Brauc ar velo droši! 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 12.aprīlis 2024 14:37

Pavasaris ir laiks, kad pie saviem velosipēdiem atgriežas arvien lielāks skaits braucēju, lai izbaudītu pārvietošanās brīvību. Taču šopavasar braucējus gaida jaunas drošības prasības.

Tādēļ Gjensidige Latvija vēlas iepazīstināt ar nesenajām likumdošanas izmaiņām, kā arī atgādināt par jau spēkā esošajiem ceļu satiksmes noteikumiem, lai varat satiksmē piedalīties droši un sevi pasargāt no fiziskām traumām.

Jaunie ķiveres lietošanas noteikumi Tavai drošībai

Pēc vairāku mēnešu diskusijām publiskajā telpā šī gada 16. janvārī Latvijas valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas priekšlikumu ieviest obligātu prasību jauniešiem, braucot gan ar velosipēdu, gan ar elektroskrejriteni, valkāt aizsargķiveri. Atkarībā no transportlīdzekļa gan šeit ir neliela nianse – līdz 16 gadiem (ieskaitot) ķivere obligāti jāvalkā, braucot ar divriteni, savukārt līdz 17 (ieskaitot), ja izvēle ir par labu skrejritenim. Pēc šī vecuma sasniegšanas ķiveru lietošana ir ieteicama. Taču jāņem vērā, ka papildus ķiveres lietošanai jārēķinās ar nepilnīgo veloinfrastruktūru un īpaši jāuzmanās no iespējamiem incidentiem ar citiem satiksmes dalībniekiem. Braucot pa ietvi, priekšroka vienmēr ir gājējiem, un ātrums nedrīkst pārsniegt gājēju pārvietošanās tempu.

Jāatceras, ka ar velosipēdu ceļu satiksmē drīkst atrasties no 10 gadu vecuma, taču ar elektroskrejriteni no 14 gadu vecuma. Vecumā no 10 līdz 17 gadiem patstāvīgai dalībai ceļu satiksmē ar velosipēdu nepieciešamas velosipēda tiesības, ko var iegūt no 10 gadu vecuma, nokārtojot ceļu satiksmes noteikumu un satiksmes drošības eksāmenu testa veidā. Pēc 18 gadu vecuma velosipēdu un skrejriteņu vadītājiem obligāta ir jebkura transportlīdzekļa vadītāja apliecība. Savukārt visiem elektroskrejriteņiem obligāti ir jābūt reģistrētiem CSDD.

Kas ir jāievēro, piedaloties satiksmē?

Drošība vienmēr ir pirmajā vietā, tādēļ jāpārliecinās, ka izvēlētais velosipēds vai elektroskrejritenis ir labā tehniskā stāvoklī un ir aprīkots ar bremzēm un atbilstošiem lukturiem. Lai ievērotu ceļu satiksmes noteikumus, abiem transportlīdzekļiem priekšā ir jādeg baltiem lukturiem un aizmugurē – sarkaniem. Savukārt, ja nepieciešams braukt sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos, jārūpējas arī par papildu atstarotājiem, atstarojošām vestēm u.c. gaismu atstarojošiem elementiem, lai padarītu sevi maksimālu redzamu citiem satiksmes dalībniekiem un tādējādi pasargātu sevi no iespējama sadursmju riska.

Mikromobilitātes ātruma ierobežojumi

Jaunie elektroskrejriteņu noteikumi ir stingri, un to maksimālais atļautais ātrums nedrīkst pārsniegt 25km/h. Tāpat arī pa brauktuvi drīkst pārvietoties tikai vietās, kur maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 50km/h, kā arī tiem ir aizliegts vest pasažieri vai kravu. Drošības apsvērumu dēļ, lai izvairītos no nevēlamām sadursmēm, gan ar velosipēdiem, gan elektroskrejriteņiem ir aizliegts braukt pa pretējā virziena brauktuvi vai pretēji kustības virzienam.

Lai pārvietošanās pilsētā būtu droša un patīkama, parūpējies par savu transportlīdzekli, un pievērs īpašu uzmanību satiksmes noteikumiem. Lai vējš matos!

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 12.aprīlis 2024 16:03
2 1 Atbildēt

Par bērniem ir taisnība, tiem vajag velosipēda vadītāja apliecību un ķiveri! Kā sasniedz 18 gadus, nevajag ne apliecību ne ķiveri, ne elementāras zināšanas par CSN.

0pis 13.aprīlis 2024 9:29
2 1 Atbildēt

Vai lukturiem ir jāatbilst EU, CE utt. normām? Vai stiprinājumam ir jāparedz gaismas stara regulēšana? Vai lukturi ir jāapspīd ceļš vai lohu jeb**ki?

0pis 13.aprīlis 2024 9:22
1 1 Atbildēt

Es atvainojos, bet kuri noteikumi vai likums nosaka ka velosipēdam priekšā ir jādeg baltiem lukturiem un aizmugurē – sarkaniem?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Lietuvas un Polijas karavīri trenējas aizsargāt Suvalku koridoru (+ VIDEO) 3

NATO militārās plānošanas dokumentos par vienu no vismazāk aizsargātajām vietām aliansē atzīts Suvalku koridors. To nereti dēvē par NATO Ahileja papēdi. Suvalku koridors ir ap 70 kilometru gara josla uz Lietuvas un Polijas robežas, un tā vienlaikus atdala Krievijas Kēnigsbergas anklāvu no Baltkrievijas. Lai trenētos aizsargāt šo stratēģiski ievainojamo teritoriju, Lietuvas dienvidos noritēja militārās mācības. Lasīt vairāk

 

Aceman – trešais modelis ar elektropiedziņu Mini aptverē (+ FOTO)

Britu autoražotājs Mini pievienojis savam modeļu piedāvājuma kompakto krosoveru Aceman, kas kļūs par trešo modeli ar pilnībā elektrisku piedziņu. Lasīt vairāk

 

Dailes liesma. Aktrise un ētera personība testē VW Tiguan (+ VIDEO) 5

Jaunais Volkswagen Tiguan ir glīts auto. Pat ļoti glīts. Tam ir noslīpēts dizains, mūsdienīgs aprīkojums, laba cena un neliels benzīna motors. Šim Tiguan iekšā ir sporta krēsli un liels ekrāns, bet ārpusē R - Line bamperi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti