Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vai lai brauktu pa Rīgas ielām ir nepieciešami apvidus auto jeb remonts uz dažiem simtiem EUR? (+foto) 39

 
iAuto | 15.februāris 2017 20:23

Lieku reizi nākas atcerēties, ka pie stūres jābūt uzmanīgam, jo briesmas var atnākt pašā negaidītākajā vietā un brīdī. Šoreiz ne par traģisku negadījumu ar cietušajiem, bet par to, ka maza neuzmanība un šķietami ikdienišķa situācija var sagādāt lielas raizes auto īpašniekam. Runa ir par ielu apmalēm.

Piemēram, Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi nosaka, ka ietves augstums pie ielas braucamās daļas ir vismaz 0,15 m. Gājēju pārejās bērnu un invalīdu ratiņiem, kā arī velosipēdu ceļu pārejās ietves apmales veido vienā līmenī ar ielas segumu (181.1.3.). Tas nozīmē, ka, zemāku auto vadītājiem pat viegli sastopoties ar šādu apmali, var rasties bojājumui buferiem, riepām diskiem un citām virsbūves detaļām.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Uzmanības vērts piemērs ir Miera iela, Rīgā, kur posmā no Maiznīcas ielas līdz Palīdzības ielai apmales ir vēl augstākas par iepriekš minētajiem 0.15 m, tuvojoties 20 cm atzīmei, kas jau būtu pārbaudījums kādam zemākam SUV. Protams, apzināti neviens necenšas strīķēties, gar apmalēm, bet var gadīties iekļūt lamatās, kas sākumā šķiet gana droši.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Šajā attēlā redzams, ka pie ielas apmales ir piebraukta sniega/ledus kārta, kas apmali padara relatīvi zemāku, līdz ar to ir iespējams drošāk apturēt automobili ielas malā tā, lai netiktu bojāta automašīna un traucēta pārējā satiksme. Taču šādi ledus kalni mēdz sevī slēpt tādus pārsteigumus, kā lietus notekas caurumu, kas sākotnēji nav pamanāms, it īpaši diennakts tumšajā laikā, kad konkrētajā vietā ir atļauts apstāties un stāvēt.

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Tā kā noteka rada papildus padziļinājumu ielas segumā, ielas apmale šajā vietā kļūst vēl augstāka. Kā redzams attēlā, ielas apmalē ir redzami bojājumi, kas liek domāt, ka ne viens vien šeit ir apskādējis savu auto. Arī iAuto gadījās iekrist šajās lamatās un apskādēt automobili ar zemāku klīrensu. Tas par laimi neradīja kritiskus bojājumus, taču sāpīgs gadījums gan īpašniekam, gan apdrošinātājam.

Pret ielas apmali sabojāts automašīnas buferis Foto: iAuto

Pret ielas apmali sabojāta riepa un disks Foto: iAuto

Turpat Miera ielā ir arī izveidota autostāvvieta uz ietves. Lai tur nokļūtu tāpat ir jāšķērso augsta ielas apmale. Arī šeit regulāri tiek apskādētas dažādas virsbūves detaļas vai pārsisti karteri, ja netiek ievērota īpaša piesardzība. 

Autostāvvieta Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Ielas apmale Miera ielā, Rīgā Foto: iAuto

Asās diskusijā par SUV piemērotību pilsētās bieži vien izskan arguments, ka nav jāuztraucas par apmalēm parkojoties. Vai šādos gadījumos SUV būtu ticis cauri sveikā vai ar mazāku skādi? Raksti komentāros savus novērojumus, kur zemāku auto vadītājiem būtu īpaši jāuzmanās.

 

 

 

 
Visi komentāri
 
Jesss... 15.februāris 2017 21:11
0 1 Atbildēt

Es arī norāvu šo pašu :D (dažas dienas atpakaļ) vainīgais - ledus kalni ielas malā :D

arba 15.februāris 2017 21:38
27 7 Atbildēt

nedaudz dīvains raksts

pat nesapratu par ko viņš

ietves principā nav domātas , lai uz viņām brauktu virsū

ja kādā vietā ir atļauts parkoties, tad tā ir tāda kā dāvana autovadītājiem

ja braucam ar auto, tad vajadzētu saprast cik viņš ir zems, kādas riepas virsū un cik augstu šķērsli mēģinam forsēt !

un ja viņš ir nepārvarams, tad meklējam citu parkošanās vietu

Redaktors 15.februāris 2017 21:42
7 1 Atbildēt

Viss pareizi. Raksts domāts, ka visu laiku jāuzmanās un tas, ka Latvijā cilvēki pērk SUV ir saprotams lēmums. Labais ritenis iekrita ūdens notekā un tagad remonts.

gunbox 16.februāris 2017 13:51
2 0 Atbildēt

Nav pat vajadzīga atvērta noteka. Mums uz 17" diskiem 225/50 gumijai uz izdrupuša pirmās asfalta kārtas kantes, kur apakšā otra asfalta kārta kordu pārsita. Vēl arī vainīga salīdzinoši cieta piekare. LV vispār nav paredzēti ceļi braukšanai ar lielāku diametru par 16" un gumijas augstumu kā minimums 60.

arba 15.februāris 2017 21:53
1 7 Atbildēt

es ikdienā braucu ar auto, kura klirens ir 11.4 cm un riepas augstums ir 30 un nekādu dižo velmi pārsēsties uz suv nesajūtu

augstās ietves traucē tikai, ja noparkojas paralēli ietvei, kreisajā pusē, tad grūti izkāpt :):) ietves mala līdz ar sēdekli :):)

viencexperc 15.februāris 2017 22:08
5 1 Atbildēt

izsaku līdzjūtību

gunbox 16.februāris 2017 15:56
4 0 Atbildēt

Es ar izsaku līdzjūtību. Nevaru iedomāties, ka pie katras dziļākas bedres kaut kas būtu jāplāno kā apbraukt. 1x ar BMW 3sērijas kupeju izbraucu. Pat no pagalma jādomā, kā apbraukt bedres, lai nenoskrāpētu pakaļu. Varu derēt, ka 30% mūsu guļošo beržas pa dibenu. Ne jau par velti visiem nekorekti izbūvētajiem vēderi saskrāpēti.

viencexperc 15.februāris 2017 22:07
9 2 Atbildēt

augstam auto ir vēl divas priekšrocības pilsētā - labāka pārredzamība un ērtāka - iekāpšana-izkāpšana.

Redaktors 15.februāris 2017 23:10
0 0 Atbildēt

Kā kuram, Mercedes Benz GLE Coupe, piemēram, var ļoti viegli bikses nosmērēt.

viencexperc 16.februāris 2017 7:42
3 0 Atbildēt

Daļēji piekritīšu, jo bikses var nosmērēt arī automašīnās, kurās jāsaliecas deviņos līkumos, lai iekāptu - izkāptu.

Ja īsi pārbraucieni, bieži jākāpj ārā, tad kāpt ārā no auto, kuros sēdi uz grīdas sanāks baigā fizkultūra. Sevišķi sapratīs meitenes ar īsiem svārkiem.

Redaktors 16.februāris 2017 8:40
1 0 Atbildēt

Piemēram, Ford Edge durvis lieliski nosedz slieksni un tas ir tīrs arī pēc kārtīga 4x4 brauciena.

es 16.februāris 2017 10:17
2 1 Atbildēt

Un aptuveni miljons trūkumu. Tādu kā nestabilitāte, slikta vadāmība (dēļ augsta smaguma centra), rijīgums (dēļ liekiem kardāniem un augsta profila), neietilpība (un šis ir kautkāds ārprātīgs fakts - praktiski visi SUV ražotāji to milzu telpu vienkārši ir izšmurgājuši kautkādiem pontiem), augstas uzturēšanas izmaksas (piem riepas šai kategorijai ir krietni dārgākas).

Nu ponti, protams, visus tos trūkumus atsver ar uzviju

IMO arbas pieeja ir daudz izsvērtāka.

msh 20.februāris 2017 23:06
0 0 Atbildēt

Patēriņš pa lielam ir dēļ lielā izmēra un svara; pilnpiedziņas piedeva ir atkarīga no izpildījuma - īstajām kvatrām, lai arī motors visu laiku griež visus ripuļus, patēriņam ir klāt tikai puslitrs.

msh 20.februāris 2017 23:00
0 0 Atbildēt

Vienīgais iemesls kāpēc normālai mašīnai ir sliktāka pārredzamība ir tikai tāpēc ka tava galva ir zemāk nekā priekšā braucošās suņu būdas logi. Ja tās suņu būdas noņemtu no ceļiem, visiem pārredzamība būtu vienādā līmenī.

Turks 15.februāris 2017 23:59
0 2 Atbildēt

Ha vainīgs ledus!! Skaties kur brauc... sviests

JP5 16.februāris 2017 0:04
2 2 Atbildēt

Ieteiktu apmeklēt drošas braukšanas kursus!

Izvēle ir pietiekami laba, lai kvalitatīvi iemācītos braukt.

Piesakoties pastāsti savu problēmu par augstām apmalēm un slikto sajūtu braucot tumšos laika apstākļos.

Domāju, ka profesionāla palīdzība noderēs iAuto un nebūs vairs jāplēš riepas uz apmalēm.

Tas arī neizmaksās dārgāk par attēlā redzamo skādi!

Auto vadīšana ir katru sekundes simtdaļu atbildīga nodarbe!

kas ir SUV 16.februāris 2017 0:37
0 1 Atbildēt

???

ir gan tauta! 16.februāris 2017 0:39
11 9 Atbildēt

cilvēks labu gribēdams, ieliek rakstu, lai brīdinātu pārējos, bet visādi dīvāna eksperti viņu bezmaz apd**š!

Redaktors 16.februāris 2017 9:01
1 0 Atbildēt

Normāli, daļēja taisnība jau arī ir!

Daiki 16.februāris 2017 0:44
1 4 Atbildēt

NJā, cilvēks uzcep veselu rakstu - pētījumu, lai tik attaisnotu savu nemākulīgo braukšanu... iAuto kārtējo reizi (ne)pārsteidz.

Redaktors 16.februāris 2017 8:42
1 0 Atbildēt

Šeit ir tikai faktu konstatēšana, Brīvības ielā tā nevarētu notikt.

edza 16.februāris 2017 2:27
2 0 Atbildēt

Nu mans komentars arii ir drusku par apmaleem vinjas visas ir zem leknja ja piebrauc pa tuvu netikai vien var saskrapeet disku lidz nepazishanai bet ari parplest riepu ... (nabadziigi celji nabadziigi...) un mana piebilde rakstinjam .. (galu gala par ko tiek maksaati celju nodoklji par to lai laustu savus spekratus vai buutu kompfortabla braukshana...,man pagalmaa skjebas gludakas nekaa jebkursh celjsh rigaa... bet ja kada jega runat par ko jau ir runaats neskaitamas reizes..

Vernons 16.februāris 2017 8:29
0 3 Atbildēt

Un ko lai teic šo auto īpašnieki?

www.google.lv/search?q=VW+B...AUICCgB&biw=11

core 16.februāris 2017 16:28
0 0 Atbildēt

Un kas viņiem jāsaka?

anonimikis 16.februāris 2017 9:37
5 3 Atbildēt

kā tur bija tas teiciens par sliktu dejotāju un olām, vai muļķi un pērienu baznīcā? Bez visādiem SUViem ir pat 15-20cm sniegs izbraukts laukos un ne reizi vien.

rt 16.februāris 2017 9:47
1 0 Atbildēt

Es teiktu, ka virsraksta pirmajā daļā ir pareizā atbilde!

Rolis 16.februāris 2017 9:57
2 0 Atbildēt

Vajag savam vieglajam uzlikt mazliet augstākas riepas, un apmales parbrauksiet bez problemam ;)

gunbox 16.februāris 2017 16:01
1 0 Atbildēt

Tie, kuriem smadzenes ieaugušas mātes vēderā tur, kur daba viņām vēlējusi jau sen ir iegādājušies mazāku rādiusu un augstākas gumijas. Pārējie, ja vien asfalts atļautu, brauktu vispār bez gumijām. Riepas vietā uz diska uzpūstu PlastiDip 1 slānī. :D

es 16.februāris 2017 10:23
2 0 Atbildēt

Bet apmales jau var būt bezgalīgi augstas.

Es teiktu - nebraukt uz apmalēm. Ja braukt virsū, tad tam paredzētās vietās. Piem Mārupes ielā trotuāra stāvvietā arī ir diezgan augsta apmale, bet tālāk ir iebrauktuve, pa kuru var droši tikt uz trotuāra un pa to aizbraukt līdz iekārotai stāvvietai. Un attiecīgi atpakaļ.

btw trotuāri nav būvēti kā ielas un tāpēc to lietošana autobraukšanai to pamatīgi bojā. Tāpēc vislabāk ir izvēlēties nestāvēt uz trotuāra. Attiecīgi puse jautājumu atkrīt

rrr 16.februāris 2017 13:11
0 0 Atbildēt

Šeit izskatās ka vadītājs vienkārši drusku pa ātru mēģināja tur uzbraukt un bojājumi ir nevis skrāpējumi, bet reāli uzsists. Prātīgi braucot šādus bojājumus nevar dabūt. Kam negadās.

aizejošais 16.februāris 2017 13:58
7 0 Atbildēt

nav jāpērk mašīna pēc izskata, ja nejēdz, kādi tai gabarīti. Pērc Dacia, tām visām ir lieli klīrensi, īsas pārkares, un lēti remonti. Un pofig, ja noskrāpēc buferis.

Vienradzis 16.februāris 2017 14:40
1 1 Atbildēt

Nu bāc, LLP. Nemāk parkoties un braukt, tagad apmale vainīga :D

anonimikis 16.februāris 2017 16:52
0 0 Atbildēt

Bija Rīgā gadījums, kad viens bentliju uzkāra uz apmales - brauca no stāvvietas pa taisno ārā. Nez par ko viņam vajadzētu sūdzēties?

Viesturs 16.februāris 2017 18:28
1 0 Atbildēt

Ar 10 gadus vecu Kia Sportage parketnieku tur arī prātīgi jāstājas, virsbūve gan ir pietiekami augsta, bet disks strīķējas gar reti riebīgu apmali ar lielu troksni, par laimi bez redzamām sekām.

ha 16.februāris 2017 19:14
1 0 Atbildēt

Tieši tā !!!! Un te vēl nav apmale,Alauksta ielas apmales laikam tikai Kamaz domātas !

Konuss 16.februāris 2017 19:26
0 0 Atbildēt

Miera ielā jau gribas īpaši gribas nostāties pēc iespējas pa labi, lai tramvajiem netraucētu. Ja skatās uz tramvaju var bišķi par daudz piešaut pie apmales. Bet te jau vēl viena lieta - tas ledus kalniņš var šķist samērā drošs, līdz ar to par apmali var neuztraukties, bet te pēkšņi notekas caurums, kur apmale ir standarta augstumā, ja ne augstāka.

smiers 19.februāris 2017 21:16
0 0 Atbildēt

Piemēram, Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi nosaka, ka ietves augstums pie ielas braucamās daļas ir vismaz 0,15 m.

Vismaz 0.15m, tādad: 0.5cm ir ok

Smaidiņš 20.februāris 2017 16:34
0 0 Atbildēt

SUV daudzās reizēs tiek cauri bez bojājumiem, taču kad salauž, vai kad ir apkopīte vai tekošās izmaksas, tad tās ir 2x lielākas kā normālam auto. Rēķiniet paši.

msh 20.februāris 2017 19:05
0 0 Atbildēt

Tas princips ir vienkāršs - ja var atļauties braukt ar latvijas apstākļiem nepiemērotu mašīnu, tad jāvar arī atļauties to saremontēt. Mikropseidodžips pa visiem punktiem būs šitik pat puņķains, vienīgi nedaudz augstāks - buferi nenošvīkās bet disku un riepu tāpat satraumēs - un ja patrāpīsies dziļāka gūlija, tad arī buferi nošvīkās. Ja nevar atļauties šādas neuzmanības - pērkam pirmās paaudzes dacia logan - tā mašīna ne tikai ir ar klīrensu kurš noteikti sevišķi neatpaliek no mikropseidodžipa, bet ar melniem poliuretāna buferiem, kurus noteikti var skrāpēt un plēst, un nekas ne tehniski, ne vizuāli neizmainīsies.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 13

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti