Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vai lai brauktu pa Rīgas ielām ir nepieciešami apvidus auto jeb remonts uz dažiem simtiem EUR? (+foto) 39

 
iAuto | 15.februāris 2017 20:23

Lieku reizi nākas atcerēties, ka pie stūres jābūt uzmanīgam, jo briesmas var atnākt pašā negaidītākajā vietā un brīdī. Šoreiz ne par traģisku negadījumu ar cietušajiem, bet par to, ka maza neuzmanība un šķietami ikdienišķa situācija var sagādāt lielas raizes auto īpašniekam. Runa ir par ielu apmalēm.

Piemēram, Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi nosaka, ka ietves augstums pie ielas braucamās daļas ir vismaz 0,15 m. Gājēju pārejās bērnu un invalīdu ratiņiem, kā arī velosipēdu ceļu pārejās ietves apmales veido vienā līmenī ar ielas segumu (181.1.3.). Tas nozīmē, ka, zemāku auto vadītājiem pat viegli sastopoties ar šādu apmali, var rasties bojājumui buferiem, riepām diskiem un citām virsbūves detaļām.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Uzmanības vērts piemērs ir Miera iela, Rīgā, kur posmā no Maiznīcas ielas līdz Palīdzības ielai apmales ir vēl augstākas par iepriekš minētajiem 0.15 m, tuvojoties 20 cm atzīmei, kas jau būtu pārbaudījums kādam zemākam SUV. Protams, apzināti neviens necenšas strīķēties, gar apmalēm, bet var gadīties iekļūt lamatās, kas sākumā šķiet gana droši.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Šajā attēlā redzams, ka pie ielas apmales ir piebraukta sniega/ledus kārta, kas apmali padara relatīvi zemāku, līdz ar to ir iespējams drošāk apturēt automobili ielas malā tā, lai netiktu bojāta automašīna un traucēta pārējā satiksme. Taču šādi ledus kalni mēdz sevī slēpt tādus pārsteigumus, kā lietus notekas caurumu, kas sākotnēji nav pamanāms, it īpaši diennakts tumšajā laikā, kad konkrētajā vietā ir atļauts apstāties un stāvēt.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Tā kā noteka rada papildus padziļinājumu ielas segumā, ielas apmale šajā vietā kļūst vēl augstāka. Kā redzams attēlā, ielas apmalē ir redzami bojājumi, kas liek domāt, ka ne viens vien šeit ir apskādējis savu auto. Arī iAuto gadījās iekrist šajās lamatās un apskādēt automobili ar zemāku klīrensu. Tas par laimi neradīja kritiskus bojājumus, taču sāpīgs gadījums gan īpašniekam, gan apdrošinātājam.

Pret ielas apmali sabojāts automašīnas buferis Foto: iAuto

Pret ielas apmali sabojāta riepa un disks Foto: iAuto

Turpat Miera ielā ir arī izveidota autostāvvieta uz ietves. Lai tur nokļūtu tāpat ir jāšķērso augsta ielas apmale. Arī šeit regulāri tiek apskādētas dažādas virsbūves detaļas vai pārsisti karteri, ja netiek ievērota īpaša piesardzība. 

Autostāvvieta Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Asās diskusijā par SUV piemērotību pilsētās bieži vien izskan arguments, ka nav jāuztraucas par apmalēm parkojoties. Vai šādos gadījumos SUV būtu ticis cauri sveikā vai ar mazāku skādi? Raksti komentāros savus novērojumus, kur zemāku auto vadītājiem būtu īpaši jāuzmanās.

 

 

 

 
39 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
arba 15.februāris 2017 21:38
27 7 Atbildēt

nedaudz dīvains raksts

pat nesapratu par ko viņš

ietves principā nav domātas , lai uz viņām brauktu virsū

ja kādā vietā ir atļauts parkoties, tad tā ir tāda kā dāvana autovadītājiem

ja braucam ar auto, tad vajadzētu saprast cik viņš ir zems, kādas riepas virsū un cik augstu šķērsli mēģinam forsēt !

un ja viņš ir nepārvarams, tad meklējam citu parkošanās vietu

ir gan tauta! 16.februāris 2017 0:39
11 9 Atbildēt

cilvēks labu gribēdams, ieliek rakstu, lai brīdinātu pārējos, bet visādi dīvāna eksperti viņu bezmaz apd**š!

viencexperc 15.februāris 2017 22:07
9 2 Atbildēt

augstam auto ir vēl divas priekšrocības pilsētā - labāka pārredzamība un ērtāka - iekāpšana-izkāpšana.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 13

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti