Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
draco 04.08.2010 19:53

Sretsked rakstīja: Edgars , ja cilvēkam nav naudas ēšanai, bet ir auto, tad viņš ir pamuļķis.

var jau buut. bet cilveeks, kursh peerk vidusmeera, ne ar ko neatskirosos, massproduction auto,, kuram ir nenormaalas apkopes un uztureeshanas izmaksas, ir kliinisks kretiins, imho. pat ja jamam naudas kaa spalju...

draco 04.08.2010 8:03

brmbrmm rakstīja:

Vispār fascinē mūsdienu tehnika - it kā pērc lai taupītu (vismaz tādu iespaidu rada, izlaižot jaunu modeli - retākas apkopes, mazāks patēriņš utt), bet vēlāk tik maksā, maksā, maksā!

man skiet, ka jaunu peerk lai "taupiitu" tikai pilniigi un kliiniski indiviidi.

vismaz cik es lasu, peedeejo 5-7 gadu tendence ir taada, ka uztureeshanas un remontu izmaksas nepaartraukti aug. i tajos jaunajos meeslos pats ar iisti neko neparemonteesi. aciimredzot auto razotaaji noleemushi ka vaariities vajag ne tikai pardodot uzrazoto produktu, bet galvenokaart - uz detaljaam un uztureeshanu. un kas apbriinojami, tas ir ne tikai ar vieglo tehniku, bet arii ar komerciaalo shiis tendences ir aciimredzamas - smago segmentaa taada opat fignja notiek, vismaz amerikas tirguu....

draco 03.08.2010 19:16

i_edgars rakstīja: Fridrihs, šo tehniku es pat redzējis neesmu kas zem kapota, bet tomēr.... kas par sūkni (vai kas cits), sprauslas, vai ir vadošā sprausla, turbīna ir ar kaut ko savienota ar sūkni.

Vienīgais, kas uzreiz lien galvā ir ka dīzeļdegviela nonāk turbīnā un tālāk cilindros. Cits kas saistīts ar dīzeļaparatūras gļukiem šiem auto ir taisāms tikai pie labiem dīzelistiem un spec stendiem. Tādu kā 1,5 lielāka padeve vārtrūmē tā pat nesataisīs.

jopta, skaljrunjus paartinies paar meeru esi?

kaa ta taa diizeldegviela, nez, turbiinaa nonaaks?

koroch, tevi ne pie kaa nopietnaaka kaa ogds-4 laist, raadaas, nevar

diizelim duumainiiba, protams, var rasties pamataa 3 iemeslu deelj - paarlieku liela dd padeve cilindros, tekoshas, suudiigi smidzinoshas sprauslas ( aiz kam dd nepilniigi sadeg), un motorelljas degshana dzineejaa. citas pamatprobleemas iisti nevaru iedomaaties, ja nu dzeses skidruma iekljuushana degkameraas.

anyway, jaakrataas pie kaadiem diizelistiem - veelams ar savu atgaazu meeriishanas agregaatu, lai viss ir chotka.

draco 28.07.2010 19:00

Kanibaals rakstīja:

Sretsked rakstīja: Var būt vienāds patēriņš? Tas pie nosacījuma,ka brauc normāli, nevis 106 brauc ar 2. ātrumu.

Var, ja brauc ar zapiņu, tam pie 80km/h purns ceļas gaisā un rites berze samazinās Principā vislabāk salīdzināt var, ja ir variatora pārnesuma kārba.

kaarteejais zoodaarza iemiitnieks - rites pretestiiba no aatruma praktiski neatkaraajas, un jau pie 50-60 kmh sastaada nebuutisku lielumu no kopeejaas pretestiibas.

draco 27.07.2010 14:53

toties ja gra pateeree 20 zs uz 100 kmh, tad gan viss sapas, vai ne?

un gaisa pretestiibas augums tomeer ir lineaars. mazaaka gaisa pretestiiba pie lielaaka aatruma - tas buutu nonsenss un nobela preemija bez bazariem. iedomaajie, ja tiktu radiita lidmashiina, kura kautvai uz 1M havo mazaaku gaisa pretestiibu, nekaa uz 0.5M? taa buutu vienkaarshi megarevoluucija.

nu, tuneljus ar tevi neapspriediishu, atvaino. tas tavs liimenis vairaak atbilstu smilshu pils celshanas apsprieshanai ar nopietnu seju...

draco 27.07.2010 14:41

2Crankshaft: kautkaa nepas. zirgus mashiinai noraada parasti testeejot jaudu uz stenda peec kautkaadas sae proceduuras -tiira jauda uz klokjenes, un biezhi vien veel arii ar atsleegtiem pievadagregaatiem - generatoru, un koturveel.

a no turienes liidz ritenjiem veel garsh celsh ar jaudas zudumiem ejams - aatrumkaarba, diferenciaalis, visi gultnji...

ciik atceros, jaudiigaakais zhiga bija 80 zs - 2106 1.6l dzineejs. nu i 20+zs pie simta - kautka makten padaudz. neskatoties uz zaarka aerodinamiku, zhiga masaa un izmeeros pamazs tomeer bija.

draco 27.07.2010 13:09

ugu. tiem, kas grib dziivee mazliet priekstatu guut par jaudas pateerinjiem pie dazaadiem aatrumiem, a fizika tik nesaprotama, ka pat nosaukumu izrunaa tik peec pusstundas treninja - varu savukaart ieteikt tikt pie pabraukaashanas ar elektromobili, kursh apriikots ar ampeermetru. pie konstanta sprieguma elektrodzineeja straavas lielums / pateerinsh briiniskiigi tieshi raada uz dotajaa mirklii teereejamo jaudu. taadeejaadi katram momentam var redzeet, cik iisti jaudas teereejas kustiibai.

kautkur ieksh evalbum.com savaa laikaa skirstot un lasot redzeeju paartaisiitu 3xx seerijas bembi, kursh pie aatruma ap 90 kmh rija 17 kilowattstundas uz 100 km. tb videejaa dzineeja jauda kustiibai sanaak tie pashi 17 kilowatti jeb aptuveni 28 zirgi. jaareekinaas gan, ka elektromobilim massa ir juutami lielaaka nekaa analogiski uzkraameetam ieksdedzes variantam, deelj akumulatoru baterijas.

nu par taam "pienjemuka 50 zs vajag kustiibai ar 70 kmh" - ar shitaadiem pienjeemumiem un taalaakiem secinaajumiem no taadiem "griestu" pienjeemumiem tev taisns celsh uz zoodaarzu, buurii pie meerkakjiem. kaa zinaams, cilveeks ir sapraatiigs dziivnieks, a tev no sapraata ne druskas nav....

draco 26.07.2010 22:20

nebaidies, pirmaa vieta jau ir rezerveeta tam, kuram uz 340 kmh pateerinsh mazaaks nekaa uz 65 kmh

taa ka tu max otrajaa, a driizeek -ceturtajaa - piektajaa vietaa mums buusi. a vispaar shitaa mulkiiba, pat ja nav nekjaadas sajeegas par dziives fizisko pusi, aarsteejas elementaari - tiec pastuureet uz paara dienaam auto, kursh maak raadiit momentaano degvielas pateerinju. savaa laikaa granadai man bija bortkompis - vislielaakasi pateerinsh ko sasniedzu ( aatri gan es ar vinju nebraukaaju, bet domaaju, arii uz maxspeed buutu mazaak), bija spiezhot pedaali griidaa pie saliidzinoshi zemiem apgriezieniem. piem piektajaa ripinam uz 50 kmh -a tas bija ap 1100 rpm, un vienk iespiezham pedaali griidaa. dinamika shai briidii bija nekaada, un pateerinsh raadiijaas 35 litru uz 100 km rajonaa citaadi es taadu pateerinju dabuut nebiju speejiigs, pat griezhot liidz 6000 rpm ar pirmo robu - i to pateerinju raadiija tikvien kaa ap padsmit litriem. daudz laika pagaajis, preciizi neatminos vairs. pie tam dzineejs tur bij 2.8 ar sprici mehaanisko, 150 zirgiem un 22 kgm pie 4000 apgriezieniem. uz tiem pat 50-60 ar piekto robu tukshaa braukt bija gana komfortabli - nebija taa, ka pedaalis liidz pusei jaaspiezh or so - bija gana ekonomiski un apgriezieni tik mazmaz virs tuksgaitas. pateerinsh gan arii pie taa bij apm taads pat kaa uz 4 roba.

nu, tas taa, iisumaa, par tiem apgriezieniem.uz 100 kmh normaala mashiina vienmeer eediis mazaak zupas nekaa uz 160 kmh, pat ja uz simtu vinja viilees ar 4500 rpm, un uz 160 - ar 1800 rpm. tas veel, ja otrajaa gadiijumaa pie tiem apgriezieniem dzineejam pietiks jaudas un griezes taadu aatrumu tureet, ja nee - tad deelj neatbilstoshi izveeleeta paarnesuma tiks staadiiti degvielas paarteerinja rekordi. bet nu iziiree kautkur vai aiznjemies pats mashiin ar adekvaati raadoshu degv pateerinju bortkompi, un paarbaudi visu pats.

draco 26.07.2010 20:41

recluse rakstīja:

Dekster, ja tas bimers uz 106 brauks ceturtajā robā, tad pastāv diezgan reāla iespēja, ka uz 160 sestajā tērēs mazāk.

veelviens ar skaidaam galvaa.

dereetu uztaisiit sarakstu ar jamiem....

draco 26.07.2010 12:06

suukni DUS aa arii precizionno un megakalibreetu, lai buutu nevis +/- puslitrs - litrs, bet grami?

ta jau jaaataisa degvielas zabors no padsmitlitriiga trauka, ar liimenja atziimeem pa 0.1 litru. tik kas a to visu cakareesies?

draco 26.07.2010 11:35

Sretsked rakstīja:

draco rakstīja: vareetu jau, bet baigi jau nu padaargi kopsumaa sanaak - vesela diena, skaiti pa kaaju, plus degviela: kameer uz to vwentspili aizvilksies, ta jaaatrod vieta kur vismaz kaadas stundas 3-4 viileet uz 160 kmh. ta brauc atkal liidz otstrelam uzpildiities, un davai 3h uz 106 viileet.

chota man entuziazma uz taadu pashupureeshanos lai pieraadiitu daziem apdaliitajiem elementaaras lietas, nava... bet nu ja kaads juut speekus, es ar interesi pasekotu notikumu gaitai

Pietiks taču ar vienu stundu ar katru ātruma režīmu. Bānis Vācijā, nobraucam vispirms ar vienu ātrumu, tad atgriežamies uzreiz starta vietā un maucam otrreiz.

jo iisaaks gabals, jo nepreciizaak nosakaas degvielas pateerinsh ar baakas metodi. raadaas, tu ar ne paaraak taalu no fizikas stundu bastotaajiem esi

draco 26.07.2010 11:00

vareetu jau, bet baigi jau nu padaargi kopsumaa sanaak - vesela diena, skaiti pa kaaju, plus degviela: kameer uz to vwentspili aizvilksies, ta jaaatrod vieta kur vismaz kaadas stundas 3-4 viileet uz 160 kmh. ta brauc atkal liidz otstrelam uzpildiities, un davai 3h uz 106 viileet.

chota man entuziazma uz taadu pashupureeshanos lai pieraadiitu daziem apdaliitajiem elementaaras lietas, nava... bet nu ja kaads juut speekus, es ar interesi pasekotu notikumu gaitai

draco 26.07.2010 10:40

ak jaa, par to gaisa pretestiibu: aug vinja geometriskaa progresijaa. tb aatrumam palielinoties divas reizes, gaisa pretestiiba aug 4 reizes. jauda paarvareeshanai - 8 reizes.

wot te i "ekonomika" pretestiibas aug nenormaali strauji, bet mistiskaa veidaa kilometru nobraukt saak maksaat mazaak degvielas. "ekspertiem" varu ieteikt uzkaapt velosipeedam un pamiities, taadeejaadi paarbaudot savu teoriju - uz cik kmh ir vieglaak braukt, uz 20 vai 40? tur ta viss "kaa uz delnas" izjuutams. aatri mulkiibas no galvas izpuutiis...:B

draco 26.07.2010 10:33

nu ja, tauta pat nejeedz par ko ir runa. ja ar aatrumu gaisa pretestiiba strauji aug - kaads var buut "speciaali konstrueets lai buutu ekonomisks pie lieliem aatrumiem"? jau pie 60 - 70 kmh gaisa pretestiiba braucot pa liidzenu apvidu ir lielaaka par visu paareejo pretestiibu kustiibai, summu. taatad, ja mashiina ir sakonstrueeta taa, ka vismazaakais pateerinsh tai ir uz 140 kmh, secinaajums ir viens - mazaakos aatrumos taa maaksliigi pataisiita drausmiigi neekonomiska. es atklaati sakot, nestaados priekshaa, kaa to iisti un "tiiri" var izdariit. taapat kaa pastaastiit, ka visekonomuiskaakais aatrums virsuudens pilnas iegrimes kugjim ir 40 mezgli stundaa. tur ar pvides pretestiiba ar aatrumu aug kapitaali, un neviens veel nav atklaajis kaa to kardinaali samazinaat, pie tam pilniibaa neiegremdeejot korpusu zem uudens, jeb nepaceljot virs taa.... redzams,iistie zinaataaji - geeniji shait tuseejas, taa vietaa lai konstrueetu kreiserus, zemuudenes, uttp ar fenomenaalaam iipashiibaam, un demonstreetu dazaadus hidrodinamikas efektus prieksnieciibai ar papiira lapaam...

draco 25.07.2010 23:08

Yetti rakstīja:

draco rakstīja:

Yetti rakstīja: P.S. piekabināšu tam būmerim piekabi ar tentu 2.3m ēdīs 2L vairāk... un?

piekabini gan. 2.3m augstumaa, un tikpat platumaa. peec tam pastaasti, cik uz 160 kmh eediis, ja ar taadu balastu vispaar taads aatrums buus sasniedzams

kad piekabināšu un būs vajadzīgi tie 160, noteikti padalīšos...

Tev nepieņemams auto un tā parametri, kā tāds, vai ir kāds cits iemesls?

padalies gan. izpluudu taapeec, ka tiek dziitas mulkiibas. tas gan, peedeejaa laikaa uz katra stuura taa ir, bet nu man uz to tomeer alergija - ja redzu, ka kaads murgo, parasti meeginu vinjam uz to noraadiit

draco 25.07.2010 19:14

Yetti rakstīja: P.S. piekabināšu tam būmerim piekabi ar tentu 2.3m ēdīs 2L vairāk... un?

piekabini gan. 2.3m augstumaa, un tikpat platumaa. peec tam pastaasti, cik uz 160 kmh eediis, ja ar taadu balastu vispaar taads aatrums buus sasniedzams

draco 25.07.2010 18:01

auma rakstīja: Kāpēc neviens nepiemin dzinēja jaudas līkni un griezes momentu

taapeec ka lielaakaa dalja sheit nav izaugusi liidz taadaam elementaaraam lietaam, kaa gaisa pretestiibas atkariiba no aatruma, un realizeetaas jaudas atkariiba no degvielas pateerinja.

da i ieksdedzes dzineejiem tieshi shio raksturliiknju salaagioshanai ir transmisija ar mainaamiem paarnesumskaitljiem. vienvaardsakot, griezes momenta raksturliikne neko dotajaa gadiijumaa nemaina. bet nu shaadu jautaajumu ar var uzdot tikai cilveeks kas to nesaprot. kaa saciit, sagraabstaas pa ausu galam gudrus vaardus, kuru jeegu neizprot, un tad nu jaapaspiid taksh kautkur ar terminu zinaashanu

draco 25.07.2010 15:14

nja. ko teikt vairs nav. ja gliseeshana tiek saliidzinaata ar auto gaisa pretestiibu, un citi liidziigi murgi nesti - taatad galvaa skaidas. par kautko taalaak diskuteet - tikai laiku teereet...

draco 25.07.2010 14:36

tev skiet, ka ir tieshs un nemainiigs sakars iesleegtajam paarnesumam no degvielas pateerinja?

taa nav. tb braucot, teiksim, uz 60 kmh, biezhi vien ekonomiskaak ir viileet ar ceturto paarnesumu, nekaa ar piekto. pat tad, ja transports nav paarkrauts, un arii ar piekto kustaas +/- ok tajaa aatrumaa. taa ka ar tiem taviem spriedumiem par ekonomiskajiem aatrumiem - atvaino - taa ir, kaa ir. tur mazliet vajag saprasshanu, lai spriestu.

draco 25.07.2010 12:38

nu vot ar sievu gan vareetu palieliities - ja ir gliita, simpaatiska. ja veel arii gudra - tad vispaar.

taa tieshaam ir veertiiba, atskiriibaa no visaadiem uzgrieznju spainjiem.

draco 25.07.2010 11:06

ak jaa, veel ir taadi kreisumi, kaa autmaati. tiem ar ekonomiskajiem aatrumiem ar dazaadi meedz buut. neba nu gluzhi taa, ka ekonomiskais 250 kmh, bet manam 4 pakaapju automaatam ar ht blokji, piemeeram, mieriigi braucot hidrotransformators blokeejas 4. aatrumaa pie aptuveni 78 kmh. dzineeja apgriezieni pie tam ir aptuveni 1500.lai nenotiktu blokja sleedzeleeshanaas iekshaa / aaraa, labaak aatrumu tureet vismaz 83 - 85 kmh. bet apgriezieni dzineejam, un griezes moments attieciigi, taapat pashvaki - iisteniibaa peedeejaa laikaa bija veeleeshanaas pameeriit vid pateerinju pa trasi meeginot tureet 85 un 95-100 kmh, bet nekaadiigi nesanaak. kompja, kursh raadiitu momentaalo pateerinju, diemzeel, arii nav - iisteniibaa ljoti noderiiga lieta.

pamatdoma ir tur, ka pie ~ 2100 rpm ( ~95 kmh) dzineejam ir juutami labaaka griezes rezerve, kas, iespeejam, rezultaataa dod tomeer mazaaku degvielas pateerinju nekaa mazaaks aatrums. dodu piemeeru - braucot no riigas valmieras virziemnaa ir dazas vietas kur celsh taakaa kalnaa iet - ne taa, kaa pirms raganas, bet taa paleezeni - nu vot, viileejot uz kruiiza un 80 - 85 kmh diapazonaa tur notiek taadas nepatiikamas lietas, kaa aatruma krisshanaas. dumais kruiizs pie tam saak diktaak spiest uz gaazi. pie noteikta dziljuma gaazes pedaalja nospiediena dumais automaats sleedzaas uz leju, resp uz 3robu, atblokjee hidrotransu, un mieriigas braukshanas vietaa es kaarteejaa "uzkalninjaa" velku ar saviem 3000 - 3400 rpm. kaut tur i vareetui uz inerces uzripot pazaudeejot nieka 10 kmh, kutrus peectam viegli atguut.

toties tai pat uzkalninjaa braucot uz 95 kmh nekas taads nenotiek - griezes moments jau ir pietiekoshi liels, lai tikai nedaudz gaazi piedodot, tajaa kalnaa uzbrauktu. pie tam nekaadas gaazeeshanas un sleegshanaas uz leju nenotiek.

uz auto ar manuaalajaam kaarbaam tas viss, protams, neattiecas, bet automaatiem, un ja veel kruiizu tiem pieliek - gadaas shitaadas lietas...

a vot kad bija eskorts ar manuaalo 5pakaapju kaarbu - vizinaajot i uz 70 - 75 kmh. i diezgan ekonomiski, neskatoties uz to, ka turbomotors pie mazaam jaudaam un atmosfeeriskajaa reziimaa straadaa neekonomiskaak nekaa atmosfeeriskais...

draco 25.07.2010 10:28

girtsm rakstīja: Tas tiešām ir abrīnojami kapēc cilvēkam jāstāsta tādas muļķības, ka auto tērē mazāk braucot 120-140km/h

Varbūt tas skaitās kruta.

es domaaju, ka tas ir meeginaajums attaisnot urlisko braukshanas stilu - esi noteikti redzeejis, puslatvija taa braukaa - 80 - 90 kmh, pat bliivaa satiksmee - tas nav prieksh vinjiem. pa visu vari jaameegina visus apdziit, kaut izdzenot pretimnaakoshos uz graavjiem apmaleem. aatraak, aatraak. smadzenju gan taadiem "vilceejiem" parasti nav, taapeec vinji neapjeedz, ka nekas aatraak tur reaali nav, un buut nevar - videejais aatrums celjas ljoti leenaam un gruuti.

man shitaa nesen viens maseratti garaam pirms riigas aizvilka es vinju riigaa peec tam 2x veel apdzinu - nekur taalu ticis nebija, un pa pilseetu braucot veel neoptimaalaas joslaas staaveeja. aber shim laikam likaas, ka reaali vuisus apdzenot jams speeciigi aatraak kautkur aizbrauc - a te peehnji chubinaataajs, kas pa trasi uz 85 brauc - un priekshaa, ar visu to ka automaats, un bezmotors...

draco 25.07.2010 10:09

Chankaishi rakstīja: Runaajot par degvielas pateerinju, automaatiem utt, nesaprotu par ko striids. Katru mashiinu tachu projektee uz kaut kaadu ekonomisko rezhiimu. Manam E90 2 litru diizeliitim pats ekonomiskaakais rezhiims ir apm no 120 liidz nepilniem 140km/st, nu taa vinjsh ir uztaisiits. Braucot uz 90 pateeree vairaak, un tas viss, starp citu, ir saskanjaa ar fiziku.

nu, pastaasti nu siikaak, kaa tur iisti un konkreeti ir ar atbilstiibu fizikai tu taksh nojaut, ka aatrumam pieaugot 2x, energija, ko jaapateeree veeja pretestiibas paarvareeshanai pieaug 8 reizes. tb braucot ar 140 kmh tev jaasuuc 8x lielaaka jauda no dzineeja, rupji reekinot, nekaa ripinot uz 70 kmh. jaa, ieksdedzes dzineeji - shie velniskiigie un nefektiigie naftas izniicinaataaji - straadaa efektiivaak pie 80+ procentu noslodzes, tad jamiem lietderiibas koeficients aug, bet ne jau tik strauji, citad jau ekonomuiskais aatrums buutu 90% no maksimaalaa

taa ka es iisti nevaru iedomaaties auto, kuram visekonomiskaakais aatrums buutu 120 - 140 kmh.

nu labi, divus variantus varu piemest -drausmiigi oversize motors, kuram jauda lai brauktu uz 120-140 realizeejas praktiski tuxgaitaa, un mashiina, kurai straadaa tikai kaads astotais robs, un tuksgaitas apgriezieni attieciigi dod vismazaako aatrumu ap 90 kmh tad jaa, 120 - 140 diapazons ar pietiekoshu griezes momenta liikni buus ekonomiskaaks nekaa tie pat 90kmh ar tapku griidaa un melniem duumu mutuljiem

draco 25.07.2010 0:25

Yetti rakstīja:

draco rakstīja: abi labi. vienam kompleksi par savu mashiinu, otrs staasta ka peec 210 kmh degviela nevis teereejas, bet sarazojas no gaisa...

pamēģini un tad @##%$%%

ko iisti pameeginaat? viss ar ko esmu braucis - darbojas saskanjaa ar fiziku. saakot ar benziinauto, un beidzot ar 100litriigiem turbodiizeljiem. taa ka man meeginaat nav ko. bet tu droshi ar savu briinumu vari doties peec nobela preemijas - ja viss apstiprinaasies, protams saakumam aizej pie elmaara, jams patestees un izliks mums visiem jauku rakstu -atskaiti par briinumbmw testu

draco 25.07.2010 0:09

abi labi. vienam kompleksi par savu mashiinu, otrs staasta ka peec 210 kmh degviela nevis teereejas, bet sarazojas no gaisa...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Lasītākie raksti

Jaunie raksti