Ministrs: Autoceļu stāvokļa nodrošināšanā jau veikti vairāki uzlabojumi 8

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.janvāris 2015 15:10

Autoceļu stāvokļa nodrošināšanā ziemas mainīgajos laika apstākļos jau veikti vairāki uzlabojumi, pirmdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Viņš uzsvēra, ka jau vairāk nekā nedēļu tiek veikta autoceļu preventīvā kaisīšana, kas dod rezultātu. Ministrs atgādināja, ka savulaik preventīvā autoceļu kaisīšana jau pastāvēja, tomēr ekonomiskās krīzes apstākļos tā tika samazināta līdz minimumam. Šie pasākumi gan rada papildu izmaksas un būs jādomā, kā tās kompensēt.

Pēc ministra teiktā, saistībā ar traģisko ceļu satiksmes drošības situāciju šī gada sākumā tiek vērtēta arī ceļu uzturētāju atbildība. Tomēr ceļu tīrītāji nav vienīgie vainojamie - tāpat būtu jādomā par autobraucēju atbildības pastiprināšanu un automašīnu tehnisko kritēriju uzlabošanu, sacīja ministrs.

Kā ziņots, šodien notiks Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēde, kuras laikā uzklausīs atbildīgo institūciju ziņojumus par situāciju ceļu satiksmes drošībā ziemas periodā, kā arī notiks konkrētu priekšlikumu apspriešana tās uzlabošanai, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdes sasaukšanu iniciēja Matīss un iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V), jo situācija ceļu satiksmes drošībā šī gada sākumā ir traģiska. Salīdzinot ar 2014.gada janvāri, ievērojami pieaudzis bojā gājušo skaits gan autobraucēju, gan mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku - kājāmgājēju un riteņbraucēju - vidū. Tāpat būtisku kritiku sabiedrībā un plašsaziņas līdzekļos izpelnījās autoceļu uzturēšana ziemas periodā, skaidro ministrijā.

Padomes sēdē atbildīgās institūcijas par autoceļu uzturēšanu - VAS "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) un VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) - sniegs informāciju un analīzi par ceļu esošo uzturēšanu ziemas sezonā, kā arī turpmāk veicamo, lai operatīvi nodrošinātu valsts autoceļu uzkopšanu ziemas sezonā. Savukārt VAS "Ceļu satiksmes direkcija" (CSDD) sniegs priekšlikumus, kuri saistīti ar transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesa uzlabošanu, tostarp vadīšanas iemaņu pārbaudi slidena ceļa apstākļos, naktī. Padomes dalībnieki tiks informēti par rezultātiem, ko sniedz bezmaksas ziemas drošas braukšanas konsultācijas CSDD Biķernieku trasē, kā arī turpmāk plānotās aktivitātes, lai uzlabotu autovadītāju apmācību, vadot transporta līdzekļus sarežģītos braukšanas apstākļos.

Vienlaikus, uzklausot gan Valsts policijas, gan ceļu satiksmes drošības speciālistu sniegtos ziņojumus, padome vērtēs sagatavotos priekšlikumus naudas sodu palielināšanai par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, kā arī satiksmes dalībnieku atbildības palielināšanu par ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Guņča 26.janvāris 2015 17:34
6 1 Atbildēt

varētu domāt kad ziema jau iet uz beigām un finansu jau trūkst....nez kur gan tie miļjoni aizplūst smilts ar sāli zelta vērtībā,par ko tad mēs maksājam ceļa nodokli,tad lai ziemas mēnesi samazina ceļa nodokli jo ceļa uzturētāji nespēj nodrošinat kā ari mums sagādā ļoti lielas neērtības kamdēļ mums jācieš.....

Meitene 26.janvāris 2015 20:13
3 0 Atbildēt

Jā, tagad ir labāk. Un ļoti ceru, ka tā arī turpināsies.

Un neticu nevienam vārdam par to, ka tas būtiski sadārdzinās šī pakalpojuma izmaksu. Kabatās iebirs mazāk, tas gan.

Crankshaft 27.janvāris 2015 8:05
3 0 Atbildēt

Guņča

varētu domāt kad ziema jau iet uz beigām un finansu jau trūkst....nez kur gan tie miļjoni aizplūst smilts ar sāli zelta vērtībā

------------------------

Pirmkārt, nevis smilts (ar to sētnieki kaisa trotuārus), bet noteiktas frakcijas grants, kuru ir jāizrok karjerā, jāizsijā,

jāaiztransportē uz uzglabāšana laukumiem. Būtībā to granti

būtu jāžāvē un jāglabā zem jumta, bet nu iztiek ar tās malšanu, iekraujot kaisītājos, vienlaikus ar sāls piejaukšanu.

Arī sāli jāglabā slēgtos silosos, jāsargā no mitruma. kaut ko tas viss maksā. par sāls cenu precīzi nepateikšu, bet pagājušogad lētākā kaisāmā (tehniskā) sāls no Ukrainas maksāja ap 200 EUR tonna EXW Ukrainā. Nu, sāli jāattransportē šurp, jāglabā utt.. Tas arī kaut ko maksā...

par ko tad mēs maksājam ceļa nodokli,tad lai ziemas mēnesi samazina ceļa nodokli jo ceļa uzturētāji nespēj nodrošinat kā ari mums sagādā ļoti lielas neērtības kamdēļ mums jācieš.....

--------------------------

Ceļa nodokli mēs neviens nemaksājam, jo Latvijā tāda nodokļa nemaz NAV! Ceļa uzturētāji visu var un spēj, bet tikai tādā apjomā, ko viņiem apmaksā Latvijas Valsts ceļi.

Un naivi iedomāties, ka, sākot ceļu tīrīšanu / kaisīšanu,

visi ceļi vienlaikus pēkšņi būs tīri un nokaisīti :-) Tā ka

reizēm noder arī veselā saprāta iedarbināšana!Kāpēc gan citās valstīs pat uz autostrādes vadītāji spēj paklausīgi braukt ar max 80 km/h, par ko informē "maināmā satura"

zīme? Un neviens nav "ļoti steidzīgs", kuram vajag vairāk,

nekā citiem :-) Šeit pa "pagasta ceļu" nesas pofigā ar 100+,

pēc tam, sēžot grāvī, lamā ceļu uzturētājus, kuri vispār šādā gadījumā galīgi nav pie vainas :-)

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairākus gadus maldina velobraucējus un gājējus ar sarkano bruģīti uz ietves, tā nav velojosla (+ VIDEO) 10

Šada maldināšana ne tikai var, bet arī noved pie satiksmes negadījumiem ar velobraucējiem. Diemžēl pagaidām vainīgi ir tikai satiksmes dalībnieki, ne tās organizētāji. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv tagad arī TikTok; jau 500 sekotāju - pievienojies! 8

iAuto.lv tagad sastopams arī sociālajā vietnē TikTok, kur mūsu resursam jau pievienojušies 500 lietotāju. Lasīt vairāk

 

Latvijas rallija sezona noslēdzas Biķerniekos (+ VIDEO)

Spraigākie momenti no minirallija "Latvija 2020" šajā video! Skaties un baudi šīs sezonas noslēdzošo ralliju. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Volkswagen ID.3 1st Edition. Elektriskais minivens. Pagaidām "pa dārgo" (+VIDEO) 10

Volkswagen ID.3 lepojas ar aizmugurējo piedziņu, atbilstošu vadāmību un manevrētspēju pilsētā. ID.3 nekratās un nešķobās, tāpēc var teikt, ka konstruktīvus trūkumus salonā kompensē labas manieres. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti