Šī rīta ātruma kontroles maratons kopā ar policijas netrafarēto auto (+ FOTO) 4

Valsts Policija | 3.aprīlis 2019 19:18

Šodien, lai lūkotu, vai autovadītāji ātruma kontroles maratona laikā ievēro atļauto braukšanas ātrumu, kolēģiem no Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes Speciālo uzdevumu nodaļas pievienojās arī Sabiedrisko attiecību nodaļas darbinieki.

Speciālo uzdevumu nodaļas vīri darba dienu sākuši agri – jau sešos no rīta. Izrādās, ka rīta cēliens iesācies ļoti mierīgi, jo līdz pat 8.30 nav konstatēts neviens ātrumpārkāpējs. Visticamāk, ka tieši ātruma kontroles maratona dēļ. ”Radio jau visu rītu šo stāsta, autovadītāji klausās un piefiksē,” nosaka viens no darbiniekiem. Un mēs priecājamies, ka tā, jo tas nozīmē, ka šādas akcijas tomēr strādā un attur šoferus no likumpārkāpumiem.

“Varētu jau teikt, ka mums katru dienu ir tādas akcijas, tikai mēs par tām neziņojam tik publiski,” ikdienas ceļu satiksmes uzraudzīšanu raksturo viens no Speciālo uzdevumu nodaļas darbiniekiem.

Braucot cauri Rīgas ielām, viss klusi un mierīgi. Dodamies ārpus Rīgas pa apvedceļu Babīte – Salaspils. Stundu esam ceļā, mums par patīkamu pārsteigumu nav neviena ātrumpārkāpēja. Un kā vienmēr – tiklīdz norunājam, ka šodien visi autovadītāji priekšzīmīgi, pulksten 9.22 policijas mašīnā esošais radars fiksē pretimbraucošu automašīnu – 130 kilometri stundā vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90. Apturot automašīnu, noskaidrots, ka pie “Honda” spēkrata stūres sēdies kāds 1988.gadā dzimis vīrietis. Vaicāts, kādēļ pārsniedzis ātrumu, vīrietis attraucis, ka “bija jāskrien, nebija variantu”. Par šādu pārkāpumu paredzēts naudas sods 160 eiro apmērā.

Tajā pašā brīdī otrpus ceļam savu mašīnu aptur kāda dāma, manāmi satraukta, ļoti vēlēdamās aprunāties ar policistiem. Pienākot noskaidrot, kas noticis, izrādās, sieviete vienkārši gribējusi likumsargiem pastāstīt, ka viņu iepriekš ar 140 kilometriem stundā apdzinis kāds “trakais ar sliktu izpūtēju”. Pieņemam informāciju zināšanai.

Turpinām ceļu pa Liepājas šoseju, tad Bauskas virzienā, atkal viss mierīgi. Pēc stundas, dodoties atpakaļ uz Rīgu, Olaines novadā pulksten 10.31, radars fiksē vēl vienu pārkāpēju – 135 kilometri stundā pie atļautajiem 90! Griežam mašīnu riņķī, braucam pakaļ. Šoferis gan neplāno apstāties – sākotnēji, ieraudzījis, ka aizmugurē brauc policija ar ieslēgtām bākugunīm un skaņas signālu, “Mercedes-Benz” vadītājs sabremzēja, bet turpināja kustību. Tikai piebraucot ar policijas automašīnu blakus, autovadītājs saprata, ka jāstājas malā. Pārbaudot informāciju, izrādās, ka pie stūres sēdies kāds 1976.gadā dzimis vīrietis no kaimiņvalsts. Šis šoferis gan noliedza, ka būtu pārkāpis ātrumu, bet, noskatoties video, kurā fiksēts ātrumpārkāpums, domas mainīja. Jāpiebilst, ka šajā situācijā autovadītājam paveiksies tikt cauri vien ar soda naudu – vēl tikai seši kilometri un viņam nāktos šķirties no savas autovadītāja apliecības.

Trīs stundas paskrējušas nemanot. Un mums par prieku – arī ātrumpārkāpēji vairs nav fiksēti. Policisti gan atzīst, ka, iespējams, jau rīt, kad ātruma kontroles maratons būs beidzies, situācija uz ceļiem var atgriezties ikdienas režīmā, kad ātrumpārkāpēji diemžēl sastopami biežāk.

Tāpēc vēlreiz atgādinām, ka atļautais braukšanas ātrums ir jāievēro ne tikai ātrumu kontroles maratona laikā, bet katru dienu!
 

Foto: Ekrānšāviņš no Facebook.com/Valsts.Policija

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ZZZZ 4.aprīlis 2019 8:59
4 9 Atbildēt

Paskaidrojiet man vienu lietu. Kāpēc ar tik modernām ātruma fiksēšanas iekārtām ir jāaptur pārkāpējs un jāraksta protokols. Pazūd netrafarētas CP auto jēga. Kamēr raksta protokolu tas auto tiek piefiksēts un ir neefektīvs, jo kāds atzīmē vāzē vai citādi pabrīdina.

jautājums 4.aprīlis 2019 10:59
4 0 Atbildēt

Bet kā ir Kiribati?Vai tā pieredze mums nenoderētu?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bīstamās Dienvidu tilta nobrauktuves - iAuto monitorings (+ FOTO) 52

Te ir arī daļa atbildes, kāpēc Latvijā kopumā ir slikta situācija ar satiksmes drošību, avārijām un bojā gājušajiem. Ko dara atbildīgie dienesti ar satiksmes drošību? Ko? Lasīt vairāk

 

30% gadījumu CSNg bez OCTA izraisa gados jauni vadītāji ar vairāk nekā 10 gadus vecu auto

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par 2018.gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk-CSNg), kas izraisīti ar neapdrošinātu auto liecina, ka visbiežāk CSNg izraisa 28 - 37 gadus veci autovadītāji, kas pārvietojas ar 11 - 15 gadus vecu spēkratu. Lasīt vairāk

 

Latvijas Gada auto 2020 pirmais testa brauciens (+ VIDEO) 2

iAuto.lv iepazīstina ar Latvijas Gada auto 2020 titula pretendentiem. Lasīt vairāk

 

Konkurss “Latvijas Gada auto 2020” ir sācies; pieteikti pirmie pretendenti (+ FOTO) 3

Šajā sestdienā Turaidas apkārtnē tiks aizvadīts konkursa “Latvijas Gada auto 2020” pirmais mediju testa brauciens. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti