Visi komentāri - Eksperts: ziemā autovadītāji bieži nenovērtē vienkāršus soļus, kas palīdz izvairīties no liekām remonta izmaksām

Eksperts: ziemā autovadītāji bieži nenovērtē vienkāršus soļus, kas palīdz izvairīties no liekām remonta izmaksām 3

 

Foto: iAuto.lv

Europcar Latvia | 3.decembris 2025 12:25

Līdz ar pirmajām ziemas nedēļām uz ceļiem parādās ierastais slapjdraņķa, dubļu un sāls maisījums, kas automašīnām rada ievērojami sarežģītākus apstākļus.

Lai gan daudzi autovadītāji rūpīgi seko līdzi riepu nomaiņai, „Europcar Latvija” autoparka vadītājs Kristaps Embutnieks uzsver, ka vairākas šķietami vienkāršas lietas joprojām tiek ignorētas, un tieši tās bieži nosaka, vai auto ziemu pārdzīvos bez bojājumiem.

„Visizplatītākā kļūda Latvijā noteikti ir braukšana ar nolietotām ziemas riepām vai pat vasaras riepām sezonas sākumā. Daudzi cer, ka ar veco protektoru varēs izbraukt vēl dažas nedēļas, taču realitātē tieši pirmajās sala un sniega dienās satiksme ir visnedrošākā. Arī saķere uz ledus vai sablīvēta sniega šādos gadījumos samazinās vairāk, nekā autovadītāji apzinās,” stāsta „Europcar Latvija” autoparka vadītājs Kristaps Embutnieks.

Ziemā pieaug tehnisko bojājumu risks

Tehnisko sistēmu noslodze aukstajā sezonā palielinās, tādēļ profilaktiskajiem darbiem jāpievērš lielāka uzmanība nekā vasarā. Viens no biežākajiem bojājumiem, ko „Europcar Latvija” novēro savā autoparkā, ir aizsalis vasaras logu šķidrums. Ja šo maiņu atliek līdz pēdējam brīdim, šķidrums var sasalt un sabojāt tvertni vai trubiņas, radot papildu izmaksas. Ne mazāk svarīga ir mūsdienās tik izplatīto sensoru un kameru kopšana, jo ziemas laikā tie ātri pārklājas ar sniegu un sāls kārtiņu, un vadītājs bieži vien kļūdaini pieņem, ka sistēma ir bojāta. Patiesībā pietiktu tos regulāri notīrīt, lai braukšanas asistenti atkal darbotos paredzētajā režīmā.

Temperatūrai noturoties zem nulles, pēc kāda laika sāk parādīties vēl kāda raksturīga sezonas ķibele — akumulatora atteice. Tā visbiežāk skar automobiļus ar novecojušiem akumulatoriem vai auto, kuru ikdienas maršruti ir īsi. „Ja auto tiek iedarbināts tikai uz dažām minūtēm, akumulators nepaspēj pilnvērtīgi uzlādēties, bet gan pamazām izlādējas. Tieši tāpēc ziemā tam jāpievērš pastiprināta uzmanība,” skaidro K.Embutnieks.

Ne mazāk svarīga ir durvju un bagāžnieka blīvējumu kopšana. Ja tie nav laikus apstrādāti ar silikonu, pie pirmajām salnām durvis var vienkārši neatvērties. Savukārt automašīnas mazgāšana stiprā salā var radīt papildu riskus, jo augstspiediena ūdens var sasalt durvju šuvēs un gumijās.

Aukstuma izaicinājumi elektroauto

Ziemas radītos sarežģījumus izjūt arī elektroauto īpašnieki. Aukstums dabiski samazina bateriju efektivitāti, līdz ar to reālais nobraukums var sarukt pat par 20–40 procentiem atkarībā no temperatūras un braukšanas paradumiem. Lai mazinātu šo kritumu, speciālisti iesaka izmantot baterijas priekšapsildi, kā arī aukstā laikā lādēt biežāk — aptuveni līdz 80% līmenim. Savukārt ļaut baterijas uzlādei noslīdēt gandrīz līdz nullei, īpaši salā, nav ieteicams, jo tas ilgtermiņā negatīvi ietekmē baterijas šūnu darbspēju.

Kopumā ziemas periods autovadītājiem gan tiešā, gan netiešā veidā parasti nozīmē lielākus uzturēšanas izdevumus, taču lielu daļu ziemai raksturīgo problēmu iespējams novērst ar savlaicīgu un vienkāršu profilaksi. Durvju blīvējumu apstrāde ar silikonu, sezonai piemērota logu šķidruma nomaiņa, sensoru regulāra notīrīšana, kas aizņem pavisam maz laika, bet ilgtermiņā var ietaupīt būtiskus līdzekļus.

 

 
Visi komentāri
 
ro 3.decembris 2025 13:13
1 1 Atbildēt

Mle elementāras lietas te uzskaitīja, kas mandomāt ir pašsaprotamas, ja ir tiesības un auto..neko jaunu vispar nepateica..nujā un par eļektričkām vapše bez komentāriem..

Kas tur ir 3.decembris 2025 14:44
0 1 Atbildēt

Vai tad to je-bateriju nevar uz nakti ienest iZstabā?

W12 4.decembris 2025 18:00
1 0 Atbildēt

“vasaras šķidrums var sasalt un sabojāt tvertni vai trubiņas, radot papildu izmaksas.”

——————————————————————

Nu kādas tev tur trubiņas…Jā, šķidrums tajās sasals, bet tas reāli nekādu baigo šaizi kopumā nenodarīs. Problēma būs, ja tiks nokauts logu šķidruma sūkņa motoriņš…

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti