Pērn avārijās dzīvību zaudējuši 157 cilvēki, kas ir zemākais rādītājs kopš neatkarības atgūšanas 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.janvāris 2017 12:18

Pagājušā gadā avārijās dzīvību zaudējuši 157 cilvēki, kas ir zemākais bojā gājušo skaits kopš valsts neatkarības atgūšanas, taču pērn palielinājies ceļu satiksmes negadījumos cietušo skaits, pastāstījis Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Līdz šim zemākais bojāgājušo skaits pēdējos gados bija fiksēts 2012.gadā, kad ceļu satiksmes negadījumos dzīvību zaudēja 177 cilvēki.

Ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo un cietušo personu reģistrācijas uzskaites noteikumi paredz, ka par bojā gājušo uzskata personu, kas mirusi notikuma vietā vai 30 dienu laikā pēc negadījuma. Līdz ar to tikai pēc 1.februāra taps zināmi precīzi skaitļi. Krapsis gan nedomā, ka gaidāmas krasas atšķirības.

Ja bojā gājušo skaits ir samazinājies, tad cita aina vērojama attiecībā uz cietušajiem, proti, pērn avārijās kopumā cieta 15 771 cilvēks, kas ir par gandrīz 12,28% vairāk salīdzinot ar 2015.gadu. Policijā gan atzīmēja, ka atskaite par smagi cietušajiem vēl nav apkopota.

Tāpat pagājušā gada palielinājies avāriju skaits, proti, pērn reģistrēti 19 544 ceļu satiksmes negadījumi, kas ir par 10,14% vairāk nekā 2015.gadā.

Lielākā daļa negadījumos mirušo ir autovadītāji, bet aptuveni viena trešdaļa ir gājēji. Pērn negatīva tendence gan vērojama attiecībā uz motobraucējiem, proti, ja 2015.gadā dzīvību zaudēja pieci motociklisti, tad pagājušā gadā tādi bija 11. "Tas skaidrojams ar to, ka cilvēki arvien vairāk iegādājas motociklus, taču iemaņas ne vienmēr ir atbilstošas un arī tiesiskā apziņa klibo, jo gandrīz pusei mirušo nebija braukšanas tiesības," norādīja Krapsis.
Pērn turpinot aktīvāk ieviest fotoradarus, bojāgājušo skaits Rīgas reģionā samazinājies par aptuveni 30%. Tas liecina, ka tehnisko līdzekļu ieviešana samazina vidējo ātrumu, tāpēc samazinās arī negadījuma sekas, uzsvēra Krapsis.

2015.gadā aizturēti 28 šoferi, kas smagas avārijas izraisīja reibumā, bet pērn tādi bija 18 autovadītāji.
Ņemot vērā bojāgājušo skaita samazinājumu Krapsis domā, ka iepriekš nospraustais mērķis līdz 2020.gadam samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu par 50%, salīdzinot ar 2010.gadu, ir kļuvis daudz reālāk sasniedzams. 2010.gadā Latvijā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 218 cilvēki.

"Iepriekš apstiprinātie satiksmes drošības plāni, citi policijas un pārējo iesaistīto institūciju realizētie pasākumi ir pareizs virziens ceļā uz bojāgājušo skaita samazinājumu, tomēr būtiska nozīme ir ceļu infrastruktūras uzlabošanai, kas diemžēl neiet solī ar sasniegtajiem rezultātiem," pauda Valsts policijas pārstāvis.

Krapsis atzina, ka uztrauc tas, kas notiks pēc 2020.gada, kad Latvijai vairs nebūs pieejams Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums ceļu uzlabošanai. "Tas būs valdības uzdevums risināt ceļa infrastruktūras uzlabošanu, taču nevienā valstī drošība nav lēta un tajā ir jāinvestē," norādīja Krapsis.

Jau vēstīts, ka aizvadītajā gadā Latvijā ugunsnelaimēs bojā gājuši 95 cilvēki, kas ir pēdējo trīs gadu laikā lielākais ugunsgrēkos bojāgājušo skaits, savukārt no ūdenstilpnēm izcelti pērn 110 noslīkušie.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Reinis 11.janvāris 2017 14:01
6 0 Atbildēt

Tas, ka pagājušo gadu mazliet uzlabojies viens statistikas rādītājs, vēl neko daudz nenozīmē. Latvija satiksmes drošības ziņā ir viena no pēdējām visā Eiropā. Vadītāju attieksme, sliktie ceļi un vecais autoparks dara savu. Manuprāt tieši šādā secībā.

Cerēsim, ka šogad statistika tikai uzlabosies...

Kanibaals 10.janvāris 2017 20:25
3 0 Atbildēt

Kāds pārsteigums, ziema tikai tagad sākusies. Bija jau mums šāds gads, kad bija mazāk mirušo, ko ar uzviju janvārī "atguva" jauniešu kompānija grāvī ar ūdeni uz jumta. Ne jau pa gadiem jāsalīdzina, bet gan sezonām.

ezis71 10.janvāris 2017 19:16
2 4 Atbildēt

Neviens ceļš nav uztaisīts kā Zviedrijā būvēja 70.gados,pat nav elementāras atsevišķas joslas kreisajam pagriezienam uz šosejas!Ja PSRS laikos ceļi tika būvēti plati tad tagad viņi paliek šauri,par zemes ceļiem labāk vispār nerunāsim,dirsā mati.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti