Steidzies lēnām! Akmentiņš auto vējstiklā var izraisīt vairāk nekā 1500 eiro zaudējumus 19

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 4.augusts 2021 11:20

Šī gada vasaras mēnešos auto vējstiklu bojājumu gadījumi veido ievērojami lielāku īpatsvaru (30%) no KASKO atlīdzību pieteikumiem nekā ziemas vai rudens sezonā, vēsta If Apdrošināšana.

“Autoceļu remontdarbi ierasti sākas pavasarī, kad ir to veikšanai piemērotāki laikapstākļi, un turpinās līdz pat rudenim. Daudzviet Latvijā dažādas nozīmes ceļi tiek nobērti ar smalkiem akmentiņiem, šķembām vai granti, un šādās vietās autovadītājiem jābūt īpaši piesardzīgiem, savlaicīgi samazinot ātrumu un ieturot distanci no priekšā braucošās automašīnas, jo pastāv risks, ka no riteņu apakšas var tikt izsviests akmentiņš un tas var ielidot aizmugurē vai pretī braucošā auto vējstiklā,” stāsta If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš. Vietās, kur izvietotas brīdinājuma zīmes “Uzbērta grants vai šķembas” vai “Ceļu seguma maiņa”, ieteicams ievērot vismaz 50 m distanci no priekšā braucošā auto.

Nav jābūt premium klases auto, lai vējstikla cena būtu virs 1000 eiro

Šī gada vasaras mēnešos 30% no If KASKO atlīdzību pieteikumiem veido tieši auto vējstiklu bojājumu gadījumi, un salīdzinājumā ar to pašu periodu pagājušajā gadā vērojams arī pieaugums. Visbiežāk nodarītie zaudējumi ir aptuveni 350 eiro, taču izdevumi var būt ievērojami lielāki, sasniedzot pat 1500 eiro un vairāk, kas atkarīgs no automašīnas markas, modeļa un izlaiduma gada. Jo īpaši dārgi stikli ir pēdējo gadu izlaiduma auto, kas saistīts ar to, ka stikli kļūst komplicētāki un tajos ir iestrādāti dažādi sensori. “Šobrīd If lielākā atlīdzība par nomainītu vieglā auto vējstiklu ir teju 1900 eiro. Kas interesanti, auto nav jābūt nemaz premium klases, lai vējstikla cena pārsniegtu 1000 eiro,” atklāj Ģ. Kubliņš.

Ko darīt, ja bojāts vējstikls?

Ja akmens vai kāds cits priekšmets ir “iesviests” automašīnas vējstiklā, ieteicams pie pirmās iespējas apskatīt bojājumu. Ja tas ir neliels (ne lielāks kā divu eiro monētas diametrs) un nav autovadītāja acu augstumā, tad to ir iespējams saremontēt, nemainot stiklu. Mūsdienu remonta tehnoloģijas nodrošina to, ka stikls tiek salabots tik kvalitatīvi, ka bojājums ir praktiski neredzams un netraucē auto vadīšanu. Turklāt svarīgi, ka remontu var paveikt aptuveni pusstundas laikā, kamēr stikla maiņa aizņem vairākas stundas. Ja stikls nekad nav mainīts, tad remontu ieteicams veikt arī tā iemesla dēļ, ka saglabājas rūpnīcas uzstādīto materiālu kvalitāte. Turklāt stikla remonta izmaksas var būt pat desmit un vairāk reizes mazākas salīdzinājumā ar stikla maiņu. “Būtiski atcerēties, ka stikla maiņu nekad nevar nokavēt. Ja tomēr neizdodas remonts, tad stiklu vienmēr var arī nomainīt,” komentē Ģ. Kubliņš.

Neliela bojājuma gadījumā iesituma vieta jāaizlīmē ar caurspīdīgu līmlentu, lai tajā nesaietu netīrumi, un jādodas atrādīt auto uz kādu no If partneru servisiem. Jo ātrāk tas tiks izdarīts, jo lielākas iespējas veikt remontu. Stiklu servisu profesionāļi uzreiz spēs novērtēt situāciju un ieteikt labāko risinājumu. If KASKO sedz gan vējstiklu remontu, gan nomaiņu, un tas ir bez pašriska.

 

 

 

 
Visi komentāri
 
Slinkais 4.augusts 2021 11:54
5 1 Atbildēt

ja jauna stikla izmaksas ir spējīgas tevi satraukt, tad tas konkrētais auto tev nav pa kabatai. viss ir vienkārši

imzz 4.augusts 2021 12:16
2 0 Atbildēt

"jādodas atrādīt auto uz kādu no If partneru servisiem." ;)

WALA 4.augusts 2021 12:30
3 0 Atbildēt

Hmm nu šādu joku kur ne-premium auto vējstikls izmaksā 1K lūdzu studijā - gribam zināt varoņus ...

Hondas FR-V stikla maiņa ar visu darbu izmaksāja zem 200 EUR, un ņemot vērā cik šis Honda modelis ir relatīvi mazskaitlīgs, es pat biju domājis ka stiklu būs grūti iekš LV dabūt, bet nē - pat bija uzreiz uz vietas ...

anoagask 4.augusts 2021 13:59
4 1 Atbildēt

minu - kaut kāds citroena panorāmas stikls, kas beidzas virs vadītāja galvas, ar siltumatstarojošo pārklājumu.

Pieaugums jau ir tāpēc, ka tukšpauri pagājušogad izbēra COVID naudu uz ceļiem, un virsmas apstrādi vajadzēja pabeigt nepiemērotā temperatūrā.

Vnk uzkakāja uz galvas visādiem lauķiem, kuriem tagad desmitiem km ir jābrauc ar 50 un jābauda zirneklīši vējstiklā

DDM+izmaksas auto īpašniekiem. paldies partijai un valdībai!

Pļurkt 4.augusts 2021 14:13
1 4 Atbildēt

Kuram auto vējsikls maksā 1000 + Eur???? Lamborgini!! Vai apzeltītā rāmītī!!

Retam lielam auto, kur 9 specializētie stiklu kantori nespēja sameklēt stiklu, un 10. to sameklēja ASV ražoto. Piegāde, pats stikls kopā ar nomaiņu bija ZEM 200 Eur!!

Ar remontu nekas tur nebūs, jo pie TA inspektors kā gribēs, tā izspriedīs. Man bija saremontēts stikls, kad iebraucu pakonsultēties, tad pats nemaz to aizlāpīto plaisu nespēja uzreiz ieraudzīt. kad parādīju, tad uzreiz bijā Nē, Nē, Nē - nedrīkst un viss!

650 4.augusts 2021 14:35
2 1 Atbildēt

1keur var maksāt daudziem pat nejauniem auto, kuriem tas ir ar HUD projekciju stiklā.Turklāt vairumā gadījumu tādu var dabūt tikai dīlera servisā kā oem detaļu.

Šeit kārtējā izcili rafinētā demagoģija un savas cūkošanās viltīga attaisnošana.Mēs taču jums teicām, nopietni brīdinājām.Vane,cien.Lohi ??

WALA 4.augusts 2021 16:56
1 1 Atbildēt

Pag bet HUD taču pārsvarā gadījumā lielākā un dārgākā daļa slēpjas priekšas panelī, un uz stikla ( ja vispār ir kaut kas), tad ir vienkārši specializēta plēve, kuru tehniski var atrast un kaut pats uzlīmēt ... un vēl vienai daļai HUD ar priekšas stiklu vispār nav nekādas sakara ...

650 4.augusts 2021 18:46
1 1 Atbildēt

Sakars ir tiem HUD,kur cipari/bildīte tiek projicēta tiešām uz paša stikla.Tiem stiklā ir iestrādāti kkādi tipa smalki metāla diegi un pats tas stikls parasti pie vienām sāpēm ir "solārais".Ne-oem gadījumā projicējamā bilde var sanākt neskaidra vai tml izcūkota.Ieliekot "parasto" stiklu, tas vispār var nedarboties.Ja arī kādam tādam ir kāds "aizvietotāj" variants, arī tas ir relatīvi dārgs (piem pusK) un šaubos vai kāds var dot "garantiju"- sanāk paša pasūtītāja risks.Jo tie gadījumi ir salīdzinoši reti, modeļi dažādi un pa lielam pieredzes maz.Sanāk ddm uz paša idejas autora galvu..

To walkinam 5.augusts 2021 21:48
2 0 Atbildēt

Wala laiks mest pie malas tos japāņu mēslus

Saņemies un beidzot nopērc normālu auto!

Uzturēšana protams būs dārgāka, un savs mīnuss arī pie tā, ka uz jaunām hondām, toyotām, fordiem un nedod dievs frančiem pat vairs virsū neskatīsies.

jaaanis 4.augusts 2021 16:10
0 1 Atbildēt

Man pie mājām uz ceļa arī uzbērti akmentiņi un vairākas reizes esmu tos dabūjis priekšējā stiklā no pretim braucošiem . Par laimi stikls nav saplīsis, bet ir skramba motora pārsegā (ar pulēšanu nevar novērst), lai novērstu ir jāšpaktelē un jākrāso. Ņemot vērā, ka kasko pašrisks ir 140 EUR, jautājums vai šāda bojājuma novēršana izmaksā zem 140 EUR vai virs 140 EUR (uz servisu vēl neesmu bijis, bet ja remontu izmaksas ir zem 140 tad nav nozīmes pieteikt atlīdzības pieteikumu un būs jāremontē no savas kabatas).

GB12 4.augusts 2021 21:09
0 0 Atbildēt

Vairumam apdrošinātāju stikojums ir bez pašriska, bez papildus piemaksās. Paskaties savas polises nosacījumus.

GB12 4.augusts 2021 21:31
0 0 Atbildēt

Ā, pardon, neizlasiju par kapotu... vainīgs...

Ja tikai motora pārsegs, atkarīgs no tā, kur gribi krāsot. Ja pie dīlera, visticamāk būs dārgāk. Ja der kāds no parastajiem servisiem, varētu gadīties, ka trāpi tajos 150-160 euro.

msh 5.augusts 2021 1:17
0 3 Atbildēt

Pie kaktu krāsotāja noteikti zem sotaka...

Tie 4.augusts 2021 17:45
3 0 Atbildēt

"parastie " stikli arī mēdz būt dažādi. Piem. oriģināls ir ar UV filtru vai n-to slāņu skaņas izolācijai. Bet stiklu kantorī ieliek bez UV, tad arī sanāk "lēti" ...

Krotow 4.augusts 2021 18:00
2 2 Atbildēt

Stikli ir dažādi. Vējstikls ar apsildi, neatstarojošajiem laukumiem lietus sensoram u.tml. var maksāt arī 3-4x dārgāk par parasto. Kad pirms tehapskates bija jāmaina ieplīsis Ford Focus priekšējais stikls, kur iekšā ir visi augstāk uzskaitītie zvaniņi, izrādījās, ka stikls vien maksā 705€.

WALA 5.augusts 2021 10:03
0 0 Atbildēt

Hmm, cik man pēc Hondas CR-V izskatās - priekšā ir parasts stikls, un "sensors" ir prasta kamera (nu lab tur vesels tāds bloks ar visādiem elektroniskiem mēsliem) kas pielīmēta pie vējstikla ... bet mainījis neesmu nezinu kā tāds process izskatītos ...

650 4.augusts 2021 19:50
1 0 Atbildēt

Jā,itin sevišķi cerams,ka "savu" ķieģeli sadzirdēs tie pīdāboli,kuri te par vaļsirdīgu info mīnusus sprauž.

Rr19 4.augusts 2021 20:02
2 0 Atbildēt

Kad sāks drāzt tos, kuri neievēro ātruma ierobežojumus, piedevām vēl tevi apdzen, noberot ar akmentiņu krusu?

ZZZZ 5.augusts 2021 9:24
3 0 Atbildēt

Es viņus vienk nelaižu garām Ja tādi cirvji liek mīksto uz csn vairākiem punktiem kopumā, tad es uzlieku arī pieklājībai pret tādu cirvi...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti