Jaunajās uzpildes stacijās būs jābūt elektroautomobiļu uzlādes punktam 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.septembris 2020 12:17

Ekonomikas ministrija (EM) izstrādājusi jaunu Transporta enerģijas likumprojektu, kurā rosināts visās jaunajās degvielas uzpildes stacijās obligāti paredzēt elektroauto uzlādes punktu.

Patlaban apspriešanas stadijā esošā likumprojekta mērķis ir veicināt cilvēku veselībai un apkārtējai videi drošu transporta enerģijas apriti. Ar likumprojektu arī iecerēts nodrošināt alternatīvās degvielas infrastruktūras attīstību un sabiedrības informētību par pieejamiem un izmantojamajiem transporta enerģijas veidiem, lai sekmētu ilgtspējīgu tautsaimniecības attīstību un veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju un gaisa piesārņojošo vielu emisiju samazināšanu.

Likumprojekts paredz, ka jaunu degvielas uzpildes staciju būvniecības ietvaros un degvielas uzpildes staciju pārbūves vai renovācijas procesā turpmāk būs jāparedz elektrotransportlīdzekļu uzlādes iekārtu ierīkošana vai vismaz viens alternatīvās degvielas uzlādes un/vai uzpildes punkts.

Tāpat ar jauno regulējumu paredzēts noteikt, ka jaunu publisko būvju un daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku stāvlaukumu būvniecības vai renovācijas ietvaros būs jāparedz elektrotransportlīdzekļu uzlādes iespēja.

Likumprojektā paredzēti arī pašvaldību pienākumi. Rosināts vairākām pilsētu pašvaldībām izveidot zemu emisiju zonas un noteikt konkrētus transportlīdzekļu izmantošanas nosacījumus šajās zonās. Šādas zonas būs jāizveido to pilsētu pašvaldībām, kurās trīs kalendāros gadus pēc kārtas ir novēroti gaisa kvalitātes robežlielumu pārsniegumi.

Jaunais regulējums arī paredz pienākumu pilsētām ar iedzīvotāju skaitu virs 20 000 no 2030.gada nodrošināt, ka vismaz 50% transportlīdzekļu tiek izmantota atjaunojamā enerģija.

Likumprojekts arī paredz biodegvielas piejaukuma apmēru degvielā. Plānots, ka 95.markas benzīnam būs jāpievieno biodegviela vai modernā biodegviela ne mazāk kā 9,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma. 98.markas degvielai piejaukuma būs jābūt ne vairāk kā piecu tilpumprocentu apmērā. Savukārt dīzeļdegvielai būs jāpievieno bidegviela ne mazāk kā 6,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma.

 
Visi komentāri
 
WALA 28.septembris 2020 15:40
3 1 Atbildēt

Intersanti ka uzlādes vietas tagad pat jāpiespiež kādu veidot ...

Un kurš rūpēsies par elektrības pievada jaudas palielināšanu, vai kādus riskus valsts ir gatava uzņemties ???

imzz 29.septembris 2020 16:40
1 1 Atbildēt

vai kādus riskus valsts ir gatava uzņemties ???

Kādā sakarībā šeit ietverta valsts un par kādiem riskiem ir runa ?

Valstij ir risks, ka tiks a) uzbūvēts mazāk staciju, b) prasība tiks izpildīta formāli :viens pieslēgums ar minimālu jaudu, kā jau tika minēts ,

Par elektrības pievada jauda palielināšanu, ja tāda vajadzīga, loģiski, jārūpējas stacijas īpašniekam.

WALA 30.septembris 2020 14:21
0 0 Atbildēt

Kāpēc stacijai būtu jārupējas par herņu, kas viņiem peļņu nenes, teiksim ja runa par pašapkalpošanās DUS ???

DUS operatoram pie vienas vietas kur tie EV lādējas, attiecīgi lai lādē pēc pārpalikuma principa ...

Ne jau DUS vajag to elektromobilitāti, bet gan valstij, attiecīgi tai būtu tikai jēdzīgi atvieglot noteikumus, citādi lieliem droši poh, bet maziem tas var būt arī "show stopper", jo ne visur var iegūt pietiekamu.platību lai vairāk par 2iem degvielas uzpildes automātiem uzliktu.

Un manā skatījumā, uzstādījums likt elektro ir aplams, imho H2 būš parāks variants, jo uz to virzienu iet liela daļa smagsvara tehnikas

aha 28.septembris 2020 16:20
4 0 Atbildēt

Formāli būs 1 vieta, ar inimālo jaudu - zinot, cik maksā jaudas palielināšana. Varēs lādēt stundām ilgi, bet prasība būs ievērota.

aizejošais 28.septembris 2020 19:01
1 1 Atbildēt

nez kur tad tie jaunie DUS ir vajadzīgi? Mandomāt, visur, kur tādu varētu vajadzēt, jau ir kādas divas.

Krotow 28.septembris 2020 19:37
0 0 Atbildēt

Un kāda jēga no tā 1 lādētāja, ja paredzēts pāriet uz elektroauto pēc būtības? Drīzāk būtu ļāvuši no jauna būvēt tikai uzlādes stacijas ar vismaz 10 vietām, no kurām vismaz 4 ir ātrie 100+ kW lādētāji. Un iedot kādus būtiskus atvieglojumus lieljaudas elektropieslēguma izveidošanā.

Es 29.septembris 2020 9:47
4 0 Atbildēt

Atkal tiek lobēts kāda(Eiropā) bizness.

eidis 29.septembris 2020 10:47
6 0 Atbildēt

Degviela drusku sadārdzināsies. Jo kādam jau tas būs jāapmaksā.

JautāJUMS 29.septembris 2020 21:13
0 0 Atbildēt

Teorētiski nevajadzētu jo kāds jau to lietos un aizvien vairāk bet praktiski izbūve un servisa apkope kādam būs jāsedz.

msh 21.novembris 2020 12:51
0 0 Atbildēt

Lai atsistu kapitālizdevumus, cena par uzlādi būs jāuzliek tāda ka reti kurš tur gribēs lādēties...

Biopiedeva 29.septembris 2020 13:02
3 1 Atbildēt

Nafig vajadzēja to biosuslu liet klāt E98?

Man no motorzāģa izliha uz grīdas degviela, izžuva un palika baltas nogulsens no tās bio degvielas piejaukuma. Reāli nevaselīgi tas viss motoriem, kas nav paredzēti brauksānai ar šo mēslu. Vai tam bio šmio ir vispār kādi kvalitātes standarti, jeb tāpat kā ar LPG var pūst metāla skaidas un citus mēslus?

Krotow 29.septembris 2020 14:19
1 1 Atbildēt

Tas ir vēl nenomirušais TP Kalvīša un Bērziņa biezzemnieku lobijs ES subsīdiju naudas iekabatošanai. Visa šī māžošanās ar rapšu eļļas un spirta liešanu pie degvielas ir jāizbeidz tūlīt pat. Tikai aizņem pārtikas aramzemi un audzējot nokurina krietni vairāk fosilās degvielas, kā pieražo pašu biosuslu.

Biodegviela 29.septembris 2020 16:42
2 0 Atbildēt

Vot izskatās pēc OIK 2.

Tad jau labāk braucu ar tīru NESTES MY dīzeli, kurā nav ne smakakas rapša, bet deg labāk un tīrāk par raspi un fosilo dīzeli.

imzz 29.septembris 2020 16:46
0 0 Atbildēt

? Līdz šim taču biosuslu 98 tajam klāt negāza tikai 95ajam.

Biodegviela 1.oktobris 2020 15:37
1 0 Atbildēt

Nu jau gāž, pie E95 lej 10% un pie E98 5%.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti