Pieci padomi, kā izvairīties no auto izslīdēšanas, un lifehack, kā tikt galā ar izslīdēšanu, ja tomēr tā notiek 21

 

Foto: Pexels.com

Longo Group | 20.decembris 2022 12:01

Ir gaidāms bīstams atkusnis, kad dienā temperatūra ir augstāka par nulli, bet naktī ir sals, un jau tagad līst sasalstošs lietus.

Tā rezultātā uz ceļiem veidojas atkala, īpaši bīstama situācija var būt uz grants ceļiem. Divi galvenie noteikumi, kas jāņem vērā, lai neiekļūtu ceļu satiksmes negadījumā – ir jāievēro ātruma režīms un distance. Kas vēl jāzina, lai izvairītos no negadījuma?

Piesardzība nepieciešama pat braucot pa notīrītu ceļu. Šādos laika apstākļos kā patlaban, apledojums var ātri veidoties pat uz asfaltētiem ceļiem, kuri tiek regulāri tīrīti, pat tad, ja temperatūra ir virs nulles, jo ceļa segums sasilst lēnāk nekā gaiss. Apledojums visātrāk un visbiežāk veidojas uz tiltiem un ceļiem, kas ir apēnoti vai atrodas ieplakās, kur koncentrējas aukstais gaiss. Šis apledojums ir praktiski neredzams, tādēļ to dēvē par "melno ledu". Tādēļ pat tad, ja temperatūra ir augstāka par nulli un pat pilsētā, kur, kā šķiet, ledum nebūtu jābūt, ir jābūt maksimāli piesardzīgam.

Pārbaudiet spiedienu riepās. Viena no izplatītākajām auto tehniskā stāvokļa problēmām – pārāk augsts vai tieši otrādi – pārāk zems spiediens riepās. Nepareizs spiediens riepās būtiski ietekmē transporta līdzekļa vadāmību un provocē nekontrolētu mašīnas kustību. Ir acīmredzami, ka uz apledojuša ceļa auto jau tāpat uzvedas ne gluži tā, kā vēlētos šoferis, tādēļ ir savlaicīgi jāpārbauda, vai ir novērsti riski, kas saistās ar nepareizu spiedienu. Optimālu spiediena lielumu var noskaidrot auto tehniskajā pasē vai uz uzlīmes, kas atrodas uz šofera durvīm.

Pārbaudiet riepu stāvokli. Ja esat nolēmis "pārziemot" ar daudz pieredzējušām riepām, kuru saķere ar ceļu vairs nav laba, tad atstājiet mašīnu stāvvietā: atkala nav īstais brīdis, kad var braukt ar nedrošām riepām.

Kā saprast, vai jūsu auto riepas var pievilt? "Pirmais kritērijs, protams, ir protektora dziļums – tiem jābūt vismaz četrus milimetrus dziļiem. Ja nodilums būs lielāks, jūs riskējat ne tikai iekļūt satiksmes negadījumā, bet arī palikt bez kompensācijas no apdrošinātāja, jo šis parametrs noteikti tiks pārbaudīts. Pat tad, ja protektori atbilst prasībām, pēc pieciem gadiem gumija var kļūt cietāka, tas ietekmē saķeri ar ceļa segumu. Tādēļ iesaku pievērst uzmanību riepu izgatavošanas datumam. Šim nolūkam riepas ārējā pusē atrodiet četrus ciparus – pirmie divi apzīmē nedēļu, bet pēdējie – gadu. Piemēram, skaitlis 5021 nozīmē, ka riepas izgatavotas 2021.gada 50.nedēļā," iesaka Jānis Vīndedzis, Baltijā lielākā lietotu automašīnu tirgotāja Longo Latvia pārdošanas vadītājs.

Ja izmantojat nevis vissezonas riepas, bet gan radžotās, tad jums ir paveicies: tās nodrošina ļoti labu saķeri apledojuma, šķīdoņa un sniega gadījumā un lieliski derēs tiem, kas pārvietojas ne tikai pilsētā, bet arī ārpus tās.

"Ja jūs patlaban meklējat automašīnu, pievērsiet uzmanību tam, vai ir nomainītas riepas un kāds ir to stāvoklis. Longo servisa centrs vienmēr seko līdzi tam, lai riepas būtu sezonai atbilstošām, taču, ja jūs pērkat mašīnu no privātpersonas, tad paļauties uz viņu nav vērts," piebilst J.Vīndedzis.

Roku pozīcija uz stūres. Stūres vietā iedomāsimies pulksteņa ciparnīcu: kreisajai rokai jābūt uz atzīmes deviņi, bet labajai – uz atzīmes trīs. Tas ir viens no svarīgākajiem satiksmes likumiem, par kuru bieži tiek aizmirsts. Ja ir atkala, rokās nedrīkst turēt telefonu, kafijas tasi vai skropstu tušu, jo tas jums var maksāt dzīvību.

Distance = ātrums, pareizināts ar divi – attālumu starp divām automašīnām uz slidena ceļa var viegli aprēķināt tieši pēc šīs formulas. Proti, ja jūs braucat ar ātrumu 50 km/h, tad nepieciešamajai distance ir jābūt vismaz 100 metru.

Ko sānslīdes gadījumā darīt auto ar priekšējo piedziņu un aizmugurējo piedziņu? Ja mašīna ir saslīdējusi, proti, aizmugurējā daļa cenšas "apdzīt" priekšējo, tad gadījumā, ja braucat ar priekšpiedziņas auto, stūre ir jāpagriež izslīdēšanas virzienā. Tas ļaus priekšējai piedziņai izvilkt mašīnu no saslīdēšanas un tā turpinās kustību taisnā virzienā.

Arī tad, ja braucat ar aizmugurējās piedziņas auto, stūre ir jāpagriež izslīdēšanas virzienā, taču gāzes pedālis ir jāatlaiž. Kad mašīna izlīdzināsies, var akurāti spiest gāzes pedāli.

Braucot ar mašīnu ziemā ir jābūt pārliecinātam par tās tehnisko stāvokli un savām iemaņām. Ja ir šaubas kaut vai par vienu no šiem punktiem, auto labāk atstāt stāvvietā. 

 

 
Visi komentāri
 
Zivtiņš 20.decembris 2022 12:18
10 4 Atbildēt

Mašīnas tāpat vien neizslīd, bet ja izslīd, tad tā jau ir apzināta sānslīde par ko pienākas sods un 6 soda punkti.

Tā kā uz jautājumu "ko darīt ja mašīna izslīd?" ir tikai viena atbilde - "SODĪT!"

WALA 20.decembris 2022 13:12
7 1 Atbildēt

Laba doma!

Vienīgi ja nav neviena kas tavu slīdēšanu reģistrē, tad ko darīt, piestāt pie tuvēja meža ( vēlams ārpus Rīgas mežu jurisdikcijas), bikses nost un ar egļu zaru sev 3 reizes kārtīgi "ieskaitīt bonus punktus" ...

Zivtiņš 20.decembris 2022 13:19
4 0 Atbildēt

Pieliec mēli pie hromētā bampera! Rīgu redzēsi!

Sievasmātes aplis 21.decembris 2022 13:01
3 0 Atbildēt

Ir novērots, ka tad kad sievasmātes aplī stāv policijas mašīna, nevienam, nekad, nekas, nekur neizslīd! Kā poliči aizbrauc, tā segums kļūst slidīgs un behas brauc sāniski!

WALA 21.decembris 2022 14:35
2 0 Atbildēt

Vai piedāvā tagad visas "slīd-virsmas" apstrādāt ar policijas darbiniekiem

Redziet 15.februāris 2023 13:06
0 0 Atbildēt

Jums cienītais atkalas laikā auto neslīd. Jūs taču esat burvis!

Krokodils 20.decembris 2022 13:46
6 2 Atbildēt

Žēl, ka joprojam runā tikai sausu praksi...

Uzskatu, kad autoskolu komplektā vajadzētu iekļaut 'ekstrēmo braukšanu' piemeram pabeidzot skolas teoriju un praksi, pirms dodies uz csdd eksāmenu tev ir jaiziet vismaz 4ak stundu ekstrēmā braukšana, kur teoriju beidzot iedarbina praksē. Kur jādabū beigās ir akcepts no instruktora, ka zini ko darīt situācijās, kad auto saslīd, izlec priekšā dzīvnieks u.t.m.l.

Savādak patlaban jauno autovadītaju prasme, parasti aprobežojas ar to, ka aiztaisa acis un kliedz no visa spēka, nevis cenšas veikt kādus glābšanas manevrus.

srt 21.decembris 2022 8:09
1 0 Atbildēt

Normāli džeki ekstrēmo braukšanu apgūst pirms autoskolas!

Ābols 21.decembris 2022 9:24
0 0 Atbildēt

Ja to dara meža ceļos, tad okei. Kur sačakarēsi tik savu bīteri iemetot grāvī...

Bet ja indivīdi to dara pilsetās mēģinot ''krutoties'' apdraudot visus citus, pret šādiem vajag daudz stiprāk vērsties un šādus indivīdus vajag mazliet apdauzīt un pat vajadzetu uz kādām pāris dienām aizturēt, lai pasēž kastē, saņemot tikai nepieciešamo maltīti un iesinhronizejas realitāte, ka šiem 16..17..18 gadīgajiem nav tikai 'tiesības' visu darīt ko grib un ārdīties, kā grib!

Nevis izrakstīt 30-100€ sodu un var turpināt ceļu Šis nekādīgi nedisciplinē, tikai pilda valsts kasi!

Original Nja 23.decembris 2022 8:54
0 0 Atbildēt

Nekad nesapratīšu, kur ir problēma, kad džeki trenē prasmes tukšos plačos, pamestās teritorijās utt. Par ielām piekrītu, lai arī pats gadus padsmit atpakaļ to vien darīju, kā "metu slīpi" katrā krustojumā, bīstami tas ir un pareizi tas nav.

Problēma ir tajā, ka mums Latvijā jau nav tādas lietas kā "pelēks" - atļaut trenēt prasmes tur, kur neviena cita nav, kur nevienu neapdraud. Ir tikai "balts" - braucu kā mietpilsonis un nemāku pat savākt auto, vai "melns" - ja iemet slīpi tukšā stāvlaukumā nakts vidū, kur tuvākā puskilometra radiusā nav nevienas dzīvas dvēseles, uzreiz esi noziedznieks...

650 20.decembris 2022 14:18
4 0 Atbildēt

Ne nu bet Prottams.Kamērt tagad LOHI dziļās sirdapziņas mokās izspriedīs spriedumu (kuram kas no kurienes izslīdēja), tamēr reku autobandīts Arvis/Genādijs mums (gaišā puZdienass laikā) neviena netraucēts driftē/Pa! jauni izveidoto Kekkavass Apli uz riņķi vien.

Šķērsām, pa/spalvu, pret/spalvu, pofig.Un arī treknie baložu tēviņi, kuru dzīvesbiedreņu stumtajos BērnaRatos šis te bandīts vairākkārt mēģinājis ietriekties, nekādīgi neko never nevar viņam izdarīt.

Drošvien pats bargais iekš-lietu ministers kopā/ar pašu trekono patvaldības policicijas pr-nieku tam Gennādijam ira iedevuši personālu "Atļauju" uz šādu te rīcību.

Bargais iekšējo lietu miniosters uz/pāri ar Mazākbargo saulaini smaidošu dzimumu satiksmes ministeru ira (šausmīgi) aizņemti/ar, tapc viņi nekad ne1reiz nelassa twitteri, tikatoku facekoku un tml suudakoku.

Ja mašīna ar aizmugurējo piedziņu izslīd (un/vai ja varbūt arī Neizslīd),nu tad (mums) viss ira vienkārši Drsā.

Ja nu gadījienā kādam izslīd (līkais suuds/no), nekādā gadījumā To nedrīkst taisnot vai mēģināt bāzt/atpakaļ pakkaļā.Jā.

Kanibaals 20.decembris 2022 16:21
0 2 Atbildēt

Tiešām muļķības māca. Ja izslīd tad ir jāgriež grāvja virzienā, lai lido tur un netraucē pārējiem braukt. Smagie gan rauj pretējā joslā, tā tiem Vernoni māca, braukt ar acīm ciet un tad glābties pretējā joslā.

650 20.decembris 2022 17:29
0 2 Atbildēt

Tak viņi ne to ka "māca", bet kko tur/par apriepojumu un urīna spiedienu un vēl kkādu tml lažu tagad priekš atmazkas stumda.

Tak kuj tur, rokām nava jābūt nekādā ne posīcijā 9/3 ,- kreisajai ira jābūt pakarinātai uz pus1 un labajai ar ievadītu vidējo pirkstu kādā blakus objektā.

Tagad reku uz nedēļu Ziema mūs 1moreizi 5gadē ir apmekelējusi un mežazvēriem ēst nav ko.Kurš diez (mums,Lohiem) "māca" briesmu gadijumā mēģināt kaut puskilometru tālāk tomēr iebakstīt wāzē jebkuru brīdinošo simbolu vai vienkārši uzmirkšķināt pretimbraucējiem?

Ko diez tagad "māca" tie tur naskie ķiķīniešu rudensriepu tirgoņi, kuru pļūtīšana Septembra mēnesī ir lasāma katrā 2jā lohrakstā.

Reku jaunaiss 44x66 lohtiguanāns ar 16 kamerām vakar pavadīja laiku akmenstilta galā, attālināti sargājot ārzemju viesus (vai vienkarši nejaušos nac/bib Lassītājus) , taču cēsu apriņķa perdoarasi uz "savējās" VecLaicenes šossejas aiz Siguldas vienkārši massveidā turpināja iepriekš labi apgūto veco/labo purnāmaukšanu un izcili nekaunīgo nepārtrauktās līnijas neievērošanu! Un NAVa (jo projām!) neviens tur ne aizturēts/Par! ta ne kur nu vēl sodīts/Par!

Mehs 21.decembris 2022 9:59
1 3 Atbildēt

A kāpēc mauc purnā? Tāpēc ka z b jau kuro kilometru vilkties aiz kolonas, kurai pa priekšu uz 60-70 grabina Opel Astra ar 5mm protektora no Norvēģijas miskastes atvestām 20 gadīgām riepām. Jā, Opelim nav jāsteidzās, viņš prātīgi uz bodi tiks, bet to ka šajā brīdī kurjers, fūre, baļķvedējs var nepaspēt uz izkraušanos par to neviens neaizdomājas.

650 21.decembris 2022 12:23
0 0 Atbildēt

Uzdevums nav izpildāms,jo opel-asstra un pipel-kadets ir bijis modē visos laikos.Taču lielākoties tie tomēr ir tādi atsevišķi gadījumi.

Bet tie cēsu perdorassi (pastāvīgie tā maršruta veicēji) turpretim ir kā atsevišķa suga.Tie tur ir novērojami gadiem ilgi un praktiski jebkurā dien un nakts laikā.Kalni/lejas un līkumi ar nepārtraukto līniju nav priekš viņiem, tas viss ir tikai priekš Lohiem.

Tas tur bargi treknais 31kmh tēmas izdrisējs nekad nav sadūšojies savus tos 16kameru 6izspūtēju 4turbo hlamus uz šo rajonu nosūtīt, viņš acīmredzot 1kārši miiž par iespējamo "rezultātu".Skaties ka vēl tas piržamkrēsls var sassšķobīties no pārsteiguma.

Ja tu ievēro līniju vai nakts vidū kko parādi nobraucot no apļa- tas 1kārši ir kā cieņas žests pret (iespējamajiem) "pārējiem" braucējiem.Tu viņiem it kā nosūti mesidžu, tipa "nemiiz no manis,es nēēsu pirders".

Mehs 21.decembris 2022 9:47
4 0 Atbildēt

100% padoms pret izslīdēšanu - NEBRAUC!!! Ja gribi braukt un iekļauties stiksmē: 1. Uzliec jaunas kvalitatīvas skandināvijas reģionam piemērotas riepas ar radzēm, 2. Pamēgini uz kādas tukšas ielas kā tas ir, kad nevar nobremzēt (ideāli, ja ir ledus trase).

Un vēl pliks ledus ja tu to redzi un sajūti ir puslīdz prognozējams, bez tam ceļa nomale bieži neslīd tik stipri. Lielākā problēma ir putra, ko lieliski prot radīt ceļa apsaimniekotāji lepni braucot no rīta ar paceltu lāpstu un aizmugurē birdinot reaģentu. Ir grūtu novērtēt, kurā vietā šļuras konsistence un biezums liks riteņiem uzpeldēt un ja 1 ritenim būs lielāka rites pretestība, jo putra tur biezāka, auto tiks sagriezts tajā virzienā. Nepieredzējis vadītājs automātiski atlaiž akseleratoru, tādējādi vēl vairāk taucējot ritenim pārkāpt pāri putras valnītim, stūre instinktīvi pretēji sānslīdei, bet bez pieredzes protams līdz galam. Rezultāts kā paveiksies.

650 21.decembris 2022 12:42
0 0 Atbildēt

Nobremzēt savureiz diez vai varēs arī ar radzēm, taču piebremzēt vai pagriezt noteikti izdosies.

Putra/pļura ir bīstama ar jebkuram riepām, itin jo īpaši ar kādiem tādiem pusnodilušiem "5-6mm" suudiem.JO- beidzamās pacmitgades sērga ir (ražotāja paredzēto!) neadekvāti plato riepu izmantošana.Nav salīdzināma ziemas braukšana ar 185 un 225 platumu.Bet krietnai daļai mašīnu šīs slēpes vispār ir no 235 un uz augšu.

Tu nevienam Loham neiemācīsi pareizi braukt pa pļuru, jo tas iespējamais Lohs vienkārši šo tēmu nelasa un vispār ne par ko neinteresējas.Viņam TO nevajag.Beidzamajos gados šie lohi ir uzkultivēti tik kuplā skaitā, ka grūti vairs pat ko atšķirt vai ieklassificēt.

Radžoto riepu noliedzēji un apsmējēji vispār būtu pelnījuši kārtīgu kloķi d/sā, jo daudziem braucējiem ir problēmas praktiski KATRU to reizi, kad uz nedēļu mūs apmeklē īsta Ziema.

Nevis ka "pāris dienu dēļ" lieki tērēties un/vai 3 mēnešus pa pliku assfaltu grabēt, bet gan mērķtiecīgi sagatavoties tieši tam kādam VIENAM īpašajam gadījumam, kurš (iespējams) var iestāties 1reizi/5gadē.

Mehs 21.decembris 2022 14:37
2 0 Atbildēt

Tiem kas negrib saprast vai nav finansiālu iespēju, ja ir ziema+snieg sniegs vai ir atkala- derēs tikai 100% padoms-NEBRAUC!

Un lai tie ''a, es jau lēnām tikai līdz veikalam'' saprot, ka tas jaunais vadītājs ar droši ne tik jaunu auto un noteikti ne jaunām riepām, bet lielām ambīcijām pabrauks gabalu aizmugurē un pieņems lēmumu šķērsot tās 2 līdz asfaltam izbrauktās sliedes, kurās vēl ir saķere, lai apdzītu un tad, ja sāksies karuseļi neviens negarantē, ka neparaus to apdzenamo līdzi. Onkul, neved to kaimiņieni, kas jaunībā tīkama bij, bet kurai nebija dūšas mutes dot, uz bodi vai pie ģimenes daktera, kad slikts ceļš, par vēlu kautko pierādīt!

Haksis 3.janvāris 2023 15:28
0 0 Atbildēt

Lifehack ir tāda sīka izlīdzēšanās, nu teiksim, līdz DUS ar toleti vēl 30km ko braukt, bet dirst vajag jau tagad - aizbāž ar īkšķi un velk līdz DUSam.

Kāpēc vajadz'\igas prasmes ir jāsauc par lifehack? Kāds te hrib būt trakoti modīgs? Ar 90to gadu iAuto webblappu, nopietni?

Merikurrats 22.janvāris 2023 19:33
0 0 Atbildēt

Kas ir "lifehack"?

Redziet 15.februāris 2023 13:00
0 0 Atbildēt

Mehānikai jānospiež sajūgs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti