Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Stājas spēkā izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos 20

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam

Nozare.lv | 1.septembris 2017 11:45

Piektdien, 1.septembrī stājas spēkā grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos. Tajos tiks precizētas normas attiecībā uz distanci starp transportlīdzekļiem, topošo autovadītāju braukšanas apmācību, kā arī uz transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamiem gabarītiem autopārvadājumos.

Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes 2015.gada 10.decembra sēdē nolemtajam, ir precizēta norma par to, kāda distance starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli ir jāietur kravas automobiļu vadītājiem, braucot ārpus apdzīvotām vietām. Turpmāk kravas automobiļu vadītājiem būs jāietur distance, kas, izteikta metros, ir ne mazāka par pusi no transportlīdzekļa braukšanas ātruma. Piemēram, ja kravas auto brauc ar ātrumu 70 kilometri stundā, distancei jābūt ne mazākai kā 35 metriem. Līdzīga prakse ir arī citās valstīs. Izmaiņas bija nepieciešamas, jo kravas auto vadītāji bieži neievēroja drošu distanci, radot paaugstinātus draudus ceļu satiksmei, turklāt šādas cieši kopā braucošus kravas automobiļus faktiski nebija iespējams droši apdzīt.

Tāpat grozījumi paredz atcelt aizliegumu veikt braukšanas apmācību dzīvojamās zonās. Priekšlikums pamatots ar to, ka apmācāmajām personām jāapgūst braukšanas iemaņas arī dzīvojamās zonās un citās valstīs nepastāv šāds ierobežojums. Izanalizējot situāciju, kā arī citu valstu noteikumus, tika pieņemts lēmums atcelt braukšanas apmācības aizliegumu dzīvojamās zonās.

Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos tiek pārņemtas Eiropas Savienības Direktīvas prasības, precizējot transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamos gabarītus iekšzemes un starptautiskajos autopārvadājumos, kā arī šo transportlīdzekļu maksimālo pieļaujamo masu starptautiskajos autopārvadājumos. Ņemot vērā zinātnes un tehniskos sasniegumus, īpaši saistībā ar alternatīvo degvielas izmantošanu, ir pārskatīti pieļaujamie transportlīdzekļu gabarīti, faktiskās masas un ass slodzes.

 
Visi komentāri
 
Vernons 1.septembris 2017 12:58
3 12 Atbildēt

Nu un kādas būs normas brīdinājumu signālu ieslēgšanai?

Normai bija jābūt izteiktai garuma un laika vienībās!

Brīdinājuma signālam ir brīdinājuma zīmes status ar visām no tā izrietošām sekām. Ar šo vajadzēja sākt!

Par kravas auto. Ātrumam ārpus apdzīvotām vietām jābūt 90 km/h, nebūs lieki jāapdzen.

Saskaņā ar "Ceļu satiksmes Likuma" 19. panta 3. punktu aizliegts kravas auto vadītāju izvēlēto distanci nozagt!

Ja šo visu lobē Iekšlietu Ministrija budžeta papildinājumam caur sodiem, tad tad to var saprast, bet tas neatrisina lietu pēc būtības. Pēc būtības katram ar savu rīcību bija, ir un būs jāgarantē drošība un šim prāta nepietiek! Tiek kultivēts uzskats, ka drošība atkarīga no katra otrā, trešā un ceturtā rīcības.Kāpēc un kādēļ katram ar savu rīcību nav jāgarantē drošība?

Palaidniex 1.septembris 2017 14:07
14 6 Atbildēt

es diendienā dabonu pabraukt pa šosejām, un vismaz puse tavu kravinieku mierīgi kurina ar 90 pēc GPS.

Tākā cepienam īsti pamata neredzu!

Par apdzenošajiem, kas "zog" distanci - ja jau viņš tevi ir apdzinis, tad jau apdzīs arī to, kuram sēdi astē ar pusi no ātruma izteiktu metros.

Uz brīdi atlaižot akseleratoru - NEKO, PILNĪGI NEKO no savas dzīves un grafika nenokavēsi!

650 1.septembris 2017 13:35
33 3 Atbildēt

Kādā diez veidā Valdība izmērīs šo distanci? Ar riepu dziļuma mērīšanai sertificētiem mēraparātiem? Vai (iespējams) kārtējais meesla leemums, kuru izpildi nevar nedz izkontrolēt nedz reāli piespiest izpildīt? Es saprotu tā, ka ja ir 5m distance, tas ir acīmredzami, ok, sodām nost, bet ja ir 32m un tajā šķirbā vel nekavējoties ielien kāds vieglais? Noteikumi gandrīz tikpat bargi kā Monblāna tunelī.Tikai nav LV videokameras un nav naudas pat priekš stabiņiem gar ceļa malu, pēc kā varētu orientēties.

vaaks 1.septembris 2017 14:00
2 9 Atbildēt

Vai kāds saprot tās muļķības, kas pieņemtas attiecībā uz distanci kravas automobiļiem!

Kā vieglais auto pēc kravas auto apdzīšanas varēs iespraukties 35 metros?

Vai 35m kravas auto var būt droša distance, ja vieglajam uz sausa asfalta, braucot ar ātrumu 70 km/h, droša distance sākas no 50 metriem. Bet uz apledojošas brauktuves - no 200 metriem. Kravas auto distance ir no 30% līdz pat 50% lielāka par vieglā auto drošo distanci!

Radības (uzbraukumus gājējiem veicinošs) kronis ir šajā CSN jaunajā redakcijas punktā:

Gājējiem aizliegts:

18.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur ceļa nožogojumos ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi

Kā par šiem nožogojuma pārtraukumiem tiks informēti vadītāji?

Palaidniex 1.septembris 2017 14:09
23 12 Atbildēt

vieglais auto vidēji ir līdz 5 m garš

tiešām nevari "iespraukties" 35 m gasā šķirbā?

varbūt tad auto vadīšana nav priekš tevis, vai tad neapdzen!

dsa 1.septembris 2017 14:00
7 1 Atbildēt

Beidzot būs labs atskaites pnukts ekspertīzei.

dsa 1.septembris 2017 14:13
14 5 Atbildēt

Es domāju, ka šis vairāk ir lai izskaustu smago "vilcieniņus", kad viens otram sēž dirsā, aizvējā taupot degvielu. Protams, ietaupīto pēc tam nolejot.

teleskops 2.septembris 2017 8:56
5 16 Atbildēt

Pamēģini ieturēt tādu distanci jo tūlīt kāda vieglā automašīna jau būs iespraukusies starpā un kur tad paliek tā distance pats piedzīvoju tādu negadījumu bet inspektora slēdziens distances neievērošana.

es 2.septembris 2017 9:08
8 1 Atbildēt

teleskopam.... distance jāievēro starp smagajiem, nevis, ja priekšā ir vieglais. Pirms komentē, izlasi, par ko gribi cepties. Tāpēc droši spraucies šai distancē, un ja si smagā šoferis, tad nesatraucies - tevi nesodīs, jo pēkšņi nav vairs distance 35m.

Johnny 2.septembris 2017 9:13
17 4 Atbildēt

Pašam daudz nācies vilkties tajos "vilcieniņos" tas reāli nokaitina. Kad tu gribi braukt uz 90, bet trīs resnuļi rindā brauc uz 75-80 km/h un aiz viņiem priekšā nekā nevar redzēt. Kad trāpijās droša apdzīšanas taisne, piefiksēju spidometrā 135 km/h apdzenot to resnuļu brigādi. Tāds ātrums tiešām nav īsti pieļaujams, bet kā, tad lai viņus droši apdzen?

dsa 2.septembris 2017 17:43
2 3 Atbildēt

Man apdzenot trīs resnuļus parasti ir ap 180.

kasinsh79 2.septembris 2017 11:07
33 4 Atbildēt

Mana pieredze. Gaujas ielā par to piešķīra 6 punktus un 90 EUR sodu, kad fūres (neievēroja distanci) apdzinu ar 130 manevra beigās, pēc tam apdzinu arī pāri līnijai (kad CP jau man sekoja). Agresīva braukšana.

Reāli CP priekšniece man vēl pārmeta, ka esmu piebremzējis, ielienot starp fūrēm, par to liecinot arī fūres bremžu signāli redzami video...

Principā, ja būtu atstarpes - es neapdzītu rindu vienā piegājienā, nebrauktu tik ātri, mani neuzķertu CP, es nebūtu uzrāvies vēl utt.

iiiiiiiiiiiiiiiiiii 3.septembris 2017 13:00
2 9 Atbildēt

Gaujas ielaa uz 130 ? fuures apdzini ? es CP vietaa tevi cietumaa ieliktu , un tiesiibas uz muuzu atnemtu , pa leeto tiki cauri Nedzen taadaa vietaa , dzen drosaa atlautaa vietaa , pats lido paarkaap tad maksaa ja nemaaki braukt !!!!!!!!!1 Taadi idioti pilna LV.

kasinsh79 3.septembris 2017 21:57
7 0 Atbildēt

Paldies par viedokli, tas nav par tēmu

Varbūt zini, ka Gaujas ielā atrodas CP pārvalde sodu izskatīšanai? Tad muti ciet un nemuldi stulbības.

Pārkāpums bija Tallinas šosejā.

Es gan neraudu, vainīgs jau esmu. Taču, fūrēm ievērojot distanci savā starpā, tas nemaz nebūtu bijis man aktuāli.

650 3.septembris 2017 15:04
1 0 Atbildēt

Kāds te skaidroja, ka runa iet par distanci tikai savstarpēji starp smagajiem ,un ka neiet runa par ieturamo attālumu ja smagajam priekšā atrodas vieglais. Kas tas vel par absurdu? Kā tad tā, taču vieglais var teorētiski sabremzēties straujāk un negaidītāk par smago, turklāt, ja smagais nenoreaģē, tad vieglajam ir šausmas krietni lielākas, nekā cita smagā piekabei.Kur te vispār kāda loģika?

Palaidniex 4.septembris 2017 8:47
3 0 Atbildēt

vernons jau dzied dziesmu, ka stājās tāpat, bet tai pat laikā nestājās tāpat, ja gribās likumīgi sabraukt...

Un vēl - ja jau smagais brauc ar max atļauto - 80, kā tam var izveidoties nemainīga distance vai samazināties distance uz mazāku sēžot kādam vieglajam astē, kurš arī brauc ar max atļauto - 90?

Bet nu vernonam jau jebkurš, kurš iet garām un turpina attālināties zog distanci...

Vernons 4.septembris 2017 10:58
0 8 Atbildēt

Nelaime ir pavisam vienkārša. Kad un kā Tu pildīsi CSN 57. punkta prasības par virzienrādītāju ieslēgšanu? Kad un kā Tu ieņemsi malējo stāvokli braukšanas virzienā? Nekas tā pēkšņi uz ceļa nerodas, visam ir sava priekšvēsture. Un jebkura divu vienā virzienā braucošu sadursme ir agresīva rīcība no "priekšā braucošā bremzējot", tas ir tas pats CSN 105. punkts! Bet LAPK 149. panta 4. punkts to atzīst par agresīvu braukšanu, kur "bonusā" tiek iedoti vēl 6 soda punkti! Policijai bija, ir un būs jāpilda "Likuma par policiju" 4. pants!

Un tas viss atbilst CSL 19. panta 1., 3. un 4. punktu prasībām, kas noteic kārtību un secību, kā katrs no mums uz ceļa rīkosies!

650 4.septembris 2017 12:04
3 0 Atbildēt

Nu labilabi, viss skaisti domāts, bet dabā ne visi vieglie brauc uz 90. Fūres itin bieži "noķer" tādus.Tad sākas vispārējs bardaks- jo fūre netiek garām, turklāt uzreiz aiz fūres izveidojas rinda vieglo, kuri netiek garām nedz cits citam, nedz fūrei, nedz tam enānistam,kurš uz tiem70.. KAD diez vienreiz izjās tos, kuri šādi te "uzsāk" 4/5 no visādām ārpuskārtas situācijām?

Ok, pofig, bet joprojām jautājums- KĀ (praktiski) Cp izmērīs to distanci ? Vai gadījumā nav "vecais labais" variants par to, ka "kāds" savas darbības imitācijai pieņem "Svarīgu Lēmumu",nākamajā dienā galvā siptie darbaļaudis bļauj "urrā" un lielveikalu stāvvietās patriotisma uzplūdā dzied Valsts Himnu,abet dabā izrādās, ka pieņemts ir smīnu izraisošs fufelis (kaut ir citas/svarīgākas 600 lietas, kas gadiem gaida Lēmumus..) un ka neviens nezin kā to fufeli reāli izpildīt? Nu kā lūdzu kkādā tur Iecavas rajonā plkst.2-os pusnaktī/tumsā/dsā vai 7ņos no rīta sastrēgumstundā tur kko izmērīsim un vai vispār kāds taisās to darīt?

Vernons 4.septembris 2017 20:41
1 0 Atbildēt

Liecies mierā! CSN jāpilda katram otram un katram nākamam, aiz manis esošam! Absurda situācija, CSN sastāv tikai un vienīgi "Plikas distances" un to kultivē visi kam nav slinkums. Policijai un CSDD to darīt nevajadzēja. Bet jaunās paaudzes smagie un autobusi ir aprīkoti ar "Distances tempomātiem". Un tad kad reaģē elektronika, auto vadītājs tai zaudē.

Strauja bremzēšana ir agresīva braukšana! To paredz LAPK 149. panta 4. punkts + 6 soda punkti!

Nekāda distance nespēj glābt stulbu rīcību uz ceļa!

Liinis 4.septembris 2017 21:16
2 0 Atbildēt

Kravinieka ātrums uz štrāses ir 86km/h, vairāk viņi pabraukt teortiski nevar. No prakses zināms, ka pie distances 35 m un apdzīšanas ātruma ap 100 km/h ir riskanti spraukties tādā atstarpē

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 4

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 10

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti