Iedzīvotājus satrauc viņu auto drošība dzudzdzīvokļu namu pagalmos 4

 
ERGO | 13.aprīlis 2015 7:21

Gandrīz 40% Latvijas iedzīvotāju daudzdzīvokļu namu pagalmos visvairāk satrauc bedres un to dēļ gūtie bojājumi auto ritošajā daļā.

Trešdaļu iedzīvotāju satrauc ļaunprātīga rīcība un tīšu bojājumu izdarīšana, piemēram, skrāpējumi, durtas riepas vai izsisti auto stikli. Tā noskaidrots apdrošināšanas sabiedrības ERGO tikko veiktā aptaujā internetā, kurā piedalījās 650 cilvēki.

“Dati par pieteiktajiem negadījumiem ar auto apliecina, ka bedres ir nopietna problēma, kas satrauc un ar ko nākas saskarties autovadītājiem. Bojājumus var nodarīt arī uzbraukšana uz apmales, sasitot auto riepas, diskus vai pat sabojāt ritošās daļas detaļas. Tāpat blīvā iekšpagalmu satiksmē viegli gūt skrāpējumus un buktes, kā arī nolauzt spoguļus. Iedzīvotāji nereti cenšas par katru cenu novietot automobili pēc iespējas tuvāk namdurvīm, tādējādi riskējot gūt bojājumus savam un nodarīt tos citiem transportlīdzekļiem, tā tikai radot saspīlētas situācijas nama pagalmā,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.

Foto: iAuto.lv

Viņš arī atzīst, ka ļoti bieži šādos apstākļos ir diezgan neiespējami noskaidrot vainīgo un pierādīt viņa vainu, īpaši, ja nav liecinieku. Šādos negadījumos diemžēl arī OCTA polise nenodrošinās iespēju saņemt atlīdzību par automobilim nodarīto kaitējumu. “Daudzdzīvokļu namu iedzīvotājiem iesakām savus automobiļus labāk novietot brīvākās un ērtāk izbraucamās vietās vai – vēl labāk – apsargājamā autostāvvietā, kaut arī tā atrodas tālāk no namdurvīm. KASKO polises īpašniekiem, protams, nav jāsatraucas, jo tā būs būtisks atspaids, īpaši jaunāku auto īpašniekiem, kam, piemēram, pat neliels auto remonts vai krāsošana var izmaksāt līdz pat 250 eiro,” norāda Ivars Vismanis.

Apsargājama autostāvvieta vai auto novietošana labi apgaismotā, pārskatāmā vietā ir ieteicama arī tāpēc, lai pēc iespējas novērstu varbūtību, ka auto tiek apzagts. Aptauja liecina, ka šāda situācijas iespējamība, atstājot automašīnu daudzdzīvokļu nama pagalmā, visvairāk satrauc vīriešus.

Savukārt sievietes uz pusi vairāk nekā stiprais dzimums satraucas par iespējamiem negadījumiem, automašīnai uzkrītot, piemēram, kokam vētras laikā vai kādiem priekšmetiem no kaimiņu balkona vai nama jumta.

ERGO dati liecina, ka mantu zādzība no auto salona rada vidēji 300 eiro lielus zaudējumus. Tirgū pieprasītu auto detaļu zādzības var radīt zaudējumus vidēji pat 600 eiro apmērā.

Savukārt zaudējumu summa automašīnām par bojājumiem, kas radušies, iebraucot bedrē, vidēji ir ap 50 eiro par riepu, tomēr tā var sasniegt pat vairākus tūkstošus eiro. Piemēram, nesen kādam Lexus markas automobiļa īpašniekam izmaksāta atlīdzība par bojātiem riteņiem un diskiem – 5300 eiro. 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 13.aprīlis 2015 12:24
2 5 Atbildēt

Ja jau ir jādzīvo tādās nabagmājās, tad nevajag pirkt auto un jābrauc ar RS.

d'Artanjans 13.aprīlis 2015 18:13
2 1 Atbildēt

pie lielas daļas bojājumu ir vainīgi paši auto īpašnieki novietojot savus auto kā pagadās!pie kājas,ka kāds no sētas nevar izbraukt,dziļi pie pēcpuses,ka pie privātmājas nomet,ka mājas īpašniekam savu auto velns zin kur jāparko.min pa bedrainu ielu,kā aptēsti dauzot riepas un piekari.tātad daļa bojājumu rodās dēļ pašu stulbuma,daļa dēļ pašu slinkuma.man arī viens dzenis regulāri lika pie mājas savu hlamu uz visu dienu,jo netālu strādā.tad pārstāja......

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti