papildināts ar CSDD: Bezmaksas konsultācijas turpināsies? 15

 
Atis Jansons speciāli iAuto | 10.februāris 2015 9:40

Nu jau veselu mēnesi Biķernieku trasē CSDD (un februārī arī DBS) speciālisti bezmaksas nodarbību dalībniekiem stāsta par bremzēšanas ceļa garumu, to ietekmējošiem faktoriem ziemas apstākļos, par šķēršļu apbraukšanu un par to, kā mēģināt izvairīties no sadursmes, ja vienkāršas bremzēšanas ceļš būtu pārāk garš.

Tāpat interesentiem tiek sniegti skaidrojumi par auto riepu stāvokli, to izvēli atbilstoši ikdienas braukšanas stilam.

Apmeklēju vienu no nodarbībām. Vērtējums – stunda, protams, ir maz. Bet vienlaikus – tas jau ir kaut kas, tas ir solis uz padziļinātām, tik vajadzīgām zināšanām par auto kustības fiziku, par viena ļoti nozīmīga elementa – riepu – stāvokļa ietekmi uz auto stabilitāti un vadāmību. Demonstrējums, kurš neprasa lielu runāšanu, bet uzskatāmi parāda – riepas ar „atļauto”4 mm protektoru, bet desmit gadus vecas, tavu auto no pilsētas ātruma uz ledus spēj apturēt krietnus 10 metrus tālāk nekā kolēģa šogad iegādāti „apavi”. Vai – redzi, tavs labi „apautais” džips tomēr apstāsies tālāk nekā šis golfiņš. Jo tavējais ir smags.

Nodarbības vada Normunds Lagzdiņš, viens no labākajiem drošas braukšanas skolotājiem Latvijā.

Šobrīd CSDD un tai piederošas Biķernieku trases darbinieks. Bet pirms gadiem desmit (apmēram), Audi automobiļu pārdevējs turpat līdzās – „Auto Riga”. „Audi” jau tolaik kā vienu no mārketinga paņēmieniem izvēlējās labas auto vadīšanas apmācību. Viņi bija pirmie, kas Latvijā rādīja pareizas stūrētāja pozīcijas nozīmi, skaidroja auto kustības fiziku ar „saķeres apli”, aicināja bremzējot neaizmirst par stūrēšanas iespēju, ko dod ABS (bremžu antibloķēšanas sistēma). Un Normunds bija labs skolnieks. Pavisam drīz – jau skolotājs. Pirmā „drošas braukšanas skola” Latvijā nebija ne tagad pazīstamākā DBS, ne „Auto akadēmija”. Tā bija SABI (sporta aģentūra Biķernieki). Un Lagzdiņš (arī Rukuts, Pļavenieks un citi).

Izcils skolotājs. Laba nodarbību vieta (tiesa, rīdziniekiem laba, no Talsiem vai Apes braukt šurp patālu un dārgi, pat ja nodarbība ir bez maksas).

Laba iniciatīva. Un negaidīti liela publikas atsaucība. Visas šīs ziemas nodarbības (ap 50 dalībnieku dienā, kopā ap 1000) jau nokomplektētas.

Normunds Lagzdiņš

Pirmie secinājumi. Normunds Lagzdiņš:

- Priecē pieprasījums, vēlme mācīties. Augošs dāmu pieteikumu skaits. Zināmā mērā pārsteigums ir nodarbību apmeklētāju (aktīvākā sabiedrības daļa!) ārkārtīgi vājās zināšanas elementāros jautājumos.

– Vai tavam auto ir ABS? Atbildes ir ne tikai „jā” vai „nē”. Dzirdam arī „nezinu” vai – kas tas tāds.

Riepas protektora dziļums ir samērā vienkārši skatāms un nolasāms. Riepas dzimšanas gads? Noslēpums. Uzzināt nemākam. Tādēļ pērkam riepas „ar visām spuriņām”, bet ražotas pirms desmit gadiem. Vai riepas, uz kurām ražošanas laika apzīmējuma, atbilstoša Eiropas un pasaules standartiem, vispār nav. Tātad – „krutku”.

Turpinājums? Absolūti nepieciešams, lai braucēju vēlmi izglītoties aizpildītu. Kāds tas būs – gaidām CSDD lēmumus.

papildināts ar: CSDD komentārs 10.02.2015: 

"Pirmajās dienās bija vērojama liela iedzīvotāju interese par ziemas braukšanas konsultācijām un brīžiem bija grūti sazvanīt. Bet uz šo brīdi situācija ir mainījusies.

Diemžēl jāsaka, ka šonedēļ visi pieejamie laiki jau ir aizpildīti. Šobrīd sekojam līdzi laika apstākļiem un trases stāvoklim. Ja laiks būs ziemas braukšanai atbildīgs, šīs nedēļas otrajā pusē tiks izsludināti februāra trešās nedēļas nodarbību laiki.

Par turpmākajām ziemas braukšanas nodarbībām informācija tiks sniegta www.bksb.lv."

Arī iAuto turpinās ziņot par apmācības jaunumiem!

 
Visi komentāri
 
Inese 7.februāris 2015 15:57
3 0 Atbildēt

Ideja ļoti laba, ļoti noderīga un atbalstāma. Bet izskatās, ka pieteikšanās ir ļoti nepārdomāta. Sazvanīt nav iespējams, no 9-17 visu laiku aizņemts.

edvins 7.februāris 2015 16:06
1 0 Atbildēt

Sazvanīt var - bet piemēram es: ar kkādu 35reizi, nepārtraukti bliez pa pogām un kkad paveiksies!

iAuto 7.februāris 2015 16:24
2 0 Atbildēt

Paldies par informāciju un noteikti pārsūtīsim CSDD!

LMT 9.februāris 2015 11:13
0 3 Atbildēt

Varbūt piereizes var pajautāt,- vai ir labi padarīta darba sajūta, kad uz ceļiem 211 līķi?

GB12 9.februāris 2015 12:04
2 0 Atbildēt

A tev ir labi padarīta darba sajūta, rakstot stulbus komentārus?

LMT 10.februāris 2015 9:49
0 3 Atbildēt

Nerdzēju atbildi par 211 līķiem uz ceļa....

GB12 10.februāris 2015 12:04
0 0 Atbildēt

Kas tu tāds esi, lai uz taviem beztēmas jautājumiem atbildētu?

iAuto 10.februāris 2015 9:51
1 1 Atbildēt

CSDD komentārs ir pievienots ziņas apakšā!

Jānis 7.februāris 2015 20:28
2 1 Atbildēt

nav gan dārgi, es no Kuldīgas speciāli aizbraucu un bija to vērts!

ezis71 8.februāris 2015 10:05
1 0 Atbildēt

un ko jaunu uzzināji?

LMT 9.februāris 2015 11:12
4 0 Atbildēt

Ta jau labāk lasiet manus un dažu citu ekspertu (piem. Vernons) komentārus un vairāk noderīgu lietu uzzināsiet.

Peķa 10.februāris 2015 19:47
0 2 Atbildēt

Brauciens bija to versts braukt

LMT 10.februāris 2015 20:02
4 0 Atbildēt

Eksperts esmu!

ezis71 11.februāris 2015 20:42
1 0 Atbildēt

iebāž pirkstu izpūtējā,pagaršo un tad saka:"pēc 10 štukām motoram būs pisec!",tā?

Aigarcix 10.februāris 2015 21:57
1 0 Atbildēt

Būtu labāk izdevuši brošūru kā ,ko darīt,ja ir pareizas riepas,nepareizas,utt,kā braukt ,ko skatīties.Bet tad jau kādam biznesiņš ietu sliktāk,bet varbūt ar tieši labāk?Hvz.Bet no raidījumos redzētā sapratu,ka nu nekā jauna neuzzināju,bet vēl dažu labu ne pārāk gudru spriedumu izlasīju.Nu tā,kut kā.:)Kā man viens vīrels teica,mēs ar ABS nemākam braukt,vecā skola ,odnako.:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti