Visi komentāri - Pētījums - divas trešdaļas smago avāriju notiek uz sausas brauktuves

Pētījums - divas trešdaļas smago avāriju notiek uz sausas brauktuves 3

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Valsts Ceļi | 7.aprīlis 2016 7:44

Lielākā daļa jeb 69% smago avāriju notiek uz sausas brauktuves, liecina Valsts policijas veiktais pētījums par smagajiem ceļu satiksmes negadījumiem.

Kā skaidro Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, visbiežāk jeb 40% negadījumu notiek pārsniegta ātruma dēļ.

Lielākoties jeb 88% gadījumu negadījumi notikuši labos laikapstākļos un 57% gadījumu bijuši dienas laikā. Savukārt 20% negadījumu iemesls ir bijis reibums. Visvairāk smago negadījumu notiek jūnijā un jūlijā, un pārsvarā tās ir sadursmes vai uzbraukšana gājējam.

Pētījumā secināts, ka 82,4% gadījumu smagos ceļu satiksmes negadījumus izraisījuši vīrieši un 36,1% gadījumu autovadītāji bijuši vecumā līdz 29 gadiem. 21,3% negadījumu izraisījis "Audi" markas automobilis, bet 32,4% gadījumu - automašīnas, kas vecākas par 20 gadiem.

No ceļu satiksmes negadījumos iekļuvušajiem autovadītājiem 32% kā galvenos iemeslus negadījumiem min neuzmanību, 16% - nogurumu, bet 11% - reibumu un domas par citām lietām.

77% autovadītāju savas prasmes uz sausas brauktuves vērtē kā labas, tomēr 69% smago negadījumu notiek tieši uz sausas brauktuves, uzsver policijā.

Pētījums par smagajiem ceļu satiksmes negadījumiem veikts, izmantojot datus par periodu no 2013.gada 1.jūlija līdz 2014.gada 30.jūnijam. Tā mērķis bija apzināt riska faktorus, kuri ietekmē ceļu satiksmes negadījumus. Pētījumā analizēti negadījumi un veikta 225 cilvēku aptauja. Pētījumu finansējis Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.

 
Visi komentāri
 
zivtiņš 8.aprīlis 2016 8:17
2 0 Atbildēt

Jāsāk vislatvijas ielu slapināšana.

Vilks 8.aprīlis 2016 20:20
0 0 Atbildēt

Viss tas pētījums ir kaķim zem astes ,ja nav kas visu redz -globāli !? Paši sev jauc prātu ,salīdzinot -nesalīdzināmas lietas ... Kādēļ jāliek kopā cilvēka vecumu ar dzimumu ,vai Audi, -ar kādu citu??? Skaidri redzams ,ka darbs ir ,-NEPADARĪTS ! NU ,-NEREDZ CILVĒCIŅŠ TO KOPSKATU ,NO KURA VAR IZLOBĪT VISU ,INTERESĒJOŠO INFORMĀCIJU ?!

nu 11.aprīlis 2016 9:07
1 0 Atbildēt

Par to reibumā izraisīto avāriju procentu varētu nepiekrist - pirms pāris gadiem CSDD dati liecināja, ka 8% avāriju iesaistīti iereibuši, nav teikts, ka izraisījuši. Nez vai sākuši dzert trīs reizes vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti