Nepareiza apdzīšanas manevra veikšana – biežākais traģisku ceļu satiksmes negadījumu iemesls 26

 

Foto: Ekrānšāviņš

BTA | 14.augusts 2013 14:45

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (turpmāk – CSDD) statistikas datiem 2013. gada pirmajā pusgadā, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu, par 11% palielinājies ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un cietušo skaits.

Pērn ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 177 cilvēki, no kuriem 54 ir gājuši bojā pēc tam, kad auto, kurā atradies cietušais, saskrējies ar citu transportlīdzekli. Savukārt apdrošināšanas sabiedrība „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA), veicot pērn un šogad saņemto atlīdzības pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumiem analīzi, secinājusi, ka visbīstamākās situācijas un vissmagākās sekas rodas, tieši veicot apdzīšanas manevrus, neievērojot visus drošības un piesardzības nosacījumus. Tāpēc, lai veicinātu ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšos, izglītotu un apmācītu Latvijas autovadītājus par drošiem braukšanas principiem, BTA uzsāktās sadarbības ar Drošas braukšanas poligonu 333 ietvaros radījusi pirmo video instrukciju, kurā tiek sniegti praktiski padomi, kā pareizi veikt apdzīšanas manevrus.

Katrs piektais  KASKO atlīdzības pieteikums – par autotransportu sadursmi

Apkopojot 2013. gada sešos mēnešos saņemtos KASKO atlīdzību pieteikumus, BTA secinājusi, ka katrs piektais KASKO atlīdzību pieteikums bijis par ceļu satiksmes negadījumu, kurā notikusi transportlīdzekļu sadursme. Viens no biežākajiem sadursmes cēloņiem ir bijis tieši nepareiza vai pārgalvīga apdzīšanas manevra veikšana.

Iveta Rijniece, „BTA Insurance Company” SE Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore: „Kā liecina gan CSDD statistika, gan arī BTA saņemto KASKO un OCTA atlīdzību pieteikumu analīze, transportlīdzekļu sadursmes, kas notikušas, veicot apdzīšanas manevru, gandrīz vienmēr ir ar ļoti smagām sekām – transportlīdzekļi nereti vairs nav atjaunojami un sadursmē smagi cieš vai pat iet bojā transportlīdzekļu vadītāji vai pasažieri. Izvēloties veikt apdzīšanas manevru, ne vienmēr transportlīdzekļu vadītāji ir vispusīgi novērtējuši situāciju, kā arī bieži ir rīkojušies pārgalvīgi, jo sevišķi vasarā. Ņemot vērā, ka šādos negadījumos smagi var ciest ne tikai transportlīdzeklis, bet arī cilvēki, apdrošināšanas atlīdzības par šādiem negadījumiem ir ļoti ievērojamas. OCTA gadījumā tās var būt arī izmaksas ilgtermiņā, ja tiek segti ārstēšanās izdevumi cietušajai personai vai izmaksāti uztura līdzekļi nelaimes gadījumā bojāgājušā cilvēka nepilngadīgiem bērniem.

Piemēram, ilgtermiņa OCTA atlīdzības izmaksa tiek veikta par kādu ceļu satiksmes negadījumu 2011. gada maijā Ādažu novadā, kad transportlīdzekļa Toyota Land Cruiser vadītājs, esot alkohola reibumā, veica apdzīšanas manevru, iebraucot pretējā braukšanas joslā, un izraisot sadursmi ar pretim braucošo transportlīdzekli Saab. Negadījuma rezultātā Toyota Land Cruiser vadītājs gāja bojā, savukārt Saab vadītājs guva miesas bojājumus, kas izraisa ilgstošus veselības traucējumus. Šī negadījuma rezultātā tiek segti ne tikai cietušā transportlīdzekļa bojājumu novēršanas izdevumi, bet arī cietušās personas ārstēšanās izdevumi. Šobrīd jau kopumā ir izmaksāta atlīdzība gandrīz 5000 latu apmērā.”

Pērn  lielākā BTA KASKO atlīdzība – 63 778 lati

Pērn BTA lielākā izmaksātā KASKO atlīdzība – 63 778 lati – veikta tieši par ceļu satiksmes negadījumu – transportlīdzekļu sadursmi, kas notikusi pēc apdzīšanas manevra veikšanas. Kāda vieglā automašīna, veicot pārgalvīgu apdzīšanas manevru, iebrauca pretējā braukšanas joslā, kur notika sadursme ar maršruta autobusu un sadursmes rezultātā maršruta autobusam tika radīti ievērojami bojājumi, savukārt vieglās automašīnas vadītājs un pasažiere gāja bojā. 

Arī šogad BTA saņēmusi jau virkni apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumiem – transportlīdzekļu sadursmēm, kuru cēlonis bijis nepareiza vai pārgalvīga apdzīšanas manevra veikšana. Piemēram, šī gada aprīlī Polijā kāds transportlīdzekļa Toyota vadītājs, apdzenot transportlīdzekli Opel, izraisīja trīs automašīnu sadursmi. Par transportlīdzekļa Toyota bojājumiem šī negadījuma rezultātā tika izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība – 10 989 lati. Tāpat arī šogad saņemti vairāki atlīdzību pieteikumi par negadījumiem, kuros transportlīdzekļu vadītāji, pirms kreisā pagrieziena veikšanas nav pārliecinājušies, vai kāds aizmugurē esošs transportlīdzeklis nav uzsācis apdzīšanas manevru. Arī šādos gadījumos nereti transportlīdzekļu bojājumi ir ļoti ievērojami vai pat transportlīdzekļi vairs nav atjaunojami.

Radīta video instrukcija, kā pareizi veikt apdzīšanas manevrus

Lai veicinātu ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšos, izglītotu un apmācītu Latvijas autovadītājus par drošiem braukšanas principiem, BTA uzsāktās sadarbības ar Drošas braukšanas poligonu 333 ietvaros ir izveidojusi pirmo video instrukciju, kurā tiek sniegti praktiski padomi, kas jāievēro uz ceļa, veicot apdzīšanas manevru. Arī Drošas braukšanas poligona 333 pārstāvji atzīst, ka aizvien biežāk smagu ceļu satiksmes negadījumu iemesli ir autovadītāju pārgalvīga rīcība, nepietiekama situācijas novērtēšana vai pieredzes trūkums, veicot apdzīšanas manevrus uz ceļa. Arī elementāru ceļu satiksmes noteikumu neievērošana kļūst par iemeslu smagām avārijas sekām. 

Haralds Šlēgelmilhs, Drošas braukšanas poligona 333 instruktors, autosportists: „Lai droši veiktu apdzīšanas manevru, ir jāņem vērā trīs faktori – ātrums, distance un plūstoša kustības veikšana. Pirms apdzīšanas manevra veikšanas autovadītājam ir jāpārliecinās atpakaļskata spogulī un pretējā braukšanas joslā, vai kāds cits neveic apdzīšanas manevru. Pēc situācijas novērtēšanas, var uzsākt apdzīšanu, ievērojot ieskriešanās distanci un sasniedzot braukšanas ātrumu, kas ir 10-20 km/h lielāks nekā apdzenamajam transportlīdzeklim. Apdzīšanas manevrs un atgriešanās savā braukšanas joslā ir jāveic plūstoši un bez saraustītām kustībām, jo sevišķi svarīgi tas ir slidenos ceļa apstākļos. Ļoti uzmanīgiem ir jābūt, apdzenot lielgabarīta transportlīdzekļus. Protams, transportlīdzekļa vadītājiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi un nedrīkst veikt apdzīšanas manevru, kur tas nav paredzēts, proti, vietās, kur ir dubultās nepārtrauktās līnijas, kā arī līkumainos ceļa posmos.”

 
Visi komentāri
 
Aigarcix 14.augusts 2013 14:54
0 0 Atbildēt

Tukshmuldeetaaji aizmirsa pateikt,ka apdzenajamam buutu jariikojas liidziigi kaa bulku vagim,pavirzoties nedaudz pa labi,atvieglojot apdzenoshajam manevru.Bet nu to jau lielaakaa dalja nesaprot:)))

Palaidniex 14.augusts 2013 19:23
1 0 Atbildēt

Piekrītu, bet ja apdzenamais brauc ar max atļauto, tad jau apdzīšana nav likumīgi nemaz iespējama...

Un tāpēc drīzāk retoriska jautājums - Kāpēc priekšā braucošajam kaut kur jāvācās? Kāpēc jāsadarbojas un jāatvieglo CSN pārkæpums? :D

Ja jau apdzen kādu, esi tik labs un uzņemies visu atbildību par manevru un tā drošību pats.

Vienīgais, ko patiešām vajag reāli apkarot - tos retos gadījumus, kad apdzenamais palielina ātrumu tikai tāpēc, ka to pdzen...

GB12 14.augusts 2013 22:33
1 0 Atbildēt

Izklausās pēc citāta no kādas labi pazīstamas pilsētas - es braucu ar maksimālo atļauto un nevienam mani nav jāapdzen... :D

ak 15.augusts 2013 7:56
0 0 Atbildēt

Viss pareizi izstāstīts. Sižetā nekur nekas nebija teikts par to, ka kādam jāpārkāpj noteikumui. Instrukcija ir cilvēkiem, kas noteikumus ievēro. Kas jādara, ja apdzenamais palielina ātrumu, vai arī pēc tam dzenas pakaļ, ir japrasa nākamajam ekspertam :)

Crankshaft 15.augusts 2013 7:58
0 0 Atbildēt

Aigarcix

Tukshmuldeetaaji aizmirsa pateikt,ka apdzenajamam buutu jariikojas liidziigi kaa bulku vagim,pavirzoties nedaudz pa labi,atvieglojot apdzenoshajam manevru.Bet nu to jau lielaakaa dalja nesaprot:)))

-----------------------------

Ja ceļa platums atļauj, var pavirzīties drusku pa labi, bez

tam, kas traucē ar labo pagrieziena rādītāju pasignalizēt

aizmugurē esošajam, ka viņu redz (daudziem spoguļi ir auto

dekoratīvais elements), un ceļš priekšā ir brīvs - apdzenamais tak pārredz situāciju uz ceļa labāk, nekā apdzenošais ...

Palaidniex

Piekrītu, bet ja apdzenamais brauc ar max atļauto, tad jau apdzīšana nav likumīgi nemaz iespējama...

-------------------------------

Un kāpēc tad jāapdzen? :-))))))))) Un, ja redzi, ka viens "nāk , kā vējš", nu pasignalizē viņam un laid garām - viņa

ātrums ir viņa paša problēma! :-)

Un tāpēc drīzāk retoriska jautājums - Kāpēc priekšā braucošajam kaut kur jāvācās? Kāpēc jāsadarbojas un jāatvieglo CSN pārkæpums? :D

---------------------------------

Tāpēc, ka uz ceļa vadītājiem NAV jābūt ienaidniekiem.

Par pārējo - skat. augstāk!

Palaidniex 15.augusts 2013 8:14
0 0 Atbildēt

Es jau teicu, ka jautājums retorisks... ;)

Bet kāpēc katram, kurš brauc ar max atļauto ir nemitīgi jāskatās nevis uz priekšu, bet spoguļos, ka tik kāds lidonis nepietuvojās un, lai tas lidonis nejauši neapķēzās, labāk vispār novākties no ceļa... :D Nevajag lidonim palīdzēt apdzīt - ātrumu tak prata/spēja attīstīt, tātad jau ar citiem manevriem jāprot tikt galā... Būtiski ir netraucēt!

Palīdzēt un netraucēt - nav viens un tas pats... ;)

Nu tā, lai taptu skaidrs - Ja es apdzenu, tad es apzinos riskus un nepaģēru no apdzenamā nekādus papildus pienākumus. Vienīgais ko vēlos, lai apdzenamais apzināti netraucē manevram. Viss!

Man pašam ir jāsaprot kur es braucu, kāds ir mans ātrums, cik ļoti es novērtēju situāciju aiz apdzenamā, uz ceļa, ceļa apstākļus un pārredzamību. Vienīgais, kad labā pagrieziena rādīšana ir vēlama un forša, ja ir ļoti slikta redzamība dēļ laika apstākļiem, piemēram, brauc tukšs baļķvedējs pa piesnigušu ceļu ar atļautajiem 80 km/h, kur atļauts 90 km/h un viņa gaisā sarautās sniega vērpetes būtiski apgrūtina redzamību...

Vēlme, bet ne pienākums no apdzenamajam - ar kreiso pagriezienu pabrīdināt NEAPDZĪT, ja, viņaprāt, ir kāds šķērslis vai bīstamība, ko es neredzu/neesmu ņēmis vērā.

Un pats galvenais - jāciena ne tikai apdzenamajam tas, kurš viņu apdzen, bet arī lidotājam tas, kuru viņš apdzen. Ir jau kretīni, kas neparēķina manevru un tad nu apdzenamajam kaut zemē jālien, jo citādi būš ņeķerpila avārijā, kurā nāksies piedalīties pēc paša gribas....

ak 15.augusts 2013 9:46
1 0 Atbildēt

Ok. Bet kurš ir kretīns situācijā, kad brauc fūre, aiz tās, pieņēmis pa kreisi stipri uz viduslīnijas pusi jau nez cik km sēž viens, kurš, neskatoties uz garajiem tukšumiem, nevar apdzīt, sēž fūrei tuvu astē. Un kad viņu apdzen tuvu gar sānu (jo viņš sēž gandrīz pa vidu ceļam) un iespraucas pa vidu pirms fūres, lai sagadītu nākamo iespēju? Kurš ir kretīns, tas "nekaunīgais" līdējs no aizmugures, kurš "nogriež kāŗtīgajam sānu", vai pusjoslas astē kilometriem sēdētājs?

Palaidniex 15.augusts 2013 9:51
0 0 Atbildēt

Ja atstāj drošu (2-3 sekundes) distanci, tad teorētiski jāvar apdzīt abi pa vienam, gan tas, kam bail fūri dzīt, gan pati fūre.

Ja fūre brauc ar 90, jeb +10 pie atļautā - tātad jau tā pārkāpj. Bet lai apdzītu vajag vēl +10-20 tātad arī pašam sanāk pārkāpt...

Principā tādā situācijā "pa nagiem" vajag visiem trim - fūrei par ātrumu, aiz tās braucošajam bailīgajam par distanci, trešajam arī par ātrumu... :D

Ja fūre brauc ar 80, tad "pa nagiem" tikai otrajam par distanci... ;)

ak 15.augusts 2013 10:01
0 0 Atbildēt

Lūk, šeit jau arī ir atbilde. Reti kad viens ir vainīgs, parasti visi kaut ko nedaudz pārkāpj, vai tieši noteikumus, vai vienkārši brauc neētiski, ieņem kaut kādu stulbu pozīciju uz ceļa. Ikdienā parasti tiek cauri sveikā visi, bet dažreiz šīs sakritības izkrīt par dzelžu dauzīšanu..... Jābūt individuāli pietiekoši veiklam braucējam, jo vienmēr uz ceļa būs jebkurš un jebkāds cits.

Palaidniex 15.augusts 2013 10:19
0 0 Atbildēt

ik katrs izbrauc uz ceļa ar nelokāmu pārliecību ka viņš ir labākais

neviens vecis šeit nekad nepiekritīs, ka ir slikts mīļākais vai slikts autovadītājs

ja visi brauks ar domu vieni vienīgi idiņi uz ceļa, tikai es viens tāds ģēnijs - būsim, kur esam... ;)

Arī visas lielās traģēdijas jebkur notiek daudzu nbenozīmīgu sīkumu sakritības dēļ...

subaru 15.augusts 2013 10:13
0 0 Atbildēt

diezgan liela tufta tas video ...

tas viss ir pašsaprotams, kas tur tika sastāstīts ... tik iztrūkst pāris papildus lietas ... pirmā - ir pašsaprotama - apdīšana ne tikai līkumā, bet arī pret kalnu ... bet vēl bīstamāka ir apdzīšana uz taisna pauguraina ceļa (ir tur tāds pleskavas šosejas posms starp siguldu un ieriķiem) ... vizuāli ceļš ir taisns un izskatās tukšs, bet tas ir 'paugurains' un apdzīšanas brīdī Tev vnk priekšā iznist pretimbraucošais transporta līdzeklis ...

Palaidniex 15.augusts 2013 10:26
0 0 Atbildēt

starp citu - tajā vietā ir zīme - apdzīt aizliegts... ;)

subaru 15.augusts 2013 10:55
0 0 Atbildēt

... un līnija arī ...

bet es runāju par tāda veida ceļiem ... ir arī kaudze ar reģionālajiem ceļiem, kas ir tādi paši .. tik bez zīmēm un līnijām ...

subaru 15.augusts 2013 10:20
0 0 Atbildēt

palaidniekam:

a kāda Tev darīšana kur, kāpēc un cik ātri kāds cits steidzas .. un vai viņam ir jāsteidzas vai arī viņam tikai šķiet, ka ir jāsteidzas?

Es nesaku, ka visiem uzreiz sievas dzemdē vai kas tāds, bet gadījumi var būt visādi un pavākties malā, piebremzēt un palaist - tā ir tikai elementāra pieklājība un cieņa.

VOt ja gadās situācija, ka, piemēram, laukos sīkais sev nogriezīs roku ar ripzāģi ... tuvākā slimnīca (kā jau tas mūsdienās mēdz gadīties) ir 40 km ... sauksi ātros, gaidīsi ?

Drīzāk jau hop hop - visu ko vajag maisiņā un ledū, pašu ma''sinā un pognal uz slimnīcu ... un pa priekšu kaut kur brauks kaut kāds *idars uz 90 km/h ar auna domāšanu - "vot debīlais lidotājs .. nelaidīšu garām, jo man ir 90 km/h". Nu kāds sakars ? priekš kam tā darīt ?

Pa šauru trotuāru arī ej visā platumā un ja kāds grib paskriet garām, tad ieslēdz aunu, izplet rokas un saki, ka nikuja nelaidīsi garām, jo tā ir IETVE (no vārda IET) ,nevis skrietve (no vārda SKRIET) ?

Palaidniex 15.augusts 2013 10:34
0 0 Atbildēt

Pēc notiekošā uz ceļa, sanāk ka katrs desmitais nesās uz nezināmu slimnīcu ar dēlu, kas veselajā rokā tur maisiņu ar nozāģēto otro roku... Nu nesmīdini. Lielākā daļa vienkārši ir pieradusi ikdienā braukt ātri, nemitīgi kaut kur nesties ar ātrumu, kas traucē satiksmi, bet ar laika ieguvumu - maksimums dažas sekundes pilsētā vai dažas līdz daždesmit minūtes ārpus apdzīvotām vietām...

Un jā - uzrīkot avārīju un sakropļot dzīves citiem dēļ tā, ka sīkais ticis pie senča kārtīgi nenolikta ripzāģa, ir mazliet nožēlojami... Un stresa brīdī sencis - wanabī šumahers var sataisīt vairāk sūdu, nekā laba...

subaru 15.augusts 2013 11:06
0 0 Atbildēt

Tu joprojām neuztver domu ...

doma bija par CIEŅU satiksmē ... cieni gan tos, kas ir ātrāki par Tevi, gan tos, kas ir lēnāki.

Ja mocis grib izspraukties - palaid, ja velosipēdists brauc pa labo pusi - iespējas gadījumā atstāj viņam vietiņu ... neviens jau neprasa lai Tu 2m platā joslā baigi manevrētu un kādu palaistu ... bet ja seko līdzi satiksmei un braukšanai esot pie stūres, tad var pamanīt daudz vairāk, nekā tupa braucot uz savu atļauto pa joslas vidu, skatoties tikai braukšanas virzienā (kā zirgs, kuram uzliktas klapes) un domājot par darbu, mājām, sievu, bērniem, filmu, seriālu,porņuku, whatever.

Un es jau teicu - kāda Tev atšķirība, kur tas otrs steidzas, vai viņam tiešām ir jāsteidzas (roka maisiņā), vai arī tikai viņam šķiet, ka jāsteidzas ... sodīs policija ... un tici man - gan noķers, gan sodīs ...

Tu tak redzot, ka uz ielas urļiks mīž pie pieminekļa negulsies zem strūklas? Protokolu ar visticamāk, ka nevarēsi viņam sastādīt un soda naudu iekasēt arī ne. maksimums varēsi aizrādīt/izsaukt policiju/nofilmēt vai ko tamlīdzīgu.

Un demagoģija par to, ka ātrāk braucošais izraisīs avāriju ... nu tad tas reāli notiek tikpat bieži cik ir gadījumi ar dzemdējošu sievu vai nogrieztu roku.

Palaidniex 15.augusts 2013 11:28
0 0 Atbildēt

Kur tad es saku, ka pārkāpēju sodīšana ir pašu pārkāpēju vai citu ceļu satiksmes dalībnieku pienākums un rūpals. Tāpēc es esmu par FR valstī un par NEZUPĒRKAMU milici, par to, lai tie patiešām var būt simtiem vietās un nekad nezini kurās. Tie tomēr stingri sadzēsa vidējo ātrumu un pārkjāpēju skaitu. Ja nav pietiekami neizbēgamas un pietiekami sāpīgas represīvās metodes, tad satiksmi neuzlabosies.

Vismaz Igaunijas piemērs rāda, ka ar prāvu sodu un neuzpērkamu mulici, ātri vien visi paliek rāmi kā jēri... Vari nepiekrist, bet palūri pats kā igauņi un latvieši brauc Igaunujā un kā tie paši cilvēki sāk braukt šķērsojot Latvijas robežu... ;) Iespējams ka tā ir tikai sakritība...

Ar to cieņu - tā ir ne tikai satiksmes problēma, tas izpaužas visur, ir jāpaiet laikam lai cilvēki iemācītos un spētu pateikt - piedod kļūdījos, atzīštu esmu vainīgs, nevis izdomātu miljons iemeslu kāpēc rīcība ir attaisnojama vai ka pie notikušā ir vainojams dajebkas, izņemot pašu.

Kurš vairāk izpildās un neciena citus -

1. Tas kurš brauc atbilstoši CSN noteikumos noteiktajai kārtībai? (īstenībā šādi pabraukt ir visai grūti un reizēm pat bīstami)

2. Tas kurš tos CSN rupji un brutāli pārkāpj?

3. vai tas kurš CSN ietvaros agresīvi nebrauc un traucē braukt pirmajiem?

Retorisks jautājums - kā lai ciena baikeri, kurš ar tālajām gaismām velk kā debils ar >200 km/h traucējot un žilbinot citus?

Kā lai ciena lidoni, kurš apdzen normāli braucošos pret kalnu, nepārskatāmā līkumā vai ārkārtīgi mazā distancē pirms pretī braucošajiem? Kāpēc viņš nevciena normāli braucošos?

Man nezkāpēc nav problēmu nepiestādīt milzīgui sarakstu ar "nepieciešamajiem" cieņas apliecinājumiem man kad es kādu apdzenu... Ja es apdzenu - tātad braucu visbiežāk ātrāk nekā ļauts, tāpēc es rēķinos ar to, ka es esmu situācijas iniciators, dalībnieks un organizators, ka mans manevrs rada bīstamību, nevis tie, kam es gribu tikt garām.

Ja es pamanu (spēju pamanīt vai prognozēt) kādu, kas iet garām - es nemainu savu trajektoriju pa kreisi, es, ja ir iespējams, pavirzos pa labi, nemēģinu apgrūtināt manevru, reizēm atlaižu pat gāzes pedāli, lai tiek garām - gan jau viņu liktenis vai milicis atradīs, ja tā tas būs lemts... Un?

Palaidniex 15.augusts 2013 12:05
0 0 Atbildēt

Starp citu - kā Tev šķiet, par cik minūtēm varētu atšķirties piekdienas pievakarē brauciens, teiksmim - Rīga-Rūjiena.

Laiki, kuri jāsalīdzina:

a) brauc kā vienmēr ar ierasto mazliet (kas nu kuram skaitās mazliet) pārkāpjot

b) tieši tajā pat laikā tikai ar "augstākā ranga svarīguma" iemeslu

Nu tā konkrēti cik minūes ātrāk ieradīsies.

Uzdevuma sarežģīšanai - kā mainīsies laika ieguvums ja:

a) noķer milicis;

b) apstājies uzpīpāt/pačurāt...

99% skrējēju tikai pašiem liekas ka baigi steidzas, ka kaut ko baigi vinnēs laikā. Laiku, kuru tāpat bezjēdzīgi nobumbulēs un notrallinās. Es saprotu - ātrums aizrauj. Man arī patīk braukt ātri. Un šīs aizraušanās vārdā daudzi ir gatavi melot sev un milicim, pārkāpt kamēr meredz milicis, skriet, nesties īštenībā nez nekādas jēgas, dažreiz klajā neiecietībā pret tiem, kuri velkas, pērk mašīnas ar kurām "nevar" (nav iespējams vai nav "pačotna") braukt normāli... Utt... ;)

subaru 15.augusts 2013 13:59
0 0 Atbildēt

Man Tu vari nestāstīt par lidošanu utt ... Cienīt nozīmē kaut vai braukt uz atļauto ātrumu, nevis bez iemesla lēnāk ...

Lidotājs esmu tad, kad visādi dauņi bez iemesla velkoties ir sakrājuši neadekvātu auto rindu ... piemēram Rīga - Ķekava ... no Baložu pagrieziena līdz tur kaut kādai upītei atļautias ir 90 km/h (nu tur pa vidu vienā krustojumā vēl ir 70-50-90)

Es uzskatu to par necieņu pert citiem vadītājiem un viņu interesēm, ka kāds krāns neievēro to, ka atļautais ātrums ir 90 km/h, nevis 80, 70 vai 75 un velkas ... (es nerunāju par īpašiem gadījumiem kā traktors, kombains, lielgabarīta smagais, kā arī par īpašiem laikapstākļiem kā piemēram, atkala) ... bet nu velkas bez jebkāda iemesla ... nu principa iemesls ir - tupums ... aizmāršība varbūt .. .bet viņš tak fockin ir pie stūres ... pie stūres nedrīkst būt aizmāršīgs un nepamanīt zīmes vai krustojumus, kas tās atceļ. Tad kaudzīte ar tādiem tuparilām uztaisa garāku mašīnu rindu, baidās viens otru apdzīt vai arī domā - "a man pēc 5 km tāpat jāgriežas, nah man skriet" ... nu wtf ... es rēķinos ar konkrētu ātrumu konkrētā posmā. Tad nākas tādus apdzīt un tad jau es esmu sliktais lidotājs, kurš lido visiem garām (ļoti bieži pietiek ar tieši 90 km/h, lai viņus apdzītu), bet tāpat šie bolās ar baltām acīm un nelaiž iekārtoties rindā.

Otrie tipiņi, kurus es par katru cenu cenšos apdzīt ir tie, kas nejēdz noturēt vienmērīgu ātrumu ... nu faking tirinās no 75-105 km/h un aiz tāda ir jāraustās līdzi visu laiku ... tāpēc labāk garām, 90 km/h kruīzā un atkal var braukt normāli.

Fotoradaru problēma bija, ka cilvēki BAIDĪJĀS pārsniegt pat 1 km/h un 'drošības pēc' (kādas vēl faking drošības ??? ) pirms radara meta nost uz drošiem 80 km/h .. lai tik nesafočē ... atiecīgi saraustīta satiksme attiecīgi nav drošāk ...

tāpēc arī FR 15+ ideja bija atbalstāma

Palaidniex 15.augusts 2013 14:50
0 0 Atbildēt

ja cilvēki ir idioti - tad tad tas izpaužas visās jomās, ne tikai uz ceļa. Paietu mazlieti ilgāks laiks, pierastu un nebūtu nevajadzīgu bremzēšanu ieraugot fotoradaram vai milicim līdzīgu priekšmetu. Agrāk tā rāva pa bremzēm redzot milici... un?

Mani arī besī tie, kas izbraucot no apdzīvotas vietas turpina braukt ar tur "godīgi" pārkāpto ātrumu 63 km/h pēc spidometra. Un neko tur nevaru izdarīt... Lai normāli brauktu vajag citādu vadītāju apmācības un atestācijas procesu. Esošais neveicina ieradumu maiņu uz labo pusi.

Ok - un tagad globālais jautājums - cik minūtes un sekundes un metrus/kilometrus Tu konkrēti pazaudē tajā visai stulbajā Ķekavas posmā sēžot astē kādam, kurš velkās?

cik tas posms ir garš? 10 km? Ja "velkonis" velkās uz konstantiem 75, bet Tu LIDO uz 90, tad ieguvums ir 1 minūte un 20 sekundes...

Šausmīgs ieguvums? Vienkārši visus uzvarēji un kļuvi par 452% laimīgāks, bagātāks visādi citādi skaistāks... :D

Ko tu iegūsi, kāds patiess labums ir no "iegūtajām" 1:20 pārbraukt mājās, vai ko neglābjami zaudēsi atbraucot 1:20 vēlāk mājās?

Es saprotu ka besī, kretinē, kaitina, traucē utt, bet faktiskais ieguvums ir mikroskopisks laika ieguvums, kuru pēc tam tāpat notrallināsi vai minūti ilgāk besīsies mājās gaidot, piemēram hokejas spēles sākumu... UN???

subaru 15.augusts 2013 15:12
0 0 Atbildēt

-> palaidniex

pirmkārt - tas posms nav vienīgais, kur kaut kas tāds notiek .. ir arī garāki posmi utt utt ...

bet atbildot uz jautājumu ... ar manu braukšanas stilu mans auto tērē mazāk degvielas braucot vienmērīgi uz 90 km/h, nekā braucot saraustīti uz 75-85 km/h ... ieguvums finansiāls kaut vai ... un kaut vai katru dienu pa 50 santīmiem ... 50 vienā vietā, 50 otrā vietā un gada griezumā jau sanāk ievērojams skaitlis.

bet redz- Tu jau sāc aizstāvēt to lohu principus - "kur ta Tu aizskriesi?" Es varu pajautāt - "kāda Tev faking darīšana ko es darīšu to pusotru minūti ??? " Nekāda!

Pirms nepilnas nedēļas veicu šo maršrutu: goo.gl/maps/NUjSH . Padomā cik tādā var būt īsas vietas, kur kāds uzskata, ka "kur ta Tu aizskriesi? būsi 30 sekundes ātrāk par mani galā?" .. nē - es faking beigās būšu pusstundu ātrāk galā, ja netraucēsi man ;)

Vnk cieni citus un centies pēc iespējas mazāk traucēt citiem ar savu

braukšanu ...

es arī mēdzu ātri braukt un arī tad pieturos pie principa - pēc iespējas mazāk traucēt citiem ...

Palaidniex 15.augusts 2013 15:38
1 0 Atbildēt

oi, oi, oi, kā aizsvilies...

Pusstundu. Kā tad. Tad jau lohi ir visā pasaulē un Tevi kundziņu speciāli čakarierē...

Katru dienu brauc tādu maršrutu ar savu lidaparātu... :D

Zini, es nezinu nevienu cilvēku, kurš, piemēram, atmetot smēķēšanu (paciņa dienā), būtu ieguvis lieku stundu četrdesmit diennaktī (20x5 min) vai ~25 diennaktis (reālu atvaļinājumu ) gadā!

Kā arī nevienam nav parādījušies lieki ieekonomētie 730 lati gadā vai kāds sajuties par 730 latiem bagātāks... :D

Es arī mēdzu pārsniegt, mīlu braukt dinamiski un ātri... Esmu sapratis, ka tās 20 sekundes ik dienas, ko "vinnēju" vai "zaudēju" manā dzīvē NEKO nemaina! Tev, visticamāk, tas arī neko nemaina, bet nezkāpēc Tu psiho un pats savus nervus čakarē... :D

subaru 15.augusts 2013 15:51
0 0 Atbildēt

es nepsihoju .. es ņemu un apdzenu ... tikai rēcīgas ir tās nelaidēju sejas grimases ...

the same ir Rīgā ... faking uzsāc no luksofora braukt normāli, nevis tā kā sapuvis gliemezis ...

jo lielāks ātrums krustojuma zaļā cikla laikā, jo vairāk mašīnas spēj pārbraukt ... jo vairāk pārbrauc, jo mazāks sastrēgums pirms krustojuma (attiecīgi mazāk tiek aizbloķēti citi krustojumi) .. ķēdes reakcija tā teikt ...

Un Rīgā mēdz gadīties, ka viena zaļā nokavēšana vienā Rīgas galā var izvērsties par 30 minūšu ilgāku braucienu otrā Rīgas galā ...

Tā, ka nevajag aizstāvēt nevienu .. vnk vajag cienīt un netraucēt citus ... ja skrien - lai skrien ... ja ir iespēja - palaižu, ja nav, tad nelaižu ... no biksēm ārā nelekšu, lai palaistu skrējēju, bet uz šosejas esmu piebremzējis un ppārvācies uz labo joslu, lai kāds var palidot garām ... gabals no tā nevienam vēl nav nokritis ;)

Palaidniex 15.augusts 2013 16:06
0 0 Atbildēt

Kur ir tā robeža, kad skriešana ir bezkaunība un vilkšanās ir princips?

Tu no pirmās dienas vilki kā negudrs pa ielu? Un ko var zināt kāpēc tas vai cits "velkās"?

Man ir tikai viens princips - NETRAUCĒT. Tas nozīmē nevis vākties nost, kad "Kings" tuvojas, bet nespiest grīdā, kad tas cenšas apdzīt...

Ja jau proti attīstīt ātrumu, tad jāprot atrast to pielietot visos iespējamajos manevros! Ja neproti apdzīt to, kas "velkās" (nevis apzināti traucē braukt un apdzīt) - ātra braukšana nav priekš Tevis... :D

Tik pat labi - cik sekundes vai metrus pirms lidotājs var būt blakus apdzīšanas manevrā ir tiesības vai pienākums ieslēgt pagrieziena rādītāju tam, kas grib nogriezties no šosejas pa kreisi? Un vai un kāds max "pieļaujamais" ātruma pārsniegums pa kreisi griezt gribētājam ir jāņem vērā lūrot spogulī un novērtējot lidotāju?

subaru 16.augusts 2013 8:22
1 0 Atbildēt

slēdz to pagriezienu ... bet pirms veic manevru pārliecinies, ka lidotājs Tevi laiž (vai arī jau ir pabraucis garām) .. neredzu neko grūtu tur ...

Palaidniex 16.augusts 2013 13:42
1 1 Atbildēt

Man ir pilnas tiesības IGNORĒT kilometru aiz manis lidojošo!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti