Attiecības starp vieglajiem un autobusiem uz ceļa 41

 
Norberts Dambis speciāli iAuto | 10.marts 2014 17:05

Foto: iauto.lv

Aizgriešana priekšā un distances nozagšana ir biežākie vieglo transportlīdzekļu vadītāju pārkāpumi pret sabiedrisko transportu un tā ir kā diagnoze, kura jāārstē.

Kopā ar autobusa pārvadājumu firmu „Nordeka” vecāko transporta speciālistu Vernonu Kiesneru aprunājāmies ar autobusu šoferiem, kuriem ikdienā jāpacieš pārlieku lielā autovadītāja visatļautība un necieņa pret sabiedrisko transportu un CSN.

Autobusu pieturas

„Viņš nostājās autobusa pieturā, vai nu tu nevari iebraukt, vai nu tu nevari izbraukt, tu vari signalizēt un rādīt uguņus, un viņam būs vienalga, pat bieži vien avārijas signālu nevar ieslēgt.”

„Autobusa pietura juglā: Man ir jāgaida nezinu cik mašīnas, lai vismaz kāds tomēr apstātos un palaistu autobusu ārā no sabiedriskās pieturas. Neviens vairs nelaiž un negrib laist autobusus.”

CSN 80. Punkts norāda, ka „Apdzīvotās vietās transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš trolejbusiem un autobusiem, kuri sāk braukt no apzīmētas pieturas. Trolejbusu un autobusu vadītāji drīkst sākt braukt no pieturas tikai tad, kad ir pārliecinājušies, ka viņiem tiek dots ceļš.” Pirmajā teikuma daļā teikts, ja jālaiž, taču nav norādīts, ka sabiedriskajam transportam ir dota priekšroka, taču uzreiz seko nākamais punkts. Kā var būt tāds punkts, kuru jebkurā gadījumā pārkāpsi vai neizpildīsi. Abiem diviem ir dots ceļš un tur ir tīra avārijas situācija.

Avārijas situācijas

„Tepat pie Teikas, griežoties pa kreisi – paņēmu kreiso joslu un viens kā nāca no videjās joslas, viņš man nogriež ceļu un aiziet garām bez jebkādām problēmām un man momentāli kāja pa bremzes pedāli, bet tai pašā laikā man jau cilvēki nāk pie durvīm kāpt ārā pieturā. Būtu straujāk sabremzējies, visi būtu uzreiz stiklā iekšā.”

„Gājēju pāreja pirms salu tilta. Braucu, iedegas sarkanais. Man ir 3 mašīnas priekšā, es samazinu ātrumu un atstāju sev brīvu distanci, lai man strauji nav jābremzē un pasažieriem nav jāšūpojas. Ripinos lēnām klāt visām 3 mašīnām. Raksturīgi visiem vieglajiem. Nezin kāpēc viņiem jāizgriež priekšā un strauji jānobremzē un rezultātā man nozog distanci.”

Foto: iauto.lv

Vernons Kiesners: „Fizika saka sekojošo: CSN bija iekšā tabula, kurā bija rakstīs – Ātruma starpība starp divām mašīnām vienā virzienā braucošām atšķirās divas reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes. Ja ātrums pirms bremzēšanas atšķiras trīs reizes, tad bremzēšanas ceļi atšķiras deviņas reizes.”

Priekšā esošam ceļu satiksmes dalībniekam, tas ir vieglajam, attiecībā pret citiem ir jāgarantē drošība un priekšā esošais ceļu satiksmes dalībnieks attiecībā pret viņiem taisas cūcības. Dubultās morāles apstākļos šī cilvēku grupa veiksmīgi izdzīvo – talantīgi cilvēki

Saliekot CSN 6. un 10. Punktus vienā nepaplašinātā teikumā un pārfrāzējot sanāk sekojošs teksts – Atceries, esi pieklājīgs, cieni sevi un citus. Tātad visi vieglie, kuri regulāri aizgriež priekšā un strauji nobremzē, neciena autobusa vadītāju un pats sevi.

Autobusu vadītājiem ir jāgarantē pasažieru drošība un nekas cits, jo ja ar pasažieriem kas notiks, tā būs vadītāja atbildība. Žēl autobusa, zaudētais reiss un pasažieru.

 
Visi komentāri
 
solaris 10.marts 2014 17:18
12 17 Atbildēt

Kamēr Palaidniex vēl nav sācis histēriski bļaut par "ekonoziedzīgi stūrētu autobusu", vēlos izteikt atzinību par šo rakstu. Tiem, kuri visu mūžu vada tikai vieglo auto, derētu saprast, ka kādreiz arī kāds no viņu tuviniekiem var braukt ar sabiedrisko autobusu.

viesturs 10.marts 2014 17:23
9 2 Atbildēt

ok, es tam visam piekriitu ir taisniiba, bet ir viens bet kapeec taa riikojas,pashi autobusu soferiishi arii nav bez grreka, braucot aaraa no pieturvietaam aarpus apdziivotaam , izrauj priekshaa ne tikai vieglajam kurs brauc ar 90kmh,bet ir redzeeti gadiijumi,ka pat fuureem izbrauc priekshaa,tas ir normaali,cienijamie autobusa vadiitaaji cienat citus un juus arii cieniis. un runaajot par distances nozagshanu ,tu esi suudiigs autobusa vadiitaajs, tas ir jaaparedz ka kaads var ieliist priekshaa.cien vernona kugs ja risini kaadu probleemu,tad nevajag sevi un autobusa soferus baltus un puukainus taisiit,jo juus uz cela loti daudz meeslus taisat.

xxx 10.marts 2014 18:47
3 8 Atbildēt

Ļoti labs raksts no Vernona puses!!!

Ir ļoti grūti ar autobusu vai fūri ievērot šo drošo distanci, jo nepartraukti būs kāds kurš gribēs ielīst pa vidu un nozagt šo drošo distanci..

Ja pie sadursmēm kuras notikušas ar vienā virzienā braucošiem TL automātiski nevainotu aizmugurējo, bet sāktu ar to, ka izvērtētu priekšējā rīcību, vai viņš nav izprovicējis to sadursmi ar saviem pārkāpumiem, tad šāda veida avārījas samazīnātos uz pusi ja ne vairāk, priekšējais būtu spiests aizdomāsies par sekām ko var radīt CSN neievērošana...

Vernons 10.marts 2014 19:42
6 0 Atbildēt

Raksta autors ir Norberts Dambis!

Vernons 10.marts 2014 19:50
6 12 Atbildēt

Visiem klāt nestāvēsi! Tādēļ atvainojos par dažām neveiklām situācijām! Devīze ir nemainīga - priekšā esošam par drošību ir nopietni jāpiedomā!

kaspars 10.marts 2014 19:07
7 0 Atbildēt

kas ir "bremzēšanas ceļa ātrums"? Ātrums, no kāda sāk bremzēt, vai?

Vernons 10.marts 2014 19:46
5 25 Atbildēt

Ja ātrumu starpība atšķiras trīs reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi atšķiras deviņas reizes!

Kam negadās!

LMT 10.marts 2014 20:09
24 10 Atbildēt

Bezjēdzīgs un naidu kurinošs raksts. Kauns!

solaris 10.marts 2014 21:06
8 17 Atbildēt

Par sabiedriskajā transportā esošajiem pasažieriem (t.sk. veciem cilvēkiem, maziem bērniem) jau tev nospļauties, vai ne?

Krotow 10.marts 2014 22:52
8 0 Atbildēt

Visumā atbalstu. Autobusa un trolejbusa masa ir lielāka, arī pasažierus nedrīgst lidināt pa salonu - tur viss būtu skaidrs. Taču pašiem sabiedriskā transporta vadītājiem arī neskādētu ievērot noteikumus kaut vai savā starpā. Piemēram, autobuss pieturā aizgriež priekšā trolejbusam un tas vairs nevar autobusu apbraukt, jo stangas par īsu. Pagājušonedēļ pie Nacionālā teātra, centra virziena pieturā trolejbusa vadītājam likās, ka izdosies aizšmaukt garām no pieturas izbraucošam 37. autobusam (pēc mātes stāstītā, kura tur bija klāt). Beidzās ar bums un megakorķi uz Vanšu tilta. Tāpēc mēs, autovadītāji, cienīsim jūs, sabiedriskā transporta vadītājus - taču cieniet arī paši sevi ;)

Audit 11.marts 2014 9:20
6 1 Atbildēt

„Tepat pie Teikas, griežoties pa kreisi – paņēmu kreiso joslu un viens kā nāca no videjās joslas, viņš man nogriež ceļu un aiziet garām bez jebkādām problēmām un man momentāli kāja pa bremzes pedāli, bet tai pašā laikā man jau cilvēki nāk pie durvīm kāpt ārā pieturā. Būtu straujāk sabremzējies, visi būtu uzreiz stiklā iekšā.”

Gribas pajautāt, kāda velna pēc pasažieri pārvietojas busā tā kustības laikā, ja tas ir bīstami. Kur skatās autobusa vadītājs, viņa tak ir jāatbild par pasažieru drošību!?

Vernons Kiesners: „Fizika saka sekojošo: CSN bija iekšā tabula, kurā bija rakstīs – Ātruma starpība starp divām mašīnām vienā virzienā braucošām atšķirās divas reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes. Ja bremzēšanas ceļu ātrumi atšķirās trīs reizes, tad bremzēšanas ceļi atšķiras deviņas reizes.”

Kārtējais pierādījums plānprātībai, jeb "0+" zināšanu līmenim par fiziku un to ietekmējošiem lielumiem!

Gadīties var tikai vecajam Kiesneram, pietam viņš ir aizmirsis, pat nesaprot, ka pārvadājot cilvēkus, vadot lielu transporta līdzekli atbildība par to ir jāuzņemas konkrētā transporta līdzekļa vadītājam ņemot vērā visus apstākļus, tehniskās īpašības, ceļa stāvokli, satiksmes sensitivitāti un tt.

Autobusa kustības laikā nepārvietoties, un lietot drošības jostas", so tekstu esmu dzirdējis tikai no "JAP" šoferīšiem un Vācijā.

Nu jā, bet tas jau neattiecas uz dīvainajiem!

xxx 11.marts 2014 12:49
4 8 Atbildēt

Nu tad pastāsti ,kā šoferis var 50 cilvēku rīcībai izsekot līdzi, ja pasažieris ir stulbs tad ir un tur jau nav šoferu vaina...

Vedod skolnieku grupas vispār sev var parakstīt nāves spriedumu, proti uz airādījumiem neareģe, skolotājas priekšā nosēdušā un pofig pa visiem.

Tas pats ar ar alkoholiķiem, kur es kā šoferis varu isekot līddzi viņu stulbumam???

Tā pat paziņam bija gadījums, kad pasažieri klaji paņirgājās par šoferīti un viņa aizrādījumiem, līdz pienāca brīdis kad vajadzēja straujāk piebremzēt un logs bija ārā, kad tajā ielidoja pasažieris..

Ko tad man kā šoferim darīt līdz ko kāds pieceļas kajās???

Vienīgi tur varētu nākt talkā CP un sodīt tieši šos neeadekvātos pasažierus, nevis prasīt lai šoferis vel par aukli strādā..

Audit 11.marts 2014 14:01
9 2 Atbildēt

Elementāri! Neklausa, apturi autobusu, nevari pakļaut, lai kāds tas pasažieris, viņu un citus riskam. Pietam tie ir tavi tiešie, kā autobusa vadītāja pienākumi, nodrošināt drošu pasažieru pārvadāšanu!

xxx 11.marts 2014 18:46
3 9 Atbildēt

Interesanti zināt kur tad lai es uz LV ceļiem apturu to autobusu???

Cik mums ir to stāvlaukumu, vecos pēc ceļu remotiem nolikvidē???

Un pēc tava prāta, kas tad mainīsies, ja es arī atradīšu to vietu kur apturēt autobusu???

Un tāpat ja es arī apturēšu to autobusu tad visticamāk autobusa kustības laikā tas mežonis arī atradīsies kājās stāvot vai ar muguru prec ceļu, un risinājums galīgi taja apturēšana nebūs...

Tieši tā nodrošināt drošu pasažiera pārvadāšanu, to ko es arī daru, bet pa plānprātiņiem nu es galīgi nevaru atbildēt, pie tam tiem pasažieriem arī jāievēro kkādas normas un noteikumi un man kā autobusa šoferim nav aitu bars jāgan, kuri uz airādījumiem nereģē..

GB12 12.marts 2014 10:27
6 1 Atbildēt

Elementāri. Pagājušajā gadā lidostas-Parīzes autobusa vadītājs apturēja autobusu un gāja pie pasažiera, kurš runāja pa telefonu. Tur pēc noteikumiem pirmajās divās rindās sēdošie nedrīkst runāt pa mobilo, jo tas traucējot vadītājam. Un turpināja viņš ceļu tikai tad, kad pasažieris nolika telefonu.

aizejošais 11.marts 2014 10:59
11 0 Atbildēt

par laimi daudz varāk - par kārtu vairāk vismaz - ir to vieglo auto vadītāju, kas autobusus tomēr palaiž, vai ne Vernon?

Labāk uzraksti par tiem autobusiem, kas no savām joslām spiežas virsū vieglajiem, kas iebrauc krustojumos un tur stāv, un kas, samirkšķinoties ar saviem pagrieziena rādītājiem, un labi zinot, ka mentu nav, vālē cauri mazākām apdzīvotām vietām krietni pārkāpjot atļauto ātrumu.

zinatajs 26.marts 2014 23:20
2 0 Atbildēt

turpmakai zinašanai-viņi sasveicinās.no policijas viniem nav jabaidās.

wet 11.marts 2014 11:34
6 0 Atbildēt

Labs raksts. Bet - tendenciozs, vienpusējs.

Kādēļ šī paša raksta autors nevarēja, piemēram, pastāvēt 20 minūtes pie Centrālās stacijas un pavērot, kā krustojumu šķērso trolejbusI? Cik daudzos gadījumos sabiedriskais transports mierīgi brauc iekšā krustojumā, labi zinot, ka zem dzelzceļa pārvada ir neliels korķis un ka viņš ar savu milzu dzelzs kasti manevru nespēs pabeigt, tas nozīmē - aizkorķēt visu satiksmi?

Cik daudzi sabiedriskā transporta vadītāji ciena vieglo transportu, mainot joslas no savas sabiedriskā transporta joslas pa kreisi, un burtiski un precīzi ievēro CSN? Piemēri? 11.novembra krastmala, virzienā uz Akmens tiltu.

Krotow 11.marts 2014 16:33
0 1 Atbildēt

Pēc noteikumiem tā nedrīkst, taču viņus var saprast. Būs pieraduši, ka pie mums vieglo šoferi sabiedrisko transportu nereti ignorē. Tāpēc cenšas aizņemt vietu paši.

aansis 11.marts 2014 11:41
7 1 Atbildēt

Diezgan vienpusēji un nekorekti. Distances nozagšana varbūt ir vieglo auto iecienīta, tajā pat laikā lielgabarīta transporlīdzekļi ļoti bieži un rupji nogriež ceļu vieglajiem, kam nākas strauji bremzēt, lai izvairītos no sadursmes - t.i. darīt tieši to, ko pēc Vernona domām nedrīkst. Nez kādēļ no sabiedriskā transporta (pat neskaitot mikriņus un takšus, kas ir īpašs stāsts) puses ir nācies piedzīvot vairāk rupjus pārkāpumus, kas robežojas ar avārijas situācijas izraisīšanu, nekā no vieglo auto vadītāju puses. Diez vai šadā situācijā ir korekti runāt par savstarpēju cieņu.

Kā raksturīgus piemērus, kas novērojami regulāri varu minēt, piemēram strauju "izbraukšanu no pieturas" Raiņa bulvārī - gan autobusi gan trolejbusi regulāri, uzsākot kustību no pieturas, uzreiz pārkārtojas uz otro braukšanas joslu, neskatoties uz to, ka pirmā ir paredzēta sabiedriskajam transportam. Un tas tiek darīts ar pārliecību, ka arī pārkārtojoties ir tāda pat priekroka, kā uzsākot kustību no pieturas... Tāpat sistemātiski tieši lielgabarīta sabiedriskais mēdz iebraukt krustojumā, aiz kura ir izveidojies sastrēgums, tādejādi bloķējot kustību šķērsojošajai ielai pilnībā, jo atšķirībā no retāk sastopamajiem "vieglajiem atsaldeņiem", to nav iespējams pat apbraukt.

Iespējams, ka tieši no profesionālu puses būtu nepieciešams sākt šo situāciju risināt. Veidot kaut kādus kursus, kuros mācīt, kā iemantot, nevis pieprasīt, šo gaidīto cieņu. Diemžēl jāsaka, ka profesionālo autovadītāju vidū ir novērojama skaidri saredzama tendence - tālbraucēji (gan fūres, gan autobusi) lielākoties māk "saprasties" ar vieglajiem, bet vietējie (pilsētas autobusi, baļķvedēji u.c.) paši uzvedas kretīniski un sūdzas, ka viņiem visi traucē.

Audit 11.marts 2014 14:11
8 2 Atbildēt

Vernons un citi , Te noteikti pateiks: "Bet kā lai mēs savādāk daram!?", vai "Pats pamēģini!"!

Tādi nu mums tie "profesionāļi" ir!

k442 11.marts 2014 12:24
3 0 Atbildēt

Manuprāt, raksts švaks, nav tajā nopietnas analīzes un argumentētu vērtējumu, jāsaka, ka biju cerējis uz kaut ko vairāk...

Ja nopietni, uzskatu, ka gandrīz visu uz ceļa izšķir cilvēka faktors - ja tiešām visi godprātīgi ievērotu CSN 10. punkta prasības, negadījumu nebūtu gandrīz nemaz. Diemžēl "mazo" un "lielo" attiecībās bieži sastopamas divas bezatbildīgas un bīstamas attieksmes - no vienas puses, es esmu ātrs un varu visur paspēt/iespraukties/izlīst, bet no otras - kas lielāks, tam taisnība...

Un vēl - nevaru nepiekrist "palaidnieka" bieži vien paustajam - braukt droši nozīmē ne tikai neizraisīt bīstamas situācijas, bet arī nepārvērst citu izraisītās bīstamās situācijas negadījumos, ja vien pastāv iespēja tos novērst. Pēdējais attiecas vienādā mērā uz pilnīgi visiem satiksmes dalībniekiem neatkarīgi no gabarītiem...

xxx 11.marts 2014 12:39
0 7 Atbildēt

Tikai vīņš nepartraukti grib attaisnot priekšā braucošā pārkapumus, kuri var novest pie negadījuma, un mēģina visiem iestāstīt ka pie tādā gadījumā būs vainīgs aizmugurējais...

Tur nu gan es nekādi viņam nevaru piekrist, jo reāli šādu uskatu dēļ rodas noziedzinieki un priekšā braucošam rodas nesodāmības sajūta...

bitte warten 11.marts 2014 12:42
18 2 Atbildēt

Vēl viena tipiska situācija: Ceļš ar intensīvu satiksmi. Es braucu ar vieglo, aiz manis "vernons" ar savām xxx tonnām. Kamēr nav nekādu ierobežojumu abi braucam pēc spidometra ar 100, reāli droši vien ar 90. Drošu distanci starp mums noturēt nākas man, jo tiklīdz kaut mazliet samazinu ātrumu, "vernons" ir 1m attālumā aiz manis un man jāgarantē viņa drošība. Tik tālu viss vē ir puslīdz kārtībā. Problēma sākas ja priekšā gadās kāds kurš brauc uz 90 pēc spidometra. Tad "vernons" tūlīt ir aiz mana bufera. Un es varu kontrolēt distanci tikai starp sevi un priekšā braucošo. Un cerēt, ka aiz manis esošajam "vernonam", kura drošība man jāgarantē, ir viņa tonnām kaut cik atbilstošas bremzes un reakcija. Vēl sliktāk, ja tas priekšā ir vēl viens "vernons". Atrasties avārijas gadījumā starp diviem "vernoniem" nudien negribas

skats no malas 14.marts 2014 8:46
1 3 Atbildēt

Tu vispār pats saproti savu savārstījumu?

zinatajs 26.marts 2014 23:32
1 3 Atbildēt

neviens daudzmaz ar galvu domajoš profesionalis nelidis tev 1m attālumā! ja tu man traucēsi braukt man vajadzigajā ātrumā es atradišu vietu kur droši tev aiziet garām vienā rāvienā. Visiem plānā galdiņa urbējiem-ja apdzen tad apdzen tā lai tevi vairs neredz.

IkdienasViesis 11.marts 2014 13:44
4 11 Atbildēt

Mans brālēns ir ilggadējs trolejbusa vadītājs. Respektēju un cienu viņa darbu. Tāpēc , pret busistiem esmu ļoti tolerants un vienmēr cenšos tos palaist priekšā. Pr to esmu jau saņēmis ne vienu vien naidīgu skaņas un gaismas signālu no "kolēģiem" autovadītājiem. Vispār,, vajadzētu izveidot jaunu soda veidu - par ceļa nedošanu sabtransa vadītājiem - 3 dienas bez atalgojuma jāšancē par vadītāju Rīgas sabtransā....šitā daudzus varētu izmācīt cienīt sabiedrisko transportu.

aansis 11.marts 2014 14:20
2 0 Atbildēt

Pats aptver savas idejas utopiskumu? Kā tev liekas, cik no tiem nelaidējiem ir nepieciešamā kvalifikācija "sodam"?

Man, personīgi, nebūtu iebildumu pārmaiņas pēc trīs dienas iejusties šādā darbā arī sava atvaļinājuma laikā. Tikai atbilstoša kategorija man nav un visticamāk arī nekad nebūs.

Palaidniex 11.marts 2014 17:53
12 1 Atbildēt

Es neattaisnoju autovadītājus, kur spraucās jebkurā brīvajā caurumā. Tādi ir gan starp vieglo, gan starp moto, gan starp velo un autobusu/kravinieku šoferiem. Pilnīgi starp visiem ir normāli autovadītāji, vernoni un visur iespraukties gribētāji.

Ir čupa ar situācijām kur vainīgi ir vieglo, moto, velo stūrētāji, bet ne mazums paši lielo transpora līdzekļu stūrētāji ir tādu pat muļķību autori.

Kāpēc Brīvības ielā starp bruņinieku un Ģertrūdes ielām trolejbusiem jābrauc gandrīz paralēli pa 2 joslām un pēc tam trolejbusam, kurš brauc otrais, bet pa otro joslu ir sašutums, ka tas netiek pieturā, kurā pats ieķīlējis vieglā auto šoferi?

Raiņa bulvāris - no pirmās - sabtrans joslas uz otro, kas domāta visiem? Brīvības gatve nobraucot no VEF tilta līdz pieturai brauc pa 2. joslu un tas no 2. joslas rauj pāri pirmajai joslai pieturas kabatā? Autobusi, kas iebraucot pieturā vēl īsti neatvēruši durvis, vēl kādam biļete jāpārdod, bet jau sāk rādīt kreiso pagriezienu; tas pats VEF tilts, kad juglas virzienā, kad pēcpusdienā atļauts braukt arī pa sliežu klātni autobusi ar vienu ratu brauc pa sliedēm neļaujot izmantot vieglajiem iespēju samazināt stūķi izbraucot satiksmes pārvadu pa divām joslām... Trolejbusi, kas brauc pa biķernieku mežu ar 50 km/h gar ceļa viduslīniju, vai stāv pirms meža Ķeguma ielas pieturā, jo brauc ar lielu grafika apsteigumu, trolejbusi, kas uz Valdemāra ielas un Stacijas laukumā iebrauc krustojumos, kaut zina ka paliks krustā un nekur neizkustēsies arī šķērsiela, trolejbusi, kas no pieturas uzsāk braukšanu pie Ropažu ielas krusta uz tīru sarkano...

Turpināt?

Es neattaisnoju nevienu vernonu, nevienu līdēju vai stulbeni.m

Tikai pirms apgalvot ka visi vieglo auto stūrētāji ir kretīni, nevajag pārcensties ar vispārinājumiem, kā arī atcerēties arī savus lielgabarīta un pasažieru transporta "varoņus".

Kamēr būs nospiedošā vairākumā triju tipu braucēji:

1. Vernonveidīgie -"visiem jābrauc tā, lai man ērti pārkāpt"

2. Paši gudrākie un steidzīgie - " būšu gudrāks un pārējiem tikšu garām pirmais/ man visvairāk vajag"

3. Pareizie - es vispareizāk ievēroju un braucu labāk par pārējiem, kas man tikai traucē

Uz ceļa būs kā būs.

Mans moto dari tā, kai citu kļūdas automātiski nepārtaptu bezjēdzīgā CSNg, un tā, lai paša kļūdas netraucētu citiem.

Es neuzskatu sevi par labāko uz pasaules braucēju un pieņemu, ka nekļūdās tikai roboti. Es uzskatu sevi par satiksmes dalībnieku, kam gan pašam negribas citus traucēt, gan vēlos, lai man bezjēdīgi netraucē.

vm.. 11.marts 2014 19:58
17 1 Atbildēt

hmmm... nordea, tātad tālsatiksme?

1. kā tur ar tām apdzīvotām vietām, zīmēm 70.. utm... braucu normāli ap ~100.. viss ok, pie 70 nometu līdz 80... autobuss elso pakausī.. normāli?

2. nordea pa pilsētu 50-60 km? kkā nesen atceros vienu agresīvi manevrējošu tālsatiskminieku, kurš spraucās cauri..

3. pilsētas satiksme un pieturas.. kurā brīdī ir jāieslēdz pagrieziena rādītājs kas liecina par izgriezšanos? tai brīdī kad iebrauc pieturā, vēl pirms atver durvis lai izlaistu pasažierus pārādāsizgriezšanās signāls.. man būtu jāapstājas un jāpalaiž, bet ko? autobuss jau nekur nebrauc, viņš izlaiž pasažierus...

4. autobusa pieturas ārpus apdzīvotām vietām.. nezkādēļ autobuss ir gatavs kamikadze, kurš vienkārši mauc ārā.. tas nekas ka viņam būtu jādod ceļš.. normāli?

P.S. pēdējā laikā gan novērots ka autobusi brauc pieklājīgāk, neveic manevrus ņemot uz masu un tas vismaz manī rada lielāku cieņu pret viņiem..

rezumē - šis raksts, šādā formātā, neuzlabos autovadītāju/autobusu saskarsmes cieņu vienam pret otru, bet dzīvē cienot vienam otru būs rezultāti.. un vienmēr būs arī autobusi kuriem vienmēr būs tikai priekšroka un tāpat arī autovadītājiem...

peace !!

HD 12.marts 2014 0:08
6 2 Atbildēt

Reāla situācija. Buss, 20km ceļa posms un vieglais auto. Es apdzenu busu. Braucu uz 105 km/h. Braucu, pēc minūtem 3 skatos - spidometrā jau 115 km/h. Atlaižu gāzi, braucu uz 100, skatos, buss nāk tuvāk. Tātad - pārkāpj noteikumus ar visiem saviem pasažieriem. Turpinu braukt uz 100. Pie apdzīvotas vietas baltās šiltes buss jau man pietuvojies 10 metru attālumā!

Kanibaals 12.marts 2014 0:39
2 0 Atbildēt

Nu ja sabiedriskā transporta vadītāji iemācītos pareizi lietot virzienrādītājus tad tos arī biežāk varētu palaist. Tādus kas iebraucot pieturā uzreiz rāda kreiso virzienrādītaju nelaižu un nelaidīšu, jo tur vēl ilgi būs jāgaida pirms tiešām uzsāks kustību.

Vēl autobusu šoferiem derētu pamācīties bremžu lietošanu, jo arī piemirst ka neved kartupeļu maisus bet cilvēkus. Tātad apturot autobusu mirkli pirms apstāšanās jāatlaiž bremzes tā lai nav beigās knābiens uz priekšu.

skats no malas 14.marts 2014 8:57
2 0 Atbildēt

Par to kreiso pagriezienu taisnība.Esmu novērojis,ka ar šo sērgu slimo mikriņu vadītāji.

Vernons 14.marts 2014 10:28
2 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu!

J 12.marts 2014 0:56
4 0 Atbildēt

" Žēl autobusa, zaudētais reiss un pasažieru."

Prioritātes labas...

kains 12.marts 2014 8:59
2 0 Atbildēt

Tai pašā laikā, braucot uz papīrfabriku, Mucenieku autobusa vadītājiem sērga ir apstāties pieturā ceļā vidū, nevis pagriezt tuvāk pieturai. Tur jau tā intensīva satiksme un pieturas izvietotas ceļa līkumos, kas nav pārredzami.

zinatajs 26.marts 2014 23:35
0 0 Atbildēt

Tavai zinašanai-pie visām pieturām nevar braukt klāt jo apmales ir par augstu ķeras durvis.tu taču durvis nelabosi ne..

Verotajs 13.marts 2014 17:54
5 1 Atbildēt

Kur iAuto ņem tik "talantīgus" autorus? Turklāt pēc satura izklausās pēc pasūtījuma raksta no kāda busu autoparka :)

Dzīvē nemaz tikatraki nav, ka šos neviens nelaiž ārā no pieturām.. katrs trešais ceturtais to dara...

Vernons 14.marts 2014 10:27
3 3 Atbildēt

Arī Tev ir iespēja piedalīties šādā autobusu vadītāju saietā un pakalausīties ko viņi stāsta par Tevi un Tev līdzīgiem!

Ja Tevi apmierina patreizējie CSN kuros nav sadaļas brīdinājuma signāli un to lietošana. Ja CSN 73. punkts ir pietiekami labs, lai brīdinātu par ātruma samazināšanu! Ja Tevi apmierina CSN kuri sastāv no viena vienīga punkta vienas trešās daļas - "ievēro distanci" un negarantē drošību, tad nečīksti, Tu esi viens no šīs noziedzīgās politikas elementiem.

Nav jau autobusu vadītāji arī tādi pūkaini, tikai viņi vada autobusu siena šķūņa lielumā un dabiskās izlases ceļā tur ir nonākuši. Ar varu Jūs nepiespiedīsi vadīt autobusu un smagos, bet čakarēt kustību, gan labi protat. Vēlu veiksmi!

Ģerevņa 18.marts 2014 13:51
4 3 Atbildēt

Vieglo auto vadītāji sāk taisnoties un bakstīt ar pirkstu -kā tie autobusu vadītāji paši brauc. Piekrītu. Starp autobusu šoferiem ir pietiekoši daudz aunu(tas ir vēl maigi izsakoties) , bet cik pa latvijas ceļiem brauc autobusu, un cik vieglo auto? Tātad vieglo auto vadītāju-muļķi sastapt ir daudz vieglāk.

Te grēko arī autoskolas. Ja cilvēks iet kārtot tiesības- viņam neviens nepaskaidros ko nozīmē kravas auto vai autobuss. autoskolai ir tikai svarīgs ķeksītis statistikai- vel viens ticis pie tiesībām ar viņu starpniecību. vai tam "B" kategoriju ieguvušajam ir kau mazākā jēga kas ir darbs uz autobusa vai fūras- kas ir saraksts kas ir digitālā karte ar darba laika kontroli. es braucu 80-man pie d....., bet fūras šoferim pēc divām stundām jāliekas malā jo beidzies atļautais braukšanas laiks un priekšā vēl pāris simti kilometru. Autubusu stūrētāji lai sēž pie ratiem, izbraukuši uz ceļa pavizināties- saraksts pasžieri -muļķības nevar būt.

treilis 5.maijs 2014 13:06
3 0 Atbildēt

Jā, jā, busi tie labie, mēs tie sliktie. Ceļš Mārupe - Jaunmārupe (pa vienai joslai katrā virzienā), gaiša diena, es velku tā kaut kur 100. Ap simts metrus man priekšā zilibaltais skaistulis vienā mierā griež ārā no pieturas, johaidī, es taču neesmu tik neredzams (koši sarkans autiņš), te nav apdzīvota vieta, kur tev priekšroka!!! Pie tam pretī nāk pāris smagie. Sabremzējos, sakopos, nepatīkami. Un tā jau nav vienīgā reize - kad es braucu ar moci, autobuss vai troļļuks vienā mierā izgriezīs no sānielas vai nomanīs joslu man gar degunu. "Kas ta viņam ar moci, gan jau apbrauks". Tā, lūk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti