Arī četru joslu ātrgaitas ceļu posms - Rīgas apvedceļa pārbūvi pabeigs līdz 2030.gadam 11

 
Nozare.lv | 27.aprīlis 2023 9:15

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" līdz 2030.gadam plāno pārbūvēt visu Rīgas apvedceļu, intervijā aģentūrai LETA teica LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš skaidroja, ka Kohēzijas fondā finansējums saglabāsies, bet mazākā apjomā nekā iepriekšējos periodos - aptuveni 350 miljoni eiro. "Šo naudu var ieguldīt tikai ceļu pārbūves projektos, tostarp tam, lai risinātu satiksmesdrošības un "pudeles kakla" problemātiku," teica Lazdovskis.

LVC vadītājs stāstīja, ka, izmantojot Kohēzijas fonda finansējumu, iecerēts īstenot divus ļoti ambiciozus projektus - Rīgas apvedceļa daļas pārbūvi par četru joslu ātrgaitas ceļu posmā starp Piņķiem un Ķekavas apvedceļu un posmā starp Salaspili un Baltezeru. 

Abiem šiem projektiem pašlaik tiek veikts ietekmes uz vidi novērtējums. Tālāk būs jārisina īpašumu atsavināšanas jautājums, bet būvdarbi šajos objektos varētu sākties 2025. un 2026.gadā.

"Tie ir lieli projekti, kuri katrs atsevišķi būs lielāki par Ķekavas apvedceļa projektu," teica Lazdovskis. 

Viņš uzsvēra, ka galvenais mērķis ir uzlabot satiksmes drošību. Kā skaidroja Lazdovskis, klasiski divu joslu ceļi tiek plānoti satiksmes intensitātei 8000-10 000 automašīnu dienā, taču šobrīd abos šajos posmos ir satiksmesintensitāte, kas pārsniedz 20 000 automašīnu dienā. 

"Tas ir novedis pie tā, ka satiksme uz Rīgas apvedceļa ir lēna, mūsu sensori liecina, ka vidējais braukšanas ātrums ir nepilni 70 kilometri stundā," stāstīja Lazdovskis, norādot, ka tas savukārt izraisa to, ka cilvēki mēģina veikt apdzīšanas manevrus, un lielas satiksmes intensitātes apstākļos tas var beigties ar frontālām sadursmēm, kas ir visbīstamākais satiksmes negadījuma veids. Tādēļ četru joslu brauktuve ir nepieciešama ne tikai tādēļ, lai varētu pārvietoties ātrāk un uzlabotos mobilitāte, bet primāri tādēļ, lai uzlabotos satiksmes drošība. Lazdovskis arī piebilda, ka Eiropas prakse rāda, ka visdrošākie ir tieši ātrgaitas ceļi, jo tajos ir nodalītas brauktuves, nav pieslēgumu un tamlīdzīgi.

Pēc šo divu projektu realizācijas ar četrām joslām nebūs vēl viss Rīgas apvedceļš, jo pietrūks posma starp Ķekavas apvedceļu un Daugmali, kopā ar ambiciozo "Rail Baltica" projekta daļu, kas ir duālais tilts pār Daugavu. "Tad, kad tiks īstenoti arī šie divi projekti, mēs varēsim runāt par jaunu Rīgas apvedceļu, kurš nodrošinās, ka, braucot no Ventspils uz Valmieru, ātrāk būs braukt pa Rīgas apvedceļu, nevis cauri Rīgai," teica Lazdovskis.

 
Visi komentāri
 
Mairis 27.aprīlis 2023 10:00
1 7 Atbildēt

Skaidrs- ātrums 90 un radārs ik pēc kilometra.

R(8) 27.aprīlis 2023 11:58
5 2 Atbildēt

Esi redzejis kadi ir rietumeiropas apvedceli , tur vini skaitas gredzeni un lielpilsetam tie var but no 3 lidz 6 gredzeni un max atrums ir 80km/h un pirmie divi vispar ir ierobezoti ar 50km/h un reali atrak tu pa vinu nepabrauksi , jo satiksmes blivums to neatlauj un divjoslu automagistrale praktiski visas ritumeiropas valstis ir ierobezota ar 100km/h , bet ta , kas iet uz Jurmalu vai Siguldu namaz nav automagistrale , bet gan parodija un atrak pa 90km/h zimei tur vispar nevajadzetu but

core 27.aprīlis 2023 19:21
1 7 Atbildēt

Tu pats kaut ko esi vispār dzīvē redzējis, pamuļķi?

Gredzenu pavēlniekam 28.aprīlis 2023 15:05
1 0 Atbildēt

Pilns aplis Rīgai diemžēl nesanāk - Jūra traucē ;)

Pirmajam lokam Rīgā butu jāiet ap centru, kas praktiski jau ir pa Krasta, Valmieras, Pērnavas, Skanstes ielām, tikai sūdīgi noorganizēts.

Otrais loks top - No Dienvidu tilta līdz Zemgala pārvadam, ieskaitot Ganību dambi. Te gan baigi prasītos vēl viens Daugavas šķērsojums.

Trešais (daļējs) loks ir Juglas / Lubānas iela

Tā ka šis ir normāls apvedceļš, lai nebrauktu iekšā pilsētā. Sliktākais te ir posms caur Baltezeru, bet

?? 27.aprīlis 2023 10:01
6 6 Atbildēt

"Tas ir novedis pie tā, ka satiksme uz Rīgas apvedceļa ir lēna, mūsu sensori liecina, ka vidējais braukšanas ātrums ir nepilni 70 kilometri stundā,"

Vai tad tas nav viņu sapnis - 30 km/h visā valstī jo redz, ātrums nogalina?????

Krokodils 27.aprīlis 2023 10:18
3 0 Atbildēt

Interesanti, ka 00šo sakumā ātrgaitas ceļus 'kā eiropā' kopā ar iestāšanos ES solīja tā laika SM Šlesers un pēcāk Kalvītis solīja līdz 2015 gadam BŪS ātra un droša pārvietošanās pa Latviju! Tad atnākot krīzei, šie visi plāni ļoti noklusa un pa kādai ziņai parādijās, ka līdz 2020 gadam plāni pārcelti.

Tagad Linkaitis un esošais Vitenbergs no Kariņa kabineta, braši sola, ka BŪS 2030 gadā....

Reāli jau divas desmitgades tik sola un sola, bet parastos ceļus pat bez ES līdzfinansejuma nespēj atļauties, un ja nebūtu ES nauda joprojām kratītos pa krievu laika asfaltu un to bedrēm.  Jeb solītais makā nekrīt.... 😂 

Tas tāpēc, ka viņi var solīt jebko un atbildība par viņu vārdiem nekāda nav jānes. Ja nesanāk nomet no esoša amata un ieliek citā ne sliktākā pozīcijā(jeb norotē)

 Galvenais lai tauta notic un nomierinās lai viņus nezāģētu....

Ome 27.aprīlis 2023 11:17
6 2 Atbildēt

Cilvēks, kas tic Šleseram vai Kalvītim, nav labāks par Buratino kas uzticējās blēžiem, kas tam iegalvoja ka aprokot zemē naudas gabalus, pa nakti izaugs naudas koks.

Krotow 27.aprīlis 2023 13:01
7 3 Atbildēt

Bez Ziemeļu šķērsojuma Rīgā visi apvedceļu plāni var iet pupās. Jo trafiks no Jūrmalas puses uz Ziemeļvidzemi vienalga stampāsies caur vai gar Rīgas centru.

mnde 27.aprīlis 2023 14:10
0 1 Atbildēt

Interesanti, kā plānots izveidot 4 joslu posmu apvedceļam cauri Baltezeram...

Vai arī to vispār plānots novirzīt izbūvējot jaunu ceļu paralēli Railbaltic?

gunbox 28.aprīlis 2023 9:20
1 0 Atbildēt

Valmiera kā reiz smuki ir pieminēta. Ja sāki braukt lēni, tad var arī ap Rīgu tā turpināt. Manuprāt nav lēnāka posma kā Valmieras šoseja.

Krotow 12.maijs 2023 16:06
0 0 Atbildēt

Ar defaulto ātrumu 105 Valmieras šoseja braucas pavisam labi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 5

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti