Ziemas riepas vasarā 24

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Gada auto | 10.jūnijs 2014 11:00

Satiksmes drošības ekspertu un riepu tirgotāju daudz kritizētajam, bet Latvijā tomēr populārajam lēmumam – turpinu braukt ar ziemas riepām – ir viena liela priekšrocība. Naudu riepām (jaunām „ziemenēm”) vajadzēs tikai rudenī. Un trūkumu nemaz nav daudz. Turklāt tie nav tik briesmīgi, kā plikas vasaras riepas slīde.

Vairākkārtējais Latvijas čempions rallijā Ivars Caune, lūgts komentēt šādu izvēli, žurnālā „Latvijas Gada auto 2014” rakstā saka: „Labākais variants tas, protams, nav. Bremzēšanas ceļš uz asfalta būs nedaudz garāks, stabilitāte līkumos karstā laikā un lielos ātrumos mazāka, rites troksnis nedaudz lielāks, rites pretestība un tātad degvielas patēriņš arī nedaudz lielāks. Taču braukt Latvijā atļautajos ātrumos ar ziemas riepām var droši visu gadu. Slapjā ceļā vai uz grants tās neapšaubāmi būs drošākas nekā pusplikas vasaras riepas.” rakstā stāsta Ivars Caune.

Atis Jansons Foto: iAuto.lv

Šis nav vienīgais taupības padoms, kuru līdzās jaunu auto aprakstiem un vērtējumiem varam atrast „Gada auto” organizatoru izdotajā žurnālā. Konkursa žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons, piemēram, plašā rakstā par riepu un disku izvēli visai asi kritizē riepu ražotāju radīto ļoti dārgo lielo disku un zemprofila riepu modi.

„Ko iegūstam palielinot diska izmēru? Iespēju lietot zemāku, platāku, „smukāku” riepu. Akselerācijā un bremzēšanā izmaiņas ir minimālas. Stabilitāte līkumā pieaugs. Pagriezienu, kurš normāli būtu braucams ar 60 km/h, kuru ar standarta riteņiem bez riepu kaukšanas varējāt izbraukt ar 100 km/h, nu ņemsiet klusu un ar 120. Vai vajag? Kāda tam jēga, ja neesat sacīkšu trasē?

Ko zaudējam? Naudu. Jo lielāks disks un riepa, jo tie dārgāki. Ja dārgi maksājot iegūtais turklāt vēl ir smags, palielina „neatsperoto masu” un slogo piekari – nauda ir burtiski izmesta miskastē.

Auto standarta komplektācijā paredzētais minimālais riteņu un riepu izmērs ir Latvijas apstākļiem optimālais, tas ir kompromiss starp aktīvās drošības (citu sauktas par “sportiskumu”) prasībām pēc stabilitātes vilkmē, bremzēšanā, pagriezienos (zemāka profila un platākas riepas) un pretējām degvielas ekonomijas, piekares nepārslogošanas, mierīgas, “pilsoniskas” vadāmības un komforta īpašībām, kuras iegūst uzstādot vieglāku, nedaudz šaurāku, nedaudz augstāku, mīkstāku un maigāku riepu. Tas ir zelta vidusceļš, uz kura, manuprāt, vajadzētu palikt un turēties.”

Vēl žurnālā atrodama analīze par braukšanas ātruma izvēles paradumiem Latvijā, un pieredzējušā satiksmes drošības eksperta Oskara Irbīša komentārs par droša braukšanas ātruma izvēli. Konkursa žūrijas biedrs rallija „Kurzeme” organizators liepājnieks Uldis Hmieļevskis stāsta par to, kā gadu gaitā mainās jēdziens „sapņu auto”.

Žurnāls atrodams lielākajās preses tirdzniecības vietās, „Rimi”, „Maxima”, „Prisma” un „Narvesen” kioskos. Turpmāk līdzīgs izdevums plānots reizi gadā, saka konkursa organizators Māris Ozoliņš.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
garais 12.jūnijs 2014 12:58
17 0 Atbildēt

Problēma sākas ar jēdzienu "ziemas riepa" ir visai liela atšķirība starp kārtīgu nagleni, mīkstu lameļu riepu un eiropas tipa "ziemeni". Ja pirmā un pēdējā vēl ir braucama vasarā tad lameļu riepa pa karstu asvaltu slīd tāpat kā pa ledu.

āksts 10.jūnijs 2014 13:45
7 2 Atbildēt

man jau diezgan muļķīga liekas atsauce - daudz jābraukā pa granteni, tāpēc ziemenes labi. man arī, un ar domu aizbraukt uz norgi ziemā, tāpēc ziemā radžotās. kāda braukšana ar radzēm vasarā?

personīgais viedoklis - 3 komplekti. radžotas, vissezonas(eiropas ziemas), vasaras. Latvijai ideāli. varbūt liekas dārgi, bet patiesībā ne dārgāk kā reizi gadā mainīt vienīgās.

GB12 10.jūnijs 2014 13:52
7 0 Atbildēt

nu, līdz tavu komentāru līmenim točno netiek... :)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti