Vairāk strīdus situācijas par avārijām, kuras radušās dēļ kreisā pagrieziena 13

 

Foto: iAuto

LTAB | 19.oktobris 2014 11:49

Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati ļoti bieži autovadītāji veicot kustības manevrus nenovērtē reālo situāciju, kā arī maldīgi uzskata, ka priekšroka jādod tikai pretimbraucošajām automašīnām, nevis arī aizmugurē esošā transportlīdzekļa vadītājam, kurš ir uzsācis apdzīšanas manevru. Savukārt transportlīdzekļu vadītāji, kuri veic apdzīšanas manevru, nereti to dara neatļautās vietās, neievērojot aizlieguma zīmes un apzīmējumus. Rezultātā tiek izraisīti CSNg, rodas strīdus situācijas un autovadītāji ir neizpratnē par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem, izmaksātajām OCTA atlīdzībām un izmaiņām Bonus-malus klasēs.

LTAB statistikas dati liecina, ka šajā un pērnajā gadā LTAB Ceļu satiksmes negadījumu apstākļu izpētes un transporta trasoloģijas ekspertu komisija (Trasoloģijas ekspertu komisija) ir izskatījusi 167 lietas, kuru pamatā ir bijušas autovadītāju sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem. 49 gadījumi ir bijuši saistīti tieši ar kreisā pagrieziena un apdzīšanas manevriem, 17 lietas par kustību atpakaļgaitā un vēl 7 par bezkontakta CSNg.

Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, Trasoloģijas ekspertu komisijā, tiek detalizēti izvērtēti apdrošināšanas sabiedrību pieņemtie lēmumi un analizēta katra autovadītāja atbildības pakāpe, izskatot visus dokumentus, tai skaitā, pieteikumus, iesniegumus, saskaņotos paziņojumus un ceļu policijas sastādītos materiālus. Tāpat ir situācijas, kad klātienē tiek apskatīti un salīdzināti transportlīdzekļu bojājumi.

„Apdrošinātāja prioritāte vienmēr ir bijusi maksimāli objektīvi izvērtēt katra CSNg iesaistītā transportlīdzekļa vadītāja atbildības pakāpi un kādas cēloņsakarības ir kalpojušas par pamatu avārijai. Pēdējos gados pastiprinoties tendencei strīdu situācijām veidoties kreisā pagrieziena un apdzīšanas manevru gadījumos, nesen tika pieņemti grozījumi LTAB metodiskajos noteikumos par ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšanu, nosakot, ka turpmāk vēl stingrāk tiks pievērsta uzmanība ne tikai tiem autovadītājiem, kuri veic kreiso pagriezienu, neņemot vērā to, ka priekšroka jādod arī aizmugurē esošajam spēkratam, ja tā vadītājs uzsācis apdzīšanas manevru, bet arī tiem, kuri apdzen, īpaši analizējot gadījumus, kad apdzīšanas manevrs tiek veikts neatļautās vietās, kā piemēram, tiek apdzīta sastrēgumā stāvoša automašīnu kolonna krustojumos, pie dzelzceļa pārbrauktuvēm vai gājēju pārejām. Tāpat pastiprināta uzmanība tiks pievērsta agresīviem braucējiem, kuru atbildības pakāpe negadījumā tiks vērtēta pastiprināti, ja avārijas izraisīšanas iemesls ir bijis agresīvs braukšanas stils”, stāsta Juris Stengrevics.

Vienlaikus LTAB valdes priekšsēdētājs uzsver, ka visiem transportlīdzekļu vadītājiem ir jāņem vērā Ceļu satiksmes noteikumi, kuros ir minēts, ka pirms tiek veikts plānotais manevrs, par to ir savlaicīgi jābrīdina, parādot atbilstošu pagrieziena rādītāju. Tāpat arī pirms tiek veikts manevrs ir jāparliecinās par drošību, vai drīkst to veikt, vai attālums ir pietiekami liels, vai aizmugurē nav kāds cits transportlīdzeklis, kurš jau ir uzsācis manevru utt. Tomēr diemžēl daudzi transportlīdzekļu vadītāji vairāk domā par ātru manevra veikšanu, nevis par drošības jautājumu, vai tieši pretēji pārāk ilgi vilcinās, radot maldinošas situācijas un tādā veidā potenciāli apdraudot gan sevi, gan pārējos satiksmes dalībniekus.

Šādas darbības konsekvences arī apstiprinājās LTAB nesen veiktajā pētījumā, kurā 48% autovadītāju atzina, ka pagrieziena rādītāja neieslēgšana jau kļuvusi par masu parādību, savukārt 25% atzinuši, ka pagrieziena radītāju neieslēdz, jo to uzskata par mazsvarīgu darbību.
Vienlaikus autovadītāji paši atzīst, ka savlaicīga nebrīdināšana par gaidāmo manevru, ne tikai ļoti traucē, bet rada bīstamas situācijas. Šādi uzskata 55% respondentu. Savukārt vēl 44% atzinuši, ka šādas darbības ir kaitinošas.

 
Visi komentāri
 
LMT 19.oktobris 2014 13:09
3 1 Atbildēt

Būtisks pētījums, paldies!

asd 19.oktobris 2014 13:51
17 2 Atbildēt

tos kuri neslēdz pagriezien radītajus vajadzetu sodīt tā pat kā agresivos braucejus

Aigarcix 19.oktobris 2014 15:29
2 0 Atbildēt

Jā,jā,tāpat kā tos kas ieslēdz tieši pirms pagriešanās un vēl uzskata,ka tas rada priekšroku viņiem pret aizmugurē vai apdzenošo.Rakstīt jau var,bet vai tie ampelmaņi maz las,ja vispār saprot valodu kurā uzrakstīts.

Alex 19.oktobris 2014 14:12
7 2 Atbildēt

Veicot kreiso pagriezienu, no kreisās braucošais rādija labo pagriezienu. Es uzsāku manervu a viņš brauc taisni maldinot mani. Tāda veidā gandrīz iekļuvu avarijā.

Te nepieminēja par maldinošiem pagriezieniem tie arī ļoti bīstami, jau kuro reizi pārliecinos ja nestāv mašīnas aiz manim labāk pagaidu drošāku situāciju manerva veikšanai.

Viedo registrātors bija, bet tadā situācijā vinš filmē tikai taisni un nevarētu pierādīt vai viņs rādija labo pagriezienu vai nerādija, avārijas gadījumā ja autovadītājs noliegtu tad es būtu vainīgs :(

Padomāsim 19.oktobris 2014 14:31
4 1 Atbildēt

Es teiktu ka šī ir ārkārtīgi strīdīga problēma,par cik praktiski nav iespējams pierādīt vai pagrieziena rādītājs bij ieslēgts un vai tiešām bij jau uzsākta apdzīšana. Kas reāli notiek, lai nogrieztos dabiski jāsamazina braukšanas ātrums. Daudzi aizmugurē braucošie tūlīt iet uz apdzīšanu ja vien nav pretimbraucēju. Ja starpā ir vēl kāds pagrieziena rādītāju neredz,kaut it kā aizliegts apdzīt vairākus tr. līdz. un tos kas rrāda kreiso pagriezienu,praktiski maz kas to ievēro. Sanāk stāvēt ceļa vidū un gaidīt kādu pretimbraucošo jo aiz tā var nogriezties droši. tas ir pie intensīvas satiksmes. It kā drošāk nogriezties no pretējās kustības joslas ja pietiekoši tālu pārredzama,bet tas oficiāli nav atļauts un par to var sodīt. Vēl par lielo pagriezienu nerādītāju skaitu,ir tāda lieta kā automātiskais izslēdzējs kas bieži nostrādā kad nevajag un daudzi necenšas to ieslēgt atkārtoti.

Vernons 19.oktobris 2014 23:32
4 3 Atbildēt

Neatkarīgi no tā, bija ieslēgti vai nebija ieslēgti brīdinājuma signāli, tas nevienu neatbrīvo no atbildības un pienākuma garantēt drošību! To paredz CSN 10. un 77. punkti!

Pilsētā virziena rādītājam jābūt vismaz 5 sekundes ilgam, bet uz šosejām vismaz 8 sekundēm ilgiem, tas atbilsts 200 metriem pirms manevra! Pirms pārtrauc akselerāciju ieslēdz virziena rādītāju!

anonimikis 19.oktobris 2014 20:52
2 2 Atbildēt

Ir jāaizliedz apdzīšana neregulējamos krustojumos.

1188 21.oktobris 2014 9:00
3 0 Atbildēt

..., un apdzīšana kā tāda vispār nebūs iespējama - katrs lauku celiņš, kuram uzstādīta zīme "Dodiet ceļu", uz galvenā ceļa veido "Krustojuma" zonu. Šādu celiņu ir ik pa simts metriem. Apdzīšanai (90 km/h) vajag krietni vien vairāk nekā 100 m ...

Vernons 19.oktobris 2014 23:21
2 6 Atbildēt

Katram, priekšā esošam satiksmes dalībniekam, ar savu rīcību ir jāgarantē drošība! Tas ir CSN 10.punkta papildinājums! Viss CSN nostājas savās vietās!

CSDD ir tieši atbildīga par nejēdzīgiem satiksmes Noteikumiem! CSN nav sadaļa "Brīdinājumu signāli un to lietošana"! Brīdinājuma signāliem jābūt brīdinājumu zīmes statusā!

Ātruma samazināšana bez savlaicīgiem signāliem ir noziegums! Strauja bremzēšana dubults noziegums!

Bet "distances zaglis" pastrādā jau trīskāršu noziegumu!

Kurš paskaidros, kāpēc CSN sastāv no vienas vienīgas frāzes - ievēro distanci!

Krustojumos apdzīt aizliedz horizontālais apzīmējums, 920. vai 921.!

Kreiso malējo stāvokli, lai veiktu kreiso pagriezienu arī ieņemt nemākam!

Pie kam kreiso pagriezienu uz savām mājām ārpus apdzīvotām vietām būtu jāveic no labās ceļa nomales!

Bet CSN sastāv un sastāvēs no viena vienīga punkta 10., "Katram uz ceļa ir jārīkojas TĀ, lai neveidotu pat bīstamu situāciju".

Apdrošinātāji paši ir vainīgi, jo algojot "ekspertu armiju", kuriem maza saprašana, kas īsti notiek uz ceļa, ir "nozāģējuši zaru" uz kura paši sēž!

Padomāsim 20.oktobris 2014 11:40
2 0 Atbildēt

Jā doma par kreiso pagriezienu no labās ceļa nomales palaižot visus ātrbraucējus ir apsverama. Pašam ir gadījies sliktas redzamības apstākļos braukt gabalu uz priekšu lai pa labi apgrieztos un tiktu sētā ar labo pagriezienu. Jo līdzinās pašnāvībai lietū miglā vai putenī apstāties ceļa vidū. Tikai ne visur ir pietiekoši plata nomale lai nogaidītu kamēr visi aizbrauc un ceļš atbrīvojas

Vernons 20.oktobris 2014 12:02
2 0 Atbildēt

Zviedrijā tas ir valsts līmenī! Kreisais pagrieziens ar pusloku no labās puses, tad kad visi aizbraukuši. Ungārijā tas pats. Latvijā, Slokā, pagrieziens uz Kauguriem! Varam, ja gribam!

1188 21.oktobris 2014 9:14
0 0 Atbildēt

Ir rakstīts:

CSN 3. Transportlīdzekļu braukšana Latvijā ir noteikta pa ceļa labo pusi.

..., bet nav neviena likuma, kas noteiktu, ka uz šāda ceļa jālieto automobilis, kuram stūre ir kreisajā pusē (izņemot ārzemniekus (GB, NZ, AU, u.c. pilsoņus ).

situācija 27.oktobris 2014 12:24
0 0 Atbildēt

Braucu pa Valdemāra ielu. Pa labo malu brauc auto ar iesēgtu labo pagriezienu. Neko ļaunu nedomājot braucu pa kreiso malu garām, bet kad pie krustojuma auto sāk braukt uz ceļa vidu, respektīvi spežot mani nost, tad ieķēru krenķi un dabūju pa spoguli. Manevru beidzu parbraucot pāri krustojumam. Otra mašīna palika ceļa vidū, un pie zaļās veica labo pagriezienu un aizbrauca. Vadītāja vēl kut ko man saķērca virsū...Tas ir normāli???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti