Autovadītājiem jāgatavojas salam – laiks mainīt riepas 5

 

Foto: iAuto

Ergo | 19.oktobris 2014 10:03

Lielākā daļa jeb 46% autovadītāju brīdī, kad pienācis laiks nomainīt iepriekšējās ziemas riepas, mēdz iegādāties gan jaunas, gan lietotas riepas, un viņu izvēle atkarīga no konkrētā piedāvājuma, – atklāj apdrošināšanas sabiedrības ERGO veiktā aptauja internetā. Savukārt 40% vienmēr iegādājas jaunas ziemas riepas brīžos, kad pienāk laiks iepriekšējās nomainīt. Tajā pašā laikā 14% ERGO aptaujas dalībnieku atzinuši, ka pērk lietotas ziemas riepas savam automobilim.

“Tas, ka autovadītāji nopietni uztver jautājumu par ziemas riepu kvalitāti, ir pozitīvi. Tajā pašā laikā daudzi joprojām iegādājas lietotas riepas, tāpēc to kvalitātei būtu jāpievērš īpaša vērība. Sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm, kā to nosaka likumdošana. Jāņem vērā, ka, līdz ar temperatūras pazemināšanos, pirmo salu un kritušajām lapām nolietotas riepas var nenodrošināt nepieciešamo saķeri, un aug negadījumu risks,” norāda ERGO Risku parakstīšanas nodaļas vadītājs Ritvars Heniņš.

Tomēr, neskatoties uz to, ka lielākā daļa autovadītāju labprātāk izvēlas iegādāties jaunas riepas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistika liecina, ka daudzi joprojām nepietiekami novērtē jautājumu par automašīnas riepām. No 2013. gada pavasara līdz 2014. gada pavasarim gandrīz 25 000 transportlīdzekļu izbrāķēti tehniskajā apskatē neatbilstošu riepu dēļ, turklāt puse no tiem negatīvu vērtējumu saņem satiksmei potenciāli bīstamajā ziemas periodā – no decembra līdz martam. 

“Jāatceras, ka ceļu satiksmes negadījumos, kur autovadītājs nav ievērojis visus drošības apsvērumus un prasības, tostarp atbilstošu riepu izvēli, OCTA izmaksātā atlīdzība par nodarītiem zaudējumiem regresa kārtībā tiek piedzīta no avāriju izraisījušā auto vadītāja,” uzsver Ritvars Heniņš.

Daudzi autovadītāji vasaras riepas pret ziemas riepām nomaina vien pēc tam, kad parādījies pirmais sniegs. Tomēr, lai izvairītos no iespējamām avārijām, ERGO aicina aprīkot auto ar ziemas riepām, negaidot pirmo sniegu vai likumā noteikto 1. decembri, jau laicīgi sagatavojoties ziemīgiem laika apstākļiem, kas nereti mēdz pārsteigt negaidīti.

17. oktobrī jau fiksēts pirmais sniegs Latvijā, un Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs informē, ka arī šajā nedēļas nogalē un jaunnedēļ varētu tikt novērots slapjš sniegs, īslaicīgi var veidoties pat apledojums. Vislielākā sniega varbūtība ir Vidzemē un Latgalē. Tas gaidāms gan svētdien, gan arī nākamo otrdien, un, iespējams, – arī nedēļas izskaņā 24. un 25. oktobrī. Tāpēc ERGO speciālisti atgādina un iesaka:

-        Pāreju uz ziemas riepām vēlams veikt, vidējai āra gaisa temperatūrai sasniedzot jau +7 grādus.

-        Minimālais atļautais protektora dziļums ziemas riepām ir 4 mm.

-        Lietotām riepām ir svarīgi veikt kritisku vizuālu novērtējumu – vai to nodilums ir vienmērīgs, vai protektors riepas abās pusēs ir vienāds, vai nav redzamas kādas plaisas, pumpas, iedūrušies priekšmeti.

-        Lietotas riepas gadu gaitā kļūst cietākas, kas nozīmē sliktāku saķeri, vilkmi un vadāmību.

-        Iegādājoties lietotas riepas, nav ieteicams pirkt vecākas par 3 – 4 gadiem.

-        Viens riepu komplekts vidēji kalpo divas sezonas vai 60 000 km, taču, ja tās pareizi glabā un ekspluatē, tās var būt derīgas arī trīs vai pat četras sezonas. To ietekmē arī ceļu kvalitāte un braukšanas stils.

-        Ekonomēt uz ziemas riepām, nozīmē riskēt ar savu, pasažieru un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību!

 
Visi komentāri
 
LMT 19.oktobris 2014 13:18
2 3 Atbildēt

Kamēr nebūs kārtīgs sniegs nemainīšu, tak jāmaina ir atbilstoši laikaapstākļiem nevis datumiem!!!

Crankshaft 20.oktobris 2014 8:08
0 0 Atbildēt

>LMT Njā, tā daudzi mēdz teikt, bet tikai līdz brīdim, kad ir BAHHHHH! :-) Redz, pat neņemot vērā gumijas sastāvu un riepas vecumu, "tīrās" vasaras riepas ir pilnīgi bezpalīdzīgas uz apledojuša (atkala) ceļa vai sniegā. Pirmoreiz ar to sadūrāmies jau padomjlaikos, kad visas vieglo auto riepas ilgus gadus bija vairāk vai mazāk "universālas" (izņēmums bija pirmās ziemas riepas, t.s. "Sņežinkas" uz 13" un 14"), bet tad parādījās t.s. "padomju

Mišlēni", riepa MI-166/16 uz 13"... Vasarā "turēja" izcili, bet ziemā bija pilnīga avārija, šķīlās pat atzīti meistari, jo bija reizes, kad vadītājs pie stūres bija tikai "bezmaksas pielikums", bet strādāja plika fizika ... :-(

LMT 20.oktobris 2014 10:52
0 0 Atbildēt

=====================

Brāl, es jau arī esmu tas atzītais meistars un man nav padomju vasarenes! Kurā gadsimtā Tu dzīvo?

Crankshaft 21.oktobris 2014 8:19
0 1 Atbildēt

LMT

=====================

Brāl, es jau arī esmu tas atzītais meistars un man nav padomju vasarenes! Kurā gadsimtā Tu dzīvo?

----------------------------

Rietumu "vasarenes" diemžēl ir vēl draņķīgākas par, kā tu

atļaujies nicīgi teikt, padomju vasarenēm, ar vēl izteiktākām tīri "vasaras" īpašībām :-) Starp citu, izstrādājot

MI-166, par "atskaites" riepu kalpoja viena no "krutākajām"

tolaiku masveida riepām Michelin ZX, un rezultāts bija praktiski 1:1 :-))))))))))

Sandis 27.oktobris 2014 8:04
0 0 Atbildēt

Te daudzi neizprot ziemas riepu vajadzību un maiņu,,,ne jau sniegs jāgaida vai attiecīgi datumi un tad tik jāmaina,,vasaras riepas efektivitāti zaudē apm.jau pie +5 grādiem.

Drošība tak pirmajā vietā :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti