Apdrošinātājs: TOP 3 manevri, kuru dēļ visbiežāk notiek avārijas 5

 

Foto: iAuto.lv

Ergo | 31.oktobris 2015 14:29

Manevri, kuru dēļ visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi pilsētās, ir distances neievērošana, priekšrokas nedošana, izbraucot uz galvenā ceļa, un bieža joslu maiņa, braucot intensīvas satiksmes apstākļos, – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistu apkopotā informācija. Analizējot OCTA pieteikumus, aptuveni 65% ceļu satiksmes negadījumu notiek, veicot iepriekš minētos manevrus.

“Nepārtraukta joslu maiņa ir tendence, kas iet roku rokā ar kopējo braukšanas kultūru, kas valda mūsu šoferu vidū. Sadursmes cēlonis bieži ir saistīts gan ar pagrieziena signāla nerādīšanu, veicot šos manevrus, gan ar agresīvu braukšanu un mēģinājumiem iespraukties starp citiem auto, lai gan vietas tam nav pietiekami,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors. Arī rāvējslēdzēja principa ignorēšanu un vispārējas pieklājības trūkumu viņš min kā iemeslus ceļu satiksmes negadījumiem, kuri varēja arī nenotikt, ja vien autovadītāji būtu savstarpēji saprotošāki un laipnāki.

Lai arī šādi negadījumi notiek ļoti bieži, saskaņā ar ERGO datiem tajos radītie bojājumi transportlīdzeklim lielākoties nav lieli, un parasti tie ir saskrāpēti spārni vai atdures stieņi, izsisti lukturi u.tml. Vidējā atlīdzība šādos gadījumos ir ap 400 eiro.

Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, šoferiem ieteicams pirms jebkādu manevru veikšanas objektīvi novērtēt, vai tam pietiks laika un vietas. Nevajadzētu paļauties uz pieņēmumu, ka gan jau citi satiksmē iesaistītie visu pamanīs un palaidīs. Tapat steigā ieteicams neprovocēt situācijas, neievērojot distanci, jo nekad nevar zināt, cik veikli uz izmaiņām satiksmē reaģēs priekšā vai blakus braucošā transportlīdzekļa vadītājs. Svarīgi ir iekļauties satiksmes plūsmā un ievērot cieņu pret citiem tās dalībniekiem.

 
Visi komentāri
 
vilks 31.oktobris 2015 15:16
4 2 Atbildēt

Vai kādreiz būs tā,kad PAMĀCĪTĀJA lomā būs SATIKSMES eksperts,kursh spēj savienot satiksmi ar SATIKSMES NOTEIKUMIEM? Shitie kabinetu žurkas ir tā apnikushi ...

Palaidniex 31.oktobris 2015 15:27
2 3 Atbildēt

Lielakā daļa kaut kā spēj savienot. Nespējnieki bieži iekļūst avarijās...

Ja nespēj pabraukt - ir sabiedriskais transports.nun kas tur grūti izpildāms vai neizpildāms tajos CSN?

Vernons 1.novembris 2015 15:05
0 0 Atbildēt

Vienkārši, katram ar savu rīcību ir jāgarantē drošība!

“Nepārtraukta joslu maiņa ir tendence, kas iet roku rokā ar kopējo braukšanas kultūru, kas valda mūsu šoferu vidū. Sadursmes cēlonis bieži ir saistīts gan ar pagrieziena signāla nerādīšanu, veicot šos manevrus, gan ar agresīvu braukšanu un mēģinājumiem iespraukties starp citiem auto, lai gan vietas tam nav pietiekami,” stāsta Ivars Vismanis,..."

"Distances neievērošanu" nomainiet pret "distances nozagšanu", tas vairāk atbilst iepriekš minētam.

ims44 1.novembris 2015 20:06
0 1 Atbildēt

viss jau buutu labi, ja vien dazham labam pensim distance pilseetaa nebuutu ap 30 metriem braucot ar 40kmh vai leenaak...plus veel reakcijas laiks -pus minute, ja veel priekshaa 2 taadi kr...i, tad pie zaljaa knapi 3 mashiinas izbrauc krustojumu..

kaa taadiem kro...iem nezagt distanci???

Vernons 2.novembris 2015 10:34
0 0 Atbildēt

Bet kāpēc lai tā nedarītu? CSN sen sastāv no viena vienīga punkta, vienas trešdaļas, "Ievēro distanci'! Distancei jābūt, bet atsaukties uz distances neievērošanu, lai sodītu ir noziegums, kurš ir veicinājis Ivara Vismaņa minētās negācijas!

Katram, priekšā esošam, satiksmes dalībniekam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, ir jāgarantē drošība, sev un citiem!

Kāpēc ir paniskas bailes pieminēt vārdu salikumu - "garantēt drošību"? Vieglāk tiesāt sekas, nekā cēloni! Un cik ilgi?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjautots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO)

km.hiAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 1

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti