Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Stājas spēkā izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos 20

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam

Nozare.lv | 1.septembris 2017 11:45

Piektdien, 1.septembrī stājas spēkā grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos. Tajos tiks precizētas normas attiecībā uz distanci starp transportlīdzekļiem, topošo autovadītāju braukšanas apmācību, kā arī uz transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamiem gabarītiem autopārvadājumos.

Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes 2015.gada 10.decembra sēdē nolemtajam, ir precizēta norma par to, kāda distance starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli ir jāietur kravas automobiļu vadītājiem, braucot ārpus apdzīvotām vietām. Turpmāk kravas automobiļu vadītājiem būs jāietur distance, kas, izteikta metros, ir ne mazāka par pusi no transportlīdzekļa braukšanas ātruma. Piemēram, ja kravas auto brauc ar ātrumu 70 kilometri stundā, distancei jābūt ne mazākai kā 35 metriem. Līdzīga prakse ir arī citās valstīs. Izmaiņas bija nepieciešamas, jo kravas auto vadītāji bieži neievēroja drošu distanci, radot paaugstinātus draudus ceļu satiksmei, turklāt šādas cieši kopā braucošus kravas automobiļus faktiski nebija iespējams droši apdzīt.

Tāpat grozījumi paredz atcelt aizliegumu veikt braukšanas apmācību dzīvojamās zonās. Priekšlikums pamatots ar to, ka apmācāmajām personām jāapgūst braukšanas iemaņas arī dzīvojamās zonās un citās valstīs nepastāv šāds ierobežojums. Izanalizējot situāciju, kā arī citu valstu noteikumus, tika pieņemts lēmums atcelt braukšanas apmācības aizliegumu dzīvojamās zonās.

Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos tiek pārņemtas Eiropas Savienības Direktīvas prasības, precizējot transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamos gabarītus iekšzemes un starptautiskajos autopārvadājumos, kā arī šo transportlīdzekļu maksimālo pieļaujamo masu starptautiskajos autopārvadājumos. Ņemot vērā zinātnes un tehniskos sasniegumus, īpaši saistībā ar alternatīvo degvielas izmantošanu, ir pārskatīti pieļaujamie transportlīdzekļu gabarīti, faktiskās masas un ass slodzes.

 
20 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 1.septembris 2017 13:35
33 3 Atbildēt

Kādā diez veidā Valdība izmērīs šo distanci? Ar riepu dziļuma mērīšanai sertificētiem mēraparātiem? Vai (iespējams) kārtējais meesla leemums, kuru izpildi nevar nedz izkontrolēt nedz reāli piespiest izpildīt? Es saprotu tā, ka ja ir 5m distance, tas ir acīmredzami, ok, sodām nost, bet ja ir 32m un tajā šķirbā vel nekavējoties ielien kāds vieglais? Noteikumi gandrīz tikpat bargi kā Monblāna tunelī.Tikai nav LV videokameras un nav naudas pat priekš stabiņiem gar ceļa malu, pēc kā varētu orientēties.

kasinsh79 2.septembris 2017 11:07
33 4 Atbildēt

Mana pieredze. Gaujas ielā par to piešķīra 6 punktus un 90 EUR sodu, kad fūres (neievēroja distanci) apdzinu ar 130 manevra beigās, pēc tam apdzinu arī pāri līnijai (kad CP jau man sekoja). Agresīva braukšana.

Reāli CP priekšniece man vēl pārmeta, ka esmu piebremzējis, ielienot starp fūrēm, par to liecinot arī fūres bremžu signāli redzami video...

Principā, ja būtu atstarpes - es neapdzītu rindu vienā piegājienā, nebrauktu tik ātri, mani neuzķertu CP, es nebūtu uzrāvies vēl utt.

Palaidniex 1.septembris 2017 14:09
23 12 Atbildēt

vieglais auto vidēji ir līdz 5 m garš

tiešām nevari "iespraukties" 35 m gasā šķirbā?

varbūt tad auto vadīšana nav priekš tevis, vai tad neapdzen!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 4

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 10

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti