CSDD ar jaunām "ceļa zīmēm" uzsāk kampaņu "Parlabāmattiecībām" (+ foto) 10

 
CSDD / iAuto.lv | 19.jūlijs 2017 15:13

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ar desmit asprātīgām nerakstīto likumu vizualizācijām ir uzsākusi ceļu satiksmes kultūras kampaņu “Par labām attiecībām”. Vizualizācijās pirmo reizi apkopoti nerakstītie ceļu satiksmes likumi, kas aicina satiksmes dalībniekus daudz biežāk padomāt par savu rīcību uz ceļa, mainīt ieradumus un cienīt citus satiksmes dalībniekus.

Indivīda izturēšanās un emocijas no ikdienas tiek ienestas arī ceļu satiksmē, dramatiski ietekmējot ceļu satiksmes kultūru. 32 % autovadītāju, kas cietuši ceļu satiksmes negadījumos, atzinuši, ka negadījuma iemesls ir bijusi neuzmanība, 11 % domājuši par citām lietām, savukārt 6 % autovadītāju kā iemeslu atzinuši strīdus. Gluži kā cilvēciskās attiecībās, arī uz ceļa autovadītāji nav vieni, viņiem ir jārēķinās ar citiem satiksmes dalībniekiem. CSDD ar kampaņu “Par labām attiecībām” rosina ikvienu satiksmes dalībnieku paškritiski izvērtēt savus braukšanas ieradumus.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis Foto: Publicitātes attēls

“Īstenojot ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus, īpašu uzmanību pievēršam satiksmes infrastruktūrai un tās sakārtošanai. Tomēr paralēli kvalitatīviem un gludiem autoceļiem ir vēl kāds ļoti būtisks faktors – pats autobraucējs un viņa attieksme, braukšanas kultūra pa šo autoceļu,” stāsta satiksmes ministrs Uldis Augulis. “Iedzīvotāji Latvijā labi pārzina gan rakstītos, gan lielu daļu nerakstīto ceļu satiksmes noteikumu. Tomēr ir veselīgi laiku pa laikam pievērst uzmanību lietām, kas vēl vairāk uzlabos satiksmes kultūru un, iespējams, pat paglābs kādu no ļoti nepatīkama rezultāta. Cilvēciski ikviens mēdz kļūdīties, tomēr, arī sēžoties pie auto stūres, neaizmirsīsim ikdienā labās un laipnās attiecības, jo viss nav jāregulē ar striktiem normatīviem.”

“CSDD ar šo kultūras kampaņu grib atgādināt, ka satiksme ir gluži kā cilvēciskās attiecības – ir lietas, ko var noteikt likumi un noteikumi, un ir lietas, kas atkarīgas no savstarpējās cieņas un cilvēku mijiedarbības. Kampaņas laikā mēs gribam vienoties ar auto, velo un moto braucējiem par svarīgākajiem nerakstītajiem ceļu satiksmes likumiem, piemēram, par intervāla ievērošanu, joslu maiņu, palaižot citu satiksmes dalībnieku, un aklo zonu. Esmu pārliecināts, ka augstai sabiedrības kultūrai ir jābūt arī uz ceļa, un tā pilnīgi noteikti samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaitu,” uzsver CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs.

Kampaņas starta posmā CSDD prezentēja desmit nerakstītos ceļu satiksmes likumus, ko skaidroja sabiedrībā zināmi cilvēki, kuri ikdienā arī ir ceļu satiksmes dalībnieki. Viņu vidū bija LR satiksmes ministrs Uldis Augulis un CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs, kā arī olimpiete Ineta Radeviča, acu ķirurgs Fēlikss Lūkins, invalīdu un viņu draugu apvienības “Apeirons” valdes priekšsēdētājs Ivars Balodis, aktieris Rihards Lepers, modes māksliniece

Indra Salceviča, Latvijas vecāku organizācijas Mammamuntetiem.lv vadītāja Inga Akmentiņa - Smildziņa, autosportists Jānis Baumanis un Latvijas riteņbraucēju apvienības pārstāvis un velo eksperts Māris Jonovs. Nerakstītie likumi pieejami ikvienam satiksmes dalībniekam vietnē www.nerakstitie.lv, kur CSDD aicina nobalsot par sev svarīgāko nerakstīto ceļu satiksmes likumu. Un tie ir, KURAM PIEKRĪTI VAI NEPIEKRĪTI?:

  1. Nestāvi ceļā jaunām attiecībām! Dodam ceļu tiem, kas tuvojas pa ieskriešanās joslu.
  2. Laipnība iet pa apli - Aplī pārkārtojamies uz iekšējo joslu, lai arī citi var iebraukt.
  3. Dari to, ko sagaidi no citiem! Palaižam tos, kuri gaida izbrauktuvēs un sānceļos.
  4. Nebāz otru zem tupeles! Atstājam drošu telpu velobraucējiem.
  5. Ar rāvējslēdzēju ir ātrāk - Pie šķēršļiem un ceļu sašaurinājumiem izmantojam rāvējslēdzēja principu.
  6. Ceļš nav gulta, ieturi distanci! Busiem un smagajiem atvēlam vairāk vietas un laika bremzēšanai.
  7. Nemaini joslas kā zeķes! Nemētājamies pa joslām un nespraucamies priekšā.
  8. Saki ar acīm! Saziņai izmantojam acu kontaktu un žestus – lieki netaurējam.
  9. Ja laid pa kreisi, pabrīdini! Vienmēr ieslēdzam pagrieziena signālu, turklāt savlaicīgi.
  10. Nespēlē paslēpes! Uzmanām savas un neslēpjamies citu aklajās zonās.

Balsošanas rezultāti 19.07.2017 Foto: Ekrānšāviņš

Kampaņas turpinājumā uzmanība tiks pievērsta attiecībām starp autovadītājiem un velosipēdistiem, runājot par intervāla ievērošanu, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību. Pēc tam sekos aklās zonas tēma, kad īpaša uzmanība tiks pievērsta otrai neaizsargātajai ceļu satiksmes grupai – motobraucējiem. Noslēgumā CSDD apkopos datus par Latvijas sabiedrības nerakstīto likumu topu.

“Izvērtējot apdrošināšanas gadījumus, redzam, ka nereti auto īpašnieki paši atzīst, ka negadījums noticis, jo autovadītājs cerējis un paļāvies uz to, ka otrs vadītājs dos ceļu, ievērojot pieklājības principus vai tā saucamos nerakstītos likumus. Neuzmanīga rīcība, tostarp nepārliecināšanās par ceļa došanu, ir viens no biežākajiem KASKO negadījumu iemesliem – vidēji ik mēnesi saņemam apmēram 50 šādu atlīdzību pieteikumu. Vienlaikus redzam, ka sabiedrības izpratne par savu un apkārtējo drošību, tostarp par drošību uz ceļa, palielinās. Katrs no mums var ietekmēt un veicināt godprātīgu braukšanas kultūru, tāpēc jau vairākus gadus atbalstām CSDD izglītojošās kampaņas. Mūsu ikdienas attiecības ceļu satiksmē noteikti kļūs arvien draudzīgākas un cieņpilnākas, ja katrs autovadītājs nedaudz vairāk piedomās par saviem braukšanas ieradumiem un uzvedību uz ceļa,” uzsver apdrošināšanas sabiedrības ERGO Transportlīdzekļu apdrošināšanas nodaļas vadītājs Aldis Eņģelis.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 19.jūlijs 2017 16:30
8 2 Atbildēt

bet i auto atbalsta agresiju, provokācijas un bandītismu.

I auto sauklis - "nost ar policiju, taisnību likumpārkāpējiem, galvenais lai reitings augtu!"

andris 19.jūlijs 2017 18:39
6 2 Atbildēt

Latvija ar visiem saviem pas;akumiem jau tā sēž līdz kaklam sūdos,nu jau būs līdz mutei,likumi ir likumi un ja brauksim pēc nerakstītiem,tad pārkāmsim rakstītos un būs kā vienmēr

braucējs 19.jūlijs 2017 15:35
5 1 Atbildēt

Uz ceļa nav jāveido attiecības, bet pa to jābrauc!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti