LTAB izstrādājis interaktīvu karti ceļu satiksmes negadījumu profilaksei 2

 

Foto: ekrānšāviņš

LTAB | 8.decembris 2016 15:33

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) izstrādājis interaktīvu karti, kurā tiek apkopoti un vizualizēti Latvijā notikušie ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg).

“Šī karte var kalpot par labu līdzekli satiksmes drošības uzlabošanai Latvijas pašvaldībām un ceļu uzturētājiem, jo ļauj precīzi identificēt CSNg vietu, apstākļus, smaguma pakāpi un citus faktorus. Atlasot un analizējot šos datus ilgākā laika posmā, iespējams konstatēt, kādēļ vienā vai otrā punktā CSNg notiek biežāk vai ar smagākām sekām,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 Kartes pamatā ir informācija, kuru apdrošinātāji saņem no transportlīdzekļu vadītājiem vai ceļu policijas pēc CSNg fiksēšanas. Izveidotie atlases kritēriji ļauj atlasīt un kartē vizualizēt CSNg, kas notikuši sākot no 2016.gada pēc to norises laika, vietas, izmaksu lieluma, kā arī fiksēšanas veida – ar saskaņoto paziņojumu vai pamatojoties uz ceļu policijas sastādītu protokolu. Karte izvietota un ir publiski pieejama LTAB mājas lapā: https://www.ltab.lv/map/

 “Ceram, ka šī karte kalpos tām institūcijām, kas ikdienā rūpējas par satiksmes drošību. Lai arī Latvijā jau ieviesta melno punktu karte, kurā apskatāmi bīstamie posmi un krustojumi uz valsts autoceļiem, LTAB izstrādātā interaktīvā karte ir unikāla Latvijā, jo pirmo reizi ir radīts instruments, kurā ir atspoguļoti gan tie CSNg, kas fiksēti ar policijas iesaisti, gan arī tie, kuri fiksēti ar saskaņoto paziņojumu. Uzskatām, ka tā palīdzēs ikvienam interesentam iegūt noderīgu papildinformāciju, lai veiktu satiksmes drošības ikdienas profilaksi, vai pat plānotu nozīmīgākus būvdarbus bīstamāko CSNg vietu pārbūvei,” skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka LTAB izstrādātā karte saņēmusi augstu profesionāļu novērtējumu Ceļu Satiksmes drošības padomes sēdē, kas norisinājās 07.12.2016.

 LTAB ikdienā strādā, lai izveidotu un pilnveidotu dažādus informatīvos risisinājumus, kas ļauj uzlabot satiksmes drošību Latvijā. Eiropas apdrošināšanas nozares speciālisti pērn ļoti augsti novērtēja LTAB izstrādāto un uzturēto OCTA informācijas sistēmu, kā vienu no progresīvākajām Eiropā, atzīmējot, ka tās izveides pieredze var kalpot par labu pamatu vienotas datu apstrādes un analīzes sistēmas izveidei visā Eiropā. LTAB sistēma apkopo datus no atbildīgajām valsts institūcijām, piemēram CSDD, VTUA, Valsts policijas, VDEĀVK, apdrošināšanas sabiedrībām un citām institūcijām, ļaujot tās lietotājiem – kontrolējošajām institūcijām, apdrošinātājiem un autovadītājiem tiešsaistē 24/7 režīmā izmantot dažādus ar OCTA apdrošināšanu saistītus servisus.

 1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “Baltikums Vienna Insurance Group”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” UADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

 

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 9.decembris 2016 11:37
0 0 Atbildēt

Visai interesants info, kas dod ieskatu, kur pamatoti un kur nepamatoti samazināti ātruma limiti...

Kanibaals 11.decembris 2016 0:52
1 0 Atbildēt

Pie Liepājas jūrā ar pāris kuģu avārijas atzīmētas :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti