Jāņi ir neapzinīgāki autovadītāji nekā Līgas 1

LTAB | 23.jūnijs 2014 8:11

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir apkopojis datus par autovadītājiem un autoīpašniekiem Jāņiem un Līgām, izvērtējot to izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) biežumu un nosakot, kuri ir neapzinīgāki autovadītāji – Jāņi vai Līgas. LTAB dati liecina, ka jau pērn novērotā tendence saglabājas, Jāņi izraisa negadījumus daudzas reizes biežāk nekā Līgas.

LTAB dati liecina, ka pērnajā gadā autovadītāji Jāņi kopsummā ir izraisījuši 1247 CSNg, kas ir nedaudz vairāk salīdzinājumā ar 2012.gada rādītājiem. Savukārt autovadītājas Līgas kopsummā 2013. gadā ir izraisījušas 107 CSNg, izraisīto avāriju skaitam paliekot gandrīz nemainīgam. Lai gan Latvijā reģistrēto autovadītāju Jāņu skaits ir nesalīdzināmi lielāks kā Līgu, (Latvijā ir reģistrēti 32 841 autovadītāji Jāņi un 5145 Līgas*), izrēķinot proporcionālo attiecību starp reģistrēto autovadītāju un izraisīto CSNg skaitu, redzams, ka 2013. gadā viens no 26 autovadītājiem Jāņiem vismaz reizi ir izraisījis avāriju, savukārt Līgas – tikai viena no 48.

Foto: iAuto.lv

Arīdzan autoīpašnieku kategorijā vērojams, ka ar Jāņu īpašumā reģistrētajiem auto ir izraisīti vairāk CSNg, kā ar Līgām piederošajiem auto. 2013. gadā ar transportlīdzekļiem, kuru īpašnieki ir Jāņi, kopsummā izraisīti 778 CSNg, turpretim ar Līgu īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem – tikai 84 CSNg. Tādējādi pēc visām kategorijām Līgas var uzskatīt par apzinīgākām kā Jāņus, neatkarīgi vai tiek analizēti autovadītāji vai autoīpašnieki.

„Ņemot vērā, ka izraisīto negadījumu skaits ir viens no galvenajiem komponentiem, kas ietekmē transportlīdzekļa īpašnieka Bonus – Malus klasi, var prognozēt, ka autovadītājām Līgām ir ne tikai labāka Bonus – Malus klase, bet prognozējami tās arī mazāk maksās par savu OCTA polisi, tā kā Bonus – Malus ir viens no galvenajiem komponentiem, kas tiek ņemts vērā aprēķinot OCTA cenu. To ir būtiski uzsvērt, jo ļoti bieži autovadītāji uzskata, ka ceļu satiksmes negadījums nenesīs nekādas būtiskas sekas, ja neskaita noteiktu summu, kura būs jāiegulda spēkrata remontā. Tomēr tas ir maldīgs priekšstats, jo tikai viens CSNg autoīpašniekam var sabojāt tā apdrošināšanas vēsturi uz 11 gadiem”, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Par Bonus Malus

„Bonus-malus” ir transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas risku vērtēšanas sistēma,

kura sastāv no 17 riska klasēm: pazemināta riska jeb Bonus klases no 7 - 17. (parasti tiek piemērots OCTA cenas samazinājums); paaugstināta riska jeb Malus klases no 1 -

5. (parasti tiek piemērota cenas piemaksa), 6. klase jeb sākumklase, kurā automātiski nokļūst tie auto īpašnieki, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi sev piederošajam transportlīdzeklim noteiktā kategorijā. Bonus – Malus klases pārrēķins notiek reizi gadā – 15. septembrī.

* CSDD dati

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 23.jūnijs 2014 13:48
1 0 Atbildēt

Meli, lieli meli un statistika. Pareizāk sakot pseidostatistika. Ar šādu statistikas datu interpretāciju tikpat labi var apgalvot, ka visi kas kaut reizi mūžā ir ēduši burkānus ir miruši vai nomirs nākotnē.

Un tas apgalvojums, ka auto izraisa avārijas vispār ir kronis :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 20

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Nissan piesaka minivena Serena jaudīgo modeli (+ FOTO) 1

Japānas autobūves kompānija Nissan pieteikusi modernizētā minivena Serena sportisko versiju Autech, kas plašākam interesentu lokam tiks parādīta Tokijas autoizstādē (no 26.10). Lasīt vairāk

 

Apdzīšana un lēna domāšana - divkārt bīstama kombinācija (+ VIDEO) 27

Video autoram ir pietiekami daudz laika, lai atgrieztos savā joslā pēc neveiksmīga apdzīšanas manevra, taču tas netiek izmantots. Lasīt vairāk

 

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 55

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti