Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
Palaidniex 05.09.2018 16:38
Palaidniex 05.09.2018 12:18

Pastāstīsi - kāda velna pēc intensīvā (rīta un vakara pik stundu) satiksmē, kur visi jau tā sablīvējušies vienmērīgā plūsmā un brauc diskutabli mazā distancē viens no otra, regulāri uzrodās vieni un tie paši "gudrinieki", kuriem vajag vairāk par visiem? Iet uz apdzīšanu neskatoties uz blīvo satiksmi, kurā fiziski nav "kabatu" kurās iespraukties un tā būtu kādam speciāli jārada bremzējot un jaucot plūsmu. Ar to jau arī nepietiek, tiek apdzīts neskatoties uz pretīm braucošajiem auto tāpat iet uz apdzīšanu griežot reāli purnā un spiežot braukt uz nomales. Kāpēc kāda indivīda ikrīta regulāras ilgākgulēt vēlmes dēļ, drīkst spiest uz masu tupa iet uz apdzīšanu, lai arī tā nez citu "palīdzības" nav iespējama - vai nu tiek spiesti pašķirties apdzenamie, vai spiests braukt grāvī pretīmbraucošais...

Kāpēc visiem ir jāklanās tāda bazkaunīga ņeķerpilas priekšā?

Palaidniex 05.09.2018 12:01

nujau, nujau...

Ministru kabineta noteikumi Nr.279

Rīgā 2015.gada 2.jūnijā (prot. Nr.27 35.§)

Ceļu satiksmes noteikumi

.....

2.2. apdzīšana – braukšana garām vienam VAI VAIRĀKIEM BRAUCOŠIEM TRANSPORTLĪDZEKĻIEM, iebraucot pretējā braukšanas joslā (brauktuves pusē) un atgriežoties iepriekšējā braukšanas joslā (brauktuves pusē);

Palaidniex 31.08.2018 12:37

Nu nepielec Tev..

Nu man nākas secināt, ka tev kāda no dimensijām ir neizprotama. Nu gluži kā nevar aklam cilvēkam kopš dzimšanas iestāstīt - kas ir zaļā krāsa un ar ko tieši tā atšķiras no sarkanās, jo vispār nav faila par to - kas tās tādas krāsas vispār ir...

Man arī ir apnicis tev skaidrot... jo Bezceris (vismaz pagaidām)

Un ir tapis daudz skaidrāks iespējamais cēlonis dažiem Taviem spriedumiem pie dažiem video...

Kad pieleks, ceru, ka kaut kad tomēr pieleks, tad varbūt sapratīsi, ko Tev mēģina iestāstīt, jo citādi, nudien, neesi nekāds drošības garants satiksmē...

Palaidniex 31.08.2018 12:17

versija - izvērtēt pilnam manevram nepieciešamos attālumus, pamēgināt piemest pretīm braucošo ātrumus un uzsākt ieskriešanos vēl pirms drīkst izbraukt pretējā joslā, jo tā vēl ir aizņemta ar pretīm braucējiem. Jo, kā izrādās, pieļaut domu, ka apdzīšanai nepieciešamā "kabata" vai "tukšums" pretplūsmā atrodas vēl tikai aiz tiem, kas brauc pretīmun un tikai palaižot tos, varēs veikt apdzīšanas manevru, bet ieskrējienu jau uzsākt laikus, priekš dažiem izrādās neiespējamā augstākā matemātika...

Palaidniex 31.08.2018 12:08

Saskaitīt 2+2 māki, bet (2+2)/2 jau ir pārāk sarežģīti?

Pirms ar mazmotoru ieskrienies pārliecinies vai pietiks vietas manevram un vai redzi pietiekami tālu un manevrs atļaus ne tikai apdzīt, bet arī ieskrieties.

Tam prātiņa par maz? Es biju labākās domās par tevi. Daudz labākās...

Ja nevari ko tik "sarežģītu" sarēķināt - brauc aiz apdzenamā tādā distancē, lai var apdzīt tevi un pēc tam to, ko pats apdzīt nevari. TIK VIENKĀRŠI!

P.S. Volvo tupa gāja uz apdzīšanu neredzot drošam manevra izpildīšanai nepieciešamo ceļa posmu. UN ir pajāt ieskrējās vai vilka uzreiz ar tūkstošzirgspēkiem. Apdzīšana notika reāli uz aklo.

Palaidniex 31.08.2018 11:36

ja apdzen uz aklo - tad tā sanāk, bet jebkurš manevrs uz aklo ir bīstami pēc definīcijas. Kad tas Bradypusam pieleks - uz ceļa patiešām paliks drošāk...

Ir bīstami vilkt miglā pa šoseju cerot, ka priekšā neviens nebrauc lēnāk/nestāv/nav avarējis.

Ir daudz drošāk nogriezties krustojumā un blakusteritorijā, vispirms laicīgi un labi aplūkojot, kas notiek uz šķērsojamās ietves, veloceļa, nomales un uz paša ceļa uz kura gribās nogriezties vai blakusteritorijā, kurā gribās iegriezties. Tāpēc ir nepieciešams situācijas izvērtēšanai drošs ātrums vēl pirms manevra uzsākšanas...

Tam nav itinnekāda sakara ar motora jaudu... Laicīga situācijas vizuāla izpēte samazina nepieciešamību negaidīti priekš sevis un citiem spiest bremzes, raut stūri un darīt tamlīdzīgas lietas...

Palaidniex 31.08.2018 11:30

IR PILNĪGI VIENALGA kādu tieši stratēģiju izmanto apdzīšanai, JA TĀ NOTIEK UZ AKLO! Skaiti kā mantru, kamēr tā pielec.

Apdzīšanas tehnika un apdzīšana uz aklo ir divas reizē saistītas (ar apdzīšanu), bet pilnīgi reizē pilnīgi nesaistītas lietas. Neviens manevrs neskatoties vai neredzot nav drošs. Nejauc tās vienā katlā!

Apdzīt pietiekami un droši nepārredzamā posmā un braukt atbilstoši paša "pieņēmumiem fakta formā" par situāciju uz ceļa bieži vien beidzās slikti, lai vai ko un kā nedarītu.

KĀ VISPĀR VAR UZSĀKT APDZĪŠANU, JA NEREDZI PIETIEKAMI TĀLU CEĻA POSMU gar apdzenamo, un nesaproti, kas notiek uzreiz aiz apdzenamā (mazmašīnīte, kāds labās puses pievadceļš, kur grib kāds startēt ar kreiso pagriezienu pirms apdzenamā - ne velti teju visur Eiropā ir aizliegts apdzīt ārpus pilsētas krustojumos)???

Palaidniex 31.08.2018 9:41

P.S.

Auto vadīšana vispār ir tāda sarežģīta padarīšana. Jāteic ne visi ar to spēj tikt galā labi. Daudziem vienkārši reizēm vai pat ilgstoši veicās, ar visu viņu nespēju tikt galā ar šo procesu.

Līdz ar to ir jāsecina - ne visiem tas ir dots un būtu tikai labi, ja to paši saprastu un - vai nu ar to vairs nenodarbotos vai pacenstos tomēr uzlabot savas prasmes... Bet kamēr irt kā ir -, protams pārējiem satiksme arī kļūst vēl sarežģītāka un pārējiem ir ar to jārēķinās un jāiemācās sadzīvot...

Mani krietni simpatizē vadītāja apliecības iegūšanas procesa nianses Igaunijā, kas paredz ne tikai iemācīties nolikt autoskolas eksāmenu, bet arī pēcāku pārbaudi - vai ir iemācījies arī cik necik labi braukt...

Palaidniex 31.08.2018 9:34

cilvēki no nāves kā reizi baidās, bet ir tik daudz stulbuma un nepadomāšanas galvās, ka paši pat nepamana/nesaprot kā, un ka jau ir nonākuši situācijā, kad milzīgās nāves bailes sāk spiest mīkliņu biksēs...

Palaidniex 31.08.2018 8:41

Nu jau, nu jau...

-----

Bradypus

30.08.2018 22:32

Apdzīšana ar ieskrējienu ir sarežģītāka, prasa ilgāku laiku manevram un ilgāku atrašanos pretējā joslā.

------

Par to, ka manevrs prasa ilgāku laiku - šaubu nav - nemotors tomēr, laiks kamēr ieskrieties utt...

Bet ja ieskrējiens ir noticis, tad atrašanās laiks pretējā joslā ir atkarīgs vairs tikai no ātruma starpības, nevis no motora...

Ieskrējienam tak jānotiek savā joslā, nevis pretējā...

Pretējā joslā izgriež tikai tad, kad ieskrējiens jau noticis...

Palaidniex 30.08.2018 15:39

Lūk šis, un tas pežots, kuru iepostēju, manuprāt, ir kā reizi ~75-90% frontālo avāriju iemesls.

Ko mainīs izmaiņas CSN, CP darba intensifikācija, CSDD izformēšana vai pilna kadru nomaiņa tur un CP, iekļaujot slaveno "Atlajst Saimu", ja cilvēku galvās ir pilnīgas č&*%as?

Palaidniex 29.08.2018 9:18

manuprāt, šādi notiek krietna daļa frontālo avāriju, kurās vaino nepareizo ceļa profilu, pretīmbraucējus utt...

Šis ir spilgts piemērs ar teju visiem iespējamajiem iemesliem vissliktākajā iespējamajā kombinācijā, kādēļ var notikt frontālā sadursme. Frontālai avārijai pietiktu pat ar jebkuru atsevišķi ņemtu "paraugdemonstrējumā" novērojamo iemeslu, kur nu vēl ar visu to komplektu, kas apskatāms. Tikai ceļa platums un pretīmbraucēja balansēšana uz grāvja malas un fūras parūmēšanās pa labi novērsa "līķu kaudzes"...

Es domāju, ka CP būtu ļoti nopietni jāparunājās ar vadītāju/īpašnieku izsaucot tos uz normālu "matraci" iecirknī.

Es saprotu, ka liela daļa šejieniešu visai normāli, savas pieredzes un izpratnes ietvaros spēj noreaģēt uz šādiem "brīnumiem". Bet kāpēc nepacīnīties par to, lai šādus brīnumus pēc iespējas izskaustu no satiksmes?

Palaidniex 29.08.2018 9:15

Nu par to jau mans stāsts.

Par vairākām lietām - par prasmi novērtēt situāciju uz ceļa (iespējams arī par redzes/psihes pārbaudi?), par spēju izvērtēt distances un redzamo transportlīdzekļu ātrumus, par prasmēm novērtēt sava auto spējas un izpratni par tām, par spēju pareizi lietot savu auto un, pats galvenais, par "apdzīšanas tehniku" un izpildījumu kā tādu...

Palaidniex 29.08.2018 7:06

Nu redz kur gaiša diena, laba redzamība, taisns ceļa posms, filmētājs ievēro distanci, brauc gar ceļa labo malu...

bet tad:

twitter.com/breakinglv/status/1034409045212442625?s=21

Palaidniex 28.08.2018 17:51

Jā un nē...

Visu laiku cerēt, zinot ka mietpilsonis parastais "spoguļos neskatās nemaz", uz drošības garantijām (viņa paša paša pašsaglabāšanās instingta vārdā) un test virsū pa priekšu braucošajam, bet tajā pat laikā tikai atpakaļskata spogulī blenzt vai vēl kāds ātrāks netuvojas izklausās par vadīšanu caur pakaļu...

Piekritīsi?

Palaidniex 28.08.2018 17:46

Kamēr viņām nav laika ierobežojuma - tās normāli izmanto savas privilēģijas un izvedās tieši kā visādi tirliņi, kuriem vairāk vajag. Tikai tiem jau tagad CSN neļauj īsti izpildīties kā gribētos...

Nav starpība - birojs, rinda veikalā, ceļš, bērnu dārzs - visur ir tieši tas pats sabiedrības uzvedības modeļa piemērs tika ar mazliet citām dekorācijām...

Palaidniex 28.08.2018 17:44

Piemērs lielisks, kam ar penšu "laimīgo stundu" nav nekāda sakara...

Tā ir pavisam cita tēma

Palaidniex 28.08.2018 11:37

Un? Kur es rakstīju, ka es nepārkāpju braucot uz 100 pie atļautiem 90? Varēsi nocitēt? Ka tik neatrodi citātus, ka, ja es gribu pārkāpt CSN, tad tā ir tikai un vienīgi MANA PROBLĒMA un es uzskatu ka citi man nav parādā palīzēt pārkāpt CSN, kā arī pieņemu ka citi ar savu "nelietīgo ievērošanu" man varētu pat patraucēt. Un ar to rēķinos es, tā ir mana problēma, nevis lieku kādam no apdzenamajiem vai apsteidzamajiem tagad kaut ko pasākt un kaut kur lekt, griezt, bremzēt, kārtoties...

Līdz ar to, ja kāds brauc vienalga ar 85, 90 vai 95 pa kreiso joslu apsteidzot lēnāku kolonnu labajā joslā - man nav tiesību viņu midžināt nost. Vēl jo vairāk - es neesmu nekāds operatīvais transportlīdzeklis ar bākugunīm un skaņas signālu.

Ja kāds brauc vienādā ātrumā ar pirmo joslu, bet abas brauc 80 un viņam priekšā ir brīvs - var sākt diskutēt...

Bet ja abas joslas brauc ar 90 (da kaut 80) un abas joislas ir pilnas - ir jāsaprot, ka ir intensīva satiksme un spraukšanās un "taurēšana nost no ceļa" ar vēlmi braukt ātrāk kā var un atļauts, radīs vairāk problēmu, nevajadzīgu manevru, kļūdu no nepieredzējušakajiem satiksmes dalībniekiemun ir traktējama kā kliedziens pēc nosūtījuma pie psihoterapeita... ;)

Palaidniex 28.08.2018 11:03

Tā mums ir ar visu. Nu neesam vēl atgājuši no padomijas laiku trūkuma un aizliegumiem, vēl ir kādu laiku jāizdzīvo anarhija, visatļautība un norāviens no ķēdes... Protams izrādīšanās gēns pa tiem 50 gadiem ar ir nācis klāt...

Tāpēc nevajadzētu brīnīties par to, ka esam kur esam un valstī notiek kas notiek. Jo it visā mums ir brutāli deģenerāti un slimnieki un vēl gana daudz tādu, kuri viņus apskauž vai dievina, jo viņu vietā rīkotos tāpat. ;)

Palaidniex 28.08.2018 10:49

brutāla tupa apsteigšana par katru cenu nudien nav citu braucēju vaina, dažiem vajag, kā jau te rakstīts - jogas nodarbības, nomierinošu tēju un vizīti pie psihoterapeita vai vismaz psihologa. Es reizēm redzu kaut kādu slimo ar kaut kādu naidīgāku gredzenpavēlnieku dampi tādā tumšā bronzas krāsa, pēc skaņas ar V8 motoru, kurš nu "ražo" un izpildās kā debils... VIņam, manuprāt , pilnīgi viss dzīē traucē, vai arī mašīna ir vienīgā iepsēja apliecināties. Žēl cilvēka... Traki ja tā...

Kā arī es nekad neapspriežu un nelemju pa priekšu braucēja vietā, - cik tam būtu ātri jābrauc, kad tam "būtu jābeidz vai jāiepauzē" garākas kolonnas apsteigšana intensīvā satiksmē un kad viņam, manuprāt, ir radusies obligātā izdevība mani palaist. Pieskaņojos viņa ātrumam un, manuprāt, drošā distancē aiz viņa mierīgi pagaidu, kad tas būs beidzis ieplānoto manevru. Un man, ja gribās braukt ātrāk būs radusies droša iespēja, nevienam nertaucējot un neko neliekot manis dēļ darīt - tikt garām.

Tiesa arī kaut kā īpaši nelecu malā, kad kādam šausmīgi sagribās skriet un pārkāpt. Speciāli nekavēju, bet neveikšu, manuprāt, drošību uz ceļa samazinošus manevrus un speciāli nesākšu bīstami mainīt joslas un samazināt ātrumu tikai tāpēc, lai kādam būtu ērtāk pārkāpt.

Noteikumi visiem vieni, ceļš visiem viens, visi steidzās vienlīdz pamatoti, bet lielākā daļa to nemaz neprot pietiekami droši darīt.

Ja ir operatīvais transportlīdzeklis es tam savlaicīgi atradīšu iespēju droši, citus netraucējot palaist garām, kā arī baigi nepiesiešos, ja tam nav ieslēgts skaņas signāls. Tam, kas reizēm atrodas NMPD karietē ne vienmēr nāk par labu tā sirēnas kaukšana, kā arī tukšā mikrorajonā naktī tās lietošanas nepieciešamība ir diskutabla - vai tiešām visi ir jāpamodina karstā vasaras naktī, lai pa tukšu ielu kaut kur aizvestu pacientu...

Palaidniex 28.08.2018 9:10

Es jau teicu - tu mēģini izlasīt to, ko gribi, pat tad, ja tas nav rakstīts.

Varēsi nocitēt vismaz piemēru, kaut šo savu postu, kurā tu kā tiepša neatlaidīgi un ietiepīgi lien adresēju pavisam citam adresātam?

Palaidniex 28.08.2018 9:06

Tas tikai tā matemātiski nereālā apstākļu dealizācijā varbūt sanāk. Realitātē - pāris minūtes, maksimums divarpus.

Un bieži Tu mums brauc tos 100 km? Un tās reālās 2,5 min uz 100 km ir vērtas tā riska? Nervozēšanas, dīdīšanas, spraukšanās, straujas bremzēšanas? Nopietni?

Ceļš ir kaut kādas autosacīkstes?

Palaidniex 28.08.2018 9:01

Ja uz tevi šādi reaģē, bet es (un domāju vēl tūkstošiem citu vadītāju arī) jau gaus 15 pāri neko šādu neesmu novērojis un izjutis no apdzenamo puses, tad ļoti iespējams TU kaut ko dari nepareizi...

Palaidniex 28.08.2018 8:59

Bingo!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti