5 iemesli kāpēc laicīgi veikt riepu maiņu 4

 
Goodyear | 3.marts 2014 9:35

Tuvojoties siltajam laikam, autovadītājiem ir jāatceras par riepu maiņu – no 1. marta autovadītāji drīkst pāriet no vasaras uz ziemas riepām. Lai arī saskaņā ar likumdošanu Latvijā ar ziemas riepām bez radzēm teorētiski var pārvietoties visu gadu, Goodyear kopā ar auto ekspertiem apkopojis 5 iemeslus, kāpēc, mainoties sezonām, riepu maiņa tomēr būtu jāveic.

Foto: Publicitātes foto

1. Ilgāks riepu kalpošanas laiks
Kā norāda auto nozares eksperti, ziemas riepas pēc uzbūves ir mīkstākas, līdz ar to tās ātrāk nodilst. Ja autovadītāji vēlas, lai riepas kalpotu ilgāk, tad, iestājoties siltākam laikam, jāveic riepu nomaiņa un tās, kuras neatbilst aktuālajai sezonai - jāieziemo.

2. Lielāka drošība
Vasaras riepas, līdzīgi kā ziemas, ir izstrādātas tā, lai mainīgos laika apstākļos aktuālajā sezonā tām būtu labāka saķere ar ceļa segumu. Tas ne tikai palielinās riepas saskari ar ceļu bremzējot un pagriezienos, bet vienlaikus mazinās arī akvaplanēšanas risku.

3. Zemāks degvielas patēriņš un CO2 izmešu līmenis
Tā kā ziemas riepām ir masīvāks protektors, kurš ir paredzēts šķēršļu pārvarēšanai, nevis braukšanai par gludāku ceļa segumu, tad līdz ar to degvielas patēriņš, braucot ar tām, ir lielāks. Savukārt vasaras protektori ir paredzēti lielākai cīņai tieši ar ūdeni pēc spēcīgām lietus gāzēm, līdz ar to riepas nav tik masīvas un tādējādi tiek samazināts degvielas patēriņš, kā arī CO2 izmešu līmenis.

4. Paaugstināts komforts 

Foto: Publicitātes foto

Tā kā vasaras riepas nav tik biezas un masīvas, tad ar tām pārvietojoties, tiek nodrošināts lielāks komforts. Tās ne tikai mazāk vibrē, bet tām ir arī mazāks troksnis.

5. Ceļu seguma saudzēšana
Runājot par riepu maiņu, nozares eksperti ar piebildi, ka to ne visai apzinās autovadītāji, norāda, ka laicīgai riepu maiņai ir ietekme arī uz ceļu seguma saudzēšanu. Jā, tas attiecas uz ziemas riepām ar radzēm, kuras, saskaņā ar likumdošanu, ir jānomaina līdz 1. maijam, bet tas ne vienmēr laicīgi tiek nodrošināts. Līdz ar to tiek bojāti jau tā bedrainie Latvijas ceļi.

 
Visi komentāri
 
Krotow 3.marts 2014 11:41
0 0 Atbildēt

Laika apstākļi Rīgas braucējiem pagājušonedēļ un tuvāko dienu prognoze tiešām vedina veltīgi neplēst ziemas riepas. Vienīgi kas notiks ja pēc cūcības likuma kādu rītu uzsnigs :)

IkdienasViesis 3.marts 2014 12:20
2 0 Atbildēt

Atceros 2001.gada Lieldienas aprīļa vidū, kad uzsniga teju pusmetru biezs sniegs. Ziemenes jau bija nomainītas, ar golfiņu tolaik pāris dienas uz ielas nevarēja izbraukt....Domāju, ka vismaz līdz pusmartam vēl nav kur īpaši steigties ar riepu maiņu. Visādi brīnumi vēl var notikt, pat mīnus 20 marta beigās nepārsteigtu.

Mja 4.marts 2014 8:42
1 0 Atbildēt

Aha, aha...

1. Ja gadā nobrauc padsmit tūkstošus un ziema ir kā šogad, divus gadus visu gadu mierīgi ar vienu ziemas riepu komplektu, kas izmaksu ziņā atbilst tam pašam (riteņi 16/17 collas, 200+ platums, nodilst pie ~40 kkm), un vasaras riepas vispār nevajag.

2. Mūsu ātrumiem (līdz 100) nekādas starpības.

3. Apšaubāmi. Ziemā ir mazāks patēriņš, lai cik tas nebūtu dīvaini, kas palielinās tieši martā (aizdomas par benzīna sastāvu).

4. Pa mūsu lauku ceļiem??? Šī iemesla dēļ jau 2. gadu braucu ar 16 collu ziemenēm un 17 collu vasarenes vairs nelieku.

5. Neattiecas, jo bez radzēm.

Reklāma neķer.

x 9.marts 2014 1:54
0 0 Atbildēt

Man līdzīgi - ir oriģinālās vasarenes, kurām nu jau ir 5 gadi, drīz gribēšu izmest dēļ vecuma, ir pie auto iegādes (pirku 30. dec.) nopirktas ziemenes, kuras tika brauktas normāli divas ziemas, un tad trešajā kaut kā izvilku (prasībām atbilda), jo bija finansiāli smags periods. Un tagad vēl pēdējās ziemenes, kuras nu jau kalpo otro sezonu, un jādomā, ka trešo kalpos vēl normāli (tagad braucu gandrīz 3x mazāk). Pēc trešās ziemas ar pirmo ziemeņu komplektu, bija skaidrs, ka ziemā tās vairs nevar izmantot, tāpēc pavasarī neniekojos ar montēšanu, braucu visu vasaru. Tāpēc arī oriģinālās vasarenes sataupījās. Rezultātā man ir vienas vasaras riepas, ar kurām domāju, ka vēl vienu vasarau var nobraukt, vienas vecas ziemenes, kuras arī varētu nokalpot vienu vasaru un tad varēšu vasarā uzlikt pašreizējās ziemenes, ar kurām līdz tam droši vien braukšu trīs ziemas. Kad sākšu vasarā izmantot pašreizējās ziemenes, man jau būs jaunas, vienu gadu brauktas ziemenes, tātad, ja pašreizējās ziemenes pietiks 2 vasarām, tad uz to kalpošanas beigām man jau atkal būs vienas ziemai nederīgas ziemenes. Domāju, ka ap to laiku es vispār varētu gribēt pārdot auto, bet, lai kā tur arī nebūtu, ir maz ticams, ka kādreiz šim auto pirkšu vasaras riepas. P.S. lai cik slikti bremzētu mans auto vasarā ar ziemenēm, pilni ceļi ir ar mašīnām, kurām bremzes ir sliktā kārtībā, un arī riepas nav labākas, tāpēc pie mūsu smieklīgajiem atļautajiem ātrumiem ir maz ticams, ka manas ziemenes vasarā būs šaurā vieta satiksmes drošībā. Bet komforts tām ir labāks, jo uz tiem pašiem diskiem uzliku 1cm šaurākas un mazliet augstākas riepas, tās ir gan klusākas (sevišķi, kad lameles jau "noslīpētas"), gan mazāk jūt garenrises, gan mīkstāk iet pāri bedrēm. Tik vien kā pasliktinās iespēja ekstrēmi izņemt līkumus, bet tā es vairs nedaru, nav vairs tīņu vecums :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 3

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti