Sākoties siltā laika periodam, Rīgas centrā darbu sākušas Rīgas Pašvaldības policijas velosipēdu patruļas, aģentūru LETA informēja policijas pārstāvis Toms Sadovskis.
To pienākumos galvenokārt ietilps patrulēt pa Rīgas centra veloceliņiem, kur tiks pievērsta uzmanība automašīnām, kas novietotas uz ietvēm vai veloceļiem. Velopatruļu uzdevums ir arī patrulēt parkos, kur tiks pievērsta uzmanība atpūtniekiem, kuri parkā nolēmuši lietot alkoholiskos dzērienus, kā arī pievērst uzmanību citiem sabiedriskās kārtības pārkāpumiem.
Savukārt, sākoties skolēnu vasaras brīvlaikam, velopatruļas darbu sāks arī citās Rīgas apkaimēs.
Tāpat policija Rīgas centrā pievērsīs lielāku vērību apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem, jo pēdējo mēnešu laikā novērots, ka autovadītāji kļūst arvien nekaunīgāki, novietojot spēkratus uz ietvēm un veloceļiem. Savukārt, iestājoties siltajam laikam, pilsētā ir vairāk gājēju un velosipēdistu, kurus šāda autovadītāju rīcība var apdraudēt, skaidro Sadovskis.
Aprīlī Rīgas centrā policija par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem piemērojusi 758 sodus, no tiem 285 par pārkāpumiem stāvvietās, 140 par automašīnas novietošanu stāvēšanas aizlieguma zonā, 130 par stāvēšanu apstāšanās aizlieguma zonā, 64 - par stāvēšanu uz ietves vai velosipēdu ceļa, bet pārējie bijuši par citiem apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem.
Pagājušajā gadā Rīgas Pašvaldības policija galvaspilsētā kopā piemērojusi 33 707 sodus par dažādiem pārkāpumiem ceļu satiksmē.
Vai šie varonīgie policisti pieskatīs arī pārdrošos velovadītajus.
Varētu publiski izlikt soda apmērus par csn neievērošanu velovadītājiem un to cik daudz tādu ir sodīts.
Tā kā velosipēds nav obligāti jāaprīko ar vnz, tad ir ļoti grūti saukt pie atbildības tos, kurus pārkapuma brīdī fiksē kāda kamera.
Piedāvāju obligātu prasību visus velosipēdus aprīkot ar VNZ, sods par braukšanu ar nereģistrētu velo bez VNZ apm 1000eur.
Tas ļautu velovadītajus fiksēt video, un pierādījumus iesūtīt VP.
Ar šādu rīcību tiktu uzlabota savsatrpējā cieņa un tiesības un vienlīdzīgiem un godīgiem apstākļiem visiem satiksmes dalībniekiem.
Un tiklīdz būs VNZ, tā arī OCTA pienāktos. Šādi velovadītājiem būtu lielāka atbildība likuma priekšā.
Ar būtu arī jāapmāca PV darbinieki veikt vienkāršotu pārbaudi velo tehniskajam stāvoklim. Nu bremzes, piedziņa, riepu protektors... Ārējie apgaismes līdzekļi un atstarotāji.
te es atkal par utopiju, bet ja grib justies drošāk uz ielām, būtu jāsāk ar sevi.