Lai „melnajam novembrim” sekotu „gaišais janvāris” 2

 
LAMB | 22.decembris 2013 13:21

Pasaulē katru gadu ceļu satiksmes negadījumos iet bojā vairāk nekā 1,3 miljoni cilvēku, vairāk nekā 50 miljoni ik gadu tiek ievainoti.

Ik dienu uz ceļiem bojā iet vairāk nekā 3000 cilvēku, ko var salīdzināt ar sešām lidmašīnas Boeing 707 avārijām. Globāli situācija pasliktinās, tādēļ arvien aktuālākas kļūst Eiropas Komisijas un Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) īstenotās satiksmes drošības programmas. Viena no Eiropā pazīstamākajām un efektīvākajām programmām ir FIA īstenotā ceļu drošības kampaņa („Action for Road Safety campaign”). Tā tiek īstenota, atbalstot 2011. gadā uzsākto ANO ceļu satiksmes drošības desmitgadi (UN Decade of Action for Road Safety).

Autoklubi dažādās pasaules valstīs un kontinentos ir nozīmīgs FIA spēks, jo tieši ar to starpniecību tiek īstenoti projekti un akcijas ar mērķi stiprināt satiksmes drošību. Autoklubs LAMB ir viena no dalīborganizācijām, kas ar FIA atbalstu īstenojusi dažādus drošības projektus, aicinot rūpēties par autogaismām un kopējo automašīnas tehnisko stāvokli, kā arī dodot iespēju autovadītājiem, viņu vidū arī senioriem, atsvaidzināt savas braukšanas prasmes. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem, kuru sev izvirzījusi LAMB, ir aicināt autovadītājus vienmēr ievērot FIA 10 satiksmes drošības Zelta likumus.

Foto: Publicitātes attēls

Autoklubi, kā sabiedriskas organizācijas, ir viens no balstiem, kas satur celtni ar nosaukumu satiksmes drošība. Tomēr uz šī balsta vien ēka nenoturēsies. Tādēļ kā sava veida „autovadītāju acis” LAMB ar lielu uzmanību seko valsts institūciju redzējumam un pieteiktajām aktivitātēm, lai uzlabotu drošību uz ceļiem. Nesenajā Ceļu satiksmes drošības padomē tika akcentēti uzdevumi, kuri varētu situāciju mainīt. Jāpiekrīt, ka lielāka uzmanība jāpievērš jauno autovadītāju gatavībai iekļauties satiksmē, kā arī asāk jāvēršas pret gājējiem, kuri neievēro prasību, lietot atstarotājus. Šādam gājējam būtu jāsaprot, ja arī viņam paša veselība vai pat dzīvība ir mazsvarīga, tad tā ir nozīmīga autovadītājam, kurš pēdējā brīdi pamanot „tumšo gājēju” var veikt negaidītu manevru un smagi ciest, kā arī apdraudēt citus autovadītājus un pasažierus. Būtu laiks no atstarotāju izdalīšanas pāriet vismaz uz brīdinājumiem, kurus fiksētu vienotā datu bāzē un, pārkāpumam atkārtojoties jau, būtu reāls sods. Turklāt gan autovadītāji, gan citi satiksmes dalībnieki, sastopot neredzamo gājēju, varētu aizrādīt un atgādināt par risku.

Šī gada tumšajā bezsniega ziemā ir iezīmējies jauns drauds - tumsā neredzamais velosipēdists. Sniegs netraucē, it kā vēl var, silti saģērbjoties, ērti braukt ar velosipēdu. Tomēr daudzi autovadītāji, arī LAMB biedri, informē par gadījumiem, kad gandrīz uzbraukuši neredzamajam riteņbraucējam. Īpaši šis risks uzskriet kādam „tumšajam rēgam” ir ārpus Rīgas, kur apgaismojums ir sliktāks, kā arī paši riteņbraucēji retāk ir atbilstoši aprīkojuši riteni un uzvilkuši atstarojošo vesti, Rīgā ielas tomēr ir labāk apgaismotas. Šajos laika apstākļos obligāti nepieciešami lukturi - priekšā baltais, bet aizmugurē sarkanais, kā arī atstarojošā veste un nepietiek ar kādu nieka atstarotāju.

Juris Zvirbulis, autokluba LAMB prezidenta Foto: iAuto.lv

Ar nožēlu jāsecina, ka arī decembrī bojāgājušo skaits aug, tātad traģiskā attīstība turpinās. Domājot par dažādajiem plānotajiem sodu palielinājumiem, jāatceras, ka ne vienmēr atļautā ātruma ievērošana glābs no negadījuma. Ir ne tikai atļautais, bet arī drošais ātrums, kas mainās atkarībā no gadalaika un situācijas uz ceļa. Piemēram, pieredzējis autovadītājs pirms gājēju pārejas brauks uzmanīgāk, lai gan atļautais ātrums joprojām ir 50 vai pat vairāk km/h un nepieciešamības gadījumā būs gatavs strauji nobremzēt. LAMB, kā arī daudzi citi FIA autoklubi  uzskata, ka galvenais ir soda nenovēršamības princips, turklāt soda apjomam jābūt samērīgam ar ekonomisko situāciju valstī.

Jācer, ka jaunā fotoradaru programma tiks ieviesta atbilstoši galvenajam uzdevumam – satiksmes drošības stiprināšanai. Aicinām pirms tās praktiskās īstenošanas vēlreiz rūpīgi izvērtēt riskus un apspriest tos kopā ar sabiedriskajām organizācijām un medijiem, lai saņemtu kopēju atbalstu, nevis kritikas lavīnu. Tieši valsts, pašvaldību, sabiedrisko organizāciju un arī nozares žurnālistu kopējs, saskanīgs darbs dotu vislielākos rezultātus. 

 
Visi komentāri
 
asdf 24.decembris 2013 8:24
0 0 Atbildēt

uzmanība tikai 7tajā vietā, kad tai vajadzēja būt 1., ļautu no tiem 10 punktiem atstāt kādus 5... tā turēt!

Guntars 24.decembris 2013 14:49
0 0 Atbildēt

Melnajam vai zilajam novembrim var sekot vienīgi decembris! :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti