Visi komentāri - Papēži, svārki un gari mati – TOP 3 traucēkļi autovadītājām

Papēži, svārki un gari mati – TOP 3 traucēkļi autovadītājām 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Ergo | 7.marts 2017 10:53

Augstpapēžu kurpes, gari svārki un caurvējā plandoši mati – lietas, kas nereti ir cēlonis ceļu satiksmes negadījumiem, traucējot sievietēm droši vadīt auto vai novēršot uzmanību

Tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO atlīdzību speciālistu novērojumi, analizējot atlīdzību pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem.

“Atbilstoši apavi un apģērbs, vadot automašīnu, reizēm ir ļoti būtiski. Arī ERGO klientu praksē ir bijuši tādi gadījumi, kad tieši apģērbs vai aksesuāri ir bijis cēlonis ceļu satiksmes negadījumam, novēršot uzmanību no ceļa un drošas auto vadīšanas. Tas var būt pat dažu sekunžu jautājums, kuru laikā var notikt negadījums,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors. Kā tipisku piemēru viņš min situāciju, kad autovadītājas kurpes papēdis ieķēries paklājiņā zem pedāļiem, traucējot manevrēšanu vai bremzēšanu.

Braukšanai piemēroti apavi nodrošina nepieciešamo reakciju bremzēšanas brīdī, ērtu ātrumu pārslēgšanu un akseleratora jeb sajūga pedāļa lietošanu. Tajā pašā laikā arī tā dēvētās iešļūcenes un apavi, ko aizsprādzē ap potīti, nav piemēroti, jo nesatur pēdu, un tas var izraisīt kājas noslīdēšanu no pedāļa. Uzmanīgām jābūt autovadītājām ar platām biksēm un gariem svārkiem, kas var kļūt par traucēkli, vadot automašīnu, sapinoties pedāļos vai ap kājām.

“Kādreiz, iekārtojoties pie stūres un aizcērtot durvis, garo svārku vai mēteļa mala paliek ārpusē. Tas attiecas tikpat labi uz sievietēm kā arī vīriešiem. Auto vadīšanu šis apstāklis pats par sevi īpaši netraucē. Taču, konstatējot to, kad braukšana jau uzsākta, un cenšoties atbrīvot apģērba gabalu, lai pasargātu no sasmērēšanās vai sabojāšanas, autovadītāji pakļauj sevi riskam. Tas ir brīdis, kad uzmanība tiek novērsta no ceļa un var notikt negadījums,” brīdina Ivars Vismanis.

Tāpat ERGO speciālisti ir saskārušies ar situācijām, kad avārijas cēlonis bijuši caurvējā plandoši gari mati. Atverot vairākus automašīnas logus vienlaicīgi, izlaisti mati kļūst nekontrolējami un aizsedz seju un līdz ar to ceļu skatienam. “Nebūs lieki vēlreiz atgādināt dāmām arī par krāsošanos pie stūres. Pat tad, ja to dara, stāvot pie sarkanās gaismas. Autovadītāja uzmanībai jābūt pastāvīgi vērstai uz ceļu satiksmi, un jebkādi blakus apstākļi ir risks izraisīt vai iekļūt ceļu satiksmes negadījumā,” rezumē Ivars Vismanis.

 
Visi komentāri
 
felix65 7.marts 2017 14:09
0 1 Atbildēt

Viss tas ir apkopojams vienā traucēklī un tas atrodas galvā.

viencexperc 7.marts 2017 18:03
0 0 Atbildēt

Un kā gari svārki traucē parkoties atpakaļgaitā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti