Jūrmalā sāks Dubultu satiksmes mezgla pārbūvi, ieviešot izmaiņas satiksmes organizācijā 5

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv / iAuto.lv | 14.jūnijs 2021 12:07

Satiksmes organizācijas uzlabošanai Jūrmalā sāks Dubultu prospekta un Zigfrīda Meierovica prospekta pārbūvi, kas ieviesīs izmaiņas satiksmes organizācijā, aģentūru LETA informēja Jūrmalas domes pārstāve Elita Cepurīte.

No 16.jūnija Zigfrīda Meierovica prospektā no Baznīcas ielai līdz Gončarova ielai būs slēgtas brauktuves abas puses, nodrošinot vienu braukšanas joslu katrā virzienā. Tiks pārceltas autobusu pieturvietas - virzienā uz Rīgu pietura "Dubulti" pārcelta aptuveni 100 metru uz Rīgas pusi, virzienā no Rīgas - uz Baznīcas ielas pusi šobrīd esošajā stāvlaukumā pie dzelzceļa stacijas.

Kā skaidro pašvaldībā Dubultos, iepretim dzelzceļa stacijai, kur divu joslu brauktuve virzienā uz Kauguriem pāriet uz vienu joslu, laikā, kad ir intensīvāka satiksme, īpaši vasarā, veidojas sastrēgumi. Pārbūvējot Dubultu satiksmes mezglu, tiks būtiski uzlabota Zigfrīda Meierovica prospekta caurlaidības spēja, nodrošinot brīvu satiksmes plūsmu pilnā maģistrālās ielas šķērsgriezumā - pa divām braukšanas joslām abos virzienos. Līdz ar ērtāku satiksmi un sastrēgumu mazināšanu tiks ievērojami paaugstināta satiksmes drošību.

Pārbūvēs arī šobrīd grūti pārredzamo krustojumu ar Baznīcas ielu, savukārt krustojumā ar Pils ielu tiks izbūvēta papildjosla kreisā pagrieziena veikšanai. Veidojot loģisku satiksmes organizācijas risinājumu, mainīsies šobrīd ierastā kustības organizācija. Baznīcas iela posmā no Rūdolfa Blaumaņa ielas līdz Dubultu prospektam plānota kā vienvirziena iela, savukārt nobrauktuvei no Dubultu prospekta uz Rūdolfa Blaumaņa ielu paredzēts mainīt braukšanas virzienu.

Tiks izbūvētas arī autostāvvietas gar skvēru un pie stacijas. Satiksmes drošībai Baznīcas ielas un Pils ielas krustojumos paredzēts izbūvēt luksoforus. Pārbūvētas tiks arī autobusu pieturvietas, pārceļot tās tuvāk krustojumam ar Pils ielu.

Būvdarbu gaitā paredzēta arī piegulošās teritorijas infrastruktūras uzlabošana, uz gājēju ietves un veloceliņa ieklājot betona bruģakmens segumu. Labiekārtojot teritoriju, tiks veikta apzaļumošana, saglabāti vērtīgākie koki un ierīkoti jauni apstādījumi.

Projekta īstenošanai nepieciešams nocirst 22 kokus, tādēļ 2020.gada jūnijā pašvaldība bija izsludinājusi koku ciršanas publisko apspriešanu. Īstenojot projektu iestādīs 38 jaunus kokus: 15 Holandes liepu dižstādus, 12 pīlādžus un 11 kalnu priedes.

Būvdarbu otrajā posmā, no jūlija līdz septembrim, satiksmei būs slēgta Dubultu prospekta un Zigfrīda Meierovica prospekta brauktuves puse posmā no Baznīcas ielas līdz Gončarova ielai virzienā uz Rīgu (dzelzceļa stacijas pusē). Satiksmes kustība tiks novirzīta uz joslām virzienā no Rīgas, atstājot katrā braukšanas virzienā vienu joslu.

Būvdarbu trešajā posmā satiksmei tiks slēgta Dubultu prospekta un Zigfrīda Meierovica prospekta brauktuves puse posmā no Gončarova ielas līdz Baznīcas ielai virzienā no Rīgas. Satiksmes kustība tiks novirzīta uz izbūvēto brauktuves pusi, nodrošinot vienu joslu katrā braukšanas virzienā. Trešā posma būvdarbus plānots pabeigt līdz novembrim.

Visus Dubultu satiksmes mezgla būvdarbus ir plānots pabeigt līdz nākamā gada martam. Būvdarbus veic personu apvienība "Igate-Liktenis", būvuzraudzību nodrošina SIA "Semita", būvprojektu izstrādāja un autoruzraudzību nodrošina SIA "JLD".

PAPILDINĀTS ar iAuto redakcijas viedokli: "Par satiksmes uzlabošanu to ir grūti nosaukt, jo:

1) ja pilsēta sauc sevi par kūrorta pilsētu, tad uzsākt tik vērienīgus darbus jūnija beigās ir noziegums pret viesnīcas un tūrisma biznesu - jūlijs un augusts ir pieprasītākie vasaras mēneši

2) iAuto jau rakstīja par būtiskiem trūkumiem JLD izstrādātajā projektalā, šeit >>>

3) Pie Dubultu stacijas ir paredzēts likvidēt lielu zaļo zonu un stāvošie auto aizsegs skatu uz Lielupi garām braucošajiem iedzīvotājiem

4) Gājēju pārejas pārnešana no Dubultu stacijas uz Jūrmalas tiesas pusi ir neērts risinājums gājējeim un apdraud satiksmes drošību.
 

Dubultu prospekta pārbūves grafiskā shēma Foto: Jūrmala

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
50 g 15.jūnijs 2021 7:39
2 1 Atbildēt

Video autora argumenti nepārliecina. Braucot auto, ir jāskatās uz ceļu nevis pa sānu logiem jācenšas saskatīt Lielupe. No plāna saprotu, ka tā stāvvieta nekāda lielā nebūs, līdzīga tai, kas pie Salaspils stacijas jau apskatāma daba.

anonimikis 14.jūnijs 2021 13:08
1 0 Atbildēt

viesnīcu bizness vai tad nebija orientēts uz urlām pamatā? No turienes jau nevienu šobrīd pāri robežai nelaiž uz ES. Tā ka liela nelaime nebūs.

juriz 14.jūnijs 2021 15:16
1 0 Atbildēt

Pilla Jūrmala ar rulāniem

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti