Apstiprināšanai valdībā iesniegts jaunais Ceļu satiksmes noteikumu projekts 16

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 20.aprīlis 2015 9:09

Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kas iesniegts izskatīšanai un apstiprināšanai valdībā.

Noteikumu mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, jo īpaši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku (gājēji, velosipēdisti) drošību, kā arī veicināt dažādu satiksmes dalībnieku savstarpēju līdzāspastāvēšanu.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss uzsver: „ Ceļu satiksmes noteikumi ir vienmēr attīstījušies līdz ar laiku.  Kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, profesionālajām un nevalstiskajām organizācijām esam nopietni strādājuši, lai sagatavotu jauno noteikumu versiju. Mums ir jārūpējas par mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību, un tieši tas ir viens no galvenajiem aspektiem, kurā iestrādātas plašākās izmaiņas.”

Jaunais noteikumu projekts precizē vairākas jau esošās ceļu satiksmes drošības normas, kā arī paredz jaunas. Piemēram: iespējas uzstādīt maināmās ceļazīmes; ieviest jaunus horizontālos apzīmējumus uz ceļiem; nodalīt uz velosipēdistiem un mopēdistiem attiecināmās prasības; atļaut elektromobiļiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām.

Īpaša uzmanība pievērsta ar velojomu saistītajiem jautājumiem. Proti, jauninājumi paredz, ka ietves arvien vairāk tiek atvēlētas gājējiem, bet velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves. Tādejādi riteņbraucēji tiek aicināti būt aizvien atbildīgāki ceļu satiksmē – plānot savus maršrutus un pieņemt katrai situācijai atbilstošāko lēmumu.

Galvenās izmaiņas, kuras saistītas ar velojomu:

- veicināt velobraucēju braukšanu pa velo infrastruktūru un ielas braucamo daļu. Taču, ja braukšana pa brauktuvi nav iespējama, ja nav atbilstoša infrastruktūra vai ja šāda pārvietošanās ir bīstama, piemēram, ņemot vērā satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, tad izņēmuma gadījumos velosipēdistiem ir saglabāta iespēja pārvietoties pa ietvi. Šādā gadījumā velosipēdistam, tāpat kā līdz šim, jāatceras, ka braucot pa ietvi, jāizvēlas braukšanas ātrums, kas netraucē vai neapdraud gājējus. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka;

- precizētas, skaidrāk noteiktas un dažādotas iespējas veikt kreiso pagriezienu, pirms tam pašam velosipēdistam izvērtējot satiksmes intensitāti un pieņemot lēmumu par drošāko un atbilstošāko manevra veikšanas veidu, lai neradītu satiksmei bīstamas situācijas;

- velosipēdistiem plānots atļaut braukt pa sabiedriskā transporta joslām, ja uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes.

Saistībā ar velobraucēju drošību, svarīga ir arī esošās un veidojamās infrastruktūras iespēju sabalansēšana ar satiksmes dalībnieku vajadzībām un vēlmēm. Tādēļ, lai nodrošinātu pārdomātu velobraucēju dalību satiksmē, projekta izstrādes gaitā notika sadarbība un diskusijas partneriem, piemēram, ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību, Latvijas Pašvaldību savienību, citām ministrijām.

Pēc apstiprināšanas valdībā sabiedrība tiks iepazīstināta un informēta par būtiskākajiem jauninājumiem un izmaiņām.

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 21.aprīlis 2015 16:48
17 3 Atbildēt

Un vēl varētu ierakstīt, ka saule aust austrumos, citādi Vernons to nezin.

Pļurkt 21.aprīlis 2015 20:17
17 1 Atbildēt

Nu i ko ta tur tie priekšā braucošie ir sastrādājuši??

Kurā vietā ir rakstīts ka nedrīkst samazināt ātrumu vai apstāties, ja kāds brauc aimugurē???

Man var būt bite iedzēla acī - neko neredzu un ekstra bremzēju, kaut arī priekšā nekā nav!! Nu un tad??

Kāda man daļa gar tiem kas aizmugurē streipuļo, ļurina pa mobīlo turot to vienā rokā, ar otro roku spaida bābai pupus, kādēļ protams nespēj izsekot kas notiek deguna galā!

anonimikis 21.aprīlis 2015 16:05
8 0 Atbildēt

10.punkts garantē, ka vernoni tev neiebrauks pakaļā (nenodarīs zaudējumus).

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW avārija Krievijā paņem četras dzīvības (+ VIDEO) 5

BMW vadītājs Krievijas pilsētā Krasnodarā zaudē vadību pār savu spēkratu un ietriecas betona stabā. Pirms tam šī automašīna tika redzēta driftējot pilsētas ielās. Lasīt vairāk

 

OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 197 540 autovadītājiem

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 197 540 autoīpašnieku, kamēr riska klase pieaugusi 348 226 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati. Lasīt vairāk

 

Nesadala krustojumu (+ VIDEO) 9

Plats krustojums, maz transporta, taču sadursme notiek tik un tā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA hibrīds, kuram uz plašu pircēju ievērību būs jāpagaida (+VIDEO) 28

Jāatzīst, ka arī plug in hibrīdi nav nekādi lētie, tomēr šad un tad parādās automašīnas, kas ar laiku varētu kļūt pirktākas. Šoreiz TV Autoziņas testē vienu tādu auto. Tas ir Kia Xceed plug in hibrīds. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti