Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

PAPILDINĀTS 11.04 ar Satiksmes ministrijas atbildi; Bloomberg: pateicoties “Latvijas maisījumam” Putina dīzelis plūst uz Eiropu 80

 
iAuto | 9.aprīlis 2022 14:49

Izdevums Bloomberg viedokļu sadaļā raksta, ka Shell atradis risinājumu, kā turpināt dīzeļdegvielas piegādes no Krievijas uz Eiropu, vienlaikus apmierinot sabiedrisko domu, kas pieprasa izbeigt subsidējot Vladimira Putina kara mašīnu.

Kad Krievijas dīzeļdegvielas krava vairs nav Krievijas dīzeļdegvielas krava? Atbilde: kad Shell Plc, lielākā Eiropas naftas kompānija, pārvērš to par to, ko tirgotāji dēvē par “Latvijas maisījumu”.

Bloomberg raksta, ka tas iespējams sajaucot naftas produktus, proti, ja kravā 49,9% dīzeļa nāk no Krievijas, bet pārējie 50,01% iegūti citur, šāda naftas krava tehniski nav Krievijas izcelsmes.

Šis manevrs ir pamatā plaukstošajam un nepārredzamajam jauktās Krievijas dīzeļdegvielas un citu rafinētu naftas produktu tirgum, kas ir viens no daudziem, ko naftas kompānijas un preču tirgotāji izmanto, lai saglabātu Krievijas enerģijas plūsmu uz Eiropu,  vienlaikus apmierinot sabiedrisko domu.

Tā kā Eiropa vairs nepiemēro nekādus ierobežojumus vai sodus Krievijas naftas, gāzes vai ogļu iegādei, jaunā maisījuma pārdošana ir pilnīgi likumīga. Ja Shell un citi pilnībā ievērotu Eiropas noteikumus, viņi varētu iegādāties 100% Krievijas izcelsmes kravas.

Taču sajaukšana ir ērts rīks uzņēmumiem, lai publiski pateiktu vienu lietu (mēs pakāpeniski izbeidzam Krievijas naftas produktu izmantošanu) un darītu citu (mēs turpinām izmantot Krievijas naftu vairumā).

Autors raksta, ka Shell gadījumā uzņēmums ir grozījis tā sauktos vispārējos līgumu noteikumus un nosacījumus, lai atļautu Krievijas naftas produktu sajaukšanu. Jaunie termini nosaka: “Šī piedāvājuma nosacījums un jebkura no tā izrietošā līguma nosacījums ir tas, ka Pārdevēja pārdotajām un piegādātajām precēm nav jābūt Krievijas Federācijas (“RF”) izcelsmes un tās nedrīkst būt iekrautas vai transportētas no Krievijas. Preces tiek uzskatītas par “RF izcelsmes”, ja tās ražotas RF vai ja 50 % vai vairāk to satura (pēc tilpuma) ir materiāls, kas ražots RF.”

Naftas tirgū tirgotāji zina par tā saucamo “Latvijas maisījumu” – jaunu dīzeļdegvielas veidu, kas tiek izmantots kā risinājums, lai piegādātu Krievijas produktu, kas sajaukts ar kaut ko citu. Tipiskā tirdzniecība notiek sekojoši: no Primorskas, Krievijas naftas eksporta pilsētas netālu no Sanktpēterburgas, to nogādā uz Ventspili, Latvijas ostu, kurā ir liels naftas terminālis un uzglabāšanas tvertņu kapacitāte. Tur notiek sajaukšana. Ir daudz citu vietu, kur notiek tas pats, tostarp Nīderlandē un atklātā jūrā, ko tirgotāji sauc par pārsūtīšanu no kuģa uz kuģi. Daudziem tirgū “Latvijas maisījums” ir vienkārši saīsinājums jebkuram maisījumam, kas satur krievu produktu, neatkarīgi no tā, kur notika sajaukšana.

“Latvijas maisījums” ir atgādinājums par līdzīgām "sētas durvīm" tirdzniecībā ar sankcijām pakļauto Irānas un Venecuēlas jēlnaftu, kas gadiem ilgi Tālajos Austrumos tika piedāvāta kā "Malaizijas maisījums" vai "Singapūras maisījums".

Tomēr Shell stratēģija nav bezriska risinājums. Uzņēmums pagājušajā mēnesī bija spiests atvainoties pēc tam, kad tā tirgotāji nopirka vienu kuģa kravu Krievijas Urālu jēlnaftas par zemu cenu, izraisot Ukrainas ārlietu ministra sašutumu, kurš apsūdzēja Lielbritānijā reģistr uzņēmumu peļņas gūšanā no ukraiņu asinīm.

Avots: Bloomberg raksts: bloomberg.com/opinion/articles/2022-04-08/ukraine-war-this-backdoor-keeps-russian-oil-flowing-into-europe

iAuto jau nosūtīja jautājumus LR Satiksmes ministrijai un Ventspils brīvostai, lai uzzinātu vai Bloomberg rakstā minētā informācija atbilst patiesībai.

Raksta autors ir:

Foto: Ekrānbilde

Šī ziņa strauji izplatās medijos, kas raksta par Krievijas kara noziegumiem Ukrainā.

Foto: Ekrānbilde

Foto: Ekrānbilde

PAPILDINĀTS 11.04.2022 plkst.13:10 ar atbildi no Ventspils brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītājas Ingas Ieviņas:

"Ventspils brīvostā ar naftas produktu pārkraušanu nodarbojas trīs termināļi: SIA ””Ventspils Nafta ”termināls”, AS „Ventbunkers” un SIA „Ventall Termināls”. Iespējams, ka termināļos ar uzglabātajiem naftas produktiem tiek veiktas apstrādes operācijas, taču kādas tieši darbības tiek veiktas ar ievestajiem naftas produktiem nokomentēt var tikai paši termināļi, jo ostas pārvaldei nav ne tiesību kontrolēt termināļu darbības ar kravu, ne komentēt attiecīgo termināļu komercdarbību. Jebkurā gadījumā, iepazīstoties ar minēto publikāciju, Ventspils brīvostas pārvaldnieks ir sazinājies ar termināļu vadību, lai vienotos par tikšanos un pārrunātu aktuālos jautājumus."

Ventspils osta radar-live.com 11.04.2022 Ventspils ostā atrodas tankeri Jūrkalne un Hafnia Providence Foto: Ekrānbilde

Skaists nosaukums tankerim "Jūrkalne", kurš 11.04.2022 ir pietauvojies Ventspils ostā https://www.vesselfinder.com/vessels/JURKALNE-IMO-9323326-MMSI-538002667

Naftas produktu tankeris Ventpils ostā 11.04.2022 Foto: Ekrānbilde vesselfinder.com

Naftas produktu tankeris Ventpils ostā 11.04.2022 Foto: Ekrānbilde vesselfinder.com

PAPILDINĀTS 11.04.2022 plkst.18:40 ar Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītājas Baibas Gulbes atbildi:

"Satiksmes ministrija strikti iestājas par sankciju ievērošanu. Ministrija sniedz nozares uzņēmējiem atbalstu nepieciešamo skaidrojumu saņemšanā, kā arī koordinācijā ar citām atbildīgajām valsts institūcijām, bet noteikto sankciju ievērošana ir pašu uzņēmumu, tostarp arī ostās darbojošos, atbildība.

Saskaņā ar Ventspils brīvostas sniegto informāciju, ar naftas produktu pārkraušanu nodarbojas trīs termināļi: SIA ””Ventspils Nafta ”termināls”, AS „Ventbunkers” un SIA „Ventall Termināls”. Iespējams, ka termināļos ar uzglabātajiem naftas produktiem tiek veiktas apstrādes operācijas, taču kādas tieši darbības tiek veiktas ar ievestajiem naftas produktiem nokomentēt var tikai paši termināļi, jo ostas pārvaldei nav ne tiesību kontrolēt termināļu darbības ar kravu, ne komentēt attiecīgo termināļu komercdarbību. Jebkurā gadījumā, iepazīstoties ar minēto publikāciju, Ventspils brīvostas pārvaldnieks ir sazinājies ar termināļu vadību, lai vienotos par tikšanos."

11.04.2022 Foto: Ekrānbilde vesselfinder.com

"Ristina" stāv blakus "Hafnia Providence"

Foto: Ekrānbilde vesselfinder.com

PAPILDINĀTS 11.04.2022 plkst.19:00 ar SIA “Ventspils Nafta” termināls” vadības komandas atbildi:

"Atbildot uz Bloomberg publicēto rakstu, lūdzam vērst uzmanību, ka rakstā minētais naftas uzglabāšanas terminālis nav mūsu uzņēmums.

Ar šo mēs apliecinām, ka SIA “”Ventspils Nafta” termināls” pilnībā ievēro piemērojamos (spēkā esošos) sankciju regulējumus. Ja jaunu sankciju pakešu ieviešana ietekmēs mūsu uzņēmuma darbību, mēs nekavējoties rīkosimies, lai nodrošinātu uzņēmējdarbības atbilstību prasībām."

 

iAuto redakcijas aicinājums darbiniekiem, kuri strādā Ventspils ostā un pārvalda informāciju KĀ un KUR top "Latvijas maisījums", sazināties ar iAuto redakciju 66 66 00 22 vai maris at iAuto.lv vai var rakstīt uz sociālajiem tīkliem @iAutolv.

JAUNĀKIE VIDEO NO UKRAINAS mūsu Telegram kanālā šeit >>> seko https://t.me/iAutolv

 
Visi komentāri
 
WALA 9.aprīlis 2022 17:35
7 1 Atbildēt

Būtu dīvaini, ja tas tā nebūtu noticis, sen tak skaidrs ka RU kravas kā nāca tā nāk cik nu man izskatas pēc Zemitānu stacijā redzētā ...

WALA 9.aprīlis 2022 17:51
2 3 Atbildēt

Par "maisīšanas apjomu", gan visdrīzāk ir samyldēts, neiet te cauri tik lieks vairums vilcienu, tā ka tīri no "reputācijas" viedokļa ir uztaisīts liels nesmukums, par kaut kādām visticamāk kapeikām, pat Latvijas patēriņa kontekstā ...

Atbilde 9.aprīlis 2022 18:10
3 1 Atbildēt

Shell pieder pasaules bagātākjiem cilvēkiem... tiem kam uzvārds līdzīgs suņu škirnei. Tākā domājiet tālāk kas ko organizē ar UA asinīm.... domāju šitas ir izdevīgs biznes visam kas nav saistīts ar RUS ieperk pa lēto samaisa gudri saka ka sankcijas un mēs pa dārgo pērkam... 😄🤥🤥🤥

Fantasts 9.aprīlis 2022 19:06
4 0 Atbildēt

Diemžēl nāk gan kravas ar benzīnu, frakcijām un gāzes kondensātu. Strādāju LDZ, tā kā informācija ir droša.

iAuto 9.aprīlis 2022 19:35
2 2 Atbildēt

Ja ir iespēja, lūdzu atsūtīt foto uz iAuto @ iAuto . lv

PimpIs 9.aprīlis 2022 20:44
13 4 Atbildēt

Kamēr es strādājot santehnikas biznesā podus vairs nevedu uz krieviju un mani sarba koleģi spiesti meklet citu sarbu, kreiss kompānija vispār matur rauj ārā no galvas, pārtikas tirgotāji arī bija spiesti jau sen parstrukturizēties,

tikmēr lielie puikas bīda mierīgi biznesus.

Izskatās ka īpašumu iesaldēšana un konfiskācija visiem sankcionētajiem oligarhiem būs tāda pati “maisijums”.

Arī mūsu valstī cilvēka kas nozaga simtiem miljonu pasēdēja 1 gadu un tagad ir it ka cietuma it ka strada valsts amatā.

Kamēr cilvēki par nozagtu ēdienu vai drēbi no veikala sēž entos gadus.

imzz 10.aprīlis 2022 0:24
0 0 Atbildēt

Tās cisternas uz Ventspili iet pa atzarojumu Jelgava -Tukums ?

Es arī uzturos spiegošanai piemērotā vietā, redzu pa logu dzelzceļu uz Jūrmalu un atzarojumu uz Voleriem arī. Pagājušo nedēļu intensīvi dzina ogļu vilcienu uz Voleriem, resp. Krievu salas termināli, nopietnus vilcienus, ap 1 km garus, nu vismaz kādus 10 diennaktī. Šīs nedēlas sākumā vilcienu gandrīz nebija, tagad arī nav daudz. Kādi 3-4 diennaktī varētu būt. Bet cisternu uz Jūrmalas un Bolderājas dzelzceļa redz maz.

WALA 10.aprīlis 2022 0:27
0 0 Atbildēt

Jā V-pils kravu virziens ir caur Jelgavu.

kuku 9.aprīlis 2022 19:58
2 0 Atbildēt

Nu tā sanāk ir tāsadarbiba ar krieiju, ko šlesers solīja.

MMX 9.aprīlis 2022 20:49
14 4 Atbildēt

Vo malači, tiešām nevarēja pagaidīt kamēr kāds cits uz šo triku uzraujas? Tagad mums ir pašiem sava naftas produktu marka "Latvijas maisījums", tas noteikti uzlabos mūsu konkurētspēju un prestižu nākotnē. Lieliski, kruti, biju domājis, ka Kalvītis ir vienīgais noderīgais idiots kas uzleks uz ecēšām, bet tikai mieru, Ventspils brīvosta steidz palīgā. i-auto redaktoram - ja SM un ostas atbildēs būs plika atrakstīšanās, tad varbūt vajadzētu uzprasīt arī VDD domas? Kaut ko mums te tie muhļītāji pārāk redzami paliek

iAuto 9.aprīlis 2022 20:59
4 3 Atbildēt

Atbildes vēl nav, jāgaida būs pirmā darba diena!

Bet, ja šī ir taisnība, tad tas ir milzīgs skandāls, turklāt no kurienes viņi ņem tos atlikušos 51%? Tādā apjomā?

Jābrauc uz Venstpili būs! Kur tas teorētiski varētu notikt, kurā terminālī?

MMX 9.aprīlis 2022 21:07
1 0 Atbildēt

Variants varētu būt, ka atbrauc kuģis ar tiem 51% un Ventspilī pielej to 49%. Attiecībā uz termināļiem, man liekas, ka Ventspilī ir tikai viens.

iAuto 10.aprīlis 2022 11:06
1 2 Atbildēt

Tas varētu būt vienīgais ticamais variants, ja atmetam dokumentu viltošanu.

gunbox 11.aprīlis 2022 16:19
0 0 Atbildēt

Vai tad matemātika nav skaidra? No sākuma ir 51% ievestas no citurienes un sajauc ar 49% radod Latvijas maisījumu. Nu un tad to Latvijas maisījumu jau var atkal maisīt, kā ne krievijas. Viņš taču savu statusu ir ieguvis, neviens jau nemērīs, cik viņam tur patiesībā ir krievu naftas iekšā. Un ja mērīs, pārīti ļimakus atskaitīs inspektoram. Bet būsim reāli, neviens neko nemaisa, tas ir tikai uz papīra birokrātijas dēļ.

tas 12.aprīlis 2022 8:47
5 1 Atbildēt

Iesledzas tautiba latvietis......

Spirāns 10.aprīlis 2022 0:15
1 0 Atbildēt

Nu palasot pietiek un kompromat ir skaidrs ka šīs lietas bez pieseguma nav iespejams darīt.

Viens no biežākajiem viesiem pie Merānusa bija nesen aizturēts par ierobežotas informācijas nelikumīgu vākšanu.

Nu tie izveicīgie arī šīs lietas tagad bīda.

Merānusam vispār nekā svēta nav.

Opis 11.aprīlis 2022 8:45
2 0 Atbildēt

Piedāvāju pārsaukt par Lemberga maisījumu!

Krotow 9.aprīlis 2022 21:49
2 0 Atbildēt

Latvijas starptautisko prestižu šādi darboņi brīnišķīgi uzlabo. Cerams ka vismaz VDD viņus zina. Kara laikā šādus lopus parasti liek pie sienas.

WALA 9.aprīlis 2022 22:53
1 0 Atbildēt

Nu ja gribas patiesību uzrakt - kuģu kustība Baltijas jūrā ir atsekojama internetā, nekur nav pat jābrauc.

Tas tātad viens aspekts, otrs aspekts, ka kravas no RU līdz šim brīdim īsti nebija sankcijām pakļautas ...

MMX 9.aprīlis 2022 23:10
3 0 Atbildēt

Jā, kravas nebija aizliegtas, tomēr valsts līmenī jāsaprot reputācijas riski, kas rodas ja esi tas pirmais lohs, ko uzrauj. Tagad citi darīs tāpat, bet rezultātu tāpat sauks par latvian blend. Tagad tik atliek cerēt, ka citi lielie mediji šito ziņu nepaķers. 2019. gadā jau Ventspils osta bija zem sankcijām, atkal piedzīvojumus sagribējās. Pat ķīnieši šobrīd nepērk krievu naftu caur savām lielajām kompānijām lai izvairītos no reputācijas riskiem un iespējamajām sankcijām.

WALA 9.aprīlis 2022 23:15
0 0 Atbildēt

Nu V brīvostā strādā labi zināms ex-kaimiņš no Mārupes, es īsti neticu, ka pie esošās kārtības (kad Lembergu sūta tur kur RU kuģi) realitātē tiek darīts kaut kas, kas grautu LV reputāciju, nav Juris S. tāds cilvēks.

MMX 9.aprīlis 2022 23:24
2 0 Atbildēt

Ja tur tādas lietas netiek darītas, tad prasītos kāda konkrēta atbilde no ostas vai SM + prasība bloomberg virzienā koriģēt ziņu, jo šobrīd tas ir reputācijas jautājums. Katrā ziņā gaidam ko abas iestādes atbildēs

WALA 9.aprīlis 2022 23:34
0 0 Atbildēt

Tehniski es domāju ka iAuto var tieš V-pils brīvostas pārvaldei uzprasīt statistiku par konkrēta tipa kuģu apkalpošanu pie "lejamkravu" termināla, jo ostas nodevas iekasē tieši viņi.

WALA 9.aprīlis 2022 23:12
1 1 Atbildēt

Ja kādam nav slinkums izsekot:

www.shell.com/business-cust...ing-fleet.html

www.helderline.com/

BTW, uz ātru roku gan šķiet ka raksts ir konkrēti "uzpūsts" ar mērķi nomelnot LV.

WALA 9.aprīlis 2022 23:32
0 0 Atbildēt

Un "lejamkravu operators" šķiet ir šis :

vldgroup.lv/

WALA 10.aprīlis 2022 0:26
0 0 Atbildēt

Never mind Ventbunkers būs lielākais...

WALA 9.aprīlis 2022 23:38
0 0 Atbildēt

Nu un te var redzēt kas V-pilī bijis uzkrauties nesen:

www.vesselfinder.com/

Tikko no Vpils ir piemēram šis :

www.marinetraffic.com/en/ais/detail.../vessel:ALI_KA

WALA 9.aprīlis 2022 23:44
0 0 Atbildēt

ALI KA kuģo ar 8,2 metru iegrimi, kas ja var ticēt avotiem ir 70% no maksimālās, tātad kuģis vazājās relatīvi neuzpildīts, bet iemesli var būt dažādi ...

650 9.aprīlis 2022 23:47
3 2 Atbildēt

Jājā.Kātad.Pie sienass, zem galda, pagrabā,na/uj un uttt.Visus,ko vien varam aizsniegt un kam virn varam trāpīt.LV LOHI nespēj vien izvēlēties veidus, kādā pārvaldīt visu plašo passauli.

Tajā pat laikā LV massu zīdītāji viņiem pa visiem coihumiem stumj to, ka no 1.apr sazinpar ciktur ļotidaudz celsies dd cena.Nupat šodien dažos šajos te massudīdītājos ir izcili nekaunīga ziņa (apgalvojuma formā!),ka no 1.apr tiešām IR cēlusies dd cena... Pirms tam oficiāls LV radio skaidrā latv.val. ziņoja, ka "īstā" celšanās notikšot pēc 4apr..Jā.Informācijas sniedzēju nekaunība aug asstronomiskā progresijā.

Bet dabā par visu šo farsu nabaga LOHI visdrīzāk ir samaksājuši jau kādus 7x10c. Vienus 10c kad dd cena noķēra bencīnu,otrus 10c, kad tā par 10c jau apdzina bendžu, un vēl kādas 5x pa 10c, kad cēla/visi un kad tie paši massu zīdītāji lohiem solīja sasaukt Konkukurences Padomi karteļa izmeklēšanai.Jā.

Un visas šis peneteres rezutātā(!).(mistiskā kārtā) 1apr dd bija kļuvis par 1c LĒTĀKS nekā 31mar, kā arī laikā no 1.apr līdz 9.apr dd cena ir KRITUSIES vēl (vismaz) par 5c.Tas ir neskaitot brīvdienu un ikdienu atlaides, kuras ir gandrīz visu zīmolu tankos.Tātad, pēc 1.apr mūs ir apmeklējis nevis cieti solītais 10c pieaugums, bet gan reāli 10c kritums...

Bet LOHI turpina tik gavilēt un saņemt PATIESI PATIESU izsmeļoši smeļošu informāciju.Labi, ka LVijā vairs nav shella, citādi varonīgie tautieši būtu to izboikotējuši visos iespējamajos veidos un caurumos.Tagad drošvien boikokotēs pašu V-pili, nemaz nerunājot par D-pili.Jā.Mēēē...

WALA 9.aprīlis 2022 23:53
0 0 Atbildēt

Hmm bet šis gan ir intersanti :

www.vesselfinder.com/vessels/JURKA...MMSI-538002667

No RU Ustj-Luga tagad atkuģojis uz V-pili, gan jau ka ne tukšs.

Un vēl ir moš kāds zinātājs, bet man palicis atmiņā, ka visi LV kuģi bija zem svešiem karogiem, un pārsvarā LV vispār nerādijās ?!?!

WALA 9.aprīlis 2022 23:59
0 0 Atbildēt

Latvian shipping company :

lscgroup.lv/lv/flote/

WALA 10.aprīlis 2022 0:01
0 0 Atbildēt

O, nu izskatās ka diezgan pilns jams atnācis max iegrime 12,5 metri, uz šo brīdi 10+ metri ...

WALA 10.aprīlis 2022 0:05
0 0 Atbildēt

Precizēšu - man nav veida kā pateikt vai uzkraujas, vai tiek iztukšots konkrētais kuģis, tā ka varbūt muldu ...

WALA 10.aprīlis 2022 0:17
0 0 Atbildēt

Te vēl viens intersants verķis, kurš šobrīd ir jūrā "bez mērķa ostas", bet Vpils ostu pametis par aptuveni 25000 tonnu vieglāks, un bija ienācis no Ustj-Luga :

www.vesselfinder.com/vessels/USMA-...MMSI-538002776

WALA 10.aprīlis 2022 0:33
0 0 Atbildēt

Bet viens gan ko iepriekš nepamanīju tajā rakstā pie "Ateo Braking" komentāra izvilkums - Shell NAV amerikāņu kompānija!!!

Jautājums attiecígi vai ziņa attiecígi nav pilnīgs feiks, kai arī izskatas ka LV saņem/pārkrauj RU naftu daydz un dikti ...

WALA 10.aprīlis 2022 0:41
0 0 Atbildēt

Hmm, un pats intersantākais, ka tagad uz šo rakstu DB:

m.db.lv/zinas/es-ar-j...ievijas-507215

es skatos jau pavisam citādāk ....

imzz 10.aprīlis 2022 0:42
1 0 Atbildēt

Starp citu, Londonas kuģu apdrošinātāji iezāģēja biznesam, kas saistīts ar krievu kravām, nosakot visus Krievijas ūdeņus kā paaugstināta riska zonas. Tas sadārdzinās kuģu apdrošināšanu, tātad arī importu-eksportu no Krievijas ostām jebkura karoga kuģiem.

LONDON, April 4 (Reuters) - London’s marine insurance market on Monday added all of Russia’s waters to its list of areas deemed high risk, an advisory showed, which is likely to raise the cost of shipping and adds to the logistical pressures on Moscow.

wons 10.aprīlis 2022 9:30
0 0 Atbildēt

Esošā valdība, satiksmes ministrs veica izmaiņas Ventspils ostā. Tad lai tagad atbild, kas palīdz krieviem apiet sankcijas! Tur vajadzētu pāris kuģus konfiscēt un tas pasākums izbeigtos.

www.la.lv/saeima-pienem...s-modela-mainu

WALA 10.aprīlis 2022 10:10
0 0 Atbildēt

Tās nu gan ir veltas cerības, ka osta neapkalpos kuģus pret kuriem nav vērstas sankcijas, un ka meklēs to ar kādu kravu tie ienāk vai iziet ostā. Tāpat RU kuģu īpašnieki ātri pārreģistrē visus kuģus teiksim uz Ķīnu un par aizliegumu var aizmirst. Un pat nepārreģistrējot, kā grasies pateikt kuru kuģi jālaiž, kuģis var piederēt piemēram naftas ieguvējam no USA, bet reģistrēts ir Krievijā strādājošam meitas uzņēmumam utml. Täpat arī kuģim var būt konkrētas valsts piederība, bet tas nekas līdz savai piederības valstij neaizpeld, jo fraktē pilnīgi citā pasaules malā, un pilnīgi cita kompānija ....

wons 10.aprīlis 2022 11:06
0 0 Atbildēt

bet ministra kungam un citām atbildīgām personām var apjautāties, kas par lietām Ventspilī notiek ! Ņemot vērā to , ka ir ierobežojumi cik saprotu tieši konkrētas valsts, konkrēta produkta tirdzniecībai

WALA 10.aprīlis 2022 11:32
1 0 Atbildēt

Tas protams, un patiesībā tas pat ir tāds kā žurnālista pienākums vai pat goda lieta ...

WALA 10.aprīlis 2022 11:50
1 0 Atbildēt

Cita starpā šāds te ar Baltijas jūrā no RU Primorskas pilns vazājas, un ar LV tam nav nekāda sakara:

www.vesselfinder.com/vessels/MINER...MMSI-248292000

imzz 10.aprīlis 2022 12:19
0 0 Atbildēt

Washington Post arī šodien pārpublicēja Bloomberg:

"Tipiskā tirdzniecība notiek no Primorskas, Krievijas naftas eksporta pilsētas netālu no Sanktpēterburgas, uz Ventspili, Latvijas ostu, kurā ir liels naftas terminālis un tanku kapacitāte. Tur notiek sajaukšana. Ir arī daudz citu vietu, kur notiek sajaukšana,"

Tas labums, ka Latviju par to pagaidām nekritizē, Shell gan

WALA 10.aprīlis 2022 13:25
0 0 Atbildēt

Zini jo vairāk skatos uz to kas un kā kuģo, jo mazāk kas iet kopā ar to Shell basņu ... Varbūt nepeotu skatīties, bet man vēl neviens kuģis ar Shell PLC ( vai kā viņu tur tagad pareizi) fraktu nesaistās ...

Un tas ir tā uz ātru roku par pēdējo nedēļu + ko palūrēju ...

MMX 10.aprīlis 2022 14:13
0 0 Atbildēt

Pieļauju, ka Shell nav vienīgais, kurš šādi muhļī, vienkārši mazos nav jēgas purināt, un pašai ziņai vieglāk pievērst uzmanību ar kādu lielāku vārdu.

Attiecībā uz Ventspils situāciju - ja nekas tāds pie mums nenotiek, tad prasās kāds starptautisks paziņojums un pilnīga norobežošanās no situācijas. Shell tad izpeldēs ar savu PR komandu, bet mums vēl labu laiku skatīsies uz pirkstiem.

WALA 10.aprīlis 2022 17:25
0 0 Atbildēt

Nu pie mums 100% notiek tas ka no Krievijas nāk uz V-pili tankkuģi, un domāju ka ne jau tukši. Cits jautājums ir par to laiku kad tādi tiek pildīti un kad stājas spēkā embargo. Tikpat labi tā paša Shell nafta no RU tiek vazāta, bet nu te es tikai spekulēju - neesam mēs nekādi "labiņie" ...

Pļurkt 10.aprīlis 2022 13:03
2 0 Atbildēt

Arestēt šito pipļuku biznesu, viņu un viņu bērnu, sievasmāšu utt īpašumu.... un būs miers!!

WALA 10.aprīlis 2022 13:27
0 0 Atbildēt

Vispirms tikt skaidrībā, jo nekur nav teikts, ja tā ir kārtējā RU pareizi "sakompilētā" info vienība ... pēc principa "skaldi un valdi " Eiropā ...

Pļurkt 10.aprīlis 2022 14:10
1 0 Atbildēt

Nē - šajā situācija ir svarīgi no sākuma apstādināt uz aizdomu pamata, bet pēc tam pārbaudīt!

Os 10.aprīlis 2022 13:52
3 0 Atbildēt

Khmm. Ukraina Prezidenta Zeļenska oficiālajā kanālā tieši apvaino Baltijjas valstis par Krievu naftas izmantošanu un kara atbalstīšanu.

650 10.aprīlis 2022 19:45
1 0 Atbildēt

Hkmm. Kaut kā grūti ieraudzīt.Oficiālajā kanālā,- tas ir šeit, ja? www.president.gov.ua/ru/news/last

iAuto 11.aprīlis 2022 13:53
0 0 Atbildēt

Uz visiem trīs minētajiem naftas un to produktu transportēšanas uzņēmumiem tika nosūtīti jautājumi par šajā rakstā norādīto informāciju!

WALA 11.aprīlis 2022 17:26
0 0 Atbildēt

Vēl kam es neticu šajā stāstā ir "maisīšana vai pārkraušana jūrā no "kuģa uz kuģi", jo kā minimums ir jābūt saderīgam aprīkojumam, diezgan mierīgam ūdenim, un brīvai vietai kur abiem "tusēt" un tad vēl ir specifiski drošības (arī piesārņojumu regulējošie) normatīvie akti utt :

www.skuld.com/topics/cargo/...ansfer-safety/

Maisijums 11.aprīlis 2022 20:03
0 0 Atbildēt

Gan jau ka “maisās” tikai papīri.

iAuto 12.aprīlis 2022 8:54
0 0 Atbildēt

Tāpēc pieliku PrtSc no vakardienas Ventspils ostas, bija divi tankuģi blakus, tas igauņu tāds maziņš gan.

WALA 12.aprīlis 2022 9:33
0 0 Atbildēt

Ostā pie termināla tā nav problēma, es to par atklātu jūru, kur tehniski tas ir ir iespējams, bet nedomāju ka kāds ir tik dulls, ka uz tādu risku parakstās ...

iAuto 11.aprīlis 2022 18:53
0 0 Atbildēt

Aicinājums darbiniekiem, kuri strādā Ventspils ostā un pārvalda informāciju KĀ un KUR top "Latvijas maisījums" sazināties ar iAuto redakciju 66 66 00 22 vai maris at iAuto.lv vai var rakstīt uz sociālajiem tīkliem.

MMX 11.aprīlis 2022 19:46
0 0 Atbildēt

Nu principā šādas atbildes es arī gaidīju - mums visi papīri ir kārtībā, sankciju režīmu ievērojam, nekādus reputāciju riskus neredzam. Kā jau minēju iepriekš Shell ar savu juristu un PR speciālistu komandu no šitā mierīgi izlīdīs, bet mums paliks "Latvian blend". Pati lielākā hohma var sanākt situācijā, ka mainoties varai, "jaunie" čiekuri Krievijā centīsies izvarīties no iestaigātajām takām, tādā veidā izbeidzot Ventspils termināļu darbību kā tādu.

Trazīts 11.aprīlis 2022 20:07
0 0 Atbildēt

Caur LV tranzitēt ir lētāk nekā caur krievu ostām, bet politiski to neļauj darīt, pirmkārt jo krievu ostas kontrolē savējie un otram kartām lai mums LV parādīt ka esam nedraudzīgi utt (nu tas viss sviests kas ir pa rtr).

Bet bizness grib stradat caur LV un LT, jo ietaupās labas summa gada laikā.

MMX 11.aprīlis 2022 20:45
0 0 Atbildēt

Jā, pieļauju, ka biznesam sanāk lētāk, bet ir jāsaprot arī tas ka tie paši Ventspils ostas konkurenti šo situāciju izmantos.

Klaipēdas ostas mājas lapā var atrast informāciju kur ukraiņiem meklēt palīdzību Lietuvā: www.portofklaipeda.lt/en

Sīkums, bet brīdī kad būs jāizvēlas sadarbības partneri, tādi sīkumi var nospēlēt par labu Klaipēdai. Bet mums jau kā krieviem, bizness ir tikai nauda tagad, pofig par kaut kādu nākotni. Dzelzceļu jau nolaidām pa skuju taku, tagad jānoslīcina arī ostas.

WALA 11.aprīlis 2022 22:15
0 0 Atbildēt

Nu starp visiem kuģiem kas RU uzpildās, arī viens Ukrainas kuģis trāpijās, un toč ne tukšs ...

MMX 11.aprīlis 2022 23:01
1 0 Atbildēt

Krievi arī turpina pumpēt gāzi caur Ukrainu, par ko ukraiņi saņem naudu, līdz ar to biznesā viss kārtībā. Stāsts ir tieši par publiski ieņemto pozīciju un sabiedrisko attiecību cīņām, lai nodrošinātu sev labākas pozīcijas pēc kara beigām. Nezinu vai mūsu ostas un citi tranzīta biznesa darboņi to ir pamanījuši, bet kaimiņi diezgan cītīgi krāj sev bonusus informācijas karā, kamēr mūsējie guļ, visticamāk lai kārtējo reizi nekaitinātu krievus. Lietuvas dzelzceļš izvācis savus birojus no Krievijas un Baltkrievijas, ukraiņus vilcienā ved bez maksas, Tallinas ostā stāv izīrēts prāmis bēgļu izmitināšanai, bet pie mums laikam tikai Rīgas lidosta saprot šo sīko bonusu vākšanu. Karš beigsies, atgriezīsies Business as usual, bet šādi Latvian blend momenti atstāti nekomentēti pēc tam pašiem var iegriezt.

iAuto 12.aprīlis 2022 8:56
0 0 Atbildēt

Ukraina grib, lai Eiropa dod ieročus un Ukraina liek pamatu sev kā ilgtermiņa stratēģiskajam partnerim.

Pļurkt 12.aprīlis 2022 9:32
1 0 Atbildēt

Ukraina parādīja, ka ir VIENĪGĀ valsts pasaulē kas ir spējīga stāties pretī Krievijai!!

Visi pārējie tikai vairākus mēnešus bikses piedirsuši kursēja uz Maskavu un atpakaļ rīkojot it kā "sarunas".

NATO atklājot lendlīzu-2 uz Ukrainu ir atzinuši, ka šiem lētāk ir par velti apgādāt Ukrainu ar visiem nepieciešamajiem ieročiem, nekā atkal ieslīgt aukstajā karā uz gadu desmitiem, ar tām milzīgajām izmaksām!

WALA 12.aprīlis 2022 9:40
0 0 Atbildēt

Tas gan fakts, pārêjiem labpatīk "aiz juridiskām" niansēm slēpties un izlocīties ....

650 12.aprīlis 2022 3:31
0 0 Atbildēt

Vai tik tas Bluumbergs nav tas pats, kas Leembergs.Vai otrādi.Un ka latvijieši visdrīzāk tur vienkakārši piemaisīja kādu biotopu.Lai tas suuds nesasalst pie -38.Mazums kas,pavassaris ira mainīgs..Jā.

iAuto 12.aprīlis 2022 8:53
0 0 Atbildēt

Esam pietuvojušies iespējamai shēmai, kas Latvijā notiek ar krievijas naftu. Atgādinu ka mums var sniegt informāciju pa visiem komunikācijas kanāliem.

uxz 12.aprīlis 2022 10:19
0 0 Atbildēt

Tā ir jā. Un tad tāds Latvijas biznesmeņa uzņemums 'KOOL' lepojas ar savu ''Latvijas'' degvielu, aicinot atbalstīt vietejos... Paldies, NĒ! Jo mums degvielas ieguve nav un nebūs, pilda no tā paša krievu/mažeiķu krāna un maksā tikpat cik Nestē kam tomēr ir sava infrastruktūra ar savu degvielas ieguvi.

Joprojām nesaprotu, kurš pēc visa šī, vēl pildas Viadā kas ir 100% krievu nafta ar krievu investoru kabatām. Ķip divkosīgais latvietis - krievi sliktie, bet kā jāsaņem pāris centu atlaide, tā klusiņām pilda? Jo rindas viados nemazinās, cik braucot garām..

. 12.aprīlis 2022 11:17
1 0 Atbildēt

Vitenbergs... kā viņš tika pie amata jau ir jautrs stāsts.

Tagad grib vēl atdot arī šo ārējiem komersantiem, beigās te viss tāpat piederēs orku oligarhiem un slauks mūs, ka nu tikai.

650 12.aprīlis 2022 21:17
0 0 Atbildēt

Jā.Potenciālā naidnieka propagandoni visi korī aiz sajūsmas gandrīz aiz/rīdamies šodn visu dienu slavē "mūsu" atjautīgo pieeju..."mēs" esot teju vai "molodci".Da.

MMX 12.aprīlis 2022 22:21
0 0 Atbildēt

A kas, esam jau arī. Es kaut kā neredzu varonīgu sišanu pie krūtīm ka tie neesam mēs no Satiksmes ministrijas, Ventspils ostas vai pašiem termināļu turētājiem. Tātad viss kārtībā un tā vajag. Šis būtu tas brīdis, kad PR speciālistiem būtu jāglābj situācija, bet nevar taču tās smukās meitenes atraut no kafijas dzeršanas.

Visa šī situācija ideāli raksturo, kāpēc mēs atpaliekam no Lietuvas un Igaunijas - ja uzņēmumu valdēs un ministrijās sēž visādi pietuvinātie, bez reālas sajēgas un kaut kādas attīstības vīzijas, tad neko vairāk mēs arī nevarēsim kā gaidīt, kad kravu plūsma vienkārši nomirs un paliks tikai tie kadri ar ko neviens cits nestrādā.

Domas virzienu šobrīd redzam Krievijā - ja skatās tikai pēc visu činovņiku komentāriem un atskaitēm vadonim liekas, ka visam vajadzētu būt kārtībā, bet realitātē viss ir dirsā. No otras puses varbūt arī mums ieviest propogandu un nobloķēt facebook un youtube? Tauta tad par šādam problēmām vairs nesatrauksies.

WALA 12.aprīlis 2022 23:01
0 0 Atbildēt

He, he a mums tikmēr "viss joprojām labi" USMA brauc uz RU pildīties :

www.vesselfinder.com/vessels/USMA-...MMSI-538002776

WALA 12.aprīlis 2022 23:06
0 0 Atbildēt

Bet nu arī citiem absolūti netraucē "norēķini Krievijas dubļos" :

www.vesselfinder.com/vessels/BREIV...MMSI-257031550

MMX 12.aprīlis 2022 23:13
0 0 Atbildēt

Vai ne? Miera vējos visi kuģo, bet lohi dienas beigās esam mēs ar savu Latvian blend

WALA 12.aprīlis 2022 23:23
0 0 Atbildēt

Patiesībā sajūta tāda ka visi izdomājuši Krieviju "noslaukt sausu" ... tik Shell tankkuģis tuvākais kur bijis ir šķiet Antverpenē ...

MMX 12.aprīlis 2022 23:39
0 0 Atbildēt

Shell pirmajās kara nedēļās trāpijās pa rokai pērkot krievu naftu, tātad automātiski vainīgi pie visa pārējā kas notiek un turpmāk notiks. Tas pats visticamāk attieksies arī uz mums.

WALA 12.aprīlis 2022 23:18
0 0 Atbildēt

Igauņiem ar netraucē :

www.vesselfinder.com/vessels/ADVAN...MMSI-538007534

Neliels "atspoļkuģis" veicot "riņķa danci : Ustj-Luga - Sillamae- Ustj-Luga -Sillamae ...

WALA 12.aprīlis 2022 23:30
0 0 Atbildēt

Latvijas kuģnuecības "Ancīte" ar vaigi sviedros stiepj RU naft :

www.vesselfinder.com/vessels/ANCE-...MMSI-538002614

WALA 12.aprīlis 2022 23:32
0 0 Atbildēt
WALA 12.aprīlis 2022 23:38
0 0 Atbildēt

Un arī leiši bez RU naftaz nivar :

www.vesselfinder.com/vessels/FREE-...MMSI-538004118

Vēsturiski redzams, ka starp 2 uzpildēm RU, bijis LT, un tagad vēl Eiropai "zupiņu" piegādā ....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 3

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 73

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 

Superauto vai banāns - ko šodien nosolīja par 6,2 miljoniem dolāru 7

Par 6,2 miljoniem dolāru varētu daudz ko nopirkt, piemēram, jaunāko Bugatti superauto Bugatti Tourbillon un vēl krietni pāri paliktu, taču var nopirkt arī banānu, kas ar līmlenti piestiprināts pie sienas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti