Vairāk strīdus situācijas par avārijām, kuras radušās dēļ kreisā pagrieziena 13

Foto: iAuto

LTAB | 19.oktobris 2014 11:49

Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati ļoti bieži autovadītāji veicot kustības manevrus nenovērtē reālo situāciju, kā arī maldīgi uzskata, ka priekšroka jādod tikai pretimbraucošajām automašīnām, nevis arī aizmugurē esošā transportlīdzekļa vadītājam, kurš ir uzsācis apdzīšanas manevru. Savukārt transportlīdzekļu vadītāji, kuri veic apdzīšanas manevru, nereti to dara neatļautās vietās, neievērojot aizlieguma zīmes un apzīmējumus. Rezultātā tiek izraisīti CSNg, rodas strīdus situācijas un autovadītāji ir neizpratnē par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem, izmaksātajām OCTA atlīdzībām un izmaiņām Bonus-malus klasēs.

LTAB statistikas dati liecina, ka šajā un pērnajā gadā LTAB Ceļu satiksmes negadījumu apstākļu izpētes un transporta trasoloģijas ekspertu komisija (Trasoloģijas ekspertu komisija) ir izskatījusi 167 lietas, kuru pamatā ir bijušas autovadītāju sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem. 49 gadījumi ir bijuši saistīti tieši ar kreisā pagrieziena un apdzīšanas manevriem, 17 lietas par kustību atpakaļgaitā un vēl 7 par bezkontakta CSNg.

Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, Trasoloģijas ekspertu komisijā, tiek detalizēti izvērtēti apdrošināšanas sabiedrību pieņemtie lēmumi un analizēta katra autovadītāja atbildības pakāpe, izskatot visus dokumentus, tai skaitā, pieteikumus, iesniegumus, saskaņotos paziņojumus un ceļu policijas sastādītos materiālus. Tāpat ir situācijas, kad klātienē tiek apskatīti un salīdzināti transportlīdzekļu bojājumi.

„Apdrošinātāja prioritāte vienmēr ir bijusi maksimāli objektīvi izvērtēt katra CSNg iesaistītā transportlīdzekļa vadītāja atbildības pakāpi un kādas cēloņsakarības ir kalpojušas par pamatu avārijai. Pēdējos gados pastiprinoties tendencei strīdu situācijām veidoties kreisā pagrieziena un apdzīšanas manevru gadījumos, nesen tika pieņemti grozījumi LTAB metodiskajos noteikumos par ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšanu, nosakot, ka turpmāk vēl stingrāk tiks pievērsta uzmanība ne tikai tiem autovadītājiem, kuri veic kreiso pagriezienu, neņemot vērā to, ka priekšroka jādod arī aizmugurē esošajam spēkratam, ja tā vadītājs uzsācis apdzīšanas manevru, bet arī tiem, kuri apdzen, īpaši analizējot gadījumus, kad apdzīšanas manevrs tiek veikts neatļautās vietās, kā piemēram, tiek apdzīta sastrēgumā stāvoša automašīnu kolonna krustojumos, pie dzelzceļa pārbrauktuvēm vai gājēju pārejām. Tāpat pastiprināta uzmanība tiks pievērsta agresīviem braucējiem, kuru atbildības pakāpe negadījumā tiks vērtēta pastiprināti, ja avārijas izraisīšanas iemesls ir bijis agresīvs braukšanas stils”, stāsta Juris Stengrevics.

Vienlaikus LTAB valdes priekšsēdētājs uzsver, ka visiem transportlīdzekļu vadītājiem ir jāņem vērā Ceļu satiksmes noteikumi, kuros ir minēts, ka pirms tiek veikts plānotais manevrs, par to ir savlaicīgi jābrīdina, parādot atbilstošu pagrieziena rādītāju. Tāpat arī pirms tiek veikts manevrs ir jāparliecinās par drošību, vai drīkst to veikt, vai attālums ir pietiekami liels, vai aizmugurē nav kāds cits transportlīdzeklis, kurš jau ir uzsācis manevru utt. Tomēr diemžēl daudzi transportlīdzekļu vadītāji vairāk domā par ātru manevra veikšanu, nevis par drošības jautājumu, vai tieši pretēji pārāk ilgi vilcinās, radot maldinošas situācijas un tādā veidā potenciāli apdraudot gan sevi, gan pārējos satiksmes dalībniekus.

Šādas darbības konsekvences arī apstiprinājās LTAB nesen veiktajā pētījumā, kurā 48% autovadītāju atzina, ka pagrieziena rādītāja neieslēgšana jau kļuvusi par masu parādību, savukārt 25% atzinuši, ka pagrieziena radītāju neieslēdz, jo to uzskata par mazsvarīgu darbību.
Vienlaikus autovadītāji paši atzīst, ka savlaicīga nebrīdināšana par gaidāmo manevru, ne tikai ļoti traucē, bet rada bīstamas situācijas. Šādi uzskata 55% respondentu. Savukārt vēl 44% atzinuši, ka šādas darbības ir kaitinošas.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
asd 19.oktobris 2014 13:51
17 2 Atbildēt

tos kuri neslēdz pagriezien radītajus vajadzetu sodīt tā pat kā agresivos braucejus

Alex 19.oktobris 2014 14:12
7 2 Atbildēt

Veicot kreiso pagriezienu, no kreisās braucošais rādija labo pagriezienu. Es uzsāku manervu a viņš brauc taisni maldinot mani. Tāda veidā gandrīz iekļuvu avarijā.

Te nepieminēja par maldinošiem pagriezieniem tie arī ļoti bīstami, jau kuro reizi pārliecinos ja nestāv mašīnas aiz manim labāk pagaidu drošāku situāciju manerva veikšanai.

Viedo registrātors bija, bet tadā situācijā vinš filmē tikai taisni un nevarētu pierādīt vai viņs rādija labo pagriezienu vai nerādija, avārijas gadījumā ja autovadītājs noliegtu tad es būtu vainīgs :(

Padomāsim 19.oktobris 2014 14:31
4 1 Atbildēt

Es teiktu ka šī ir ārkārtīgi strīdīga problēma,par cik praktiski nav iespējams pierādīt vai pagrieziena rādītājs bij ieslēgts un vai tiešām bij jau uzsākta apdzīšana. Kas reāli notiek, lai nogrieztos dabiski jāsamazina braukšanas ātrums. Daudzi aizmugurē braucošie tūlīt iet uz apdzīšanu ja vien nav pretimbraucēju. Ja starpā ir vēl kāds pagrieziena rādītāju neredz,kaut it kā aizliegts apdzīt vairākus tr. līdz. un tos kas rrāda kreiso pagriezienu,praktiski maz kas to ievēro. Sanāk stāvēt ceļa vidū un gaidīt kādu pretimbraucošo jo aiz tā var nogriezties droši. tas ir pie intensīvas satiksmes. It kā drošāk nogriezties no pretējās kustības joslas ja pietiekoši tālu pārredzama,bet tas oficiāli nav atļauts un par to var sodīt. Vēl par lielo pagriezienu nerādītāju skaitu,ir tāda lieta kā automātiskais izslēdzējs kas bieži nostrādā kad nevajag un daudzi necenšas to ieslēgt atkārtoti.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apdzīšana un lēna domāšana - divkārt bīstama kombinācija (+ VIDEO) 2

Video autoram ir pietiekami daudz laika, lai atgrieztos savā joslā pēc neveiksmīga apdzīšanas manevra, taču tas netiek izmantots. Lasīt vairāk

 

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 53

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Pārdos super ekonomisko Volkswagen ar 1 litra patēriņu (+ FOTO)

Pārdošanā nonācis viens no tikai 250 saražotajiem Volkswagen XL1 hibrīdiem. Automašīna, kas uz 100 km patērē 1 litru degvielas, iekļauta izsolē, kas 10.novembrī notiks Birmingemā. Lasīt vairāk

 

Vadītāji ignorē neredzīgos gājējus - policija Liepāja pusstundas laikā sastāda septiņus protokolus 18

Liepājā pusstundas laikā septiņiem šoferiem noformēti protokoli un katram uzlikts 15 eiro naudas sods par neredzīgu gājēju nepalaišanu pāri ielai, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Kurzemes reģiona pārvaldes pārstāve Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti