Avārijās bojāgājušo skaita samazināšanai OECD rekomendē Latvijai attīstīt ceļu infrastruktūru lauku reģionos 6

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Nozare.lv | 23.septembris 2017 9:02

Ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu varētu samazināt, attīstot ceļu infrastruktūru lauku reģionos, pārskatā par Latviju rosina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD).

Pārskatā minēts Spānijas piemērs - attīstot augsta noslogojuma ceļu kvalitāti ārpus apdzīvotām vietām, tika strauji samazināts ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits.

Pārskatā arī vērta uzmanība uz nepieciešamību ierīkot papildu barjeras uz ceļiem, lai atdalītu gājējus no auto satiksmes. Tāpat tiek uzsvērta automaģistrāļu loma drošas satiksmes nodrošināšanā un norādīts uz to, ka pārskata veikšanas laikā, Latvijā nebija nevienas funkcionējošas automaģistrāles.

Kampaņas un sodi, lai samazinātu braukšanu reibumā, bez drošības jostas, kā arī par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu, ir spēcīgs rīks, lai samazinātu bojāgājušo skaitu, atzīmēts pārskatā. Tiek norādīts, ka Latvija šajā jomā ir veikusi lielu darbu, taču vēl aizvien ir vieta izaugsmei.

Pētījumi liecina, ka tikai 40% no cilvēkiem izmanto drošības jostas, atrodoties automašīnas aizmugurē, norādīts OECD pārskatā.

 
Visi komentāri
 
dsa 23.septembris 2017 13:57
2 2 Atbildēt

Kāda vēl nah infrastruktūra!!!

Redzkur ir atbilde:

"Kampaņas un sodi, lai samazinātu braukšanu reibumā, bez drošības jostas, kā arī par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu, ir spēcīgs rīks, lai samazinātu bojāgājušo skaitu, atzīmēts pārskatā."

Kā attīstot infrastruktūru samazinās raukšanu reibumā, bez drošības jostas, kā arī atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu???

Tieši otrādāk, ja tagad pārsvarā vietējie alkāni braucot bez jostas un pārsniedzot ātrumu uz slikta ceļa no tā vienkārši nolido padarot sev galu, sliktākajā gadījumā paķerot līdzi kādu pudeles brāli, tad kas notiks uz laba ceļa? Ātrums būs daudz lielāks, barjeras metīs atpakaļ joslā un līķu (arī nevainīgu) būs daudz vairāk.

Šitādus var ārstēt tikai ar sodiem, drakoniskiem sodiem, nodrošinot soda neizbēgamību. Atņemt tiesības, uzsēdināt uz pāris tūkstošiem EUR, konfiscēt kustamo/nekustamo manu, ietupināt čokā, izraidīt no valsts, vai tad man ir priekšā jāsaka...

gh 25.septembris 2017 12:11
1 0 Atbildēt

Rakstā minēts, ka jāuzlabo infrastruktūra uz augstas noslodzes ceļiem. Pa tādiem parasti dzērāji baigi nebraukā.

Un ko tu iesaki? - lai nomirst 100 nevainīgi cilvēki ceļa infrastruktūras sliktā stāvokļa dēļ nevis viens dzērājs kas pa šo ceļu 4 naktī izdomājis braukt.

Lūdzu, ņem arī vērā, ka dzērājproblēmu un drošības jostu problēma neizslēdz citas problēmas, pie kurām arī ir jāstrādā.

dsa 25.septembris 2017 12:35
1 0 Atbildēt

Kā attīstot infrastruktūru samazinās raukšanu reibumā, bez drošības jostas, kā arī atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu???

650 23.septembris 2017 21:50
1 0 Atbildēt

Latviešu Tautas Pasaka mums vēsta (kādreiz vēstīja, nezinu kā tagd ar Modernajām versijām;), ka Baronlielskungs esot nabagiem parekomendējis bada laika ēst vismaz maizi ar sviestu.Vēl tur bij arī kkāda epopeja ar reņģu stādīšanu- nu to varētu gar ceļa malām (naktī viņas Spīd..) un attiecīg ar sviestu (ar to,pa 2,35e/pac) varētu līnijas "uzsmērēt".

Acīmredzot, tapc tagd modē tādi raksti, ka "kāds" aizkadrā gatavojas "ieguldīt, attīstīt un iesmērēt". Redzēsim kā ta nu šogad būs ar to "gatavību", kad 1-mais/NEgaidītais sniegs mūs decemberī apmeklēs ;D

ps- izstāstiet man, kā reāli (???) var "pieķert" plkst 10:pm ar 2/promilēm braucošu iezemieti piem kkur tur Nītaures/Mores pagastā vai pusnaktī kkādā Talsu rajona dibena galā.Ja nu vienigi izstrādāt pa 69mio valsts mēroga datorprogrammu un atstarotāju vietā izdalīt viedtelefonus- bet tos tak uzreiz ss-ā pārdos jau nākamajā dienā.Iedzīvotāju patruļas arī grūti būs noorganizēt- jo skaidrā un pie pilna prāta esošie agri iet gulēt, bet "regulārie" apdzersies paši jau pirmajā "reida" stundā.Ārprāts ;D

ezis71 24.septembris 2017 6:59
1 0 Atbildēt

Vēl lauku rajonos daudzi autobraucēji brauc bez gaismām diennakts gaišajā laikā un nav jēgas viņiem midžināt ar tālajām gaismām lai viņi ieslēgtu tuvās, reakcija no viņu puses ir nulle.

Vernons 25.septembris 2017 11:22
0 19 Atbildēt

Tā panaceja ko par "Distanci" sauc nedarbojas. Jo vadītājam jāsamazina ātrums, vai šķērslis jāapbrauc, kuru viņš spēja pamanīt. Divas diametrāli pretējas lietas. Kā lai pamana savlaicīgi "Šķērsli", kurš savlaicīgi nebrīdina par savām darbībām uz ceļa, CSN neparedz savlaicīgu (cik savlaicīgu) signālu esamību, "izteiksmīga braukšana" pirms manevra, kreisais vai labais stāvoklis braukšanas virzienā, arī savlaicīgs netiek godā un cieņā turēts. Ātruma samazināšanas joslas netiek veidotas, tāpat ka ieskrējiena joslas. Vai nu ļaudis, pie varas esošie, nesaprot, vai kādam tas ir ellīgi izdevīgi un ienesīgi. Palūkoties spoguļos, arī savlaicīgi, ir neiespējamā misija. Pēdējā iespēja katram auto aizmugurē uzlikt uzrakstu "Ievēro Distanci", ja nu palīdzēs!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Ātri braucošs motocikls un auto kreisais pagrieziens (+ VIDEO) 8

Divu komponentu savienojums, kas arī šoreiz noved pie smagas avārijas. Lasīt vairāk

 

No 22 645 eiro - jauno Opel Astra jau var pasūtīt (+ FOTO) 3

Jaunais Opel Astra kļuvis pieejams pasūtīšanai. Vācijas tirgū tas maksās sākot no 22 465 eiro, kas ir tieši tikpat, cik prasīja par iepriekšējās paaudzes modeli. Lasīt vairāk

 

Automašīnu tirgotāju “ērkšķi”: kam jāpievērš uzmanība, iegādājoties lietotu automašīnu 1

Uzticīgā spēkrata iegāde vienmēr ir ilgi gaidīts un priecīgs notikums, pat ja runa ir par lietotas automašīnas iegādi. Gjensidige Latvija skaidro, kam jāpievērš uzmanība, iegādājoties automašīnu “no rokām” un kā neiekrist tirgotāju maldos par automašīnas tehnisko stāvokli. Lasīt vairāk

 

Kalvītis: Pie tik augstām dabasgāzes cenām ekonomika nevarēs funkcionēt 15

Latvijā nebūtu jāsatraucas par dabasgāzes krājumiem vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") Inčukalna pazemes gāzes krātuvē, bet gan par to, kā pie tik augstām gāzes cenām spēs izdzīvot Latvijas ekonomika, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja AS "Latvijas gāze" (LG) valdes priekšsēdētājs Aigars Kalvītis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti