CSDD: Transportlīdzekļiem jābūt atbilstošiem ne tikai tehniskās apskates dienā, bet arī ikdienā 14

 

Foto: iAuto.lv

CSDD | 6.aprīlis 2017 10:10

Transportlīdzekļiem jābūt atbilstošiem ne tikai tehniskās apskates dienā, bet arī ikdienā uz ceļa, šodien žurnālistiem sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Aivis Grīslis.

Viņš uzsvēra, ka transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis ir ļoti būtisks faktors drošībai uz ceļa. Patlaban Latvijā reģistrēti 868 000 spēkratu, no kuriem tehniskā kārtībā ir 752 000. Savukārt 84 000 pārstāv komerctransporta segmentu.

Vidējais Latvijas autoparka vecums ir 13,7 gadi, un katru gadu transportlīdzeklis Latvijā nobrauc vidēji 13 000 kilometru.

Grīslis atzīmēja, ka CSDD nodrošina vidēji 4000 tehniskās apskates dienā un pērn apskati ar pirmo reizi izgāja tikai 59% automašīnu, kas ir zems rādītājs. Biežākas problēmas saistītas ar gaismas ierīcēm, bremžu sistēmām un balstiekārtām.

2017.gada trijos mēnešos veikta 581 pārbaude uz ceļa komerctransporta grupā, 9% gadījumu spēkratu atzīstot par neatbilstošu un aizliedzot tālāku ceļu.

CSDD pārstāvis aicināja iedzīvotājus rūpēties par spēkratiem ikdienā, lai tādējādi neapdraudētu savu un līdzcilvēku dzīvību.

"SEB līzinga" valdes priekšsēdētāja Jeļena Gavrilova atzīmēja, ka Latvijas autoparka vidējā vecuma rādītājs ir otrs augstākais Eiropas Savienībā, atpaliekot vien no Maltas.

Pēc viņas teiktā, pozitīva tendence ir, ka pērn salīdzinājumā ar 2015.gadu aptuveni par 11% sarukusi lietotu automašīnu reģistrācija, taču neapšaubāmi Latvijā šajā jomā vēl ir vieta tālākai izaugsmei, ņemot vērā, ka patlaban uzlabojumi Latvijas autoparkā notiek galvenokārt uz uzņēmumu rēķina.

Savukārt Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns atzīmēja, ka vakar, 4.aprīlī, valdība apstiprināja Ceļu satiksmes drošības plānu 2017. līdz 2020.gadam, kura mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu par 50%, salīdzinot ar 2010.gadu. Plānots arī par 50% samazināt smagi ievainoto skaitu, salīdzinot ar 2010.gadu.

Lai sasniegtu Ceļu satiksmes drošības plānā noteikto mērķi, ir noteikti četri rīcības virzieni. Tie ir preventīvie pasākumi ceļu satiksmes drošībā, satiksmes dalībnieku izglītošana un informēšana, satiksmes drošības risinājumu ieviešana autoceļu un ielu tīklā, kā arī reaģēšana uz ceļu satiksmes negadījumiem un to seku mazināšana un novēršana.

Kā ziņots, šodien Rīgas Motormuzejā notiek seminārs "Drošs uzņēmuma autoparks: vide, tehnoloģijas un pieredze" un apdrošināšanas AS "Balta" gada balvas "Drošākais uzņēmuma autoparks 2016" laureātu apbalvošana.
Apbalvošana paredzēta plkst.16. Konkursa dalībnieki tiek vērtēti četrās kategorijās: pasažieru pārvadātāji, vietējie kravu pārvadātāji un speciālā pielietojuma autoparki, starptautiskie kravu pārvadātāji un zemāka riska autoparki.

Konkursu organizē apdrošināšanas sabiedrība "Balta", Satiksmes ministrija, SIA "Volvo Trucks Latvia", SIA "Circle K Latvia" ("Statoil") un SIA "SEB līzings".

 
Visi komentāri
 
Danimars 6.aprīlis 2017 10:32
32 0 Atbildēt

Savukārt es varu paziņot, ka ceļiem ir jābūt kārtībā ne tikai vasaras beigās rudenī, līdz pirmais sniegs parādās, BET VISU GADU!!!!!!!

Bils 7.aprīlis 2017 19:59
3 0 Atbildēt

Tieši ko līdzīgi vēlējos uzrakstīt, kad izlasīju tikai raksta virsrakstu!

Erix 6.aprīlis 2017 14:24
4 7 Atbildēt

Es varu paziņot, ka CSDD skatei vajadzētu būt kādam sakaram ar drošību un auto vadītāju apmācībai veidotai tā, lai mācītu braukt, nevis nokārtot CSDD eksāmenu, kam ir visnotaļ attālināts sakars ar braukšanu reālos apstākļos.

ībļi tajā cēesdēdē 6.aprīlis 2017 21:00
31 2 Atbildēt

protams, protams, saņem divnieku par to ka pagriezienu lampiņas dzeltenums nav pietiekoši dzeltens un skat - esi zlostnijs narušiteļs, kas nav spējis iziet skati ar pirmo reizi... un statistika tik griežās, lai kāds daunis to interpretētu un staipītu kā pašam labpatīk un kā izdevīgāk...

aqva 7.aprīlis 2017 21:04
0 1 Atbildēt

Man ļoti riebjas situācijas, kad krustojumā jānogriežas pa kreisi, bet pretim braucošā izbalējušu pagrieziena rādītāju dēļ es neredzu, ko viņš grasās darīt.

Kanibaals 7.aprīlis 2017 21:23
2 0 Atbildēt

Vispirms aizliedz spuldzītes ar kadmija pārklājumu un tad soda par to ka lampiņas nav pietiekoši dzeltena, jo lobās nost krāsa kas neturās. Nekas LED ēra šo izskaudīs.

KaarlisK 7.aprīlis 2017 7:27
1 1 Atbildēt

Tad varētu arī beidzot to atbilstību pārbaudīt. Pēdējā laikā ir savairojušies idioti, kam naktī neatslēdzas žilbinošas dienas gaitas lampas, vai dienā deg neredzamas dienas gaitas lampas, vai naktī brauc ar miglas lukturiem kas spilgtāki par sauli.

danis 7.aprīlis 2017 18:35
10 0 Atbildēt

vienā pusē priekšējais lukturis nebija noregulēts kā vajag,2 un brauc mājās,kādreiz atpakaļ inspektors paņēma un pieregulēja 20 sekunžu darbs,bet kapēc ja var pa atkartoto paņemt 17 eiro.

Bils 7.aprīlis 2017 20:02
4 0 Atbildēt

Kādreiz dēļ nenoregulētu lukturu problēmas drīkstēja piebraukt blakus esošajā servisā, iepretim izejas vārtiem. Saregulēt un vēlreiz piebraukt atpkaļ, jau pie izejas vārtiem, lai ielīmētu tikai derīgu TA uzlīmi stiklā!

Biju tur kādreiz 8.aprīlis 2017 0:19
1 0 Atbildēt

Oi jei,Tagad tas pieradinātais serviss vairs nav?Pasaules gals klāt!

5WWq 9.aprīlis 2017 23:34
0 0 Atbildēt

Un ja nepieregulēja,un norāva vītni sapuvušajai skrūvītei?20 sekunžu darbiņs jādara pašam!Maksā vien ragā,autor!

pods 8.aprīlis 2017 0:18
0 0 Atbildēt

TA katru dienu,nevis svētkus reizi gadā.

Pārbaudes rezultātu ilgspēja 8.aprīlis 2017 0:23
2 0 Atbildēt

Auto ir derīgs satiksmei tikai to brīdi pēc uzlīmes pielīmēšanas lidz izbraukšanai uz Antenas ielas Rīgā,piemēram.Tad pa riņki atkal iekšā...

Grandiozs atklājums 8.aprīlis 2017 0:27
2 0 Atbildēt

"Viņš uzsvēra, ka transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis ir ļoti būtisks faktors drošībai uz ceļa." Klau,kā tas var būt?Pārsteigume!ZZS valdīšanas labās sekas!Vai ceļus vairs nelabos un satiksmies organizāciju mūžīgi neoptimizēs?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti