Piektdien, 1.septembrī stājas spēkā grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos. Tajos tiks precizētas normas attiecībā uz distanci starp transportlīdzekļiem, topošo autovadītāju braukšanas apmācību, kā arī uz transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamiem gabarītiem autopārvadājumos.
Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes 2015.gada 10.decembra sēdē nolemtajam, ir precizēta norma par to, kāda distance starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli ir jāietur kravas automobiļu vadītājiem, braucot ārpus apdzīvotām vietām. Turpmāk kravas automobiļu vadītājiem būs jāietur distance, kas, izteikta metros, ir ne mazāka par pusi no transportlīdzekļa braukšanas ātruma. Piemēram, ja kravas auto brauc ar ātrumu 70 kilometri stundā, distancei jābūt ne mazākai kā 35 metriem. Līdzīga prakse ir arī citās valstīs. Izmaiņas bija nepieciešamas, jo kravas auto vadītāji bieži neievēroja drošu distanci, radot paaugstinātus draudus ceļu satiksmei, turklāt šādas cieši kopā braucošus kravas automobiļus faktiski nebija iespējams droši apdzīt.
Tāpat grozījumi paredz atcelt aizliegumu veikt braukšanas apmācību dzīvojamās zonās. Priekšlikums pamatots ar to, ka apmācāmajām personām jāapgūst braukšanas iemaņas arī dzīvojamās zonās un citās valstīs nepastāv šāds ierobežojums. Izanalizējot situāciju, kā arī citu valstu noteikumus, tika pieņemts lēmums atcelt braukšanas apmācības aizliegumu dzīvojamās zonās.
Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos tiek pārņemtas Eiropas Savienības Direktīvas prasības, precizējot transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamos gabarītus iekšzemes un starptautiskajos autopārvadājumos, kā arī šo transportlīdzekļu maksimālo pieļaujamo masu starptautiskajos autopārvadājumos. Ņemot vērā zinātnes un tehniskos sasniegumus, īpaši saistībā ar alternatīvo degvielas izmantošanu, ir pārskatīti pieļaujamie transportlīdzekļu gabarīti, faktiskās masas un ass slodzes.
Kādā diez veidā Valdība izmērīs šo distanci? Ar riepu dziļuma mērīšanai sertificētiem mēraparātiem? Vai (iespējams) kārtējais meesla leemums, kuru izpildi nevar nedz izkontrolēt nedz reāli piespiest izpildīt? Es saprotu tā, ka ja ir 5m distance, tas ir acīmredzami, ok, sodām nost, bet ja ir 32m un tajā šķirbā vel nekavējoties ielien kāds vieglais? Noteikumi gandrīz tikpat bargi kā Monblāna tunelī.Tikai nav LV videokameras un nav naudas pat priekš stabiņiem gar ceļa malu, pēc kā varētu orientēties.