iAuto.lv: Par gājējiem un velosipēdiem uz neregulējamas gājēju pārejas, kā pareizi to šķērsot 74

Foto: iAuto.lv

Ēriks Griģis, iAuto | 27.decembris 2015 15:32

Portālā iAuto.lv notiek plašas diskusijas par gājēju, velosipēdistu un autotransporta attiecībām uz gājēju pārejām. Iesāksim ar gājēju un velosipēdu vadītāju atbildību.

"... CSN 24. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību. ..."

Tas nozīmē, ka gājējam un velosipēda vadītājam nav priekšroka šķērsot brauktuvi pa apzīmētu gājēju pāreju, bet to gājējs vai velosipēda vadītājam var šķērsot tikai tad, kad pirms brauktuves šķērsošanas ir veicis attiecīgus drošības pasākumus ceļu satiksmē, lai tikai pēc tam to šķērsotu:

1) novērtējis attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, lai, šķērsojot brauktuvi nepakļautu sevi bīstamībai nokļūt sadursmē ar transportlīdzekli, neizsraisot uzbraukumu sev vai neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekeim, īpaši aizmugurē braucošajiem, ja tuvojošajam transportlīdzeklim gājējs pēkšņi kļūtu par iemesli, lai izraisītu strauju manevru bremzējot;

2) novērtējis to braukšanas ātrumu, lai pārliecinātos, ka ir pamanīts un vadītājs ir sapratis gājēja nodomu šķērsot brauktuvi, ka vadītājs spēs samazināt braukšanas ātrumu un apstāties, ja tas būtu nepieciešams, lai dotu gājējam ceļu brauktuves šķērsošanai;

3) jāpārliecinās par drošību - vai ar savu manevru (iziešanu uz brauktuves) neradīs draudus sev un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, vai transportlīdzekļu vadītāji, kas ar savu transportlīdzekli tuvojas gājēju pārejai ir viņu pamanījuši un sapratuši gājēja nodomu šķērsot brauktuvi, vai vadītāji transportlīdzekļos ir spējuši viņu - gājēju pamanīt, vai iziešana uz brauktuves nenotiks aiz apturēta transportlīdzekļa, no aizsega, piem., reklāmas vai afišas, ēkas stūra, starp koku stumbriem, no apakšzemes pārejas (zem Ulmaņa gatves), uz neapgaismotas vai nepareizi apgaismotas gājēju pārejas diennakts tumšajā laikā, miglā vai uz apsnigušas un tādēļ neredzamas "gājēju pārejas", no gājēju pulcēšanās vietas, uz divjoslu vai vairākjoslu brauktuves, kur gājēju pāreja ierīkota nepareizi, lai par savu nodomu šķērsot brauktuvi spētu laikus brīdinātu transportlīdzekļu vadītājus, vai brauktuve nav slidena, kas varētu traucēt gājējam pārvietoties un radīt papildus bīstamību autovadītājiem, kas tuvojas...! Un tikai tad, kad pirmos divus punktus gājējs ir izpildījis, bet par trešo - pārliecinājies, var uzsākt brauktuves šķērsošanu!

Vairāk diskusija par šo tēmu forumā šeit >>>

 
74 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
mnde 30.decembris 2015 8:00
17 6 Atbildēt

aansi, tev viss labi? Nav pielipis vernonisms?

Es esmu PAR šausmīgām represīvām metodēm - teiksim 6 punkti par nepalaistu gājēju uz pārejas, sodu no 100 EUR utt., jo tās vienalga ir "asaras" salīdzinot ar to "baudījumu" gammu ko dabū dēļ kretīna izbaudī gājējs, kurš atļāvies ievērot noteikumus un izmantot savas priekšrocības! Jo ērtā beņķī piržot spriedelēt par "muļķiem", kuri nezkāpēc grib šķērsot ielu pa gājēju pāreju traucēkot "kingiem".

Vai vēl labāk par izlecošām barjerām, ja uz pārejais ir gājējs, bet ne gājēja tuvošanos tai, ne iziešanu uz tās auto vadītājs nav uzskatījis par nepieciešamu savlaicīgi manīt - lai pagaršo savu stūri un gaisa maisu!

mnde 30.decembris 2015 9:10
17 2 Atbildēt

aansis ņe čitaķeļ a pisaķeļ?

Ja grūti ar lasīšanu vēlreiz atkārtošu: es jau piedāvāju 6 punkti sodi 100+ euro un bīstamākajās pārejās izlecošas barjeras!

Var jau protams salikt luksoforus, bet tad būš lielāka brēkšana, jo palaist gājēju uz neregulējamas pārejas aizkavē mazāk kā gaidīt pilnu luksofora ciklu. Bet laikam tas lielajiem steigties ņēķērpilām nedalec un parējiem tāpēc arī jāsēž pie luksoforiem...

mnde 29.decembris 2015 16:54
16 2 Atbildēt

Skaidrs, ka dumji līst zem ratiem nav prāta darbs, bet kaut kā tie ērtos beņķos sēdoši pofigisti jāved pie prāta, vai ne?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

50 km/h vietā gandrīz 140 km/h - jaunietis "testē" mašīnu pēc remonta; policija iejaucas 20

Piektdien tika apturēts, kāds jaunietis, kurš, "testējot auto", apdzīvotā vietā vairāk nekā divas reizes pārsniedzis atļauto ātrumu. Tajā pašā dienā policijas darbinieki fiksēja vēl divus ātrumpārkāpējus. Lasīt vairāk

 

87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai 5

Lielākā daļa jeb 87 % iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO (ERGO) pētījums*, kas veikts kopā ar Latvijas Automoto biedrību (LAMB) kopīgi īstenotās kampaņas “Ar cieņu brauksi, tālāk tiksi!” ietvaros. Lasīt vairāk

 

No 60 450 - Audi papildina Q5 saimi ar Q5 55 TFSI e quattro Plug-in hibrīdu (+ FOTO) 8

Vācijas autobūves kompānija pievienojusi krosovera Q5 saimei jaunu modeli - Q5 55 TFSI e quattro, kas maksās 60 450 eiro (Vācijā) un uz 100 km patērēs vidēji 2,1-2,4 litru degvielas. Lasīt vairāk

 

70 gadu vecumā miris austriešu uzņēmējs un "Formula 1" pasaules čempions Nikijs Lauda 4

Austriešu uzņēmējs un trīskārtējs autosacīkšu "Formula 1" pasaules čempions Nikijs Lauda pirmdien miris 70 gadu vecumā, paziņoja viņa ārsts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti