Džeriņš: Patiesība par elektromobiļiem - paša pieredze un pētījumi 10 gadu garumā 97

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Edgars Džeriņš | 19.februāris 2024 15:16

Sakarā ar šo pētījumu, ka EV ar savu milzīgo lieko svaru nodara divas reizes lielākus bojājumus ceļiem, metodiskāk apkopoju savus novērojumus par EV pēdējā desmitgadē (īpaši priekš EV aizstāvjiem, kuri līdzīgi kā smēķētāji prasa pierādīt, ka smēķēšana ir kaitīga veselībai).

Kad es iegādājos EV pirms 10 gadiem (VW eUp), tad no 26 000 pirkuma cenas tika atmaksāti 10 500 EUR, tātad toreiz pirms 10 gadiem bija cita matemātika. Turklāt es uzreiz pateicu acīmredzamo, ka piesārņojums tiek pārnests no izpūtēja uz raktuvēm, elektroenerģijas ražošanu un toksisko baču pārstrādi ārpus pilsētām (kopējo globālo piesārņojumu acīmredzami paaugstinot). Tātad mani argumenti pret EV salīdzinājumā ar ICE auto:

1. EV ražošana rada par 70% lielāku piesārņojumu (saskaņā ar Volvo pētījumu. Starp citu Volvo tikko aizvēra savu EV brendu Polestar). EV aizstāvji izliekas akli, ka tonnām zemes pārrakšana, izrakt nepieciešamos derīgos izrakteņus priekš EV. tiek veikta ar buldozeriem, ekskavatoriem, kravas automašīnām, kuras visas darbina ar dīzeļdegvielu. Un rakšanas darbi ir daudz lielāki kā ICE automašīnām.

Sīkāk par “zaļo” enerģiju šeit:

https://manhattan.institute/.../mines-minerals-and-green...

2. Meli par nulle emisiju – otra lieta, kuras sakarā EV aizstāvji tēlo neredzīgos un nedzirdīgos. Apvienotās karaliste reklāmas uzraudzības iestāde aizliedza reklamēt EV kā nulles emisijas auto, jo tie tiešām braukšanas laikā nerada izmešus kā ICE auto, taču tie rada izmešus uzlādes laikā, kurā ICE auto nerada izmešus. Turklāt EV patērē daudz elektroenerģijas, kuru ražo ar oglēm, gāzi, kodolenerģiju u.c.

https://www.thisismoney.co.uk/.../

Advertising-watchdog...
3. Nolietoto akumulatoru toksiskums.
To, ka baterijas ir toksiska ķīmija, to gan EV aizstāvjus neesmu pieķēris noliedzam. Šobrīd bateriju pārstrāde ir dārgāka kā izrakteņu iegūšana, tāpēc šie toksiskie atkritumi mētājas šrotos un ir tikai laika jautājums,kad šo toksisko atkritumu tonnas sāks piesārņot vidi, jo vairums no pēdējos 10 gados saražotajiem EV vēl kustas.

https://www.youtube.com/watch?v=kCM2yFTZi6w

4. Bateriju degradācija. Baterijas ir ļoti cimperlīgas, tās nedrīkst pilnībā iztērēt un tās nav labi pilnībā uzlādēt:) Ja šo neievēro, tad esmu dzirdējis pat par 54% baterijas degradāciju 8 gados (Nissan Leaf Eiropas dienvidos). Tas apmēram kā nopērc moci ar 10 l bāku, bet pēc 8 gadiem bāka ir palikusi tikai 4.6 l, bet pēc 15 gadiem tā izzudusi:)

5. EV nepiemērotība ziemai. Šī ziema parādīja, ka EV vadītājiem jāizmanto evakuātori, lai tiktu uz uzlādes stacijām, kuras aukstuma dēļ nestrādā. Daudzi satinas segās, jo apkure samazina potenciālo nobraukumu ... ASV Čikāgā ziema ir 6 mēnešus gadā:

6. Elektroenerģijas piegādes infrastruktūra nav gatava pat esošajam EV daudzumam. Saražotais elektroenerģijas daudzums arī nav pietiekošs, tāpēc dažviet pietrūkst elektroenerģijas, tāpēc pašvaldības lūdz nelādēt EV pīķa stundās:

7. Uzlāde notiek lēni un uzlādes tīkls nav pietiekoši blīvs. Šis ir galvenais iemesls, kāpēc es atteicos no EV. Kad braucu vēl ar EV, tad “ātrākie” lādētāji bija 100 kW. Tagad Ionity ir uzstādījusi 350 kW Ādažos (lai gan tas nedarbojās, bija apvilkts ar sarkanu lentu kad man pēdējo reizi vajadzēja lādēties), bet tīkls nav pietiekoši blīvs. Pat tad, ja lādētājs strādāja un pie lādētāja nebija rinda, ziemā ar bateriju sildīšanu vairāk kā stundu jānīkst pie lādētāja. Šī čakara dēļ pat birojā visi darbinieki atteicās braukt ar EV.

8. Lādētāji bieži nedarbojas. DUS parasti ir 8 pumpji, nekad nav bijis tā, ka nevar ieliet degvielu. EV lādētāji parasti ir 2 kabeļi 2 lādēšanas sistēmām. Pārāk bieži tas nedarbojās, tāpēc nekad nebraucu tālāk kā varu tikt samainīt pret ICE auto.

9. EV dēļ baterijām ir daudz smagāki. Tāpēc tie ne tikai rada vairāk bojājumus ceļa segumam, bet arī ātrāk nodeldē riepas. Riepu ražošana ir atkal palielināti CO2 izmeši un iztērēta dīzeļdegviela to piegādēm.

10. EV cenas. Nu te nav pat ko runāt, cenas ir absurdas pat pēc nodokļu maksātāju piešprices.

11. EV cenas otrreizējā tirgū un bateriju nomaiņas cena. EV cenas otrreizējā tirgū ļoti strauji krīt, jo bateriju nomaiņa maksā dārgāk kā jauns auto. Lūk cilvēks, kuram dīleris prasīja par EV bateriju nomaiņu $ 50 000 (piecdesmit tūkstošus):

12. Apdrošināšana un remonti dārgāki kā ICE auto. Šī u.c. (klientu neapmierinātība dēļ problēmām ar lādēšanu) iemeslu dēļ globālā autonoma Hertz nolēma tirgot 20 000 no savas EV flotes.
https://www.businessinsider.com/ev-maintenance-repair...

13. Ugunsnedrošība. Ja aizdegas EV (un tie bieži aizdegas), tad to nevar nodzēst vai dzēšana ir komplicēta:

14. EV uzlādes laikā zaudē ap 10% enerģijas, jo nepieciešama bateriju sildīšana ziemā un dzesēšana vasarā. Šī iemesla dēļ arī elektroenerģijas patēriņš EV pieaug ziemā papildus salona sildīšanai. Tas ir kā DUS uzpildīt 50 litrus degvielu, bet no tiem katru reizi izlaistīt 5 l pa zemi ...

15. Vēl tāda sentimentāla lieta: Ja atrod 50 gadu vecu ICE auto, tad nopērk aķi par EUR 100 un to var iedarbināt. Nelietotu EV pēc gada nevarēs iedarbināt. Tagad nevaru atrast, bet bija raidījums, ka Ferrari hibrīdiem aķi salonā jau no stāvēšanas bija nobeigušies. Mani mīļākie auto ir retro un jangtaimeri! Acīmredzami nekad nebūs retro EV un jangtaimeri ar esošo bateriju tehnoloģiju:)

16. EV kā pikaps nav izmantojami tā mērķim. Man visu gadu regulāri ir jāvelk piekabes pa sniegainām un dubļainām vietām, tāpēc der tikai pilnpiedziņas pikaps ar piekabes āķi. YT ir pilns ar video no EV pikapu īpašniekiem, kuri iesaka EV pikapus neizmantot piekabju vai kravas transportēšanai:) Nemaz nerunāšu par to, ka ar pikapu un piekabi nevar piebraukt pie lādētājiem.

Šī video autora ieteikumi:

  1. don't use public charges because you don't fit.
  2. don't use it to do truck stuff.
  3. don't drive too far
  4. don't use the app.
  5. don't ever attempt to resell it because you'll lose your ass in depreciation.

Nobeigumā, visi šie “zaļie” meli turās tikai uz nodokļu maksātāju subsīdijām, valdības piešķirtajiem labumiem un uzspiešanu. Es neredzu nevienu priekšrocību EV attiecībā pret ICE auto (bezmaksas stāvvietas un sabiedriskā transporta josla ir mākslīga priekšrocība, kura izbeigsies agri vai vēlu), bet tiem ir neskaitāmi tūkumi, kuri to lietošanu padara par mazohismu pat tiem, kuriem neinteresē planētas saglabāšana. Turklāt no planētas piesārņošanas un iznīcināšanas viedokļa EV ir acīmredzami ļoti netīrs risinājums. Toyota tādā ziņā šobrīd izskatās uzvarētājs ar savu likmi uz hibrīdiem, kamēr daudzi EV ražotāji kā Fords, GM u.c. cieš miljardiem zaudējumus. Par EV noieta mazināšanos pat tiek vainots komiķis R.Atkinsons:) Kam patīk EV, dieva dēļ pērk un brauc!:)

 

Lasi vēl iAuto par šo tēmu:

 
97 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 19.februāris 2024 20:27
48 4 Atbildēt

Ja liekas, ka ir normāli ciemos prasīt palādēt auto, tad tikpat normāli ir arī prasīt, lai benzīnu ielej. Un brokastis nākamajai dienai iedod līdzi.

Un lādēšana darbā... Būtu reāli prikolīgi, ja es aizbrauktu pie klienta un prasītu, lai izmet pagarinātāju pa logu.

Onsis 19.februāris 2024 16:32
35 31 Atbildēt

nopircis VW UP, tālāk vispār nav vērts lasīt!

WALA 19.februāris 2024 17:11
26 4 Atbildēt

Nebūs ātrisināta pat 1/4 no problēmām. Sapņot nav kaitīgi, bet lai tādu mēŗki sasniegtu ir jādara 4 vairāk kā šobrīd tiek plānots, un realitāte izdarīts tiek labi ja 50% no šobrīd plānotā !

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 28

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti