Piektdien, 1.septembrī stājas spēkā grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos. Tajos tiks precizētas normas attiecībā uz distanci starp transportlīdzekļiem, topošo autovadītāju braukšanas apmācību, kā arī uz transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamiem gabarītiem autopārvadājumos.
Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes 2015.gada 10.decembra sēdē nolemtajam, ir precizēta norma par to, kāda distance starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli ir jāietur kravas automobiļu vadītājiem, braucot ārpus apdzīvotām vietām. Turpmāk kravas automobiļu vadītājiem būs jāietur distance, kas, izteikta metros, ir ne mazāka par pusi no transportlīdzekļa braukšanas ātruma. Piemēram, ja kravas auto brauc ar ātrumu 70 kilometri stundā, distancei jābūt ne mazākai kā 35 metriem. Līdzīga prakse ir arī citās valstīs. Izmaiņas bija nepieciešamas, jo kravas auto vadītāji bieži neievēroja drošu distanci, radot paaugstinātus draudus ceļu satiksmei, turklāt šādas cieši kopā braucošus kravas automobiļus faktiski nebija iespējams droši apdzīt.
Tāpat grozījumi paredz atcelt aizliegumu veikt braukšanas apmācību dzīvojamās zonās. Priekšlikums pamatots ar to, ka apmācāmajām personām jāapgūst braukšanas iemaņas arī dzīvojamās zonās un citās valstīs nepastāv šāds ierobežojums. Izanalizējot situāciju, kā arī citu valstu noteikumus, tika pieņemts lēmums atcelt braukšanas apmācības aizliegumu dzīvojamās zonās.
Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos tiek pārņemtas Eiropas Savienības Direktīvas prasības, precizējot transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamos gabarītus iekšzemes un starptautiskajos autopārvadājumos, kā arī šo transportlīdzekļu maksimālo pieļaujamo masu starptautiskajos autopārvadājumos. Ņemot vērā zinātnes un tehniskos sasniegumus, īpaši saistībā ar alternatīvo degvielas izmantošanu, ir pārskatīti pieļaujamie transportlīdzekļu gabarīti, faktiskās masas un ass slodzes.
Nu un kādas būs normas brīdinājumu signālu ieslēgšanai?
Normai bija jābūt izteiktai garuma un laika vienībās!
Brīdinājuma signālam ir brīdinājuma zīmes status ar visām no tā izrietošām sekām. Ar šo vajadzēja sākt!
Par kravas auto. Ātrumam ārpus apdzīvotām vietām jābūt 90 km/h, nebūs lieki jāapdzen.
Saskaņā ar "Ceļu satiksmes Likuma" 19. panta 3. punktu aizliegts kravas auto vadītāju izvēlēto distanci nozagt!
Ja šo visu lobē Iekšlietu Ministrija budžeta papildinājumam caur sodiem, tad tad to var saprast, bet tas neatrisina lietu pēc būtības. Pēc būtības katram ar savu rīcību bija, ir un būs jāgarantē drošība un šim prāta nepietiek! Tiek kultivēts uzskats, ka drošība atkarīga no katra otrā, trešā un ceturtā rīcības.Kāpēc un kādēļ katram ar savu rīcību nav jāgarantē drošība?
es diendienā dabonu pabraukt pa šosejām, un vismaz puse tavu kravinieku mierīgi kurina ar 90 pēc GPS.
Tākā cepienam īsti pamata neredzu!
Par apdzenošajiem, kas "zog" distanci - ja jau viņš tevi ir apdzinis, tad jau apdzīs arī to, kuram sēdi astē ar pusi no ātruma izteiktu metros.
Uz brīdi atlaižot akseleratoru - NEKO, PILNĪGI NEKO no savas dzīves un grafika nenokavēsi!