Kā salā iedarbināt automobili? 7

 
AD Baltic | 6.februāris 2015 7:44

Autovadītājiem ziema sākas nevis tad, kad noplēsta kalendāra lapiņa ar ierakstu 30. novembris, bet gan tad, kad no rīta rodas problēmas, „modinot” automobiļa dzinēju. Mitrums un pat neliels sals skaidri atklāj visas auto elektrosistēmas problēmas, sagādājot autovadītājiem neērtības.

Pirmkārt, vajadzētu atcerēties vairākus skolā mācītus fizikas likumus. Pie negatīvas gaisa temperatūras eļļa sastingst, tādēļ starterim ir grūtāk griezt dzinēju. Pats vienkāršākais veids kā ietaupīt griešanas enerģiju – izspiest sajūga pedāli. Automobiļiem ar automātisko transmisiju tādas iespējas nav, tādēļ vajadzētu parūpēties par to akumulatoru, dzinējam izmantojot zemākas viskozitātes eļļu, nomainot degvielas filtrus; savukārt dīzeļdzinēju auto īpašniekiem – kvēlsveces.

Liela sala gadījumā „AD Baltic“ speciālisti iesaka automobiļus ar dīzeļdzinējiem no rītiem „modināt”, sākumā vairākas reizes pagriežot atslēgu, pasildot sveces, un tikai pēc tam mēģinot piedabūt motoru darboties.

Foto: Publicitātes foto

Ja tas neizdodas uzreiz, nekādā gadījumā nevajag „mocīt” starteri un akumulatoru. Iedarbināšanas periodiem vajadzētu būt ne vairāk kā 3 - 5 sekundes gariem. Pēc katra no tiem auto akumulatoram vajadzētu ļaut vismaz pusminūti atpūsties. Turklāt īsie startera griešanas periodi arī izkustinās sastingušo motora eļlu. Izmisīgi centieni iedarbināt auto kaitēs starterim, bet tam pārāk ilgi griežoties, nesadedzinātā degviela var nokļūt katalizatorā un sabojāt izplūdes gāzu sistēmu.

Paturiet prātā, ka neiedarbināta automobiļa, kuram ieslēgta signalizācija, akumulators izlādējas vidēji 10 dienu laikā. Ja nekur tuvākajā laikā nebrauksiet, centieties pēc iespējas vairāk taupīt automobiļa baterijās atlikušo enerģiju. Izslēdziet visas iespējamās auto elektrību tērējošās ierīces: lukturus, signalizāciju, salona ventilāciju, logu un sēdekļu apsildi, pat radio uztvērēju.

Ieklausieties startera skaņā: ja tas tik tikko pagriež dzinēja kļoķvārpstu un apgriezieni ir vāji, ierīču paneļa apgaismojums satumst līdz sveces blāvumam, iespējams, ir izlādējies akumulators. Tā iemesls var būt pārāk ilgstoša akumulatora lietošana, problēma elektroķēdē, degvielas piegādes sistēmā vai arī braukšanas ieradumos. Ikdienā braucot tikai nelielus attālumus, ģenerators nepaspēj uzlādēt akumulatoru (tam vajag vismaz 60 minūšu braucienu). Visos gadījumos labāk „nemocīt” automobili un meklēt kvalificētu palīdzību.

Aukstā ziemā veiksmīgi iedarbinot dzinēju, derētu ņemt vērā vēl vienu „AD Baltic” meistaru ieteikumu – jāizvairās no augstiem apgriezieniem, līdz motors un tajā cirkulējošā eļļa uzsilst. Kustīgo detaļu eļļošana sala apstākļos ir sliktāka, tādēļ tās ātrāk nolietojas. Bieži braucot nelielus attālumus, eļļu automobilim būtu jāmaina biežāk. 

 
Visi komentāri
 
Vērotājs 6.februāris 2015 11:14
5 1 Atbildēt

Bildē nobildētais akumulators pats nekvalitatīvākais no jebkad bijušiem LV.Man izgāja no ierindas pēc 5 mēnešiem,loģiski garantijas talonu jau biju izmetis.Visi mehāniķi kas to redzēja smaidīja un teica vai tad nezin kad mēsls-lieki izmesta nauda.Kā tādus draņķus patērētāju aizstāvji atļauj tirgot.

Vērotājs 6.februāris 2015 11:21
3 1 Atbildēt

Nav ko te gudrēties,,AD,,atzīstiet kad tirgojiet nekam nederīgu un nepiemērotu preci.Nekad ar firmas Deta,Varta un c.akumulatoriem nav bijušas problēmas.Nemāciet par ekslotāciju bet sākciet domāt kāpēc jātirgo tādi mēs.i.

kasinsh79 6.februāris 2015 11:22
7 2 Atbildēt

Jau vairākiem auto izmantoju tikai DETA - pārbaudīta vērtība.

Vienam uzliku arī BOSCH - arī kalpo jau ilgi un perfekti!

Nevajag taupīt uz ne īstajām lietām. Mans ieteikums!

iAuto 6.februāris 2015 11:38
1 1 Atbildēt

Jā, DETA ir labi!

Varta 6.februāris 2015 12:52
0 1 Atbildēt

Vislabākais ir Varta pārbaudīta vērtība,Bosch netur līdz un Deta ir mēsli-ilgadēji pārbaudīts.

Siltums 6.februāris 2015 13:08
0 0 Atbildēt

Nav tak mums vairs tādu ziemu,lai te runātu gudrības,paturētu -30līdz -35 nedēļu,tad varētu spriedelēt,kurš brauc bet kurš čakarējas!

Jonis 7.februāris 2015 22:39
0 0 Atbildēt

Pirms 4.gadiem tiku pie pārs gadu veca AD akumulatora it kā brāķēta,nedaudz paspīdzināju apkopi uztaisīju,braucu ar to vēl četrus gadus un pardevu ar visu auto!

Varta un AD ir viens un taspats tikkai atsķirīgas preču zīmes

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 3

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti