Autovadītāja apliecību braukšanai tikai ar automātisko ātrumkārbu ieguvuši 1008 interesenti 44

 
Nozare.lv | 28.oktobris 2013 11:26

Autovadītāja tiesības, kas ļauj satiksmē piedalīties, braucot tikai ar automātisko ātrumkārbu, ieguvuši 1008 vadītāji, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) informācija.

Kopš 2011.gada augusta, kad šāda iespēja tika dota, līdz 2013.gada septembrim (ieskaitot) iegūtas 1008 vadītāja apliecības. Šādas apliecības izvēlējās iegūt 861 sieviete un 147 vīrieši.

Foto: iAuto.lv

Šajā laikā visvairāk vadītāja apliecību iegūts 2013.gada augustā - 67 (sievietes - 53, vīrieši - 14), kas bija apmēram 3% no 2013.gada augustā iegūtajām B kategorijas vadītāja apliecībām - 2145.

Vismazāk apliecību braukšanai ar automātisko ātrumkārbu iegūts pakalpojuma darbības sākumposmā - 2011.gada oktobrī - 14 apliecības.

Kā skaidro CSDD, personām, kas eksāmenu nokārto ar šāda tipa automašīnu, vadītāja apliecībā tiek ierakstīts 78.kods, kas nozīmē, ka tās drīkst vadīt tikai tādas automašīnas, kas aprīkotas ar automātisko ātrumkārbu. Jāpiebilst, ka šis kods ir vienāds visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, tādēļ, arī atrodoties ārpus Latvijas robežām, ārvalstu atbildīgo institūciju pārstāvji var pārbaudīt, vai personas vadītāja apliecībai ir kādi ierobežojumi.

Eksāmens pieejams visā Latvijā.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
IkdienasViesis 28.oktobris 2013 14:10
4 2 Atbildēt

Bet, kopumā, auto skaits ar automatiskajām kārbām palielinās. Lielākā daļa jauno auto tiek pārdota ar automatiskajām kārbām. To popularitāte pieaug arī vīriešu autovadītāju vidē. Pats arī esmu "automatu" piekritējs. Pirmais auto ar automatisko kārbu man bija jau 1994.gadā - ford granada. Pēc tam jau bija skaidrs, ka mehaniskā kārba ir aktuāla tikai vēsturei un sporta auto. Arī ikdienā, braucot sastrēgumos, viennozīmīgi, automatiskā kārba ir ērtāka un patīkamāka - pie stūres daudz mazāk lieka darba. Aizmugures piedziņas automašinām(īpasi jau BMW) vienīgi ziemas periodā ir zināmas problemas - jābrauc uzmanīgāk. Bet, protams, tas ir gaumes jautājums - izvēle ir katra paša ziņā.

GB12 28.oktobris 2013 23:16
2 3 Atbildēt

Lielākā daļa ar automātiem? Vari atbildēt par šiem vārdiem vai arī kārtējā pamuldēšana... nu, kā parasti?

J 28.oktobris 2013 16:07
1 0 Atbildēt

"īpaši jau BMW" vispār nav par ko iespringt, tur ir vesels lērums ar visādām muļķudrošām sistēmām, ka ir diezgan kārtīgi jāpacenšas lai nogāztu kādus podus

aansis 28.oktobris 2013 16:14
5 5 Atbildēt

Nepatīk man šādas iespējas iegūt tiesības ar atvieglojumiem. Nedomāju, ka pie stūres vajadzētu laist cilvēkus, kas nav spējīgi iemācīties vadīt auto ar manuālo kārbu - tāpat jau jauno autovadītāju prasmju līmenis ir nepatīkami zems.

Tālāk jau, protams, gaumes jautājums. Par sastrēgumiem varu piekrist, bet citur... Palielināts degvielas patēriņš, sarežģīti un dārgi remonti u.c. iemesli padara automātisko kārbu par pietiekami dārgu ekstru. Ziemā (un arī grunts ceļos) braukšana ar automātu ir nedrošāka un nereti pat grūtāka. Šo izvēli viennozīmīgi varētu atstāt katra paša ziņā - nosakot, ka izvēlei jābūt - t.i. jāmāk braukt ar abiem. Bet nu diemžēl drošība uz ceļa ir tikai skaisti vārdi un ir pārāk daudz maksātspējīgu nejēgu, no kuriem negrib atteikties ne auto ražotāji, ne nodokļu (sodu) iekasētāji.

es 28.oktobris 2013 17:52
6 2 Atbildēt

Man atkal nepatīk tas, ka B kategorijas eksāmens CSDD tiek pieņemts uz kompaktklases auto, nevis uz B kategorijas busa ar B kategorijas piekabi. Citiem vārdiem, ar max iespējamo B kategorijas sastāvu.

aansis 28.oktobris 2013 19:58
2 2 Atbildēt

Neiebilstu arī pret šādu pieeju, bet nu vismaz normālu ģimenes sedanu vai vagonu ar manuālo kārbu vajadzētu prast vadīt. Par to, ka "parastie" autovadītāji baidās jau no "parasta" busiņa, nerunājot par VW Crafter vai tamlīdzīgu, sapņosim vēlāk. Būtu gan interesanti uzzināt cik tieši B kategorijas vadītāji patiešām ir spējīgi vadīt visus B kategorijas transportlīdzekļus.

Palaidniex 29.oktobris 2013 8:22
11 3 Atbildēt

Aansi - priekš kam???

Es personiski zinu vaitakus desmitus cilvēku, kuri kopš pirmā automāta iegādes manuālajai kārbai pat virsū neskatās! Un nemaz negrib skatīties! Pat pierņem, ja ir pieejams auto tikai ar manuālo kārbu - tad uzskata, ka auto nav pieejams vispār un PRINCIPĀ ar manuālo nebrauc!

Un - vai tāpēc sliktāki? Man labāk lai cilvēks izprot situāciju uz ceļa, un iekļāujas satiksmē un netaisa sūdus, nekā vērtēt cilvēka spējas pēc pedāļu skaita...

Kāds sakars pedāļu skaitam ar spēju iekļauties satiksmē?

Palaidniex 29.oktobris 2013 8:35
4 2 Atbildēt

un jā - cik bieži cilvēki patiešām ņemas sarežģīti un dārgi remontēt automātu problēmas un cik bieži noikauj manuālās kārbas?

teiksi - tā ir vecu auto problēma? Tad atbildēšu - vecs auto pats par sevi ir problēma, lielāka vai mazāka - tas atkarīgs no auto nojātības un saimnieka(-u) ieguldījumiem tā uzturēšanā... Un pie kājas - manuālais vai automāts!

J 28.oktobris 2013 16:41
3 0 Atbildēt

"Ziemā (un arī grunts ceļos) braukšana ar automātu ir nedrošāka un nereti pat grūtāka"

Kas tieši ir grūtāks un nedrošāks un kur tādus stereotipus iegūst?

aansis 28.oktobris 2013 19:54
1 2 Atbildēt

Es nerunāju par braukšanu ar ESP u.c. elektroniku, bet apstākļos, kad jau ir nepieciešama auto vadīšanas prasme un saķere vairs nav 100%. Ar automātu "norakties" vai izslīdēt līkumā, kurā nelaikā kārba ir izdomājusi pārslēgties, nebūt nav grūti.

J 28.oktobris 2013 21:27
4 0 Atbildēt

Tāpat kā ar manuāli, ja prasmes nav, tad vai automāts vai kloķis, pofig

aansis 28.oktobris 2013 23:25
2 3 Atbildēt

Nu nu... Gribētu redzēt,kā tu vienlīdz labi izpildi ar automātu tādas trīs lietas, kā "izšūpošanu" no bedres, "kickdown" par 2-3 pārnesumiem un vienlaicīgu gāzes un bremzes lietošanu.

Palaidniex 29.oktobris 2013 8:27
8 3 Atbildēt

Zini - ~ 50-60% to, kur likuši tiesības ar manuālo kārbu un kā arī tie, kas vēljoprojām brauc ar tām manuālajām kārbām neprot NEVIENU no Tevis pieminētajiem elementiem! NEVIENU!

VIņi neprot noslēgties pat vienu ātrumu zemāk ejot uz apdzīšanu, ko nuja visai parasts automāts nodrošina ka prieks!

Izšūpošana - zini... milzīgai daļai auto iešūpošanas noslēpums tā arī paliks noslēpums...

Un vienlaicīgu gāzes bremzes lietošanu piekopj tik maz PUBLISKAJĀ satiksmē braucošo, ka piesaku Tev iet un pirkt validolu vairumā JAU TAGAD!

Starp citu prāvai daļāi modernās elektronikas pārbāzto auto ar manuālo kārbu arī varētu nepatikt gāzes un bremzes koplietošana... :D

aansis 29.oktobris 2013 9:42
1 0 Atbildēt

Nejauc P ar P :) Tas, ko rakstīju bija atbilde cilvēkam, kas uzskata, ka ar automātu ir iespējams braukt tāpat kā ar manuālo kārbu. No lietām, ko pieminēju, vienīgi auto šūpošana varētu būt lietderīga prasme vidusmēra autovadītājam.

VWfans 28.oktobris 2013 20:09
0 3 Atbildēt

Es nebaidos no lielākiem auto - esmu braucis gan ar Land Cruiseru, gan BMW-X5, BMW-740d, Land Rover Discovery, Nissan-Navara utt. Ar Crafteri vēl neesmu izbraucis, bet kādreiz ceru to izdarīt.

J 28.oktobris 2013 21:25
4 0 Atbildēt

Kas tev liek domāt, ka šajā diskusijā runa ir par tevi?

Scania 30.oktobris 2013 2:01
1 0 Atbildēt

Tevis pieminētie NAV "lielāki auto". Neglaimo sev.

J 28.oktobris 2013 21:27
2 1 Atbildēt

Tāpat kā ar manuāli, ja prasmes nav, tad vai automāts vai kloķis, pofig

kasinsh79 29.oktobris 2013 9:20
7 3 Atbildēt

Noteikti pieskaitu sevi pie tiem, kam vairs neeksistē mehāniskās ātrumkārbas ;)

Tas komforts ir nesalīdzināms, un svaigiem auto tur pilnīgi nekas neplīst arī! Vismaz japāņiem noteikti nē (paziņu lokā nezinu pat vienu tādu gadījumu).

Jāizvairās no kauna traipiem Audi Multitronic, piemēram, bet kopumā, nav nekā labāka par automātu :)

rt 29.oktobris 2013 9:25
1 2 Atbildēt

Es arī nu jau paŗis mēnešus " baudu" variatora tipa automātu. Vienkārši ideāla kārba, kur es biju agrāk???

kasinsh79 29.oktobris 2013 18:32
2 1 Atbildēt

Ideāli, līdz brīdim, kad strādā ;)

Pats AUDI atzinis, ka neveiksmīgs (vismaz pirmo gadu izlaiduma) agregāts, kas "laimīgajiem" īpašniekiem izmaksā anormālu naudu, jo vairumā gadījumu neremontējas, bet jāmaina pilnībā :o

Palaidniex 29.oktobris 2013 9:36
8 2 Atbildēt

Interesanti vai mūsdienu viebjtālruņa lietotājiem arī pirmos gadus obligāti būtu jālieto vecais vada telefons ar ciparu ripu?

aansis 29.oktobris 2013 9:49
2 2 Atbildēt

Diez vai nespēja uzgriezt tālruņa numuru ar ripu jebkā apdraud līdzcilvēku drošību. Taču "analfabētisms" auto izjušanā un paļaušanās tikai uz elektroniku ir bīstama spēlēšanās ar satiksmes drošību. Uzkāries dators/telefons ir nepatīkami. Uzkāries ESP uz melnā edus intensīvā satiksmē... Domā pats.

Palaidniex 29.oktobris 2013 10:20
5 2 Atbildēt

Neesošs ESP uz melnā liedus tāpat MILZONĪGAI daļai nozīmē to pašu, ko nemitīgi pārstājošš darboties ESP. ESP visām mašīnām to tik vien dara kā uzkaras vai ne? Un nav starpība - ja ātruma ir par lielu, tad nedz prasmes, nedz ESP neglābs!

Interesanti kā tiem, kuri iemācījušies braukt (nevis just) auto ar manuālo kārbu un vēljoprojām brauc (nevis izūt auto) tas palīdz?

Mehāniskās kārbas lietošana arī bez elektronikas NEKĀDI neveicina mašīnas izjušanu. Cilvēks ir mehāniski iemācījies nokļū no punkta A uz punktu B. TO cilvēku, kas no auto grib vairāk, grib iemācīies un spēj iemācīties lietot auto ekstremālāk, prot savaldīt un izraisīt apzinātas slīdes utt ir NOŽĒLOJAMI MAZ! ĀRPRĀTĪGI MAZ! Miljoniem cilvēku būtu ar mieru pirkt auto, kurš vispār nav jāstūrē!

Un NEKAD tu nepiespiedīsi cilvēkiem to mācīties, ja viņi to nevēlēsies.

Un te nu nekādi nav saskatāma nepieciešamība nomocīt tiesības uz manuālo. Simtiem un tūkstošiem cilvēku pēc tiesību iegūšanas (nevis tevis piesauktās, viņiem mistiskās, auto sajušanas eksāmena laikā) MOMENTĀ pārsēžas uz automātu un nevēlas skatīies atpakaļ. Un kā tiem ar mašīnas jušanu?

Kā jau teicu - tas ir pēc pricnipa - gribi lietot viebjtālruni - iemācies lietot telefonu ar vadu un apaļo, griežamo ciparripu!

aansis 29.oktobris 2013 12:36
1 0 Atbildēt

Nepiekritīšu. ESP dod iespēju "droši" palielināt braukšanas ātrumu, jo auto ir "stabili" vadāms līdz brīdim, kad elektronika "uzkaras". Un tad jau vadītājs paliek viens pret nekontrolētu slīdēšanu mašīnā, kas sniedz atbalstu pīkstot un mirgojot. Bet ātrums ir lielāks, nekā būtu uzņemts, ja ESP nepalīdzētu - visticamāk arī lielāks par to, ka pat prasmīgs vadītājs spētu attiecīgajos apstākļos kontrolēt.

Palaidniex 29.oktobris 2013 12:46
0 0 Atbildēt

aansi - arī sportistiem un vēl trakāk wanabī sportistiem pienāk meistarības, nevis konkrētā auto spējas konkrētajos apstākļos...

Tie, kas gribēs nosisties, ātrāk nositīsies tieši ar "pilnīgi" manuālo bembi vai wrx subaru. Vismaz šo auto crashu attiecība pret nenokrašotajiem auto dēļ "vanabī makrejiem" ir nospiedoši lielāks.

Vēlreiz atgādinu - likt mācīties braukt un spiest kārtot eksāmenu ar Ford-T (kam vajadzēja speciālu vadītāja apliecību dēļ savādākās kārbas) ar piekabi ir tomēr reāls arhaisms, kam neredzu neviena loģiska pamatojuma! Lai tak liek tās tiesības? Kanādā un amurikā tak 99% brauc ar tomātiem? un? Tak tiek no punkta A un punktu B gan Teksasā gan Aļaskā...

rudens68 29.oktobris 2013 19:33
0 1 Atbildēt

Kad ar savu 2008 rav4 mehāniku(ziemā pie maziem ātrumiem , tukša plata ceļa ) mēģinu samest un taisnot tad bail pat iedomāties kas būs pie lieliem ātrumiem . Nu nesanāk man tā smuki , kautkā tas elektronikas algoritms man neiet pie sirds .

Ar automātu būtu vismaz abas rokas uz stūres nevis viena uz kļoķa .. Labi es nēesmu ekstrēmas auto vadīšanas guru , bet man domāt tomēr drošk man būtu ar automātu .

Kapēc pirku mehāniku , jo toreiz rav dīzelim tāda nebija . Vismaz pašlaik domāju ,ka šis ir mans pēdējais autiņš ar rokas kārbu ...nu bet laiks rādīs .

Cik lasīts tad īstie džipi tieši ar automātu parāda visas savas bezceļa spējas .

iAuto 29.oktobris 2013 11:22
0 0 Atbildēt

Ne par tēmu, bet lūgums no iAuto puses!

Lūdzu piedalīties aptaujā par auto mediju lietošanas ieradumiem. Tas varētu prasīt līdz 7. minūtēm.

Aptauja šeit (www.visidati.lv/aptauja/871298511/)

Ruu@uto 29.oktobris 2013 12:28
0 1 Atbildēt

aansis

Nu nu... Gribētu redzēt,kā tu vienlīdz labi izpildi ar automātu tādas trīs lietas, kā "izšūpošanu" no bedres, "kickdown" par 2-3 pārnesumiem un vienlaicīgu gāzes un bremzes lietošanu.

=================

Un kādas problēmas? Mani 2 pēdējie auuto bija kā reiz ar "automātiem" - MB 230E ar savu "apdomīgo" , un Volvo 240 ar "klasisko" Aisin-Warner 4nieci ...Nekad nebija problēmu izpildīt jebkuru no tevis sauktajiem "stiķiem"! Vienkārši allaž jāapzinas, ar ko brauc, un ko no auto gribi! Protams, ar "klasisko" automātu tas ir vieglāk, nerunāju par mdernajiem hvz-cik pārnesumu agregātiem!

kasinsh79 29.oktobris 2013 18:35
1 0 Atbildēt

Tagad saprotu cilvēkus, kuri izmanto CSDD piedāvājumu likt tiesības ar automātu, jo lielai daļai tā "p.a.l.k.a." nekad nah*** nebūs vajadzīga anti-ekstra :D

rudens68 29.oktobris 2013 19:40
0 0 Atbildēt

Pats ieguvu tiesības viegli 90 -o gadu vidū , toreiz tas bij ļooti viegli . Tad 6 gadi vispār nebraucu . Kad nobrieda braukšanas nepieciešamība tā tika iegādāts autiņš ar automātu ...nobraukts 140 000 km . Tad sanāca paķert mehāniku , nu nekāds drebulis , pāris reizes noslāpēju un aizgāja .

Ņemot vērā minimālās prasības autoskolās 90 gados tad uzskatu ,ka esmu iemācījies braukt ar automātu un tad bez problēmām pārsēdies mehānikā .

Scania 30.oktobris 2013 2:13
1 0 Atbildēt

Vienmēr būs cilvēki, kuri priecāsies par "automātu" un vienmēr būs tādi, kuri jūsmos par mutitāskingu.

Bezjēdzīga diskusija, pilnīgi tukša.

Palaidniex 30.oktobris 2013 7:08
1 0 Atbildēt

Par to nav jautājums, bet spriest par vadītāja spēju vadīt un savaldīt auto pēc pārnesumu kārbas tipa vai vēl trakāk ieraksta vadītāja apliecībā ir vislielākais stulbums!

rt 30.oktobris 2013 8:34
1 0 Atbildēt

Varbūt vēl vajag iedalīt pēc piedziņas tipa? Te tiešām vajag prasmi braukt.

Ruu@uto 30.oktobris 2013 8:59
1 0 Atbildēt

Palaidniex

Par to nav jautājums, bet spriest par vadītāja spēju vadīt un savaldīt auto pēc pārnesumu kārbas tipa vai vēl trakāk ieraksta vadītāja apliecībā ir vislielākais stulbums!

======================

Mja, te "Palaidniekam" var tikai piekrist - ja instruktors, mācot braukt ar automātu, nespēj pastāstīt apmācamajam

par vadīšanas specifiku, tad ir bēdīgi ...Vēlreiz atkārtoju - nekad nav bijis problēmu ne apdzenot, ne "vadāmajā sānslīdē", vienkārši jāapzinas, ko gribi , un ...viss notiek! :-) Labi, Volvo bija baisi smaga "pakaļa", bet, ja to ņem vērā, problēmu nav, vienkārši ar to "kuģi" nevar dīdīties līdzīgi jebkuram mazauto :-)

REXX 30.oktobris 2013 10:25
1 1 Atbildēt

Nedomāju, ka šādi "sagatavoti" autovadītāji dotu pozitīvu "pienesumu" satiksmes drošībai. Nedomāju, ka viņi būtu "mērāmi ar to pašu striķīti" kā profesionāli sagatavoti autovadītāji. Nu nekad nebūs vienāds iemaņu līmenis un, attiecīgi, uzvedība uz ceļa. Bet likumi visiem vieni. Un ķēdes izturību vērtē pēc vājākā posma.

Palaidniex 30.oktobris 2013 10:49
0 1 Atbildēt

tie kas ir izmantojuši manuālo puļķi agrāk kad nebija automātu tiesības, bet tā arī nekad praksē nav izmantojuši ir pieskaitāmi pie "profesionālajiem" vadītājiem?

Vai pie tādiem ir pieskaitāmi, kas arī reāli ikdienā brauc vai arī tie, kas ķekša pēc māk braukt spoiestas vajadzības gadījumā ar manuālo?

Un kā ar tiem, kuri ar nolādēto tomātu brauc kārtukārtām labāk par gandrīz visiem ikdienas "preofesiopnāļiem" ar manuālo kārbu? Kas tie tādi ir?

Tā arī nesapratu kā tieši kārbas veids vai ieraksts par kategoriju autovadītāja apliecībā reāli atspoguļo spēju LABI un kvalitatīvi vadīt dajebkādu auto?

REXX 30.oktobris 2013 14:59
0 2 Atbildēt

Runa ir par autovadītaju sagatavotību kā tadu. Autovadīšana tiek pieskaitīta pie paaugstinātas bīstamības nodarbēm, un jau tagad apmacība ir diezgan vaja, bet ši 78 koda sistēma ir vēl papildus atvieglojums. Vienalga, ar kādu p/k brauc- manuali vai automātu,- bet sinī gadījumā vad.apliecību iegūst personas pēc "atvieglotiem" noteikumiem ( te nevietā būtu salīdzinājums par to, ka autobūves rītausmā šoferim vispirms bija tvaika kattls jāiekurina un vēlāk ar roku gaitā aizdedze jāregulē). RUNA IR PAR SAGATAVOTīBU braukšanai.

"Tā arī nesapratu kā tieši kārbas veids vai ieraksts par kategoriju autovadītāja apliecībā reāli atspoguļo spēju LABI un kvalitatīvi vadīt dajebkādu auto?"

Iedod kādam 78koda vadītājam auto ar manuālo kārbu, tad redzēsi>

Palaidniex 30.oktobris 2013 16:10
2 0 Atbildēt

Tad jau visa ziemeļamerika ir jāatšauj un visiem jāatņēm apliecība

Un daļai Eiropas jāizdara tas pats...

Kā tieši iespringšana nolikt eksāmenu ar manuāli faktiski ietekmē vadīt prasmes? Vai tiešām jums šķiet, ka autovadīāji ar nīstu manuālo kārbu vai vienkārši kas brauc ar manuālu PATIEŠĀM brauc drošāk? Patiešām?

Manuprāt elementāras daļu auto vadīšanas darbību automatizēšana satiksmi nepadara bīštamāku ne par kapeiku. Tāpēc prasu vai lai lietotu vidtālruni ar paijājamo ekrānu ir obligāta prasme lietot vada tālruni ar ripu???

Pastāsti - kā tieši vadīāja apliecības iegūšana ar automātu apdraud satiksmes drošību????

TIci man blondīne ar manuālo kārbu sataisīs čum lielākas ziepes nekā ar tomātu! Ja uzskati ka ar manuālo parasta blondīne ekstrēmā situācijā sataisīs mazākus sūdus - lūdzu vismaz kripatiņu ticami to noargumentē...

Palaidniex 30.oktobris 2013 10:52
1 0 Atbildēt

p.s.

lai labāk domājās, bija tāds čalītis Alberts Einšteins, vecāki līz cik tur gadiem reāli domāja, ka tik dumiņš bērns, ka no kauna zemē jālien, sirga, šķiet, ar disleksiju - nespēju rakstīt/lasīt...

starp citu tai pat pulciņā ir vēl tādi čaļi kā: Tomass Edisons, Aleksandrs Greiems Bells, Maikls Faradejs, Ričards Brensons u.c.

Kaut kā neviens nav mēģinājis apšaubīt viņu spējas spriest un rīkoties. Kaut gan viņiem reāli rakstīt un lasī prasmes būtu itkā nepieciešamas viņu sasniegumu sasniegšanai. Vai ne tā?

Anafilaktiskais šox 30.oktobris 2013 14:58
0 0 Atbildēt

Spēja/nespēja lasīt/rakstīt neapdraud pārējos.

Palaidniex 30.oktobris 2013 16:14
0 0 Atbildēt

Spēja vai nespēja lietot manuāli arī neapdraud apkārtējos.

Drīzāk kārtīga nespēja lietot manuālo kārbu vairāk apdraud apkārtējos nekā braukšana ar automātu. Un pierādi lūdzu pretējo... Ja vien spēsi!

Un atceries - vismaz 90% vadītāju (pofig ar kādu kārbu brauc) nepiemitīs tie ekstrēmās braukšanas iemaņu argumenti, kurus daža daļa apzināti ir mācījusies un trenējusi! Grāmatvede, kura 45 gadu vecumā tikusi pie dienesta auto un beidzot nolikusi eksāmenu, sēdoša tik tuvu pie stūres, ka krūtis trtaucē to grozīt ar manuālo kārbu sataisīs čum lielākas ziepes, nekā nonākot identiskā situācijā ar tomātu. Jo manuālā auto lietošanas prasmju trūkums un domāšana par darbībām, kuras jāveic beigsies ļāunāk, nekā daļēji automatizēti vadības elementi. Padomā par to!

Martins 11.jūnijs 2015 18:46
1 0 Atbildēt

Esmu braucis gan ar automātu gan manuālu. Tātad teikšu vienu kāda atšķirība Audi Quattro automātam un kāda manuālam.

Pilnīgi nekāda!!!

Nelaimes gadījumi un citas muļķības ir atkarīgas no šofera nevis kārbas. Dzīvojiet līdzi laikam nevis muldiet muļķības.

Jo neredzu iemeslu kāpēc man būtu jāliek uz manuālās kārbas tiesības ja zinu ka tāpat ar tādu nemaz nebraukšu.

Man piemēram patīk, ka nav jāpievērš liela uzmanība ātrumu pārslēgšanai.

Nākotne nāk ar automātiku, to var pateikt arī par sēdēšanu pie datora, ja nepatīk automātika tad ir tāds jautājums: "Ko jūs Velns parāvis darāt pie datora? "

Dāvis 3.marts 2019 12:20
2 0 Atbildēt

Jā, tagad jau pamatīgi palielinājies to cilvēku skaits, kas tiesības kārto uz automātiskās pārnesuma kāŗbas.

Domāju paies gadu desmits un sāksim skaitīt tos, ka vēl kārtos uz manuālās.

Tiem, kas šobrīd nevar izšķirties uz ko tad likt tiesības, varu ieteikt šo rakstu - burnickis.lv/automatiska-atrumkarba/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ginetta Akula - jauns superauto no Apvienotās Karalistes (+ FOTO) 4

Lielbritānijā izstrādāts jauns superauto Ginetta Akula, kas būs pieejams ierobežotā skaitā un, jā, - par diezgan lielām naudiņām. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāji vēja turbīnu tuvumā saņems kompensāciju (+ VIDEO) 12

Valdības apstiprinātie noteikumi, kas nosaka vēja parku attīstītājiem maksāt vietējai pašvaldībai un apkārtnes iedzīvotājiem ikgadēju kompensāciju, sākotnēji attieksies tikai uz tiem vēja parkiem, kuri pašlaik vēl ir projekta stadijā un nav nodoti ekspluatācijā. Lasīt vairāk

 

Nākamnedēļ Frankfurtē notiks izstāde auto nozares profesionāļiem “Automechanika Frankfurt”

No 10. līdz 14. septembrim norisināsies “Automechanika Frankfurt”, kas ir pasaulē lielākā auto nozares tehnoloģijām un pēcpārdošanas tematikai veltītā izstāde profesionāļiem. Izstādes tēma šogad ir “Braukšanas transformācija”, ņemot vērā pārmaiņas, kas šobrīd skar autobūves nozari. Lasīt vairāk

 

Latvijas auto žurnālistu komanda startēs “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensībās 2

No 20. Līdz 21. septembrim Panevēžas autodromā notiks “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensības. Tajās piedalīsies arī auto žurnālistu komanda no Latvijas, sacenšoties gan kopējā ieskaitē, gan arī atsevišķā - Baltijas mediju pārstāvju ieskaitē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti