām muļķībām.

WALA 08.12.2025 9:59

Magnētiskā amortizācija veļukam:

 

www.youtube.com/shorts/sOf4luOmQCw

WALA 05.12.2025 22:28

Jā es arī sapratu ka jau kuģa elektrotīkla sastāvdaļa, bet acīmredzami tieši saistīta ar ģeneratoru vadību vai elektriskās ķēdes aizsardzību. To pieminēju kontekstā ar to ka domāju ka standartizējot kādus no “lego klucīšiem” , pie pašu klucīšu saspraušanas iespējams jau pielaiž mazkvalificētakus kadrus, un iespējams neeksistē jēdzīgi priekšraksti pēc kuriem darboties … 

Un to tādēļ to pašu BEV auto kontekstā man arī ir baža ka pagaidām ar tiem strādā pietiekami kvalificēti kadri, bet nākotnē tam kļūstot par “ikdienu” arī tur būs arvien vairāk stulbu kļūdu …

WALA 05.12.2025 18:39

Starp tavu apokalipsi un karu izmantojot kodolieročus ir kaudze ar kodolraķetēm kuras bez dīzeļa tu “nekur nepiegādāsi” 😇

WALA 05.12.2025 10:27

Bet tas ka vieglo auto segmentā dīzeļu vairs praktiski nebūs - jā tā tas visticamāk būs.

WALA 04.12.2025 22:12

Zini - viens Krievijas/Ķīnas vai tamlīdzīgs kariņš Eiropas vai ASV un sabiedroto virzienā, un dīzēļi būs vēl gadus 100, ja degvielas pietiks. 

WALA 04.12.2025 19:15

Es pieļauju ka šie ģeneratori ir kaut kas ļoti standartizēts, kur paņem rupji sakot gatavu konteineru - un lieto vai nu datu centru rezervācijai vai kuģa elektriskai piedziņai ( jo visticamāk visās US un EU ostās jamie lieto dīzeli + elektrību piedziņai lai gaisu ostās necūko un tikai atklātā okeānā pāriet uz kuģu degvielu )  …

WALA 04.12.2025 9:59

Cik viegli ir sačakarēties meistarībā ar elektrību un sataisīt lielas ziepes:

 

WALA 03.12.2025 22:47

Ja ir iespēja pameklē un izlasi ir vai nav kaut kas specifiski jādara, moš tavs augstpiedien sūknis tagad kavitē ar gaisa burbuļiem - un tad tas var arī ātrāk kā vajag nobeigties ( bet tas ir tikai tad ja tam ir speciāla atgaisošanas procedūra paredzēta …)

WALA 02.12.2025 1:31

Ja šāda kļūda - tad jāņem “smadzens pirkstos”, prasts spiediena manomentrs un jāmēra kur un kas taisa ziepes - spiediena regulators, pats devējs vai potenciāli kāda sprausla. Kamēr tas nav pats sūknis kas sāk nolietojuma dēļ izbeigties tā nav nekāda traģēdija. Sprauslas problēma nereti būs pamanāma kā dīzelis motoreļļā (eļļas paliek vairāk un tā kļūst škidrāka + smaka pēc dīzeļa)  - eļļu tad un sprauslu jāmaina, sprausla - drusku čakarīgs pasākums bet nekas tāds ko normāli meistari nespētu tikt galā … 

P.S. pēc filtra maiņas - izlasīji kas jādara lai tiktu no lieka gaisa vaļā ? Dažiem auto ir mazliet specifiski ar to, bet nezinu kā tieši ir mersim …

WALA 27.11.2025 13:40

Nu to ko tu sauc par testeri, man gribētos saukt par multimetru vai jau specifiskā vārdā kā ampērmetrs/voltmetrs utml. 

Bet jā droši vien ka indikators ir labs termins tam skrūvgriežveidīgajam štruntam.

WALA 27.11.2025 9:27

Dzīvokļa remonta laikā  - cepeškrāsns utml. “potenciālā” rozete kuru virtuves mēbeļu likšanas rezultāta kāds ( celtnieks) bija palaidis garām aprīkot ar normālu rozeti ( lokācija zem skapja), guļot uz grīdas izvilku 3 fāžu vadu no sienas un provēju pārliecināties ka drošekļi jamam ir izslēgti (pirms tīrīt nost izolāciju) ar to kas tas skrūvgriež paskata rokas strāvas indikators, skaidrs ka vietas nav daudz, redzamība ar kādu dievs devis un salaidu uz īso visu kas tajā vietā pienāk, jo rozete bija “karsta” - tā testera metāl gals izkusa nahren un elektrību izslēdza visā ienākošās līnijas garumā …

P.S. Strāvas ziņā saprotams nav ne jausmas kādu spriegumu tas testeris un es tā ķēdes galā patiesībā saņēma … bet tas bija “jaudīgāk” kā jebkas ar ko esmu norāvies iepriekš.

WALA 26.11.2025 13:46

Jā protams, bet lai tevi kā “vadu” paizmantotu tam 220V būs kaut kā jātiek uz vannas/krāna metāliskajā daļām un uz zemi vai tamlīdzīgi, tā ka tehniski destilētā ūdenī tas 220V ticamāk tev nenodarītu neko, jo no tava ķermeņa uz “zemi” tur vairs nebūtu vadītāja. 

Bet es esmu “izbaudījis” ko nozīmē iet dušā pie boilera ar sačakarētu zemējumu, bet nu mani par laimi 220V ietekmē salīdzinoši maz, bet nu 380V guļot pusplikam uz grīdas, tas gan bija labs “mauciens” tas nekas ka caur testera pretestību.

WALA 26.11.2025 11:53

Saldūdens satur pietiekami minerālu un sāļu lai ūdens joprojām vadītu spriegumu ka prieks, taču tam ir mazāk raskturīga spēcīga ķīmiska ietekme uz platēm un kontaktiem. Tikai absolūti bez piemaisījumiem destilēts ūdens elektrību īsti navada, un tad vēl ar niansēm, jo tikko tu tajā kaut ko iemērc - faktiski tā jau vairs nav tā “idāli tīrā” vide, un tad vēl ir jautājums par spriegumu kas nonāk saskarē ar to … 

 

P.S. tu taču nemēģināsi apgalvot ka elektrisks fēns tavā rokā sēžot ar ūdeni pilnā vannā ir tieši tas kas vajadzīgs sausiem matiem ???

WALA 25.11.2025 11:54

Nejauši uzdūros uz šo latviešu darinājumu “kārtīgi” braucam: 

 

www.youtube.com/shorts/6on5t6K8bsc

WALA 24.11.2025 23:20

Tā, tā uz kurieni tagad jābrauc ciemos pie “iAuto emigrācijā”

Pēc tam pastāsti kā Itālijā kurā vietā iet ar “ātruma ievērošanas tradīciju”

 

WALA 24.11.2025 14:11

Šis gan nav unikāls pasākums BEV, tādas pat problēmas ir ar daudz un dažādiem auto, BMW, Porsche … Man darba Ford Torneo busam ir glāžu turētājs uz paneļa pie pašām priekšas durvīm, vadītāja puses glāžu turētājs -  ja tu tur nejauši kaut ko ieliesi - tad pilēs tieši virsū kaut kādam vienam no vadības blokiem un potenciāli arī drošinātājiem “ja tā pa nopietno aizlej” ( a la pilna kafijas krūzīte kas izjūk pa šuvēm).

WALA 24.11.2025 10:22

topinamburs rakstīja:

WALA rakstīja:

Ļoti atkaŗīgs no laika un vietas, …  reiz ir 1h30 min un ilgāk.

 

Nevar jau zināt ka būtu bijis, ja brauktu tur kur Waze rāda. Man ir bijis dažas reizes, kad braucam reizē 2 mašīnas caur Rīgu. Nu pamēģinam pa 2 maršrutiem! Un parasti ~ vienāds tas rezultāts Waze vs kā pašam šķiet. 

bet protams, ir nianses…

 

Eta  taču tu redzi, praksē pat sekojot Waze tu galā nonāc līdz 5 min. ātrāk par sakotnējo ETA, ja izdodas ātrāk tad tas visticamāk nav Waze nopelns. 

WALA 24.11.2025 8:54

Jautājums Mārim - kas tie tādi “auto importieri”

WALA 13.11.2025 8:57

Ja godīgi nesaprotu šo bezjēdzīgo dzīšanos pēc humanoīda robota. Tā jēdzīgs pielietojums ir iespējams tikai ļooooooooti šaurā sfērā, un jēga no ieguldītajiem līdzekļiem ir minimāla. Un viens sensors vai vads kurš saiet dēlī un humanīds ir “beigts” …

WALA 10.11.2025 9:08

Pagaidām ML/AI nav atbildējis nevienu jautājumu pareizi. Dokumentācijas konteksta jautājumi par UNIX sistēmām ar ļoti lielu varbūtību atbild ar kaut ko sagrābstītu no Opensource/Linux vidēm. Matemātiku - teksta uzdevuma formā, kas sastāv no 3 vienkāršu darbību secīgas izpildes 90% gadījumu - šauj garām. Tulkošanas darbi uz latviešu valodu satur pašizdomātus salikteņus …

Uzprasu, jo reizēm tas ar savām muļķībām veicina manu smadzeņu darbību kāda neierastā virzienā, kas rezultējas ar efektīvāku risinājumu/labāku tulkojumu utml. Bet atstāt to “darīt tavu darbu” un tam uzticēties - nevar nevienā no man interesējošam sfērām.

 

WALA 05.11.2025 15:04

Ļoti atkaŗīgs no laika un vietas, un Waze es ļooooooti neuzticos un ir reizes kad speciāli slēdzu ārā - lai nerāda manu maršrutu. 

Kāpēc tā - nu tāds kluss aizdomu vilnis ir iezadzies pāris reizes, ka waze mēdz izslēgt no maršruta ielas kurās konkrētā bīdī nav braucis neviens weizeris un tas nespēj sarēķināt ceļā pavadīto laiku. Rīgu es esmu praktiski visu kājām izstaigājis un zinu to ko varbūt pat nevajadzētu zināt, un kur nu vēl braukt

Maršruts man ierastais Duntes ielas Lidl līdz gandrīz J-Mārupei nu jau pāris gadu.

Piem. braucu kad Ganību Dambis “aizdambējies” ieslēdzu waze jams  turpina mani dzīt pa Ganību Dambi - es paskatos ka pa Eskporta un Lugažu ielām nav neviena paša weizera piefiksēta un metu “pa labi” uz šīm ielām - tur reāli tā ka vispār var teikt neviena auto … ( waze es izslēdzu pirms tur braukt 🙄)

Tāpat es tam absolūti mēdzu neklausīt braucot pār Salu vai Akmens tiltu. Ir gadījies uz savu galvu protams arī pāris reizes iekrist, tiesa tad es jau sākotnēji vispār neesmu pat skatījies Waze. Bet nu savu maršrutu neatkaŗigi no Waze vai bez tā un vai jebkura no izvēltajiem tiltiem - tāpat ir apmēram 50 min. līdz stundai ilgs brauciens. Ja paveicas tad paveicas uz tā rēķina ka tieši tajā mirklī ir mazāk auto, kuri dodas līdzīgā virzienā, bet citādi “viens un tas pats” bez lielām izmaiņām.

Smagāku avariju gadijumā gan uzreiz ir 1h30 min un ilgāk.

 

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti