Visi komentāri - Ministrs: Autoceļu stāvokļa nodrošināšanā jau veikti vairāki uzlabojumi

Ministrs: Autoceļu stāvokļa nodrošināšanā jau veikti vairāki uzlabojumi 8

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.janvāris 2015 15:10

Autoceļu stāvokļa nodrošināšanā ziemas mainīgajos laika apstākļos jau veikti vairāki uzlabojumi, pirmdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Viņš uzsvēra, ka jau vairāk nekā nedēļu tiek veikta autoceļu preventīvā kaisīšana, kas dod rezultātu. Ministrs atgādināja, ka savulaik preventīvā autoceļu kaisīšana jau pastāvēja, tomēr ekonomiskās krīzes apstākļos tā tika samazināta līdz minimumam. Šie pasākumi gan rada papildu izmaksas un būs jādomā, kā tās kompensēt.

Pēc ministra teiktā, saistībā ar traģisko ceļu satiksmes drošības situāciju šī gada sākumā tiek vērtēta arī ceļu uzturētāju atbildība. Tomēr ceļu tīrītāji nav vienīgie vainojamie - tāpat būtu jādomā par autobraucēju atbildības pastiprināšanu un automašīnu tehnisko kritēriju uzlabošanu, sacīja ministrs.

Kā ziņots, šodien notiks Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēde, kuras laikā uzklausīs atbildīgo institūciju ziņojumus par situāciju ceļu satiksmes drošībā ziemas periodā, kā arī notiks konkrētu priekšlikumu apspriešana tās uzlabošanai, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdes sasaukšanu iniciēja Matīss un iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V), jo situācija ceļu satiksmes drošībā šī gada sākumā ir traģiska. Salīdzinot ar 2014.gada janvāri, ievērojami pieaudzis bojā gājušo skaits gan autobraucēju, gan mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku - kājāmgājēju un riteņbraucēju - vidū. Tāpat būtisku kritiku sabiedrībā un plašsaziņas līdzekļos izpelnījās autoceļu uzturēšana ziemas periodā, skaidro ministrijā.

Padomes sēdē atbildīgās institūcijas par autoceļu uzturēšanu - VAS "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) un VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) - sniegs informāciju un analīzi par ceļu esošo uzturēšanu ziemas sezonā, kā arī turpmāk veicamo, lai operatīvi nodrošinātu valsts autoceļu uzkopšanu ziemas sezonā. Savukārt VAS "Ceļu satiksmes direkcija" (CSDD) sniegs priekšlikumus, kuri saistīti ar transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesa uzlabošanu, tostarp vadīšanas iemaņu pārbaudi slidena ceļa apstākļos, naktī. Padomes dalībnieki tiks informēti par rezultātiem, ko sniedz bezmaksas ziemas drošas braukšanas konsultācijas CSDD Biķernieku trasē, kā arī turpmāk plānotās aktivitātes, lai uzlabotu autovadītāju apmācību, vadot transporta līdzekļus sarežģītos braukšanas apstākļos.

Vienlaikus, uzklausot gan Valsts policijas, gan ceļu satiksmes drošības speciālistu sniegtos ziņojumus, padome vērtēs sagatavotos priekšlikumus naudas sodu palielināšanai par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, kā arī satiksmes dalībnieku atbildības palielināšanu par ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu.

 
Visi komentāri
 
Gunis 26.janvāris 2015 16:50
2 0 Atbildēt

Ziema tikpat kā nav,tāpēc var tā sevi slavēt,nezin kas būtu,ja visu laiku snigtu un apledotu.

Guņča 26.janvāris 2015 17:34
6 1 Atbildēt

varētu domāt kad ziema jau iet uz beigām un finansu jau trūkst....nez kur gan tie miļjoni aizplūst smilts ar sāli zelta vērtībā,par ko tad mēs maksājam ceļa nodokli,tad lai ziemas mēnesi samazina ceļa nodokli jo ceļa uzturētāji nespēj nodrošinat kā ari mums sagādā ļoti lielas neērtības kamdēļ mums jācieš.....

LMT 26.janvāris 2015 17:53
2 0 Atbildēt

Tā kā derētu CSDD vadību formēt ārā!

Meitene 26.janvāris 2015 20:13
3 0 Atbildēt

Jā, tagad ir labāk. Un ļoti ceru, ka tā arī turpināsies.

Un neticu nevienam vārdam par to, ka tas būtiski sadārdzinās šī pakalpojuma izmaksu. Kabatās iebirs mazāk, tas gan.

Raitis 26.janvāris 2015 20:51
1 0 Atbildēt

Nu kāpēc uzreiz jāspriež pēc sevis,vai tad uzturētājs jums traucē zagt?!

Palaidniex 26.janvāris 2015 22:08
0 1 Atbildēt

Mani gan vairak uzjautrina vadītāju - transportlīdzekļa menedžeru - procesa apzinātu vadītāju nevis šoferu,no vraņču vārda chauffeur- kurinātajs, trūkums uz ceļa...

Visi jaunajā gadā grib naudu,veselību, bet prātu reti kurš grib...

Latvijā nemaz nav tik daudz A kategorijas ceļu,viss tas skaistums attiecas uz tiem, vēl mazliet uz B kategorijas ceļiem...

Vai tiešām lētas ķīnas riepas ar 7-10 gadīgs lietots auto ir tas, kas garantē uz jebkura ziemas ceļa supervadāmību un vienīgie, kuri ir pie vainas,ja nu kas notiek ir ceļu uzturētāji?

Pašam patiešām nav jādomā nunemaz? Un pašiem nav jāatbild par savu rīcību? Nu kā vernonam, kur visur pie vainas pa priekšu braucēji un tiem viss jāgarantē?

Crankshaft 27.janvāris 2015 8:05
3 0 Atbildēt

Guņča

varētu domāt kad ziema jau iet uz beigām un finansu jau trūkst....nez kur gan tie miļjoni aizplūst smilts ar sāli zelta vērtībā

------------------------

Pirmkārt, nevis smilts (ar to sētnieki kaisa trotuārus), bet noteiktas frakcijas grants, kuru ir jāizrok karjerā, jāizsijā,

jāaiztransportē uz uzglabāšana laukumiem. Būtībā to granti

būtu jāžāvē un jāglabā zem jumta, bet nu iztiek ar tās malšanu, iekraujot kaisītājos, vienlaikus ar sāls piejaukšanu.

Arī sāli jāglabā slēgtos silosos, jāsargā no mitruma. kaut ko tas viss maksā. par sāls cenu precīzi nepateikšu, bet pagājušogad lētākā kaisāmā (tehniskā) sāls no Ukrainas maksāja ap 200 EUR tonna EXW Ukrainā. Nu, sāli jāattransportē šurp, jāglabā utt.. Tas arī kaut ko maksā...

par ko tad mēs maksājam ceļa nodokli,tad lai ziemas mēnesi samazina ceļa nodokli jo ceļa uzturētāji nespēj nodrošinat kā ari mums sagādā ļoti lielas neērtības kamdēļ mums jācieš.....

--------------------------

Ceļa nodokli mēs neviens nemaksājam, jo Latvijā tāda nodokļa nemaz NAV! Ceļa uzturētāji visu var un spēj, bet tikai tādā apjomā, ko viņiem apmaksā Latvijas Valsts ceļi.

Un naivi iedomāties, ka, sākot ceļu tīrīšanu / kaisīšanu,

visi ceļi vienlaikus pēkšņi būs tīri un nokaisīti :-) Tā ka

reizēm noder arī veselā saprāta iedarbināšana!Kāpēc gan citās valstīs pat uz autostrādes vadītāji spēj paklausīgi braukt ar max 80 km/h, par ko informē "maināmā satura"

zīme? Un neviens nav "ļoti steidzīgs", kuram vajag vairāk,

nekā citiem :-) Šeit pa "pagasta ceļu" nesas pofigā ar 100+,

pēc tam, sēžot grāvī, lamā ceļu uzturētājus, kuri vispār šādā gadījumā galīgi nav pie vainas :-)

Palaidniex 27.janvāris 2015 9:03
1 0 Atbildēt

Tikai un vienīgi piekrītu šim viedoklim!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti