Ziemas riepas vasarā 24

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Gada auto | 10.jūnijs 2014 11:00

Satiksmes drošības ekspertu un riepu tirgotāju daudz kritizētajam, bet Latvijā tomēr populārajam lēmumam – turpinu braukt ar ziemas riepām – ir viena liela priekšrocība. Naudu riepām (jaunām „ziemenēm”) vajadzēs tikai rudenī. Un trūkumu nemaz nav daudz. Turklāt tie nav tik briesmīgi, kā plikas vasaras riepas slīde.

Vairākkārtējais Latvijas čempions rallijā Ivars Caune, lūgts komentēt šādu izvēli, žurnālā „Latvijas Gada auto 2014” rakstā saka: „Labākais variants tas, protams, nav. Bremzēšanas ceļš uz asfalta būs nedaudz garāks, stabilitāte līkumos karstā laikā un lielos ātrumos mazāka, rites troksnis nedaudz lielāks, rites pretestība un tātad degvielas patēriņš arī nedaudz lielāks. Taču braukt Latvijā atļautajos ātrumos ar ziemas riepām var droši visu gadu. Slapjā ceļā vai uz grants tās neapšaubāmi būs drošākas nekā pusplikas vasaras riepas.” rakstā stāsta Ivars Caune.

Atis Jansons Foto: iAuto.lv

Šis nav vienīgais taupības padoms, kuru līdzās jaunu auto aprakstiem un vērtējumiem varam atrast „Gada auto” organizatoru izdotajā žurnālā. Konkursa žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons, piemēram, plašā rakstā par riepu un disku izvēli visai asi kritizē riepu ražotāju radīto ļoti dārgo lielo disku un zemprofila riepu modi.

„Ko iegūstam palielinot diska izmēru? Iespēju lietot zemāku, platāku, „smukāku” riepu. Akselerācijā un bremzēšanā izmaiņas ir minimālas. Stabilitāte līkumā pieaugs. Pagriezienu, kurš normāli būtu braucams ar 60 km/h, kuru ar standarta riteņiem bez riepu kaukšanas varējāt izbraukt ar 100 km/h, nu ņemsiet klusu un ar 120. Vai vajag? Kāda tam jēga, ja neesat sacīkšu trasē?

Ko zaudējam? Naudu. Jo lielāks disks un riepa, jo tie dārgāki. Ja dārgi maksājot iegūtais turklāt vēl ir smags, palielina „neatsperoto masu” un slogo piekari – nauda ir burtiski izmesta miskastē.

Auto standarta komplektācijā paredzētais minimālais riteņu un riepu izmērs ir Latvijas apstākļiem optimālais, tas ir kompromiss starp aktīvās drošības (citu sauktas par “sportiskumu”) prasībām pēc stabilitātes vilkmē, bremzēšanā, pagriezienos (zemāka profila un platākas riepas) un pretējām degvielas ekonomijas, piekares nepārslogošanas, mierīgas, “pilsoniskas” vadāmības un komforta īpašībām, kuras iegūst uzstādot vieglāku, nedaudz šaurāku, nedaudz augstāku, mīkstāku un maigāku riepu. Tas ir zelta vidusceļš, uz kura, manuprāt, vajadzētu palikt un turēties.”

Vēl žurnālā atrodama analīze par braukšanas ātruma izvēles paradumiem Latvijā, un pieredzējušā satiksmes drošības eksperta Oskara Irbīša komentārs par droša braukšanas ātruma izvēli. Konkursa žūrijas biedrs rallija „Kurzeme” organizators liepājnieks Uldis Hmieļevskis stāsta par to, kā gadu gaitā mainās jēdziens „sapņu auto”.

Žurnāls atrodams lielākajās preses tirdzniecības vietās, „Rimi”, „Maxima”, „Prisma” un „Narvesen” kioskos. Turpmāk līdzīgs izdevums plānots reizi gadā, saka konkursa organizators Māris Ozoliņš.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
iAuto 10.jūnijs 2014 12:50
3 1 Atbildēt

Ir kāds no iAuto lasītājiem, kas tagad vēl brauc ar ziemas riepām? Ja jā, lūdzu uzraksti kāpēc neesi nomainījis?

GB12 10.jūnijs 2014 13:07
5 3 Atbildēt

Kurš tad ies atzīties!?

REXX 10.jūnijs 2014 13:16
5 10 Atbildēt

Jā, braucu, ar busu,(RWD),ziemenes,no "lētā plauktiņa", daudz jābrauc pa zemes,grants ceļiem, slapju zāli (kā lauku māju pagalmos). Neatmaksājas pirkt 2 kompl. riepu, no kurām viens kompl. būtu lietojams 3-4 mēn. gadā. Noteikti ir skaļāks, utt,. bet toties mainu riepas 1reiz gadā- novembra sākumā.

aansis 10.jūnijs 2014 17:20
4 0 Atbildēt

Jā, braucu. Ar brīvdienu auto, kas ievērojamu daļu sava nobraukuma pavada nesafaltētos ceļos. Ar vasaras riepām dubļos vai zālē daudz ātrāk var "iesēsties". Otram, kas tiek izmantots arī ceļojumiem un līdz ar to arī automaģistrālēs attiecīgā ātrumā, ir atbilstošas vasaras riepas.

Pīters 10.jūnijs 2014 19:57
4 0 Atbildēt

Jā, braucu. Ziemenēm 5 gadi, bet protektors priekš vasaras vēl dziļāks nekā vasarenēm. Jānobrauc ir, jo nākošziem paredzētas jaunas.

stingrā mamma 11.jūnijs 2014 2:19
5 0 Atbildēt

Lietoju vienīgi second hand auto, jo Latvijas apstākļos jauna auto cena, ieskaitot Latvijas nodokļus, ir vismaz mazjēdzīga, ja ne bezjēdzīga. Katra nākamā auto lietošanu Latvijā sāku ar lieto disku nomārrutkošanu un Latvijas apstākļiem un budžetam attiecīgu riepu uzlikšanu. Kādas zemās riepas un lietie diski, ja jāiekļaujas plūsmā uz Salu tilta un pirms remonta Rīgā, kur jaunas bedres aug ātrāk nekā sēnes? Paldies sakarīgiem vīriem, kuri nekaunina normālus cilvēkus par taupīgu auto ekspluatāciju, ieskaidrot ziemasriepu izmantojumu īsajās LV vasarās. Vēl jau būtu jāpiemin un jānošķir arī attiecīgā auto un tā vadītāja sezonālie nobraukumi. Kas iebildīs? Pašpietiekamie naudīgie pižoni un riepu un disku tirgotāji, kā arī, protams, reklāmisti. Tieši tā arī jālasa jebkuru autopublikāciju teksti, -- vispirms sev noskaidrojot, kurš frukts rakstījis un kāpēc. Paldies Atim Jansonam un Ivaram Caunem, -- godīgi viedokļi!

Solvita 11.jūnijs 2014 6:00
2 0 Atbildēt

Braucu tādēļ, ka iegādājos automašīnu tikai ar ziemas riepām, un pagaidām finansiālu apsvērumu dēļ nevaru iegādāties jaunas vasaras riepas.

LMT 10.jūnijs 2014 13:28
1 7 Atbildēt

Smiekli, nāk par šiem ekspertiem!

GB12 10.jūnijs 2014 13:52
7 0 Atbildēt

nu, līdz tavu komentāru līmenim točno netiek... :)

iAuto 10.jūnijs 2014 15:12
4 0 Atbildēt

un aiziet par nabagriepām un bagātrieām ...

āksts 10.jūnijs 2014 13:45
7 2 Atbildēt

man jau diezgan muļķīga liekas atsauce - daudz jābraukā pa granteni, tāpēc ziemenes labi. man arī, un ar domu aizbraukt uz norgi ziemā, tāpēc ziemā radžotās. kāda braukšana ar radzēm vasarā?

personīgais viedoklis - 3 komplekti. radžotas, vissezonas(eiropas ziemas), vasaras. Latvijai ideāli. varbūt liekas dārgi, bet patiesībā ne dārgāk kā reizi gadā mainīt vienīgās.

aansis 10.jūnijs 2014 17:22
4 0 Atbildēt

Kas tur muļķigs? Ziemas riepa uz grants ceļa tur labāk, nekā asfaltam domāta vasaras riepa.

Aigarcix 10.jūnijs 2014 20:10
1 0 Atbildēt

Katram savs.Bet ja ik pa laikam nobraucu no asfalta,tad labāk visu gadu ar M+S,kas vairāk uz ziemenēm velk,nekā k-kādas vasaras riepas.nu ,sorry, esmu no tiem kam patīk iebraukt dziļāk mežā nekā citiem,un tamdēļ dodu priekšroku ripuļiem kas var izrakties.Ja gribētu ko ekonomēt,tad brauktu ar sabtransportu.;)Un kam man zemprofilenes uz mūžīgi izrakātajiem Latvijas ceļiem?

KillerMiller 13.jūnijs 2014 9:17
0 0 Atbildēt

Gan jau rakstā runa arī ir par M+S, kas vairāk uz ziemenēm velk. Citiem vārdiem sakot par centrāleiropas tipa ziemas riepām, kuras arī lieto vairākums mūsu autobraucēju.

Par radžotajām un supermīkstajām skandināvu tipa riepām nez vai runa.

ak 10.jūnijs 2014 14:11
5 0 Atbildēt

Ja, es varu atzīties. Vienam no maniem auto-Foresteram, ir ziemas riepas. Jo-ar ne visa svaigajām, bet vēl braucamajam bezradžu ziemas riepām tika nopirkts. Kad pienāca rudens, nopirkām pavisam jaunas ziemas riepas ar radzēm ziemai. Un tagad ko - pirkt vēl vienas jaunas vasarenes, ja šīs pusvecās ziemenes vēl der? Kamēr nobrauksim līdz atzīmei, tad pirksim jaunas vasarenes :)

āksts 10.jūnijs 2014 14:40
5 1 Atbildēt

ja baigi nelauž, piefiksē degvielas rādijumus tagad foresteram, un tad kad nomainīsi vasarenes. ne jau nu ripuļi atpelnīsies , bet interesanti redzēt starpību.

varēsi kadreiz uzmest gudru un patiesu komentāru iz dzīves.

p.s. mazliet foresteru fans.

ak 10.jūnijs 2014 15:57
3 1 Atbildēt

Patēriņus saviem auto vienmēr zinu. Ja kas mainās, tūlīt pamanu. Pagaidām tas pats Foresters ēd 12 l/ 100 km gāzes jauktā ciklā, ja kas.

TDIOTS 10.jūnijs 2014 22:19
2 6 Atbildēt

Ja nākas braukt arī pa granteni , tad skujiņveida ''ziemenes'' ir rulzīgakas par visadām vasaras megapirelli A+A...

Diezgan ilgi tālab nesteidzos mainīt 4mm ''ziemas'' Hakka's R pret vasaras asfalta megariepām Conti Premium - ar viņām pa granteni ira pilnīga ž_pa .

Labs kompromiss izrādijās vasarenes Uniroyal Rainsport , labi tur sausu/slapju asfaltu un pa granteni rulzz nemērā .

Kad bij maximālie ''nasing spešel'' laiki , lieliski iztiku cauru gadu lietojot Debica Frigo2 .

Palaidniex 11.jūnijs 2014 9:00
6 0 Atbildēt

Pabraukājot pa pilsētu vēljoprojām ik pa laikam dzirdami pilsoņi, kas brauc ar radzēm...

vw 11.jūnijs 2014 10:38
0 0 Atbildēt

Ja kko varu dabūt par limonādi, maucu tik virsū.

sharans 11.jūnijs 2014 21:44
0 0 Atbildēt

Beidzamos kādus 5 gadus riepas mainu 1x gadā-kādā novembrī(kādi nu tie laika apstākļi) Gadā noripinu kādus 50-60 kkm, pēc ziemas, nākamo ziemu sākt ar mizām kaut kā negribas, bet nobraukt vasaru ir OK. Degvielas patēriņā īpašu atšķrību nejūt (ml neesmu mērījis. kompis uzrāda apmēram to pašu)

garais 12.jūnijs 2014 12:58
17 0 Atbildēt

Problēma sākas ar jēdzienu "ziemas riepa" ir visai liela atšķirība starp kārtīgu nagleni, mīkstu lameļu riepu un eiropas tipa "ziemeni". Ja pirmā un pēdējā vēl ir braucama vasarā tad lameļu riepa pa karstu asvaltu slīd tāpat kā pa ledu.

xx89 12.jūnijs 2014 16:06
0 0 Atbildēt

Aktīva viedokļu apmaiņa, prieks. LMT visjautrāk, tas labi, jo smiekli pagarina mūžu.

Mēs visi dažādi ekspluatējam braucamos, dažādi ceļa apstākļi un skaidra bilde arī riepas varētu derēt dažādas. Galvenā tēmas ideja, lai auto īpašnieks saprātīgi izvēlētos riepas, izvērējot maciņa iespējas, auto tehniskos parametrus un braukšanas apstākļus!! Problēma vēl pastāv aptāklī, ka liela daļa neorjentējas riepu klāstā un parametros. Tāpēc pirkumi bieži sanākt neadekvāti un domāju, nekā smieklīga tur nav, ja kāds izmetis liekus tubrikus iespaidojoties no pārdevēja "sakārtajiem makaroniem" vai knapi ticis galā ar auto vadību.

Pīters 6.jūlijs 2014 18:57
0 0 Atbildēt

Starpība 50 - 100 ml robežās. Nu un ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti