Kravas automašīnas biežāk izraisa negadījumus un rada lielus zaudējumus 3

Foto: iAuto.lv

LTAB | 28.augusts 2013 12:50

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem, pirmajā pusgadā kravas transportlīdzekļi izraisījuši gandrīz 3000 ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas proporcionāli reģistrēto automašīnu skaitam ir gandrīz divas reizes vairāk nekā CSNg, kurus izraisījuši vieglie spēkrati. Arī vidējās atlīdzības apmērs ir gandrīz divas reizes augstāks. Kā skaidro LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste „Kravas transportlīdzekļu izraisīto avāriju sekas ir ievērojamas. Nereti tās ir mērāmas simtos tūktošu latu, no kā nākas secināt, ka kravas transportlīdzekļi ir vieni no bīstamākajiem satiksmes dalībniekiem”.

Kā liecina LTAB dati, šobrīd ir apdrošināti 71,2 tūkstoši kravas transportlīdzekļu, kas ir par 4,5 tūkstošiem vairāk kā pērnā gada sešos mēnešos. Par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem ir pieņemti 3,6 tūkstoši lēmumu par kopējo summu 3,8 miljoni Ls, kas ir gandrīz par 1 miljonu Ls vairāk kā 2012. gada pirmajā pusgadā. Savukārt par vieglo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem, pirmajā pusgadā ir pieņemti 15,5 tūkstoši lēmumu par kopējo atlīdzības summu 8,3 miljoni Ls. Vidējā atlīdzības summa par vieglo transportlīdzekļu izraisītajiem CSNg sastādīja 576 Ls, bet kravas automašīnu - 1 124 Ls kas apliecina, ka vidējā atlīdzības summa par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem salīdzinājumā ar vieglajiem ir gandrīz 2 reizes lielāka.

„Statistikas dati liecina, ka kravas automašīnu izraisīto negadījumu īpatsvars ir daudz augstāks nekā vieglajām automašīnām, turklāt arī izmaksāto atlīdzību izmaksu īpatsvars proporcionāli ir daudz augstāks. No kā nākas secināt, ka kravu pārvadātāji ir salīdzinoši vieni no bīstamākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem”, skaidro Baiba Gribuste.

LTAB norāda, ka augstais riska koeficients, kurš tiek piemērots kravas transportlīdzekļiem, nosaka arī OCTA cenu, kas kravas transportlīdzekļiem parasti ir daudz augstāka kā pārējiem transportlīdzekļiem. To ietekmē arī fakts, ka gadījumos, kad satiksmes negadījumā ir iesaistīts kravas transportlīdzeklis, zaudējumu summas mērāmas desmitos un pat simtos tūkstošu. Starp lielākajām izmaksām, kuras saistītas ar Latvijā reģistrētas kravas automašīnas izraisītu CSNg, top trīs ierindojama avārija Somijā, kur zaudējumu summa šobrīd sasniedz 534 667 Ls, bet izmaksas vēl turpinās sakarā ar CSNg cietušās personas darbspēju zaudēšanu. Savukārt otrajā un trešajā vietā ierindojas Itālijā izraisītās avārijas, ar kopējo izmaksu summu 354 067 Ls un 336 564 Ls apmērā.

 
Visi komentāri
 
es 28.augusts 2013 13:09
1 1 Atbildēt

Acīmredzot, pārāk maigi sodi tiek piemēroti. Šitādus vislabāk ārstēt ar tiesību (ienākumu) atņemšanu.

REX 16.septembris 2013 19:08
0 0 Atbildēt

Iesaku iepazīties ar OCTA likumu. Ir tā, ka autovadītajam praktiski ( ja neskaita iespējamo civilprocesu) nav nekāda materiala atbildība par izraisītu CSNeg. Maksā apdrošinātājs, pēc tam sekas izjūt transporta līdzekļa īpašnieks.

Tatad, no apdrošinataju un OCTA likuma puses raugoties,par gan Somijā, gan Italijā notikušajām avarijām materiāli atbildēs autoīpašnieks, jo viņš nav iepriekš paredzējis, ka konkrētais autovadītājs var "iekulties ķezā"

REX 16.septembris 2013 19:03
0 0 Atbildēt

Nu tad pienacis laiks ta kartigi izdrazt parvadatajus. nav ko viniem te braukat un apdraudet pilsonus parastos.

Bet vai cienijamie statistikas veidotaji ir nemusi vera ari gada nobraukumus vieglais(40-50 tk km) vs smagais(150+ tk.km)?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla autopilota režīmā neatpazīst apgāzušos kravas auto (+ VIDEO) 10

Taivānā Tesla Model 3 ietriecies kravas auto, kas bija apgāzies uz šosejas. Vadītājs apgalvo, ka elektromobilim tobrīd bija aktivizēts autopilota režīms. Lasīt vairāk

 

Fernando Alonso aizvadījis jaunā, 2020. gada Toyota Hilux testus 1

Gatavojoties 2020. gada Dakaras rallijreidam, autosporta leģendas – Fernando Alonso un Marks Koma – jau pērn Spānijā guva unikālu iespēju izmēģināt 2020. gada Toyota Hilux pirmsražošanas prototipu līdzās rallijreida Toyota Gazoo Racing Hilux jeb sacīkšu mašīnai, kas viņus vienā no pasaulē sarežģītākajiem autosporta sarīkojumiem jau pirmajā reizē droši aizveda līdz finišam. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo piedāvā modernizētos Giulia un Stelvio (+ FOTO) 5

Alfa Romeo modernizējis Giulia un Stelvio, uzlabojot pamata aprīkojumu un pievienojot jaunus elektroniskos palīgus. Lasīt vairāk

 

Valsts policija aicina atsaukties aculieciniekus ceļu satiksmes negadījumam Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē 9

Šī gada 29. maijā ap pulksten 14.35 Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē 86E, melnas krāsas automašīnas Audi A3 vadītājs, braucot pa Kārļa Ulmaņa gatvi virzienā no Liepājas ielas uz Lielirbes ielu, uz neregulējamās gājēju pārejas uzbrauca velosipēdistam. Ceļu satiksmes negadījumā cieta velosipēdists, kurš ar gūtajām traumām tika nogādāts medicīnas iestādē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti