Ekonomikas ministrija (EM) izstrādājusi jaunu Transporta enerģijas likumprojektu, kurā rosināts visās jaunajās degvielas uzpildes stacijās obligāti paredzēt elektroauto uzlādes punktu.
Patlaban apspriešanas stadijā esošā likumprojekta mērķis ir veicināt cilvēku veselībai un apkārtējai videi drošu transporta enerģijas apriti. Ar likumprojektu arī iecerēts nodrošināt alternatīvās degvielas infrastruktūras attīstību un sabiedrības informētību par pieejamiem un izmantojamajiem transporta enerģijas veidiem, lai sekmētu ilgtspējīgu tautsaimniecības attīstību un veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju un gaisa piesārņojošo vielu emisiju samazināšanu.
Likumprojekts paredz, ka jaunu degvielas uzpildes staciju būvniecības ietvaros un degvielas uzpildes staciju pārbūves vai renovācijas procesā turpmāk būs jāparedz elektrotransportlīdzekļu uzlādes iekārtu ierīkošana vai vismaz viens alternatīvās degvielas uzlādes un/vai uzpildes punkts.
Tāpat ar jauno regulējumu paredzēts noteikt, ka jaunu publisko būvju un daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku stāvlaukumu būvniecības vai renovācijas ietvaros būs jāparedz elektrotransportlīdzekļu uzlādes iespēja.
Likumprojektā paredzēti arī pašvaldību pienākumi. Rosināts vairākām pilsētu pašvaldībām izveidot zemu emisiju zonas un noteikt konkrētus transportlīdzekļu izmantošanas nosacījumus šajās zonās. Šādas zonas būs jāizveido to pilsētu pašvaldībām, kurās trīs kalendāros gadus pēc kārtas ir novēroti gaisa kvalitātes robežlielumu pārsniegumi.
Jaunais regulējums arī paredz pienākumu pilsētām ar iedzīvotāju skaitu virs 20 000 no 2030.gada nodrošināt, ka vismaz 50% transportlīdzekļu tiek izmantota atjaunojamā enerģija.
Likumprojekts arī paredz biodegvielas piejaukuma apmēru degvielā. Plānots, ka 95.markas benzīnam būs jāpievieno biodegviela vai modernā biodegviela ne mazāk kā 9,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma. 98.markas degvielai piejaukuma būs jābūt ne vairāk kā piecu tilpumprocentu apmērā. Savukārt dīzeļdegvielai būs jāpievieno bidegviela ne mazāk kā 6,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma.
Intersanti ka uzlādes vietas tagad pat jāpiespiež kādu veidot ...
Un kurš rūpēsies par elektrības pievada jaudas palielināšanu, vai kādus riskus valsts ir gatava uzņemties ???
vai kādus riskus valsts ir gatava uzņemties ???
Kādā sakarībā šeit ietverta valsts un par kādiem riskiem ir runa ?
Valstij ir risks, ka tiks a) uzbūvēts mazāk staciju, b) prasība tiks izpildīta formāli :viens pieslēgums ar minimālu jaudu, kā jau tika minēts ,
Par elektrības pievada jauda palielināšanu, ja tāda vajadzīga, loģiski, jārūpējas stacijas īpašniekam.
Kāpēc stacijai būtu jārupējas par herņu, kas viņiem peļņu nenes, teiksim ja runa par pašapkalpošanās DUS ???
DUS operatoram pie vienas vietas kur tie EV lādējas, attiecīgi lai lādē pēc pārpalikuma principa ...
Ne jau DUS vajag to elektromobilitāti, bet gan valstij, attiecīgi tai būtu tikai jēdzīgi atvieglot noteikumus, citādi lieliem droši poh, bet maziem tas var būt arī "show stopper", jo ne visur var iegūt pietiekamu.platību lai vairāk par 2iem degvielas uzpildes automātiem uzliktu.
Un manā skatījumā, uzstādījums likt elektro ir aplams, imho H2 būš parāks variants, jo uz to virzienu iet liela daļa smagsvara tehnikas