Sestdien Ķekavā notika standarta automobiļu čemionāta III posms - «Ķekava 2004». Dalībnieku (sākumā) bija daudz: apmēram 100 ekipāžas. Arī mēs bijām pieteikušies un startējām.
Pēc mandātu komisijas apmeklējuma saņēmām leģendas un papildsacensību stenogrammas - rallijs varēja sākties. Nelieli aprēķini, laiku ierakstīšana leģendā un, likās, ka esam gatavi startam. Nedaudz gan nāca miegs, jo iepriekšējā naktī "pazuda" tuvās gaismas un nācās "paķimerēties", lai atrisinātu šo problēmu.
Dalībnieku sapulce sākās ar tik iemīļotām frāzēm "steiga, pēdējā brīdī" utt. Tas, protams, radīja sekas - izmaiņas gandrīz visās stenogrammas lapās. Dažas izmaiņas gan publicētas netika, bet tika pateiktas mutiski. Laikam tā jābūt...
Rallija «Ķekava 2004» rezultāti ir šeit... |
Starts. Jau sākot braukt pirmos posmus, bija skaidrs, ka "vilkties" nenāksies. LK pārbraucienu vidējie ātrumi nebija tie zemākie. PS1 bija kā liels pārsteigums - tik daudz "pī" sen nebiju teicis. 15 sekundes pirms starta dzirdu, kā tiesneši savā starpā runā pa rāciju - vai turpināt sacīkstes, vai nē. Tika teikts, ka trasē stāvot daudzi "nobeigušies" automobiļi. Nodziest starta iekārtas lampiņas un mēs tomēr startējam. Tā kā mūsu starta numurs bija 81, tas nozīmēja, ka braucām vieni no beidzamajiem. Pirms katra rotera bija iefrēzētas tādas "špūres", kas ar standarta automobili bez kārtīgas līšanas uz vēdera nebija izbraucamas. Sakodām zobus un braucām tām pāri. Iedomājāmies, kas notiks, kad šeit brauksim vēl pēc 100 mašīnām - otro reizi.
Tuvu PS1 beigām mūsu priekšā izleca tiesnesis zaļā vestē, apturēja mūs un paziņoja, ka tālāk lai braucam lēnām, jo mums šis PS būšot jāpārbrauc vēlreiz (!!!!). Nesapratu, kas tas par tiesnešu jaunizgudrojumu un mēs devāmies uz PS finišu. Loģiski, nesteidzoties un nelaužot auto. Iebraucot PS finišā, tiesneši "neko nezināja" un lika mums turpināt ceļu pēc leģendas, ierakstot PS laiku, kādā bijām veikuši šo dopu. Ieraugot rezultātus, bijām ļoti pārsteigtie, ka tās ekipāžas, kas brauca aiz mums un arī tika apturētas, nerakstīja protestu, lai anulētu PS1 rezultātus.
Tā kā PS1 finišā bija sastrēgums un radās kavējumi, kas nekādi netika fiksēti, uz PS2 nācās braukt stipri ātri. Paspējām. PS2 starts. Šis posms bija vieglāks - dziļās špūres bija tikai pie viena rotera. Pēc PS2 - pārbrauciens uz LK3. Leģenda veda gandrīz pa to pašu ceļu, kā tas bija uz PS2. Ar vienu atšķirību orientierī. Pirmajā reizē bija zīmēts "krustojumā pa kreisi", bet otrajā reizē ... šāda orientiera vispār nebija. Izskatījās, ka organizatori grib apčakarēt dalībniekus, zīmējot šādu leģendu. Šķiet, SAK nostāja ir nedaudz savādāka - leģenda nedrīkst dalībniekus maldināt! Un te sekoja interesantākais. Uz šī nelaimīgā (neatzīmētā) krustojuma stāvēja vietējie skatītāji, kas, protams, leģendas vispār nebija redzējuši. Lai dalībniekiem "būtu vieglāk" orientēties, tie bija salikuši akmeņus, lai šeit taisni neviens nebrauktu. Papildus tie rādīja mums, lai mēs braucot pa kreisi - uz PS2... Tas tiešām spēja apmulsināt jebkuru ekipāžu, jo taisni jābrauc tomēr bija. Dēļ saliktajiem vietējo saliktajiem akmeņiem nācās braukt pa viņu pašu iekopto zālīti...Fotogalerija ir šeit...
Nonākot LK3 mums tikai viss sākās... Šis bija tikai pārbrauciens LK3-LK4 ar vidējo ātrumu 62km/h. It kā jau nekas. Bet maršruts veda caur mežu - smilšains ceļš. Braucām garām vietai, kur traktors mēģināja izvilkt iestigušu kravas auto. Jo dziļāk mežā, jo vairāk kavējam - vidējais ātrums krītas. Aiz kāda krustojuma ceļš kļuva stingrāks, bet šaurāks. Mēģinot iesteigt kavējumu, sākām braukt ātrāk. Un tad ... atbraucām...
Meža ceļš. Stipri mīksts. S-veida līkums pa labi. Ātrums nebija pārmērīgi liels, tomēr par lielu, lai Escorta aizmugure neizslīdētu. Mēģināju "savākties", šķita, ka viss beigsies labi. Koki aizķēra labo spoguli un likās, ka tie būs vienīgie zaudējumi, jo auto jau bija ieņēmis pareizu trajektoriju un virzienu. Tomēr pēc 0,6 sekundēm viss beidzās - ar kreiso stūri kokā. Izrādās, ka tas nelaimīgais koks stipri aizķēra mašīnas labo aizmugurējo riteni, nolocīja to un auto sagriezās stipri pa labi un pēc 11 metriem ielidoja kokos. Pēc trieciena uz auto nobira koka nolūzusī galotne un zari. Viss bija beidzies - gan sacensība, gan šī auto mūžs - tas vairs nav restaurējams. Šāds iznākums neļāva mums turpināt sacīksti, lai redzētu, kas notiks tālāk. Tomēr ne par velti iepriekšējā pēcpusdienā bijām uzlikuši sporta drošības jostas - pateicoties tām, pašiem nekas slikts nenotika.
Prieks, ka organizatoru solītais evakuators, kaut arī apmaldījās, nebija ilgi jāgaida un mūsu eskortiņš nonāca Ķekavā diezgan ātri. Zvans uz GRIETU un drīz vien mūsu auto, par brīdinājumu citiem, devās uz Rīgu.
Braucot šo (mums) nelaimīgo LK3-LK4, kā arī pārrunājot ar dažiem citiem dalībniekiem, nācās dzirdēt, ka pārbraucieni bija par ātru. Vismaz standartniekiem.Ātruma slāpētāji bija jāuzstāda LK ceļos, jo ... LK vidējie ātrumi bija lielāki par PS reālajiem vidējiem ātrumiem...
Mūsuprāt, "distances priekšniekam" vajadzēja arī paredzēt, ka pēc 200 automašīnām pie rotera tiks izveidoti tādi grāvji, ko vienkāršs standartnieks [ātri] nespēj veikt. Vismaz PS1/PS3 bija kārtīga mašīnu laušana.
Ļoti gribas uzzināt sacensību komisāra un novērotāja viedokli par sacensībām, drošību un ideju.
Papētot rezultātus, pavērās skarba statistika - izstājušās vairāk kā 30 (!!!) ekipāžas. Tas ir - katra trešā!
Ir, par ko padomāt...
Katrā pasākumā ir apmierinātie un ir neapmierinātie. Šoreiz nevaram būt īsti objektīvi, jo paši nefinišējām. Jādomā, ka citiem dalībniekiem arī būs, ko piebilst - komentāros.
iAuto ekipāža Nr. 81
P.S. Vai kādam nav aizķērusies Ford Escort "bundža"?
Un tagad oficiālā versija:
Rallijā “Ķekava 2004” savas pirmās uzvaras izcīna Meiera un Sāviča ekipāžas
Sestdien Ķekavā tika aizvadīts 2004.gada Latvijas standartauto rallija čempionāta 3.etaps -- rallijs “Ķekava 2004”, kurā uz starta stājās 90 ekipāžas. Par sacensību uzvarētājiem savās ieskaites grupās kļuva Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett”) un Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”). Pirmo sezonu standartauto rallijā startējošie Meiers un Sāvičs uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena stājās pirmo reizi. Komandām atkal labākā “Verners – V4 Motors”.
Nākamais čempionāta etaps risināsies 15.un 16.jūlijā Talsos.
Jau par tradīciju kļuvis tas, ka šosezon katrā nākamajā standartauto rallijā tiek labots dalībnieku rekordskaits. Izņēmums nebija arī rallijs “Ķekava 2004”, uz starta pulcējot 90 ekipāžas. Tomēr tikai divām trešdaļām startējošo izdevās veikt vairāk nekā 300 km garo distanci un sasniegt finišu pie Ķekavas vidusskolas. Standartauto rallijam tik neraksturīgi lielā izstāšanās skaita iemesli meklējami ļoti dažādajā dalībnieku un tehnikas sagatavotības līmenī – ne visi tika galā ar distances veidotāju viltībiņām (viena no ekipāžām pamanījās sapelnīt 37 soda minūtes!), ne visi auto spēja izturēt brīžiem pārāk smago un nesaudzīgo trasi.
Lielākos ātrumus Ķekavas apkārtnes ceļos demonstrēja pilnpiedziņas klases braucēji. Pirmajos divos ātrumposmos labākos rezultātus negaidīti uzrādīja Mārtiņš Petrovics/Aleksandrs Grigorjevs (“Subaru Impreza”), tomēr neveiksmīgi veiktais trešais ātrumposms (pazaudētas 25 sekundes) un neprecīzā braukšana regularitātes posmā (zaudētas 50 sekundes), pārvilka svītru viņu cerībām uz pirmo uzvaru. Turpretim savu izdevību pirmo reizi kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena garām nepalaida Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), kuriem trasi izdevās veikt stabili un pietiekami ātri (ātrākie divos no astoņiem ātrumposmiem). 13,71 sekundi uzvarētājiem piekāpās tuvākie sekotāji Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (“Audi 80”). Var uzskatīt, ka “Aivari” šādi ir reabilitējušies par izgāšanos iepriekšējā rallijā Grobiņā, turklāt aiz muguras tika atstāti arī principiālie sāncenši Roberts Vuguls/Normunds Vuguls, kuri pirmo reizi šosezon startēja ar savu kaujas “Audi S2”. Iespējams, ja brāļi nebūtu centušies būt pārlieku atraktīvi, braucot ar plašām sānslīdēm, rezultāts varētu būt labāks, jo līderiem tika zaudētas tikai 20 sekundes, turklāt septiņas no tām pēdējā ātrumposmā ar nosaukumu “Putnu ceļš”, kuru Vuguļi, kā paši atzina, veikuši priekš skatītājiem. Labus rezultātus ātrumposmos uzrādīja Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (“Ford Escort Cosworth”), tomēr nopelnītās trīs soda minūtes liepājniekus no iespējamās otrās vietas atsvieda uz 15.pozīciju. Sev neraksturīgi mierīgā stilā līkumus zīmēja Andris Ušakovs (“Audi 80”), kas acīmredzot izskaidrojams ar to, ka Andrim stūrmaņa funkcijas pildīja tēvs, pieredzējušais rallists Sergejs Ušakovs. Ģimenes ekipāžai galarezultātā piektā vieta 57,42 sekundes aiz līderiem. Interesanti atzīmēt, ka neraugoties uz nikno bezkompromisa cīņu trasē, pēc sacensību finiša labākie pilnpiedziņas klases braucēji ir labi “čomi” un stāstus par saviem piedzīvojumiem trasē draudzīgi papildina ar kopīgu brendija iemalkošanu. Priecē fakts, ka rallija trasēs varam redzēt arvien vairāk jaunus dalībniekus, kas startē ar jaunu un jaudīgu tehniku. Tā, piemēram, Ķekavā savus spēkus rallijā ar “Mitsubishi Lancer EVO” izmēģināja Mārtiņš Skakauskis, kurš pirms tam regulāri bija atzīmējies augstākajās vietās dažāda ranga un statusa standartauto mačos kartinga trasēs. Augsti rezultāti pirmajā startā gan izpalika (21.vieta), tomēr vērtīga pieredze tika gūta.
Klasē virs 1620 kub.cm. startēja visvairāk dalībnieku -- 39. Attaisnojās jau iepriekšējā etapā sāncenšu izteiktās bažas, ka nevienam nebūs pa spēkam cīnīties ar Māri Freibergu/Itaru Siliņu, kuri ierasto “VW Jetta” nomainījuši pret niknāko “Opel Kadett”. Par apliecinājumu tam kļuva labākie rezultāti sešos ātrumposmos, kas vainagojās ar uzvaru jau otrajā etapā pēc kārtas. Interesanti, ka viens no tiem, kam kādā no ātrumpusmos izdevās apsteigt uzvarētājus, bija Freiberga bijušais stūrmanis Gints Berelis, kurš brauca ar jau pieminēto “VW Jetta”. Vēl vienā “dopā” pārsteidzoši ātrākie izrādījās Rolands Lebedoks/Edmunds Biša (“Opel Vectra”). Ierastos šīs klases līderus Ķekavā vajāja dažādas neveiksmes – Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis (“VW Golf”) nemaz netika uz starta, Modris Skulte/Mārcis Boikovs (“VW Golf”) izstājās pēc trešā ātrumposma, bet Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs (“Opel Kadett”) jau pirmajā “dopā” nesabremzējās pirms retardiera un zaudēja 25 sekundes, noslēgumā paliekot ceturtie. Nedaudz negaidīti otro vietu prata izcīnīt Gints Kalniņš/Ints Freibergs (“VW Golf”), līderiem gan zaudējot 49,85 sekundes. Trešajā pozīcijā ierindojās Kārlis Volanskis/Gatis Zass, kuri startē ar jaunu krāšņās krāsās izkrāsotu “Toyota Celica”.
Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. vairāk nekā pārliecinoši pirmo vietu izcīnīja Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”). Tā viņiem ir pirmā uzvara startējot standartauto rallijā. Sāvičs/Blumbergs vienīgie spēja veikt distanci bez soda sekundēm, turklāt bija arī ievērojami naskāki par konkurentiem ātrumsacensībās. Paradoksāli, bet otrajā vietā ekipāža, kura papildsacensības automašīnas motora defekta dēļ veica ne pārāk ātri (priekšpēdējais rezultāts no finišējušajiem), toties precīzi ievēroja laika kontroles nosacījumus. Tiesa, otrās pozīcijas ieguvēji Imants Šķērstens/Juris Pūce (“Toyota Corolla”) uzvarētājam zaudēja veselu mūžību -- 4:45,36… Pārējo ekipāžu starpā izvērtās nosacīta “sacensība” – kurš savāks vairāk soda sekunžu. Veiksmīgāki par pārējiem izrādījās pirmo divu etapu uzvarētāji Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf”), ierindojoties trešajā vietā. Ventspilnieki nopelnīja 330 soda sekundes un Sāviča ekipāžai piekāpās 6:50,24. No 22 mazajā klasē startējušajām ekipāžām finišu spēja sasniegt tikai puse.
Brīvajā klasē sacentās tikai trīs ekipāžas un ātrākie bija Andis Maļinovskis/Uģis Tomsons (“VW Golf”). Komandu ieskaitē tāpat kā pirmajos divos etapos labākā izrādījās “Verners-V4 motors” – Roberts Vuguls/Normunds Vuguls, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš. Nākamās vietas komandu vērtējumā ieguva “Kurzeme” un “4 rati”.
Notikušas izmaiņas Latvijas standartauto rallija čempionāts kalendārā – nākamais etaps Talsos ir pārcelts par divām nedēļām vēlāk un risināsies 15.un 16.jūlijā.
Normunds Orlovs, LAF SAK pārstāvis.
Latvijas standartauto rallija čempionāts
3.etaps, rallijs “Ķekava 2004”, Ķekava
Pilnpiedziņas klase
Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”) 17:50,28, Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (“Audi 80”) +13,71, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls (“Audi S2”) +20,20, Jānis Saukitens/Ilze Līduma (“BMW 325 iX”) +49,39, Andris Ušakovs/Sergejs Bernands (“Audi 80”) +57,42, Andis Neļķe/Jānis Keterliņš (“Audi Coupe”) +1:00,54, Mārtiņš Petrovics/Aleksandrs Grigorjevs (“Subaru Impreza”). +1:04,16, Didzis Blūms/Aigars Rencis (“Mitsubishi Galant”) +1:10,48.
Klase virs 1620 kub.cm.
Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett”) 18:38,72, Gints Kalniņš/Ints Freibergs (“VW Golf”) +49,85, Kārlis Volanskis/Gatis Zass (“Toyota Celica”) +1:15,73, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs (“Opel Kadett”) +1:30,08, Māris Renskumbergs/Jānis Junkers (“Ford Escort”) +2:29,51, Austris Antons/Līga Liepiņa (“Peugeot 309”) +2:55,99, Jānis Kārkliņš/Andris Kārkliņš (“Honda Integra”) +3:10,00, Ainārs Brezinskis/Gundars Rubenis (“Opel Ascona”) +3:17,84.
Klase līdz 1620 kub.cm.
Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”) 20:17,70, Imants Šķērstens/Juris Pūce (“Toyota Corolla”) +4:45,36, Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf”) +6:50,24, Edgars Janovs/Valdis Vertuls(“VW Golf”) +9:05,11, Edgars Trūps/Jānis Čaune (“Rover 214”) +10:15,47, Ojārs Ošāns/Guntis Vindulis (“Toyota Corolla”) +10:21,81, Andrejs Bērze/Renārs Dreimanis (“VW Golf”) +11:04,40, Dzintars Vilciņš/Māris Grundmanis (“VW Golf”) +11:31,05.
Komandas
“Verners-V4 motors” (Roberts Vuguls/Normunds Vuguls, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš), “Kurzeme” (Andris Andiņš/Māris Ešmanis, Kārlis Volanskis/Gatis Zass, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols), “4 rati” (Edgars Janovs/Valdis Vertuls, Arnolds Šivars/Dace Janova, Modris Skulte/Mārcis Boikovs).
Kopvērtējums pēc 3.etapa
Pilnpiedziņas klase
Jānis Meiers/Jānis Krastiņš 24, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls 24, Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits 18, Andris Ušakovs 13.
Klase virs 1620 kub.cm.
Māris Freibergs/Itars Siliņš 20, Edgars Poriņš 20, Raivo Pikke/Andris Pikke 12, Kārlis Volanskis/Gatis Zass 12, Jānis Kārkliņš/Andris Kārkliņš 12.
Klase līdz 1620 kub.cm.
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 26, Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs 26, Edgars Trūps/Jānis Čaune 14, Imants Šķērstens/Juris Pūce 14.
Komandas
“Verners-V4 motors” 54, “Kurzeme” 42, “AFT Rally Team – Rīga” 18.
es tikai nesaprotu, kaadeelj starta seciiba bija tik stulba, njemot veeraa daliibnieku skaitu un celju struktuuru.
vareeja tachu njemt veeraa daliibnieku esamiibu vai neesamiibu laf biedru skaitaa, ieprieksheejo sacensiibu rezultaatus un to, vai taadi ir vispaar.
nerunaajot jau par to, kaada bija klashu seciiba. tad jau arii trofos - laizham tr3 pa priekshu tr2 un tr1...