Attiecības starp vieglajiem un autobusiem uz ceļa 41

 
Norberts Dambis speciāli iAuto | 10.marts 2014 17:05

Foto: iauto.lv

Aizgriešana priekšā un distances nozagšana ir biežākie vieglo transportlīdzekļu vadītāju pārkāpumi pret sabiedrisko transportu un tā ir kā diagnoze, kura jāārstē.

Kopā ar autobusa pārvadājumu firmu „Nordeka” vecāko transporta speciālistu Vernonu Kiesneru aprunājāmies ar autobusu šoferiem, kuriem ikdienā jāpacieš pārlieku lielā autovadītāja visatļautība un necieņa pret sabiedrisko transportu un CSN.

Autobusu pieturas

„Viņš nostājās autobusa pieturā, vai nu tu nevari iebraukt, vai nu tu nevari izbraukt, tu vari signalizēt un rādīt uguņus, un viņam būs vienalga, pat bieži vien avārijas signālu nevar ieslēgt.”

„Autobusa pietura juglā: Man ir jāgaida nezinu cik mašīnas, lai vismaz kāds tomēr apstātos un palaistu autobusu ārā no sabiedriskās pieturas. Neviens vairs nelaiž un negrib laist autobusus.”

CSN 80. Punkts norāda, ka „Apdzīvotās vietās transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš trolejbusiem un autobusiem, kuri sāk braukt no apzīmētas pieturas. Trolejbusu un autobusu vadītāji drīkst sākt braukt no pieturas tikai tad, kad ir pārliecinājušies, ka viņiem tiek dots ceļš.” Pirmajā teikuma daļā teikts, ja jālaiž, taču nav norādīts, ka sabiedriskajam transportam ir dota priekšroka, taču uzreiz seko nākamais punkts. Kā var būt tāds punkts, kuru jebkurā gadījumā pārkāpsi vai neizpildīsi. Abiem diviem ir dots ceļš un tur ir tīra avārijas situācija.

Avārijas situācijas

„Tepat pie Teikas, griežoties pa kreisi – paņēmu kreiso joslu un viens kā nāca no videjās joslas, viņš man nogriež ceļu un aiziet garām bez jebkādām problēmām un man momentāli kāja pa bremzes pedāli, bet tai pašā laikā man jau cilvēki nāk pie durvīm kāpt ārā pieturā. Būtu straujāk sabremzējies, visi būtu uzreiz stiklā iekšā.”

„Gājēju pāreja pirms salu tilta. Braucu, iedegas sarkanais. Man ir 3 mašīnas priekšā, es samazinu ātrumu un atstāju sev brīvu distanci, lai man strauji nav jābremzē un pasažieriem nav jāšūpojas. Ripinos lēnām klāt visām 3 mašīnām. Raksturīgi visiem vieglajiem. Nezin kāpēc viņiem jāizgriež priekšā un strauji jānobremzē un rezultātā man nozog distanci.”

Foto: iauto.lv

Vernons Kiesners: „Fizika saka sekojošo: CSN bija iekšā tabula, kurā bija rakstīs – Ātruma starpība starp divām mašīnām vienā virzienā braucošām atšķirās divas reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes. Ja ātrums pirms bremzēšanas atšķiras trīs reizes, tad bremzēšanas ceļi atšķiras deviņas reizes.”

Priekšā esošam ceļu satiksmes dalībniekam, tas ir vieglajam, attiecībā pret citiem ir jāgarantē drošība un priekšā esošais ceļu satiksmes dalībnieks attiecībā pret viņiem taisas cūcības. Dubultās morāles apstākļos šī cilvēku grupa veiksmīgi izdzīvo – talantīgi cilvēki

Saliekot CSN 6. un 10. Punktus vienā nepaplašinātā teikumā un pārfrāzējot sanāk sekojošs teksts – Atceries, esi pieklājīgs, cieni sevi un citus. Tātad visi vieglie, kuri regulāri aizgriež priekšā un strauji nobremzē, neciena autobusa vadītāju un pats sevi.

Autobusu vadītājiem ir jāgarantē pasažieru drošība un nekas cits, jo ja ar pasažieriem kas notiks, tā būs vadītāja atbildība. Žēl autobusa, zaudētais reiss un pasažieru.

 
41 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 10.marts 2014 20:09
24 10 Atbildēt

Bezjēdzīgs un naidu kurinošs raksts. Kauns!

bitte warten 11.marts 2014 12:42
18 2 Atbildēt

Vēl viena tipiska situācija: Ceļš ar intensīvu satiksmi. Es braucu ar vieglo, aiz manis "vernons" ar savām xxx tonnām. Kamēr nav nekādu ierobežojumu abi braucam pēc spidometra ar 100, reāli droši vien ar 90. Drošu distanci starp mums noturēt nākas man, jo tiklīdz kaut mazliet samazinu ātrumu, "vernons" ir 1m attālumā aiz manis un man jāgarantē viņa drošība. Tik tālu viss vē ir puslīdz kārtībā. Problēma sākas ja priekšā gadās kāds kurš brauc uz 90 pēc spidometra. Tad "vernons" tūlīt ir aiz mana bufera. Un es varu kontrolēt distanci tikai starp sevi un priekšā braucošo. Un cerēt, ka aiz manis esošajam "vernonam", kura drošība man jāgarantē, ir viņa tonnām kaut cik atbilstošas bremzes un reakcija. Vēl sliktāk, ja tas priekšā ir vēl viens "vernons". Atrasties avārijas gadījumā starp diviem "vernoniem" nudien negribas

vm.. 11.marts 2014 19:58
17 1 Atbildēt

hmmm... nordea, tātad tālsatiksme?

1. kā tur ar tām apdzīvotām vietām, zīmēm 70.. utm... braucu normāli ap ~100.. viss ok, pie 70 nometu līdz 80... autobuss elso pakausī.. normāli?

2. nordea pa pilsētu 50-60 km? kkā nesen atceros vienu agresīvi manevrējošu tālsatiskminieku, kurš spraucās cauri..

3. pilsētas satiksme un pieturas.. kurā brīdī ir jāieslēdz pagrieziena rādītājs kas liecina par izgriezšanos? tai brīdī kad iebrauc pieturā, vēl pirms atver durvis lai izlaistu pasažierus pārādāsizgriezšanās signāls.. man būtu jāapstājas un jāpalaiž, bet ko? autobuss jau nekur nebrauc, viņš izlaiž pasažierus...

4. autobusa pieturas ārpus apdzīvotām vietām.. nezkādēļ autobuss ir gatavs kamikadze, kurš vienkārši mauc ārā.. tas nekas ka viņam būtu jādod ceļš.. normāli?

P.S. pēdējā laikā gan novērots ka autobusi brauc pieklājīgāk, neveic manevrus ņemot uz masu un tas vismaz manī rada lielāku cieņu pret viņiem..

rezumē - šis raksts, šādā formātā, neuzlabos autovadītāju/autobusu saskarsmes cieņu vienam pret otru, bet dzīvē cienot vienam otru būs rezultāti.. un vienmēr būs arī autobusi kuriem vienmēr būs tikai priekšroka un tāpat arī autovadītājiem...

peace !!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti