Fotoradari — vai to potenciāls tiks izmantots pareizi? 17

 
29.maijs 2012 10:43

Viena no pēdējā laika aktualitātēm autobraucējiem ir fotoradari, to uzstādīšana, vietu izvēle, sodi un citi ar to saistītie jautājumi. Diskusiju un viedokļu netrūkst, tomēr dažkārt jājautā — vai tiešām viss jau izrunāts? Nē.

Par spīti tam, ka fotoradaru ieviešanas process sākās jau sen, joprojām nav notikusi iedziļināšanās ārvalstu pieredzē šādu iekārtu izmantošanā. Latvijas auto klubu apvienība vēlas norādīt uz nepelnīti noklusētiem risinājumiem.

Viss liecina, ka Latvijā fotoradari tiek izvietoti tikai ātruma kontroles nolūkos un dominē drīzāk korektīvi, nevis preventīvi uzstādīšanas nolūki. Tomēr šoreiz nerunāsim par tik daudz aprunātajām ātruma kontroles vietām, principiem un iekasētajiem sodiem. Veiksmīgai un pareizai fotoradaru uzstādīšanai vajadzēja sākties ar sabiedrības sagatavošanu un pierādīšanu, ka konkrētie radari konkrētajās vietās sabiedrības dzīvi padarīs labāku un drošāku. Tas netika izdarīts, radari tiek izvietoti tikai ātruma kontrolei, bet cietušajiem ir vienalga, ar kādu ātrumu tie tiek notriekti.

Kā sabiedrības dzīvi padara labāku un drošāku ar automātiskajām satiksmes kontroles ierīcēm citur, kā tiek izmantots to potenciāls un kā tas tiek izmantots tieši preventīvu pasākumu īstenošanai, nevis nejaušu ātruma pārkāpēju sodīšanai? Neceļas roka saukt iesākto fotoradaru uzstādīšanu par preventīvu pasākumu, drīzāk tas ir mēģinājums koriģēt neuzmanīgāka braucēja uzvedību nākotnē. Par to Latvijā nerunā. Piemēram, nav atrodama informācija ne par vienu ierīci, kas tiktu uzstādīta, lai fotografētu šoferus, kas krustojumus šķērso degot aizliedzošam gaismas signālam. Šāds pārkāpums Latvijā ir ļoti populārs, dažās vietās pat kā ikdienas parādība. Cita Latvijas specifika ir dzelzceļa pārbrauktuvju šķērsošana, kad tām tuvojas vilciens. Jā, fotografējot pārkāpējus, droši vien šādās vietās pēkšņi vairs netiktu izdarīti ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi - vai tas arī nav šo ierīču lietošanas mērķis? Vai sabiedrībai būtu iebildumi pret to, ka brīdī, kad zaļais gaismas signāls ļauj gājējiem šķērsot ielu, tiktu fotografētas tās automašīnas, kas tomēr mēģina paspēt šķērsot gājēju pārejas arī nepārsniedzot atļauto ātrumu? Kāpēc Latvijā pie gājēju pārejām būtu jāmēra automašīnu kustības ātrums, nevis jākontrolē ceļu satiksmes noteikumu ievērošana principā, jo, atkārtošos, cietušajiem ir vienalga, ar kādu ātrumu brauca automašīna, kas tos notrieca.

Tas ir mazs piemērs, par to būtu jārunā, un ierīču izmantošanas iespējas un principi jāpārzina pašiem ceļu satiksmes drošības ekspertiem. Sabiedrības atbalsts ir jāpanāk, ievērojot tās intereses, nevis pārliecinot, ka uzspiesta sistēma un plānoto fotoradaru izvietošanas shēma ir sabiedrības interesēs. Izlietu ūdeni nesasmelt, kas sabojāts, tas sabojāts, bet viss vēl nav zaudēts.

Latvijas Auto klubu apvienības
valdes priekšsēdētājs
Mikus Zelmenis

 

 
Visi komentāri
 
286233. viesis 30.maijs 2012 9:19
0 0 Atbildēt

viss fotoradaru potenciāls tiks izmantots vienīgi alkatīgu biznesmeņu perverso sodīšanas tieksmju apmierināšanai, lai tie nelietīgi iedzīvotos uz sīko ātrumpārkāpēju rēķina jeb fotoradarus izmantos sīko blēžu reketēšanai no lielo blēžu puses tā, lai, nedod dievs, tikai nesamazinātos pārkāpumi un to nestā peļņa, bet vēl labāk, lai pārkāpumi un no tiem gūstamā peļņa pieaugtu ģeometriskā progresijā, jo nav nekā jauna šai pasaulē (Zālamans)

286234. viesis 30.maijs 2012 9:26
0 0 Atbildēt

zemiski radījumi arī fotoradarus izmantos zemiski, un tiem neinteresē, lai to potenciāls tiktu izmantots pareizi

286236. viesis 30.maijs 2012 9:54
0 0 Atbildēt

Potenciāls tiek izmantots ļoti pareizi. Vajadzētu vēl atļaut CP pieslēgties pašvaldību videonovērošanas kamerām un sodīt arī citu noteikumu pārkāpējus.

Ko nevar panākt ar maziem sodiem, to var panākt ar lieliem sodiem!

286238. viesis 30.maijs 2012 11:58
0 0 Atbildēt

soda mērķis - biznesmeņa peļņa, jo lielāks sods, jo lielāka peļņa, un jo vairāk sodu, jo vairāk peļņas, bet lai cik daudz un bieži ar lieliem sodiem tevi nesodītu, tavu saprašanu tas nevairos, bet naidu pret sodītājiem gan, un ar lieliem sodiem var panākt tikai lielu naidu, kurš var izpausties arī vardarbībā, un visticamāk jau pret tādiem, kā tu, 236.viesi, jo pēc apgrieztās analoģijas, ko nevar panākt ar mazu vardarbību, to var panākt ar lielu vardarbību

286239. viesis 30.maijs 2012 12:12
0 0 Atbildēt

fotoradari nav nonākuši īstajās jeb pareizajās rokās, un to potenciālu tagad izmanto ļaunie un ļauniem nolūkiem, tikai lai sodītu un paši iedzīvotos no sodiem, nevis lai kādu audzinātu ievērot CSN un rūpētos par satiksmes drošību, kam fotoradari paredzēti; tas ir tāpat kā laupītājam iedot ieroci, lai viņš rūpētos par citu drošību, tos aplaupot

286240. viesis 30.maijs 2012 12:36
0 0 Atbildēt

tagad notiek tautas masveida aplaupīšana ar naudas sodiem, nekā personīga, protams, tikai bizness, kurā iesaistīta svētā un nevainīgā trīsvienība: saeima, valdība un policija, kas patiesībā ir tikai aiz likumības maskēts īstākais varas rekets pret tautu, lai sev konsolidētu tās naudu, no kuras atmest 35% biznesmenim par viņa neviltotām pūlēm laupījuma palielināšanā

286241. viesis 30.maijs 2012 12:49
0 0 Atbildēt

laupītājus vienmēr piemeklēs laupītāju liktenis, kad taisnīgo tiesu pār tiem spriedīs tauta, un nevis šo laupītāju "taisnīgā tiesa", bet, ka tauta atgūs tai nolaupīto, Finks pareģoja jau sen, un jo vairāk un nekaunīgāk tautu aplaupīs, jo ātrāk tas brīdis pienāks, jo tāda diemžēl ir dialektika, kā mācīja dižie klasiķi

286248. viesis 30.maijs 2012 22:54
0 0 Atbildēt

Pilnvērtīga izmantošana būtu, piemēram, visu auto fotografēšana un vēlāka tehniskās apskates pārbaudīšana.

Tāpat, saslēdzot ar nozagto auto bāzi, varētu konstatēt kad un kur nozagtais auto atradies - palīdz maz, bet ja, piemēram, šāds auto katru dienu fiksēts vienā rajonā, vieglāk izķert tādu. Ideālos apstākļos varētu pat dabūt šofera bildi. Ja būtu online režīms ar šo bāzi, varētu pat automātiski informēt tuvāko CP ekipāžu par zagta auto atrašanās vietu.

Bet tam visam ir nepieciešama vēlme šo visu sakārtot. Pagaidām ir tikai vēlme nokāst maksimāli lielu piķi ar minimālu darba ieguldījumu.

286250. viesis 31.maijs 2012 10:38
0 0 Atbildēt

Protams, ka iespēju fotoradaru izmantošanā ir daudz. un cerams, ka pakāpeniski tās tiks realizētas.Bet visa jaunā ieviešanā un realizacijā tomēr ir nepieciešams laiks. Jebkurā gadījumā, patīkamāk ir redzēt ceļmalās tās kastītes vai statīvus, nekā krūmmalās glūnošos mantkārīgi savtīgos zaļos vīriņus(CP), kuru ikdienas galvenais mērķis ir nopelnīt sev pusdienas LIDO ēstuvē... Zināms, ka pašlaik vairums CP darbinieku bez ikdienas iespējām rīkoties ar Stalkeriem, pārdzīvo krīzi. Gan morālu, gan materiālu. Redzu,ka vairums manu studentu, kas strādā CP, jau pusdieno augstskolas ēdnicā,nevis reguri braucuz dārgiem krogiem, kā tas bija iepriekš.

Ātruma kontroles funkcijās tomēr prioritāte piešķirama tehniskām ierīcēm, kam visi auto vadītāji ir vienlīdzīgi, nevis t.s. cilveciskajam faktoram, kurā visu nosaka personas statuss un maka biezums....Esmu PAR fotoradariem.

286251. viesis 31.maijs 2012 12:05
0 0 Atbildēt

286238. viesis

Lielu vardarbību soda ar vēl lielāku sodu...

286257. viesis 1.jūnijs 2012 9:14
0 0 Atbildēt

To: IkdienasViesi

vai pēc šī:

www.delfi.lv/news/national....d?id=42400236

arī gūsi baudu no ceļmalā izvietotajiem statīviem un betona kastītēm?

286262. viesis 1.jūnijs 2012 16:25
0 0 Atbildēt

251., tu esi varen ietiepīgs, bet arī sods ir kādam vardarbīgi atņemta nauda vai brīvība, un vardarbību neiznīdēsi ar vēl lielāku vardarbību, to tikai vairosi, bet vai soda mērķis ir kādam vairot kapitālu?

286268. viesis 3.jūnijs 2012 19:26
0 0 Atbildēt

Normāli būtu ja bez fotoaparātiem būtu,pēc vajadzības pirms pārejas,guļošie policisti,tāpat veļas dēlis utt un tad jau aparāts ,kas nobildē āzi,kas to visu ignorē.Tā kā visa tā normālās proporcijās nav,tad šobrīd šis cirks ir tikai naudas kāšana.Un ja mani valsts tieši vai netieši pataisa par slaucamu govi,tad man tālāk uz likumiem ari ir uzspļaut.Pie iespējas es tos varu ignorēt,jo mums valstī strādā idioti un operatīvi noreagēt tie nespēs.

286269. viesis 3.jūnijs 2012 19:36
0 0 Atbildēt

Vaimanātājiem un gaudotājiem!

Ja nepārkāpjat CSN, tad nevajadzētu pat uztraukties part to kur ir vai nav radari..Jā un zemiskie biznesmeņi arī negūs peļņu, ja nepārkāpsiet CSN ;)

286279. viesis 5.jūnijs 2012 10:23
0 0 Atbildēt

>286268. viesis

Kas lido pāri guļošajam uz 60km/h jau pats sevi soda ar auto remontu tā kā radarus tur neliek un neliks. Īpaši ātrāk par max 30 km/h tāpat nepārbrauksi.

286412. viesis 28.jūnijs 2012 9:37
0 0 Atbildēt

šodien braucu garām vienam radaram Jelgavā. un man nervi neizturēja. piebraucu priekšā radaram un caur atvērtu logu parunājos ar to antiņu pie radara.

situācija, radars Jelgavā aiz gaisa tilta krūmos stāv

dialogs aptuvenais

Ės: Kāpēc radars krūmos ?

Viņš: (krieviski) ko ?

Es: Ko tu radaru slēp ? Zivtiņš lika ?

Viņš: (krieviski) ko ? neko nesaprotu.

Es: Tev valsts policija lika to radaru paslēpt tur ?

Viņš: (krieviski) jā, a ko tu gribi ?

un tad es aizbraucu. skaidri redzams kas un ar kādu mērķi pelna.

286830. viesis 30.augusts 2012 11:42
0 0 Atbildēt

alert("Fotoradari nerullee!!!")

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti