papildināts ar CSDD: Bezmaksas konsultācijas turpināsies? 15

Atis Jansons speciāli iAuto | 10.februāris 2015 9:40

Nu jau veselu mēnesi Biķernieku trasē CSDD (un februārī arī DBS) speciālisti bezmaksas nodarbību dalībniekiem stāsta par bremzēšanas ceļa garumu, to ietekmējošiem faktoriem ziemas apstākļos, par šķēršļu apbraukšanu un par to, kā mēģināt izvairīties no sadursmes, ja vienkāršas bremzēšanas ceļš būtu pārāk garš.

Tāpat interesentiem tiek sniegti skaidrojumi par auto riepu stāvokli, to izvēli atbilstoši ikdienas braukšanas stilam.

Apmeklēju vienu no nodarbībām. Vērtējums – stunda, protams, ir maz. Bet vienlaikus – tas jau ir kaut kas, tas ir solis uz padziļinātām, tik vajadzīgām zināšanām par auto kustības fiziku, par viena ļoti nozīmīga elementa – riepu – stāvokļa ietekmi uz auto stabilitāti un vadāmību. Demonstrējums, kurš neprasa lielu runāšanu, bet uzskatāmi parāda – riepas ar „atļauto”4 mm protektoru, bet desmit gadus vecas, tavu auto no pilsētas ātruma uz ledus spēj apturēt krietnus 10 metrus tālāk nekā kolēģa šogad iegādāti „apavi”. Vai – redzi, tavs labi „apautais” džips tomēr apstāsies tālāk nekā šis golfiņš. Jo tavējais ir smags.

Nodarbības vada Normunds Lagzdiņš, viens no labākajiem drošas braukšanas skolotājiem Latvijā.

Šobrīd CSDD un tai piederošas Biķernieku trases darbinieks. Bet pirms gadiem desmit (apmēram), Audi automobiļu pārdevējs turpat līdzās – „Auto Riga”. „Audi” jau tolaik kā vienu no mārketinga paņēmieniem izvēlējās labas auto vadīšanas apmācību. Viņi bija pirmie, kas Latvijā rādīja pareizas stūrētāja pozīcijas nozīmi, skaidroja auto kustības fiziku ar „saķeres apli”, aicināja bremzējot neaizmirst par stūrēšanas iespēju, ko dod ABS (bremžu antibloķēšanas sistēma). Un Normunds bija labs skolnieks. Pavisam drīz – jau skolotājs. Pirmā „drošas braukšanas skola” Latvijā nebija ne tagad pazīstamākā DBS, ne „Auto akadēmija”. Tā bija SABI (sporta aģentūra Biķernieki). Un Lagzdiņš (arī Rukuts, Pļavenieks un citi).

Izcils skolotājs. Laba nodarbību vieta (tiesa, rīdziniekiem laba, no Talsiem vai Apes braukt šurp patālu un dārgi, pat ja nodarbība ir bez maksas).

Laba iniciatīva. Un negaidīti liela publikas atsaucība. Visas šīs ziemas nodarbības (ap 50 dalībnieku dienā, kopā ap 1000) jau nokomplektētas.

Normunds Lagzdiņš

Pirmie secinājumi. Normunds Lagzdiņš:

- Priecē pieprasījums, vēlme mācīties. Augošs dāmu pieteikumu skaits. Zināmā mērā pārsteigums ir nodarbību apmeklētāju (aktīvākā sabiedrības daļa!) ārkārtīgi vājās zināšanas elementāros jautājumos.

– Vai tavam auto ir ABS? Atbildes ir ne tikai „jā” vai „nē”. Dzirdam arī „nezinu” vai – kas tas tāds.

Riepas protektora dziļums ir samērā vienkārši skatāms un nolasāms. Riepas dzimšanas gads? Noslēpums. Uzzināt nemākam. Tādēļ pērkam riepas „ar visām spuriņām”, bet ražotas pirms desmit gadiem. Vai riepas, uz kurām ražošanas laika apzīmējuma, atbilstoša Eiropas un pasaules standartiem, vispār nav. Tātad – „krutku”.

Turpinājums? Absolūti nepieciešams, lai braucēju vēlmi izglītoties aizpildītu. Kāds tas būs – gaidām CSDD lēmumus.

papildināts ar: CSDD komentārs 10.02.2015: 

"Pirmajās dienās bija vērojama liela iedzīvotāju interese par ziemas braukšanas konsultācijām un brīžiem bija grūti sazvanīt. Bet uz šo brīdi situācija ir mainījusies.

Diemžēl jāsaka, ka šonedēļ visi pieejamie laiki jau ir aizpildīti. Šobrīd sekojam līdzi laika apstākļiem un trases stāvoklim. Ja laiks būs ziemas braukšanai atbildīgs, šīs nedēļas otrajā pusē tiks izsludināti februāra trešās nedēļas nodarbību laiki.

Par turpmākajām ziemas braukšanas nodarbībām informācija tiks sniegta www.bksb.lv."

Arī iAuto turpinās ziņot par apmācības jaunumiem!

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 9.februāris 2015 11:12
4 0 Atbildēt

Ta jau labāk lasiet manus un dažu citu ekspertu (piem. Vernons) komentārus un vairāk noderīgu lietu uzzināsiet.

LMT 10.februāris 2015 20:02
4 0 Atbildēt

Eksperts esmu!

Inese 7.februāris 2015 15:57
3 0 Atbildēt

Ideja ļoti laba, ļoti noderīga un atbalstāma. Bet izskatās, ka pieteikšanās ir ļoti nepārdomāta. Sazvanīt nav iespējams, no 9-17 visu laiku aizņemts.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pilnpiedziņas "bulku vāģis" Peugeot Partner Dangel 4X4 (+VIDEO) 11

Tā sauktie "bulku vāģi" un bezceļš slikti sader kopā. Kā visās lietās, arī šeit gadās izņēmumi. Ar tādu mums ir darīšana šajā TV Auto ziņu raidījumā. Lasīt vairāk

 

Tavs Auto TV kopā ar Arti Dauginu izmēģina Renault Capture E-Tech (+ VIDEO)

150 patenti, 65 km elektro režīmā, kombinētajā ciklā degvielas patēriņš 1,5 litri uz 100 km! Tā īsumā varētu raksturot mūsu šīsdienas raidījuma testa objektu. Dāmas un kungi – šī ir Eiropā savā segmentā visvairāk pārdotā automobiļa Renault Captur E-Tech plug-in hibrīda versija. Lasīt vairāk

 

Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos cietuši 12 cilvēki, bet gājis bojā viens

Aizvadītajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos cietuši 12 cilvēki, bet gājis bojā viens, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijas (VP) Sabiedrisko attiecību nodaļā. Lasīt vairāk

 

Renault sāk pieņemt 2021. gada Grand Scenic pasūtījumus 3

2021. gada Renault Scenic ir pieejams pasūtīšanai arī Baltijā Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti